Návěs ZTS CN 23 TO / Ripperworks / 1:32 HOTOVO!
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Návěs ZTS CN 23 TO / Ripperworks / 1:32 HOTOVO!
Pred pár dňami som dokončil ťahač T148 NTt 6x6 Benzina viewtopic.php?f=62&t=4322" onclick="window.open(this.href);return false; a tak som sa logicky vrhol na náves Model to určite nie je jednoduchý, takže je to trochu výzva, a na rozdiel od ťahača, som sa rozhodol, že stavbu budem prezentovať, tak majte so mnou trpezlivosť a zhovievavosť...
Prácu som začal korpusom cisterny - pri stavbe som použil Zollovu balzovú metódu a musím povedať, že to ide pekne: z celkovej dĺžky cisterny som si odpočítal 0,5 mm z každej strany (aby sa tam vošli podlepené čelá) a narezal som si 2 balzové (2,5 mm) lišty vypočítanej dĺžky. Tie som prilepil obojstrankou na boky cisterny v priestore, vymedzenom šípkami k narýhovaniu. Samozrejme som predtým odstrihol chlopne. Do vnútra strechy cisterny som ešte vlepil do oblúka natvarovaný kus 1,5 mm balzy, cca vo veľkosti vrchnej ohrádky. Potom som vlepil opatrne obe čelá (podlepené kartónom 0,5 mm) - tu musím povedať, že je dôležité si obe čelá dobre natvarovať podľa profilu cisterny, pretože na tom 0,5 mm sa to lepí fakt dosť blbo, takže je dobré, keď papier nepruží a ešte je dobré si nechať po stranách väčší priestor ako 0,5 mm (cca 0,7-1,0 mm) - viď ďalej. Rovnako je dôležité v úvode si správne natvarovať korpus cisterny. Moc sa mi nepodaril pravý zadný roh cisterny, kde mi práve kvôli nie dobrému natvarovaniu zadné čelo stále vyskakovalo z korpusu a lepil som ho asi na 3 pokus, bolo to aj tým, že som si nechal len 0,5 mm priestor - myslel som, že to bude stačiť, ale mýlil som sa, takže mi čelo vyliezalo z korpusu. Našťastie, to nie je až tak badateľné a skúsim to zatrieť bielou farbou. Medzi bočné nosníky som ešte vlepil 4 výstuhy - tie som si odmeral presne tak, aby po vlepení udržali širku cisterny 7,4 cm.
Takže zatiaľ tak a tu sú nejaké fotky (ospravedlňujem sa za "kvalitu" 2-6 fotky, nemal som pri sebe foťák, je to fotené mobilom):
Prácu som začal korpusom cisterny - pri stavbe som použil Zollovu balzovú metódu a musím povedať, že to ide pekne: z celkovej dĺžky cisterny som si odpočítal 0,5 mm z každej strany (aby sa tam vošli podlepené čelá) a narezal som si 2 balzové (2,5 mm) lišty vypočítanej dĺžky. Tie som prilepil obojstrankou na boky cisterny v priestore, vymedzenom šípkami k narýhovaniu. Samozrejme som predtým odstrihol chlopne. Do vnútra strechy cisterny som ešte vlepil do oblúka natvarovaný kus 1,5 mm balzy, cca vo veľkosti vrchnej ohrádky. Potom som vlepil opatrne obe čelá (podlepené kartónom 0,5 mm) - tu musím povedať, že je dôležité si obe čelá dobre natvarovať podľa profilu cisterny, pretože na tom 0,5 mm sa to lepí fakt dosť blbo, takže je dobré, keď papier nepruží a ešte je dobré si nechať po stranách väčší priestor ako 0,5 mm (cca 0,7-1,0 mm) - viď ďalej. Rovnako je dôležité v úvode si správne natvarovať korpus cisterny. Moc sa mi nepodaril pravý zadný roh cisterny, kde mi práve kvôli nie dobrému natvarovaniu zadné čelo stále vyskakovalo z korpusu a lepil som ho asi na 3 pokus, bolo to aj tým, že som si nechal len 0,5 mm priestor - myslel som, že to bude stačiť, ale mýlil som sa, takže mi čelo vyliezalo z korpusu. Našťastie, to nie je až tak badateľné a skúsim to zatrieť bielou farbou. Medzi bočné nosníky som ešte vlepil 4 výstuhy - tie som si odmeral presne tak, aby po vlepení udržali širku cisterny 7,4 cm.
Takže zatiaľ tak a tu sú nejaké fotky (ospravedlňujem sa za "kvalitu" 2-6 fotky, nemal som pri sebe foťák, je to fotené mobilom):
Naposledy upravil(a) Majo71 dne úte 17.2.2015 20:38, celkem upraveno 1 x.
Návěs ZTS CN 23 TO/Ripperworks/1:32
Ďalšou prácou bolo spracovanie 2 bočných líšt. Pre zachovanie geometrie som postupoval zase ako Zollo, t.j. podlepil lišty balzou. Keďže je každá lišta na jednom konci skosená, tak som to urobil tak, že korpus lišty som podlepil 2 mm kartónom (taká je šírka bočníc lišty), pričom som hornú časť skosenia nechal voľnú:
následne som to podlepil obojstrankou (bez hornej časti skosenia):
bočnice lišty som odstrihol od korpusu lišty a po celej dĺžke podlepil obojstrankou, skosenú časť som podlepil kartónom 1 mm:
bočnice som prilepil k telu lišty a na kartón v skosenej časti som prilepil vrch - hotovo:
Hotové lišty a prilepené k cisterne:
následne som to podlepil obojstrankou (bez hornej časti skosenia):
bočnice lišty som odstrihol od korpusu lišty a po celej dĺžke podlepil obojstrankou, skosenú časť som podlepil kartónom 1 mm:
bočnice som prilepil k telu lišty a na kartón v skosenej časti som prilepil vrch - hotovo:
Hotové lišty a prilepené k cisterne:
Návěs ZTS CN 23 TO / Ripperworks / 1:32
Pokračoval som zlepením "kastle", kde som si hlavné diely zase podlepil balzou. Medzitým som prilepil na balzové nosníky 2 pomocné prúžky balzy (zase podľa Zolovho návodu) a spracoval som ohrádku cisterny. Teraz rozmýšľam, ako do dielu 3e vlepím laserovú mriežku, ktorú mi na objednávku vyrobil Teo (dnes som ju pretrel bielou Agamou, pretože bola vypálená na kartóne s farbou ladenou mierne dožlta).
Návěs ZTS CN 23 TO / Ripperworks / 1:32
Pretože sa momentálne viac venujem inému projektu,ktorý chcem stihnúť do Vianoc, tak sa mi trochu práce na cisterne zbrzdili. Ale čo-to som porobil.
Po pretretí 1 vrstvou bielej Agamy a 2 vrstvami bielej anilínky som vyrezal laserovú mriežku. Biela farba stále nie je úplne v odtieni šmikajdy, ale určite je lepšia ako pôvodný laserový diel a ten kontrast to trochu i oživuje podľa mňa. Vymyslel som to tak, že som na pôvodnom dieli 3e podlepil rub mriežky obojstrankou, vyrezal len okienka s mriežkami a laserovú mriežku som prilepil odspodu. Rovnako som si podlepil aj opačnú stranu, kartónom zo zbytku laser. mriežky. Diel 3e to dobre spevnilo a nemusel som ani upravovať bočné chlopne. Prilepil som hotový rám na strechu cisterny a následne do neho opatrne a postupne vlepil diel 3e aj s mriežkou. Toť postup a výsledok:
Príprava na prilepenie spodnej časti cisterny - podľa Zolovho návodu diel 1d rozdelený na 2 časti, toto je jedna z nich, natvarovaná podľa čela a spevnená balzou:
Po pretretí 1 vrstvou bielej Agamy a 2 vrstvami bielej anilínky som vyrezal laserovú mriežku. Biela farba stále nie je úplne v odtieni šmikajdy, ale určite je lepšia ako pôvodný laserový diel a ten kontrast to trochu i oživuje podľa mňa. Vymyslel som to tak, že som na pôvodnom dieli 3e podlepil rub mriežky obojstrankou, vyrezal len okienka s mriežkami a laserovú mriežku som prilepil odspodu. Rovnako som si podlepil aj opačnú stranu, kartónom zo zbytku laser. mriežky. Diel 3e to dobre spevnilo a nemusel som ani upravovať bočné chlopne. Prilepil som hotový rám na strechu cisterny a následne do neho opatrne a postupne vlepil diel 3e aj s mriežkou. Toť postup a výsledok:
Príprava na prilepenie spodnej časti cisterny - podľa Zolovho návodu diel 1d rozdelený na 2 časti, toto je jedna z nich, natvarovaná podľa čela a spevnená balzou:
Návěs ZTS CN 23 TO / Ripperworks / 1:32
Tak po dlhšej dobe som späť pri cisterne - podarilo sa mi medzitým uzavrieť jej spodok (postupným a opatrným prilepovaním na pomocné balzové lišty), následne som prilepil už pripravenú "bedňu", ktorej jednotlivé diely boli podlepené balzou, ku dnu cisterny a bedňu uzavrel:
Nasledovať malo prilepenie všetkých poklopov a ich držiakov a podobne, ale ja som si tieto diely odložil až na koniec stavby (okrem 3 poklopov 3f), pretože pri kompletácii podvozku cisterny ju budem často pokladať na strechu a nechcem, aby sa mi tieto drobné diely zničili:
Ďalej som postupoval pravým blatníkom - po zlepení rubu a lícu schol (spolu s ľavým blatníkom) 24 hodín pod záťažou, aby sa neskrútil do vrtule:
a prilepenie na podvozok cisterny:
Obdobne som spracoval aj ľavý blatník. Toto je stav, v akom to mám momentálne:
nasledovať budú ďalšie diely blatníkov:
Nasledovať malo prilepenie všetkých poklopov a ich držiakov a podobne, ale ja som si tieto diely odložil až na koniec stavby (okrem 3 poklopov 3f), pretože pri kompletácii podvozku cisterny ju budem často pokladať na strechu a nechcem, aby sa mi tieto drobné diely zničili:
Ďalej som postupoval pravým blatníkom - po zlepení rubu a lícu schol (spolu s ľavým blatníkom) 24 hodín pod záťažou, aby sa neskrútil do vrtule:
a prilepenie na podvozok cisterny:
Obdobne som spracoval aj ľavý blatník. Toto je stav, v akom to mám momentálne:
nasledovať budú ďalšie diely blatníkov:
Návěs ZTS CN 23 TO / Ripperworks / 1:32
Tak som konečne dal dohromady podvozkový rám - chcelo to pracovať opatrne a hlavne vždycky to nechať aspoň 24 hod. schnúť pod záťažou, aby sa to neskrútilo:
Potom som spracoval vzduchojemy, ale ešte som ich k rámu neprilepoval, pretože neviem, ako sa mi tam vôjdu perá:
A momentálne už pracujem na oboch nápravách:
Potom som spracoval vzduchojemy, ale ešte som ich k rámu neprilepoval, pretože neviem, ako sa mi tam vôjdu perá:
A momentálne už pracujem na oboch nápravách:
Návěs ZTS CN 23 TO / Ripperworks / 1:32
Pretože podvozok je model sám o sebe (má dohromady 190 fyzických dielov!), priblížil by som jeho stavbu trochu podrobnejšie.
Po spracovaní rámu nasledovalo zlepenie náprav a listových pier, pri inštalácii ktorých si treba dať setsakramentský pozor, aby ste ich správne uložili - majú byť uložené dlhšou časťou smerom k okraju rámu (na čo upozorňuje aj návod), ale držiaky torzných tyčí sa lepia trochu asymetricky, čo moc na návodnej kresbe nevidieť. Každopádne, podvozok mi dal dosť zabrať, hlavne čo sa týka času, pretože tyčiek a podobných drobných prkotín je tam viac než dosť. Namiesto drôtov som na 1 mm diely použil profily Evergreen, výhodou bolo, že sú biele, takže ich nebolo potreba ani natierať Nakoniec všetko sedelo ako malo a na úplnom konci som nalepil oba vzduchojemy, a bol som rád, že som si to nechal až nakoniec, trošku tam vadili torzné tyče, ale viditeľné plošky na úchytoch vzduchojemov ešte zaretušujem. Takže, podvozok je komplet a teraz sa chystám osadiť ho na cisternu.
A hotový podvozok:
Po spracovaní rámu nasledovalo zlepenie náprav a listových pier, pri inštalácii ktorých si treba dať setsakramentský pozor, aby ste ich správne uložili - majú byť uložené dlhšou časťou smerom k okraju rámu (na čo upozorňuje aj návod), ale držiaky torzných tyčí sa lepia trochu asymetricky, čo moc na návodnej kresbe nevidieť. Každopádne, podvozok mi dal dosť zabrať, hlavne čo sa týka času, pretože tyčiek a podobných drobných prkotín je tam viac než dosť. Namiesto drôtov som na 1 mm diely použil profily Evergreen, výhodou bolo, že sú biele, takže ich nebolo potreba ani natierať Nakoniec všetko sedelo ako malo a na úplnom konci som nalepil oba vzduchojemy, a bol som rád, že som si to nechal až nakoniec, trošku tam vadili torzné tyče, ale viditeľné plošky na úchytoch vzduchojemov ešte zaretušujem. Takže, podvozok je komplet a teraz sa chystám osadiť ho na cisternu.
A hotový podvozok:
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř 12.11.2014 12:51
Re: Návěs ZTS CN 23 TO / Ripperworks / 1:32
ten žebř je z plastových profilů? A japato, že příčle žebříku nemají stejné rozteče? To by si obsluha mohla pěkně nabít kokos Jinak pěkná, čistá práce, líbí se mi.
Re: Návěs ZTS CN 23 TO / Ripperworks / 1:32
Máš pravdu, sekunďák bol rýchlejší ako ja a než som stačil tyčku posunúť, tak to držalo na fest. Už som to nechcel trhať, bál som sa, že to celé zničím, pretože je to z plastu. A tým sa dostávam k druhej Tvojej otázke: áno, je to z plastového profilu Evergreen.
Návěs ZTS CN 23 TO / Ripperworks / 1:32 HOTOVO!
Takže, dnes som dolepil poslednú dvojmontáž a....
a hlásim, že je konečne hotovo!
A nakoniec pár fotiek s ťahačom:
Čo dodať nakoniec? Model to určite nebol jednoduchý, tvarovanie veľkých oblín chce fakt presnosť, počas celej stavby (ostatne ako aj pri stavbe ťahača) je treba dávať bacha na čistotu rúk, pretože tých bielych plôch je tam viac než dosť, podvozok je kapitola sama o sebe, ale výsledok určite stojí za to, je to skutočne impozantný model. Už sa teším na ďalšiu T148 z inej stavebnice RW. Pekný večer všetkým.
a hlásim, že je konečne hotovo!
A nakoniec pár fotiek s ťahačom:
Čo dodať nakoniec? Model to určite nebol jednoduchý, tvarovanie veľkých oblín chce fakt presnosť, počas celej stavby (ostatne ako aj pri stavbe ťahača) je treba dávať bacha na čistotu rúk, pretože tých bielych plôch je tam viac než dosť, podvozok je kapitola sama o sebe, ale výsledok určite stojí za to, je to skutočne impozantný model. Už sa teším na ďalšiu T148 z inej stavebnice RW. Pekný večer všetkým.
Re: Návěs ZTS CN 23 TO / Ripperworks / 1:32 HOTOVO!
Paráda, moc se ti povedla pěkná souprava!
Re: Návěs ZTS CN 23 TO / Ripperworks / 1:32 HOTOVO!
Díky Vašku! Tvoje "cas-ky" sú tiež moc vymazlené