Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Moderátor: spida
Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Zkusím se tu podělit o jeden svůj poznatek.
Některé díly jsou na modelech z drátů (torzní tyče) špejlí atd.
Stále jsem řešil jak je lakovat aby to vypadalo pěkně a pak se mi to odíralo atd.
Vemu drát o průměru 1mm - nasunu na něj černou smrštovací bužírku a zapalovačem stáhnu - a mám krásný černý matný drát o finálním průměru 2mm. Použil jsem na ochraný rám Dakarky LIAZ_2010
Nebo vemu špejli o průměru 2,5 - natáhnu černou bužírku - stáhnu teplem a mám průměr cca 3mm - použil jsem na kardany stejného modelu
Když toto uděláte s párátky máte torzní tyče s pěkným matným povrchem a průměrem 2,5 mm
Takto upravené špejle a páratka se bez problémů krájí na požadované délky.
Co se týká drátu - takto upravený drát kleštěmi naohýbáte a pak jsou na bužírce vidět otisky kleštin od kleští a ohýbání. Takže stačí vzít opět zapalovač, nahrát a otisky sou pryč
Tyto bužírky jsou snadno ke koupi v různých průměrech 1metr je cca 16 kč
Některé díly jsou na modelech z drátů (torzní tyče) špejlí atd.
Stále jsem řešil jak je lakovat aby to vypadalo pěkně a pak se mi to odíralo atd.
Vemu drát o průměru 1mm - nasunu na něj černou smrštovací bužírku a zapalovačem stáhnu - a mám krásný černý matný drát o finálním průměru 2mm. Použil jsem na ochraný rám Dakarky LIAZ_2010
Nebo vemu špejli o průměru 2,5 - natáhnu černou bužírku - stáhnu teplem a mám průměr cca 3mm - použil jsem na kardany stejného modelu
Když toto uděláte s párátky máte torzní tyče s pěkným matným povrchem a průměrem 2,5 mm
Takto upravené špejle a páratka se bez problémů krájí na požadované délky.
Co se týká drátu - takto upravený drát kleštěmi naohýbáte a pak jsou na bužírce vidět otisky kleštin od kleští a ohýbání. Takže stačí vzít opět zapalovač, nahrát a otisky sou pryč
Tyto bužírky jsou snadno ke koupi v různých průměrech 1metr je cca 16 kč
Naposledy upravil(a) wpeet dne pát 10.2.2012 18:44, celkem upraveno 2 x.
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Díky za návod, a kde se dají sehnat? Elektrikářství?
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Zaujimave, zmrstovacia buzirka sa da vyuzit aj na ine veci, napr. na gumenne manzety okolo kolies alebo riadiacej paky. Spravy sa kostra z drotu a zvysok spravi buzirka.
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Jako nápad to je výborný .... ale dají se koupit i jiné barvy než černá?? např. na Totalku by se hodili bílé
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Dělají se "elektrikářské" barvy (modrá, červená, hnědá, žluto-zelená, černá).
Pro Totálku jsou ti ale k ničemu, protože tahle technika se nedá použít v místech, kde se stýká více drátů (aspoň mi není jasné, jak to udělat).
Pro Totálku jsou ti ale k ničemu, protože tahle technika se nedá použít v místech, kde se stýká více drátů (aspoň mi není jasné, jak to udělat).
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Kupoval jsem u nás v domácích potřebách, kde mají i kabely a dráty a eletrikářské věci.
Barvy sem tam viděl černá, žlutá, modrá, červená
vpřípadě zájmu sem hodím fotky jak to vypadá na modelu.
Co se týká rámu z tohoto materialu: na drát napasuju bužírku, teplem smrsknu, potom teprve stříhám na jednotlivé díly rámu a vytvaruju. Po vytvarování teplem smrsknu bužírku v místech kde je vidět že jsem jí držel kleštěma.
Jednotlivé díly rámu se pak k sobě velmi dobře lepí, protože ta bužírka se velmi dobře slepuje natupo k dalšímu dílu rámu ( aklidně i herkulem - a drží jak čert) . A když jste pečlivý nejde vidět spoj. A pokud ve spoji máte mezírečku špendlíkem zadělám herkulesem a zabarvím temperama jen ten spoj.
Co se týká mě, tak teprve ted sem schopný dělat vzhledově hezké trubky a rámy - ani náznak struktury dřeva nebo po malbě temberou či jiné barvy nebo lesk atd.
Slíbené foto je na začátku
Barvy sem tam viděl černá, žlutá, modrá, červená
vpřípadě zájmu sem hodím fotky jak to vypadá na modelu.
Co se týká rámu z tohoto materialu: na drát napasuju bužírku, teplem smrsknu, potom teprve stříhám na jednotlivé díly rámu a vytvaruju. Po vytvarování teplem smrsknu bužírku v místech kde je vidět že jsem jí držel kleštěma.
Jednotlivé díly rámu se pak k sobě velmi dobře lepí, protože ta bužírka se velmi dobře slepuje natupo k dalšímu dílu rámu ( aklidně i herkulem - a drží jak čert) . A když jste pečlivý nejde vidět spoj. A pokud ve spoji máte mezírečku špendlíkem zadělám herkulesem a zabarvím temperama jen ten spoj.
Co se týká mě, tak teprve ted sem schopný dělat vzhledově hezké trubky a rámy - ani náznak struktury dřeva nebo po malbě temberou či jiné barvy nebo lesk atd.
Slíbené foto je na začátku
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Bílá je taky...
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Bílou sem nikde neviděl, takže tipuju že spíše ne. Nehledě na to, že po smrštění by asi měla sklony ta bílá - kdyby existovala - žloutnout.
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Zvláštní, že sem s ní dělal, krásně se smršťuje jako jáká koliv jiná barva. A nežloutne.wpeet píše:Bílou sem nikde neviděl, takže tipuju že spíše ne. Nehledě na to, že po smrštění by asi měla sklony ta bílá - kdyby existovala - žloutnout.
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Tak to jsem rád - že existuje i bílá - chystám se totiž na totálku od RW.
Bylo by možné sem hodit foto jak výrazná bílá po smrštění to ve finále je???
Bylo by možné sem hodit foto jak výrazná bílá po smrštění to ve finále je???
- old_Mr_Grim
- Moderátor
- Příspěvky: 801
- Registrován: pon 12.12.2011 11:48
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Nápad parádní, ale s napojováním takto upravených konstrukci to bude asi trochu horší. Nebo jsi i nad tím špekuloval?
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Lepit to nejde, ale jako návleky na kardan mohu doporučit, když zatáhnete jen ručně, tak se vám udělá kužel. jen neudělá to varhánkování.
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Já nesouhlasím s tím, že by to nešlo lepit k sobě - naopak
(když bude zájem večer dám foto)
Už jsem se o tom zmiňoval - napojování je opravdu méně problémové než slepovat holé dráty vteřinákem.
Ta bužírka se totiž velmi dobře lepí (kanagon nebo herkules - obojí funguje - kanagon schne rychleji)
Vzhled spoje se dá doladit nanešením herkulu obarveného vodovkou a můžeme tak vytvořit spoj na pohled "svařovaný"
(když bude zájem večer dám foto)
Už jsem se o tom zmiňoval - napojování je opravdu méně problémové než slepovat holé dráty vteřinákem.
Ta bužírka se totiž velmi dobře lepí (kanagon nebo herkules - obojí funguje - kanagon schne rychleji)
Vzhled spoje se dá doladit nanešením herkulu obarveného vodovkou a můžeme tak vytvořit spoj na pohled "svařovaný"
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
Zkusim poprosit exkolegy zda by nevyfotili. Ale je to jako každá jiná bužírka po smrštění. Lesklá bílá. Ještě se zeptám ve firmě kde je kupujou nebo kupovali.wpeet píše:Tak to jsem rád - že existuje i bílá - chystám se totiž na totálku od RW.
Bylo by možné sem hodit foto jak výrazná bílá po smrštění to ve finále je???
- scaniar2000
- Příspěvky: 19
- Registrován: pon 13.2.2012 9:34
- Bydliště: Sokolov (Most)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Barvení drátů aneb jak se tomu vyhnout
http://www.foxel.cz/3002/" onclick="window.open(this.href);return false;
lepší je horkovzdušná pistole,zvlášť na tu bílou bo zapalovač dělá černé fleky .)
lepší je horkovzdušná pistole,zvlášť na tu bílou bo zapalovač dělá černé fleky .)