KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011 / Vimos / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011 / Vimos / 1:32
Už při dokončování dakarové liazky z roku 2010 jsem začal pokukovat a těšit se na avízované novinky od Jiřího Vintra. Měl jsem jasno v tom, že rozhodně jednou z nich budu pokračovat v rozšiřování své sbírky.
Nakonec jsem se rozhodl pro model Kamazu Vladimíra Čagina.
Jako vždy jsem začal seskládáním kol, abych se s nimi nemusel ke konci zdržovat.
Kola čekají na vzorky od Tea a na následné přebarvení Agamou. (Ehmmm, mé zpracování opravdu přebarvení potřebuje, zejména poté, co jsem se rozhodl pro zpevnění konstrukce a snažší udržení geometrie nalepit pod bombírovaný bok ještě normální rovnou bočnici. Tím pádem mi šířka kola logicky trochu narostla a na hraně kola je to docela vidět .
Dále jsem pokračoval už dle návodu, slepil jsem chladič a následně i motor s převodovkou.
Tady jsem nalezl pár drobností, které nejsou z návodu a návodné kresby úplně jasné:
- nevím, jaký díl se má nalepit z čela motoru na válečky č. 22,23
- není úplně jasné, kam se mají nalepit válečky 3x 24/25 a 2x 26/27 . Předpokládám, že 24/25 mají být na čele motoru, 26/27 pod sběrným potrubím ( toto je trochu vidět na návodné kresbě)
- ve vystřihovánce jsem nenašel díly na vodorovné válečky 28 a 29, které se mají spojit řemenem (ten ve vystřihovánce je). Umístění také netuším..
- sběrné potrubí mi vychází delší, než by bylo potřeba k napojení na turba
Myslím, že by se docela hodila ještě jedna návodná kresba motoru s pohledem z druhé strany.
V současné době pokračuji rámem a nabírám síly na atraktivně zpracovaný podvozek.
Nakonec jsem se rozhodl pro model Kamazu Vladimíra Čagina.
Jako vždy jsem začal seskládáním kol, abych se s nimi nemusel ke konci zdržovat.
Kola čekají na vzorky od Tea a na následné přebarvení Agamou. (Ehmmm, mé zpracování opravdu přebarvení potřebuje, zejména poté, co jsem se rozhodl pro zpevnění konstrukce a snažší udržení geometrie nalepit pod bombírovaný bok ještě normální rovnou bočnici. Tím pádem mi šířka kola logicky trochu narostla a na hraně kola je to docela vidět .
Dále jsem pokračoval už dle návodu, slepil jsem chladič a následně i motor s převodovkou.
Tady jsem nalezl pár drobností, které nejsou z návodu a návodné kresby úplně jasné:
- nevím, jaký díl se má nalepit z čela motoru na válečky č. 22,23
- není úplně jasné, kam se mají nalepit válečky 3x 24/25 a 2x 26/27 . Předpokládám, že 24/25 mají být na čele motoru, 26/27 pod sběrným potrubím ( toto je trochu vidět na návodné kresbě)
- ve vystřihovánce jsem nenašel díly na vodorovné válečky 28 a 29, které se mají spojit řemenem (ten ve vystřihovánce je). Umístění také netuším..
- sběrné potrubí mi vychází delší, než by bylo potřeba k napojení na turba
Myslím, že by se docela hodila ještě jedna návodná kresba motoru s pohledem z druhé strany.
V současné době pokračuji rámem a nabírám síly na atraktivně zpracovaný podvozek.
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
Ahoj,
nechci dělat paniku, ale nebudeš mít ty dezény náhodou krátké a úzké? Pokud vím, tak se dezény nahrazují díly z vystřihovánky a tím pádem se ti nesejdou k sobě a nepřekryjí ti ani místa o co jsi to kolo rozšířil. Možná je to hloupost, já z dezény teprve začínám. Tady si to přečti úplně dole.
viewtopic.php?f=54&t=2078" onclick="window.open(this.href);return false;
nechci dělat paniku, ale nebudeš mít ty dezény náhodou krátké a úzké? Pokud vím, tak se dezény nahrazují díly z vystřihovánky a tím pádem se ti nesejdou k sobě a nepřekryjí ti ani místa o co jsi to kolo rozšířil. Možná je to hloupost, já z dezény teprve začínám. Tady si to přečti úplně dole.
viewtopic.php?f=54&t=2078" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
Máš pravdu Petře. Laserový dezén nahrazuje díl vystřihovánky, který je kreslený. Co se týče těch bočnic - mělo by to být vytvořené a vlepené tak, aby bombírovaná bočnice z vystřihovánky dosedla hranou na hranu pláště (vystřihovánky, nebo laseru). Neměla by tam být mezera.
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
Ahoj.
Tiež lepím tento Kamaz.
Výfukové ptrubie som tiež skracoval.
Diel 22, 23 zakry dielom 161 pasuje akurát.
28,29 som nenašiel ani ja.
24,25 nalep na čelo motora ako sú tie rysky pa bokoch dielov22,23 jeden valček mi ostal zatiaľ je odložený bokom.
Diely 26,27 jeden valček som nalepil na ľavú stranu motora do zadu a jeden som nalepil do predu na pravú stranu a prepojil remeňom 30.
Dielu 47D odpovedá diel 47C.
Pomôcť ti môže ešte návod z prvého Kamaza/2004.
Tiež lepím tento Kamaz.
Výfukové ptrubie som tiež skracoval.
Diel 22, 23 zakry dielom 161 pasuje akurát.
28,29 som nenašiel ani ja.
24,25 nalep na čelo motora ako sú tie rysky pa bokoch dielov22,23 jeden valček mi ostal zatiaľ je odložený bokom.
Diely 26,27 jeden valček som nalepil na ľavú stranu motora do zadu a jeden som nalepil do predu na pravú stranu a prepojil remeňom 30.
Dielu 47D odpovedá diel 47C.
Pomôcť ti môže ešte návod z prvého Kamaza/2004.
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
Mariane, díky za rady, takhle nějak jsem to odhadoval. Kruciš, vůbec mě nenapadlo porovnání s verzí 2004, návod už sice asi nemám, ale mohl jsem se mrknout rovnou na model. Hlavně jsem bezdůvodně předpokládal, že motor je jiný.
Btw. (zápletku s díly 47D a 47C jsem luštil dnes v cca 0030
Každopádně budu rád za jakýkoliv tvoje rady a postřehy.
@ dezény - ty si žijí asi vlastním životem, já jsem je zatím vždycky (mno, zatím teda 3x) lepil na originální běhoun z vystřihovánky a buď vyšly přesně, nebo jsem je dokonce zkracoval. Uvidím, až je zkušebně přiložím na kolo, příp. kolo upravím.
Btw. (zápletku s díly 47D a 47C jsem luštil dnes v cca 0030
Každopádně budu rád za jakýkoliv tvoje rady a postřehy.
@ dezény - ty si žijí asi vlastním životem, já jsem je zatím vždycky (mno, zatím teda 3x) lepil na originální běhoun z vystřihovánky a buď vyšly přesně, nebo jsem je dokonce zkracoval. Uvidím, až je zkušebně přiložím na kolo, příp. kolo upravím.
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
Ako to vyzerá s Kamazom?
Rám a nápravy mám hotové ale som sa zasekol na sestupe a dieloch 140, 142, chýba mi návodovka na tieto diely.
Rám a nápravy mám hotové ale som sa zasekol na sestupe a dieloch 140, 142, chýba mi návodovka na tieto diely.
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
Samozřejmě pokračuji dál, ale o dost pomaleji než ty. Rám a zadní nápravu mám hotové, nyní lepím přední nápravu. Výhledově sem šupnu nějakou fotku..
Díval jsem se na to uchycení ramen k sestupu a taky se mi to nepodařilo rozluštit. Není to bohužel ani vidět na fotkách u grafika.
Myslím, že nejlepší by bylo, kdyby ses obrátil přímo na autora, příp. by pomohla jen fotka uchycení.
Dej vědět, jak jsi dopadl a ať se dílo daří!
Díval jsem se na to uchycení ramen k sestupu a taky se mi to nepodařilo rozluštit. Není to bohužel ani vidět na fotkách u grafika.
Myslím, že nejlepší by bylo, kdyby ses obrátil přímo na autora, příp. by pomohla jen fotka uchycení.
Dej vědět, jak jsi dopadl a ať se dílo daří!
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
S panem Vintrem o těchto chybách komunikuji. Zaslal mi chybějící díly motoru. Dneska mu zašlu mail ohledně místění sestupu. Díl 142 sedí úplně jinde než sestup.
Chce to trpělivost. Pan Vintr má moc práce.
Chce to trpělivost. Pan Vintr má moc práce.
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
Ahoj
tento model ještě doma nemám,ale budu rád si ho koupím i když jsou na měm zádrhele
tento model ještě doma nemám,ale budu rád si ho koupím i když jsou na měm zádrhele
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
Toto my napsal pan Vintr na chybející díl 28 a 29. Jedná se o díly 22A a 23A. Dílky mi poslal v pdf. Kdo o ně má zájem tak mi napiště SZ s mailovou adresou.Jiří Vintr píše:Dobrý den,
mrzí mě, že zaznamenáváte tyhle potíže,a le bohužel máte pravdu, budu to muset napravit. Najednou si uvědomuji, že by se vám tam hodil přední náhled na motor, který tam není. Zkusím to tedy popsat.
Na přední stranu motoru mají jít nad schod 2 válce: 22+22A a 23+23A. bohužel, 22A a 23A byly díly, které jsem asi omylem smazal, dlouho jsem nemohl přijít na to, kam ty díly patří - to je tak, když se model dokončuje 3/4 roku po sestavení původního a rok po nakreslení. nevadí - díly přikreslím a PDF vám zašlu. Popř. v praze zkusím mít natištěné i pro modeláře an digitál.. naštěstí nejde o významné díly, ale je třeba to mít uzavřené, nejde to tam nechat nepřilepené.
Díly 47C a 47D - tam máte pravdu-. 47C by mělo jít dvakrát za sebou, jsou stejně dlouhé (47C+47D), akorát na zadní z těch 47C se nalepují ty válce 48+49.
Omlouvám se a snad to byly poslední zmatky. ten model byl dost složitý a dokončoval jsem jej spolu s Jamalem právě na přelomu roku (vím, není to omluvou).
Řešení nabídnu pak i na fóru, aby modeláři věděli, co a jak.
S pozdravem
Jiří Vintr
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
Tak to vypadá, že nám s Marianem budou chybět díly 161, které jsme použili místo 22A a 23A
V každým případě díky Josefe za zprávu a panu Vintrovi díky za rychlé řešení potíží. Dokáži si úplně přesně představit, jak je těžké vzpomenout si na detaily stavby před rokem ( já si nepamatuji 2 dny;-)
Vypadá to, že máme všichni zhruba slepené to stejné. Možná by stačilo, pokud by autorovi psal jen jeden a pak se tady podělil.
V každým případě díky Josefe za zprávu a panu Vintrovi díky za rychlé řešení potíží. Dokáži si úplně přesně představit, jak je těžké vzpomenout si na detaily stavby před rokem ( já si nepamatuji 2 dny;-)
Vypadá to, že máme všichni zhruba slepené to stejné. Možná by stačilo, pokud by autorovi psal jen jeden a pak se tady podělil.
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
Ještě bych měl dotaz k zadní nápravě.
Stabilizátor je na pravé straně uchycen tlumičem 118,119,120.
-díl 118 je "pouzdro" tlumiče (je ve vystřihovánce)´
-díl 119 je zřejmě píst tlumiče (ve vystřihovánce jsem ho nenašel, není ale problém ho odměřit podle táhla 117 z levé strany. Předpokládám, že píst je stříbrný).
- díl 120 jsem bohužel taky nenašel
Dále se k tlumiči má přilepit nádržka 112,113 - tipoval bych, že patří k pouzdru a ne k dolní části pístu, tak jak je nakresleno v návodné kresbě.
Jak jste to kluci řešili?
Jo, a jakou modrou barvou natíráte nepapírové díly (osky, táhla, vodící ramena - a v budoucnu rám)?
Díky
Stabilizátor je na pravé straně uchycen tlumičem 118,119,120.
-díl 118 je "pouzdro" tlumiče (je ve vystřihovánce)´
-díl 119 je zřejmě píst tlumiče (ve vystřihovánce jsem ho nenašel, není ale problém ho odměřit podle táhla 117 z levé strany. Předpokládám, že píst je stříbrný).
- díl 120 jsem bohužel taky nenašel
Dále se k tlumiči má přilepit nádržka 112,113 - tipoval bych, že patří k pouzdru a ne k dolní části pístu, tak jak je nakresleno v návodné kresbě.
Jak jste to kluci řešili?
Jo, a jakou modrou barvou natíráte nepapírové díly (osky, táhla, vodící ramena - a v budoucnu rám)?
Díky
-
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned 5.2.2012 21:07
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
Ne, nádržka tlumiče musí být dole - táhla jsou stejná. Barvy táhel stejné jako barvy rámu. Sleduju to tady a dám komplexní odpověď, jen mi prosím dejte pár dnů času, naprosto nestíhám, denně dělám do noci jiný projekt. Většina věcí je spíše nedorozumění. Tlumič stabilizátoru má hlavní pásek dole, horní část je gumové pouzdro, takže stříbrná barva být nemusí, jinak hliníkový drát je stříbrný standardně. Tlumič stabilzátoru je pouze vpravo, vlevo je jen táhlo. Je to tak povolené, tlumič stabilizátoru nesmí být na obou stranách,a le jen na jedné. Podobně to má i poslední macíkoliaz.
Re: KAMAZ 4326-9 VK Dakar 2011
Marian - dobrá práce, velmi inspirativní a nakopávací fotky. Podvozek je moc zajímavý, už se těším, až ho budu mít min. v tomto stádiu. Kola budeš lepit na pevno (v zadní nápravě chybí díra)?
J. Vintr - žádná křeč, opravdu jsou to všechno drobnosti.
Mods. - omlouvám se, po třech týdnech od založení vlákna jsem si všiml, že není pojmenováno dle pravidel. Nejde mi to opravit, mohli byste tam, prosím doplnit - /Vimos/ 1:32. Díky!
J. Vintr - žádná křeč, opravdu jsou to všechno drobnosti.
Mods. - omlouvám se, po třech týdnech od založení vlákna jsem si všiml, že není pojmenováno dle pravidel. Nejde mi to opravit, mohli byste tam, prosím doplnit - /Vimos/ 1:32. Díky!