Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" / RW / 1:32 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" / RW / 1:32 - HOTOVO
Model představuje závodní speciál Tatra 815 VT 26 265 8x8.1, který se zúčastnil závodu Rallye Paříž - Dakar v roce 1988 jako doprovodný i jako soutěžní vůz.. Jednalo se o zdaleka největší stroj, který se tehdy závodu zúčastnil. pro poruchu na zadních listových perech však dojel do Dakaru jen mimo soutěž. Jako doprovodný vůz se pak na trať vrátil ještě v letech 1989 a 1990 Vsoučastné době již tento stroj neexistuje.
Vozidlo bylo odovozeno od sériového vojenského tahače T815 VT 26 265 8x8.1R, krom jiné nástavby se lišilo ještě v pneumatikách, absencí dohušťování, nepřítomností redukcí v kolech (proto také maximálka byla přes 140 km/h), zdvojenými nádržemi a dalšími úpravami nutnými pro závod.
Tolik úvod z vlastního sešitu, který obsahuje cca 1,5 A4 psaného návodu, dvě A4-ky návodových kreseb a sedm stran A4 s díly.
Model jsem zakoupil letos v Kopřivnickém muzeu, je to moje první prezentace zde. K lepeni jsem se vrátil cca po 18-ti letech, když jsem loni v zimě postavil "Varnsdorsfkou" CAS32 T813 8x8. Až se naučím vkládat fotky, pokusím se nějaké vystavit v galerii.
Práce jde pomalu, protože není moc času, většinu volna spotřebuju na čerstvě narozeného synka
Takže - stavbu jsem zahájil nějakými drobnostmi na podvozku - vzduchojemy, převodovky, naviják, nádrže, kastlík...
Lepí se to zatim pěkně, akorát jsem vlastní blbostí prohodil čela na hlavní převodovce, (ještě jsem si to extra popisoval ) ale to se lehce spraví. Omlouvte kvalitu fotek, příště se vynasnažím o větší ostrost, i když... zatím dohromady není co fotit
Další v řadě čeká motor.
Přidávám malý postup - něco málo z motoru. Finální retuš ještě není zcela hotová, momentálně se pracuje na nasávacích traktech a výfuky plánuju udělat drátěné - snad se to povede.
Nasávací trakty na motoru. Dle návodu se mělo dvanáct dílků, které jsou mezi motorem a potrubím, podlepit 2mm kartonem a následně vyřezat kolečka o průměru 1,5 mm. Já jsem to udělal jinak, stočil jsem papír na 1,5 milimetrovou trubičku, přebarvil a následně z toho nakrájel ony potřebné dílky. přišlo mi to jednodušší. Na fotkách je to trochu vidět.
Následuje výfukové potrubí, to jsem chtěl udělat z drátku a ne jak je originál na modelu jen vyřezané z papíru. Nejdříve jsem podle dílu 17h vyrobil jednotlivé komponenty výfuku
Na kopii dílu 17h jsem si vyrobil přípravek na skládání výfuku, abych dodržel správný tvar a úhly.
Potom jsem to celé spájel cínem a doladil jehlovým pilníkem. Zbývá mi ještě dolipit tam tři příruby, naohýbat a nastříkat. Příště už budou fotky zkompletovaného motoru.
Zároveň jsem pokračoval prací na předním nárazníku, a podlepil a vyřezal jsem díly na stavbu rámu. S nárazníkem jsem se trochu pral, ale nakonec to není tak nejhorší, paraboly světel jsem udělal ze samolepící alufólie. Fotky dodám příště.
Motor je prakticky kompletně hotov, myslím, že výfukové potrubí se vcelku povedlo, na to, že to je moje první práce toho druhu.
Dále jsem pokračoval rámem
V součastné době se zabývám prací na nápravách, už mám hotové manžety, zákaldy nosníků a diferenciály.
Vozidlo bylo odovozeno od sériového vojenského tahače T815 VT 26 265 8x8.1R, krom jiné nástavby se lišilo ještě v pneumatikách, absencí dohušťování, nepřítomností redukcí v kolech (proto také maximálka byla přes 140 km/h), zdvojenými nádržemi a dalšími úpravami nutnými pro závod.
Tolik úvod z vlastního sešitu, který obsahuje cca 1,5 A4 psaného návodu, dvě A4-ky návodových kreseb a sedm stran A4 s díly.
Model jsem zakoupil letos v Kopřivnickém muzeu, je to moje první prezentace zde. K lepeni jsem se vrátil cca po 18-ti letech, když jsem loni v zimě postavil "Varnsdorsfkou" CAS32 T813 8x8. Až se naučím vkládat fotky, pokusím se nějaké vystavit v galerii.
Práce jde pomalu, protože není moc času, většinu volna spotřebuju na čerstvě narozeného synka
Takže - stavbu jsem zahájil nějakými drobnostmi na podvozku - vzduchojemy, převodovky, naviják, nádrže, kastlík...
Lepí se to zatim pěkně, akorát jsem vlastní blbostí prohodil čela na hlavní převodovce, (ještě jsem si to extra popisoval ) ale to se lehce spraví. Omlouvte kvalitu fotek, příště se vynasnažím o větší ostrost, i když... zatím dohromady není co fotit
Další v řadě čeká motor.
Přidávám malý postup - něco málo z motoru. Finální retuš ještě není zcela hotová, momentálně se pracuje na nasávacích traktech a výfuky plánuju udělat drátěné - snad se to povede.
Nasávací trakty na motoru. Dle návodu se mělo dvanáct dílků, které jsou mezi motorem a potrubím, podlepit 2mm kartonem a následně vyřezat kolečka o průměru 1,5 mm. Já jsem to udělal jinak, stočil jsem papír na 1,5 milimetrovou trubičku, přebarvil a následně z toho nakrájel ony potřebné dílky. přišlo mi to jednodušší. Na fotkách je to trochu vidět.
Následuje výfukové potrubí, to jsem chtěl udělat z drátku a ne jak je originál na modelu jen vyřezané z papíru. Nejdříve jsem podle dílu 17h vyrobil jednotlivé komponenty výfuku
Na kopii dílu 17h jsem si vyrobil přípravek na skládání výfuku, abych dodržel správný tvar a úhly.
Potom jsem to celé spájel cínem a doladil jehlovým pilníkem. Zbývá mi ještě dolipit tam tři příruby, naohýbat a nastříkat. Příště už budou fotky zkompletovaného motoru.
Zároveň jsem pokračoval prací na předním nárazníku, a podlepil a vyřezal jsem díly na stavbu rámu. S nárazníkem jsem se trochu pral, ale nakonec to není tak nejhorší, paraboly světel jsem udělal ze samolepící alufólie. Fotky dodám příště.
Motor je prakticky kompletně hotov, myslím, že výfukové potrubí se vcelku povedlo, na to, že to je moje první práce toho druhu.
Dále jsem pokračoval rámem
V součastné době se zabývám prací na nápravách, už mám hotové manžety, zákaldy nosníků a diferenciály.
Naposledy upravil(a) jenčik dne úte 15.1.2013 16:44, celkem upraveno 3 x.
Re: Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" /RW/ 1:32
V součastné době už jsou hotovy nápravy a jsou osazeny na rámu, pracuji na nějakých drobnostech k rámu - závěsy, tažné zařízení atd. Fotky buodu co nevidět
Re: Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" /RW/ 1:32
Přináším slibované fotky náprav, v současné chvíli už jsou na rámu, rám jsem zdárně dokončil i se všemi doplňky. Fotky tradičně někdy příště Chybí mi už jen osadit motor a dodělat vzduchové fitlry.
Další prací budou buď kola (s dezénem od TEA - děkuji) nebo nástavba. U té přemýšlím, že bych ji nějak vylepšil, aby to nebyla jen taková "hladká krabice", nějaký nápady už mám, uvidím jak se mi to podaří zrealizovat. Model se staví pěkně, nesetkal jsem se s žádnou zásadní chybou, vše sedí.
Další prací budou buď kola (s dezénem od TEA - děkuji) nebo nástavba. U té přemýšlím, že bych ji nějak vylepšil, aby to nebyla jen taková "hladká krabice", nějaký nápady už mám, uvidím jak se mi to podaří zrealizovat. Model se staví pěkně, nesetkal jsem se s žádnou zásadní chybou, vše sedí.
Re: Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" /RW/ 1:32
Rozhodl jsem se trochu vylepšit podvozek a zkusil jsem vyrobit hnací hřídele. Klouby jsou možná trochu neměřítkový, ale snažil jsem se, aby byly pro mě vyrobitelný Nicméně průměr hřídelí zůstal stejný jako ve vystřihovánce - 1,5 mm.
Nejprve dvě fotky z výroby
To všechno dvakrát a výsledek je zde
Nyní pracuji na nástavbě - nejprve zkouším vyrobit prototyp, který bude trochu plastičtější - panty, kliky, zvýrazněné "dveře" a konstrukce. Když se dílo podaří, zkusím to i naostro.
Nejprve dvě fotky z výroby
To všechno dvakrát a výsledek je zde
Nyní pracuji na nástavbě - nejprve zkouším vyrobit prototyp, který bude trochu plastičtější - panty, kliky, zvýrazněné "dveře" a konstrukce. Když se dílo podaří, zkusím to i naostro.
Naposledy upravil(a) jenčik dne úte 29.5.2012 10:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" /RW/ 1:32
Zatím je to krásná práce. Mě se líbí. A nezapoměň nám tu opět něco ukázat - nedáváš sem fotky jen pro sebe
Re: Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" / RW / 1:32
Takže po dlouhé době postup, chvíli to trvalo, čas na lepení si najdu jen večer a to ještě ne každý den, rodina je přednější. Nicméně jsem se pustil do nástavby - nejprve jsem si vše vyzkoušel na černobílé kopii. Jak už jsem avizoval pokusil jsem se o pár vylepšení - předně jsem boky podlepil 1,5mm, ale ne celý kus (jen od spodku dveří až k hornímu ohybu) zkrátka tak, aby vznikl jakýsi přesah, kde budou umístěny panty (tak nějak bych si představoval, že to je skutečnosti je) Tím pádem se mi vytvořil prostor pro kliky a taky jsem rýhováním znázornil lamely dveří. Tím podlepením se celá nástavba značně zpevnila, ale žebra tam i tak dám, aby se vyztužila a srovnala střecha
Dále jsem chtěl znázornit prověšení plachty na střeše nástavby, proto jsem dovnitř vlepil "konstrukci" nástavby a následně "prověsil" plachtu. Nevim, zda to z těch fotek bude dostatečně viditelné, v reálu to vypadá docela dobře.
Další prací je znázornění ok a šňůry, kterou se zajišťuje plachta. Vysekal jsem dírky a z 0,5mm drátku jsem udělal očka, kterými jsem provlékl nit a ze zadu zakápnul vteřiňákem. na fotkách je zachyceno "zaplachtování" obou čel - z rubu i z líce, to samé je i na bokách.
V součastnosti pracuji na slepení boků s čely - bude nutno malinko zúžit žebra a taky spodní díl nástavby. Až bude nástavba hotova, doplním ji ještě o panty.
V mezičase prosychání při podlepení, jse se pomalu pustil do kol - klasika od RW, pokusím se vylepšit o ráfky a taky o dezén od TEA
Dále jsem chtěl znázornit prověšení plachty na střeše nástavby, proto jsem dovnitř vlepil "konstrukci" nástavby a následně "prověsil" plachtu. Nevim, zda to z těch fotek bude dostatečně viditelné, v reálu to vypadá docela dobře.
Další prací je znázornění ok a šňůry, kterou se zajišťuje plachta. Vysekal jsem dírky a z 0,5mm drátku jsem udělal očka, kterými jsem provlékl nit a ze zadu zakápnul vteřiňákem. na fotkách je zachyceno "zaplachtování" obou čel - z rubu i z líce, to samé je i na bokách.
V součastnosti pracuji na slepení boků s čely - bude nutno malinko zúžit žebra a taky spodní díl nástavby. Až bude nástavba hotova, doplním ji ještě o panty.
V mezičase prosychání při podlepení, jse se pomalu pustil do kol - klasika od RW, pokusím se vylepšit o ráfky a taky o dezén od TEA
Naposledy upravil(a) jenčik dne pon 23.7.2012 20:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" / RW / 1:32
Pěkně si s tím hraješ..
Re: Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" / RW / 1:32
No myslel jsem, že se tak torchu rozbije ta jednolitost té nástavby a ty detaily to trochu oživí
Re: Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" / RW / 1:32
Pěkný tuning nástavby. Vypadá to dost dobře.
Re: Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" / RW / 1:32
Hodně vody uplynulo od posledního příspěvku... Ale práce nestojí, dodělal jsem nástavbu i s plentama a taky jsem komplet vyrobil kola, s dezénkem od Tea, děkuji. Nějak ale nemám čas fotit práci na pozadí, tak fotky zatím žádné nemám, ale vynasnažím se to vbrzku napravit.
Takže poseldním velkým celkem co mě čeká je kabina - začal jsem interiérem, konkrétně sedadly
Já vím, že tu teď frčí hlavně DAFy, ale co...
Takže poseldním velkým celkem co mě čeká je kabina - začal jsem interiérem, konkrétně sedadly
Já vím, že tu teď frčí hlavně DAFy, ale co...
Re: Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" / RW / 1:32
Dafy nedafy i totalka je pěkná.
Re: Tatra 815 VT 26 265 8X8.1 "TOTAL" / RW / 1:32
Takže jak jsem slíbil, tak činím, přidávám fotky hoptové nástavby
Nástavba vylepšena o kliky, panty a šňůru, ketrá drží plachtu, taky jsem malinko zvýraznil vrchní část konstrukce - prověšení plachty na střeše, přesně jak jsem psal už v předchozích příspěvcích. Zadní světla jsou zasklena přebarvenou fólií.
Nástavba vylepšena o kliky, panty a šňůru, ketrá drží plachtu, taky jsem malinko zvýraznil vrchní část konstrukce - prověšení plachty na střeše, přesně jak jsem psal už v předchozích příspěvcích. Zadní světla jsou zasklena přebarvenou fólií.