tahač C2P / GPM / 1:25 HOTOVO
Moderátor: jenda.e
tahač C2P / GPM / 1:25 HOTOVO
Po dokončení Morrise jsem si chtěl spravit chuť něčím malým s pásy a padla volba na tento modýlek. Při této stavbě jsem se rozhodl použít pro mě nové technologie jako jsou podlepování pomocí oboustranné pásky a laserové pásy.
Nyní již něco málo k historii tohoto pásáčku:
Po přijetí polských armádních tanků typu TK3 v říjnu 1931, byla po několika málo měsících přijata myšlenka použít podvozek vozidla pro výstavbu tahače dělostřelectva. První návrh byl vypracován v roce 1932. Hlavní inženýr tahače byl inženýr J. Lapuszewski. Protopyp byl zkonstruován v experimentální dílně pod vedením kapitána Gruner a inženýr Schmdta. 1.7.1933 byl na vozidle zjištěn problém s přetěžováním. Z důvodu zpoždění se začalo pracovat na novém podvozku TKS a ne na TK. TKS tahač prošel ve zkouškách a prototyp byl nazýván TKS tahač. Později byl název změněn na C2P.
Tahač byl původně určen k tažení 75mm kanónů, které byly v té době standardním vybavením pluků lehkého dělostřelectva. Během zkoušek se však ukázalo, že je zadní strana nového tahač přetížena. Napínací kolo bylo změněno (větší průměr). Dále se vozidlo zmodernizovalo, bylo namontováno čelní sklo a plátěná střecha.
Dne 20.1.1936 byl tahač dokončen. V únoru 1936 bylo ujeto tahačem 965 km se zapřaženým 75mm kanónem s celkovou hmotností 1615kg a 15.2.1937 byla podána žádost o schválení vozidla pro vojenské zařazení, a použití pro tažení 40mm protiletadlových děl a další podobné techniky.
Do roku 1939 bylo postaveno a předáno armádě, více než 196 vozidel tohoto typu. V letech 1939 - 1940 bylo v plánu vyrobit dalších 117 kusů. C2P tahač se stal typickým vybavením polského dělostřelectva. Používal se k tažení 40mm kanónů vzor 36.
Na každé dělo připadaly dva tahače, jeden pro tažení a druhý k tažení přípojného muničního vozidla. V obou tahačích byla kompletní posádka obsluhy děla. Později se předpokládalo, že tahače C2P budou tahat i děla ráže 75mm a dokonce 100mm houfnice. Tyto vize však nebyly realizovány
technická data:
délka: 280cm
šířka: 180cm
výška: 158cm
hmotnost: 2,75t
max. rychlost po silnici: 45km/h
dojezd: 165km
A teď to nejdůležitější, samotná stavba:
přebal vystřihovánky
postup stavby
Fotky nic moc, špatné světlo udělalo své, příště se polepším.
Nyní již něco málo k historii tohoto pásáčku:
Po přijetí polských armádních tanků typu TK3 v říjnu 1931, byla po několika málo měsících přijata myšlenka použít podvozek vozidla pro výstavbu tahače dělostřelectva. První návrh byl vypracován v roce 1932. Hlavní inženýr tahače byl inženýr J. Lapuszewski. Protopyp byl zkonstruován v experimentální dílně pod vedením kapitána Gruner a inženýr Schmdta. 1.7.1933 byl na vozidle zjištěn problém s přetěžováním. Z důvodu zpoždění se začalo pracovat na novém podvozku TKS a ne na TK. TKS tahač prošel ve zkouškách a prototyp byl nazýván TKS tahač. Později byl název změněn na C2P.
Tahač byl původně určen k tažení 75mm kanónů, které byly v té době standardním vybavením pluků lehkého dělostřelectva. Během zkoušek se však ukázalo, že je zadní strana nového tahač přetížena. Napínací kolo bylo změněno (větší průměr). Dále se vozidlo zmodernizovalo, bylo namontováno čelní sklo a plátěná střecha.
Dne 20.1.1936 byl tahač dokončen. V únoru 1936 bylo ujeto tahačem 965 km se zapřaženým 75mm kanónem s celkovou hmotností 1615kg a 15.2.1937 byla podána žádost o schválení vozidla pro vojenské zařazení, a použití pro tažení 40mm protiletadlových děl a další podobné techniky.
Do roku 1939 bylo postaveno a předáno armádě, více než 196 vozidel tohoto typu. V letech 1939 - 1940 bylo v plánu vyrobit dalších 117 kusů. C2P tahač se stal typickým vybavením polského dělostřelectva. Používal se k tažení 40mm kanónů vzor 36.
Na každé dělo připadaly dva tahače, jeden pro tažení a druhý k tažení přípojného muničního vozidla. V obou tahačích byla kompletní posádka obsluhy děla. Později se předpokládalo, že tahače C2P budou tahat i děla ráže 75mm a dokonce 100mm houfnice. Tyto vize však nebyly realizovány
technická data:
délka: 280cm
šířka: 180cm
výška: 158cm
hmotnost: 2,75t
max. rychlost po silnici: 45km/h
dojezd: 165km
A teď to nejdůležitější, samotná stavba:
přebal vystřihovánky
postup stavby
Fotky nic moc, špatné světlo udělalo své, příště se polepším.
Naposledy upravil(a) chuan dne úte 5.2.2013 15:23, celkem upraveno 1 x.
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
11×7 cm... Takovej drobeček roztomilej, tyjo
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
Luxusně roztomilej pásáček. Zatím, to vypadá moc dobře, tak držim palce k dokončení.
A dál budu čekat na Bofors
A dál budu čekat na Bofors
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
Super...Dělal jsem TKS od GPMka...sice o 11 let starší ale konstrukce je asi stejná.....fakt parádní krabička od sirek ....Těším se na pokračování
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
To bude opravdu roztomilá krabička.Pilně sleduji tohle se jen tak nevidí postavené.
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
Přesně tak, už za výběr modelu tak má chuan velkou pochvalu.
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
Přináším menší postup. Oproti Morrisovi je zde vše velmi přesné, jen ty návodnékresby to je bída
Také jsem vyzkoušel podlepovat oboustrankou a chrochtám si blahem je to paráda.
pokračuji blatníky které sloužily asi i jako nádrže
Pokouším se lepit kolečka, celkem to jde, jen z podvozku jsem poněkud zmatený, návodná kresba je opravdu velmi detailní
Také jsem vyzkoušel podlepovat oboustrankou a chrochtám si blahem je to paráda.
pokračuji blatníky které sloužily asi i jako nádrže
Pokouším se lepit kolečka, celkem to jde, jen z podvozku jsem poněkud zmatený, návodná kresba je opravdu velmi detailní
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
Nyní se peru s podvozkem a nejsem z toho ani trochu moudrý, z návodných kreseb mi není vůbec jasné jak sestavit konstrukci, příde mi že mám nějak málo dílků. v návodné kresbě bohužel polovina dílků které mám ani není zakreslena. Pokud máte někdo slepený tahač doma nebo víte o nějaké detailní fotografii byl bych vděčný. Nepodařilo se mi vygooglit nic kde by byl podvozek vidět
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
Není to to samý, jako to TKS od Patera, co je ke stažení u sousedů? Ne že míchat díly, ale návod a to, co by ti z toho mělo vzniknout, by mělo být aspoň podobný, ne?
edit: Link:
http://papermodelers.sk/viewtopic.php?f=93&t=1737" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: Link:
http://papermodelers.sk/viewtopic.php?f=93&t=1737" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
snad ti to pomůže
http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=140858" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=140858" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
Moc vám kluci děkuju, přesně tohle jsem potřeboval. Vůbec mě nenapadlo, že tenhle tančík je v podstatě podvozkově ta moje krabička. Jsou tam sice trošku rozdíly, ale já hlavně potřeboval vidět jak ten podvozek je vlastně sestavený. Takže ještě jednou moc díky dostal jsem znovu impulz a makám jako blázen. Je to hrozně titěrný, ty malinkatý součástky mi pořád padaj z ruky
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
Dobrý soukladčí
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
Pěkný. Asi to není tvůj problém, ale ty namalovaný nejty bych cítil obráceně - nahoře světýlko, dole stín. Takhle občas vypadaj jako když jsou dovnitř. Nebo to na tom obrázku tak tahá za oči a říká to "tady je něco divně..."
Re: tahač C2P / GPM / 1:25
Přináším další malý postup, v podstatě už mám hotový podvozek, už mi zbývá dodělat jen náboj na jednom hnacím kole a přilepit druhé napínací kolo k pravé straně podvozku. Fotky mám z doby, kdy jsem ještě neměl tato kola. Pro porovnání velikosti jsem připojil korunu . Vše se staví opravdu v pohodě, jen toho času moc není, tak to moc nepřibývá.