SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Velká gratulace k tomu menšímu modelu. Fakt se ti povedl
Ten větší nevypadá taky vůbec špatně ale holt ještě není dokončený
Ten větší nevypadá taky vůbec špatně ale holt ještě není dokončený
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Pánové děkuji za gratulace. Moc si jich vážím.
Hagene - no to bych mohl, ale jelikož je to krapet z ruky, musel bych tam figurku zaslat poštou. Nedávno jsem četl, že se na začátku 20. století děti posílali poštou, tak by to třeba vyšlo
Také jsem zvědav, jak porostou. Starší dcera má 3 a půl roku a měří metr, což je délka modelu. Takže kdyby rostly stejně, a model byl za 3, 4 roky dokončen, tak bych se nezlobil. Horší je, že druhá poroste dál a dál..
Hagene - no to bych mohl, ale jelikož je to krapet z ruky, musel bych tam figurku zaslat poštou. Nedávno jsem četl, že se na začátku 20. století děti posílali poštou, tak by to třeba vyšlo
Také jsem zvědav, jak porostou. Starší dcera má 3 a půl roku a měří metr, což je délka modelu. Takže kdyby rostly stejně, a model byl za 3, 4 roky dokončen, tak bych se nezlobil. Horší je, že druhá poroste dál a dál..
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Hezké, i když trošku pošmourné dopoledne.
Po dlouhé době se hlásím s dalším postupem na této obludě.
Podařilo se mi snad zdárně dát dohromady celý rám podvozku. Mám ho hotový již delší dobu, ale dokopat se k nějakému nafocení mi trvalo déle, než bych chtěl. Hrozně bojuji s tím jak stavbu fotit. Doufám, že postupně najdu nějaké optimální řešení.
Rám kupodivu již po slepení kostry dobře držel svůj tvar. Nijak se to nekroutilo a celkem se to dobře dalo držet. Následné obšívání už bylo horší. Nedalo by se říct, že obšívka přesně sedí. Vyřezané díry nejdou úplně přesně na sebe, obšívka je o něco větší, neustále jsem musel něco přiřezávat. Největší zásek byl u levé strany, kdy soudruhům trošku ujela ruka:
Díly 7 L a 7 aL byly o dobré dva centimetry větší. Takže rozřezat a notně zkrátit.
Následně přišla na řadu kompletace. Rozhodl jsem se rám spojit zatím pouze díly 9. Nosné příčníky 8 přijdou na řadu později, zřejmě až po osazení diferenciálů a systému řízení náprav. Nicméně i tak rám hezky drží geometrii a po osazení dílů 8 to bude úplně parádní.
Zde už nějaké fotky. Omluvte prosím kvalitu..
Zde je vidět barevný rozdíl jednotlivých dílů. V reálu to není tak hrozné, jako na fotkách:
Dále jsem na model přidal část 10, zadní část rámu včetně tažného zařízení. Zde bylo vše v pořádku, pouze kolík do tažného zařízení 10 i, 10 h je ve vystřihovánce dvakrát:
To je zatím vše. Nyní jsem se rozhodl pokračovat diferenciály a převodovkami. Již mám něco rozpracované, tak další postup bude snad brzy.
Po dlouhé době se hlásím s dalším postupem na této obludě.
Podařilo se mi snad zdárně dát dohromady celý rám podvozku. Mám ho hotový již delší dobu, ale dokopat se k nějakému nafocení mi trvalo déle, než bych chtěl. Hrozně bojuji s tím jak stavbu fotit. Doufám, že postupně najdu nějaké optimální řešení.
Rám kupodivu již po slepení kostry dobře držel svůj tvar. Nijak se to nekroutilo a celkem se to dobře dalo držet. Následné obšívání už bylo horší. Nedalo by se říct, že obšívka přesně sedí. Vyřezané díry nejdou úplně přesně na sebe, obšívka je o něco větší, neustále jsem musel něco přiřezávat. Největší zásek byl u levé strany, kdy soudruhům trošku ujela ruka:
Díly 7 L a 7 aL byly o dobré dva centimetry větší. Takže rozřezat a notně zkrátit.
Následně přišla na řadu kompletace. Rozhodl jsem se rám spojit zatím pouze díly 9. Nosné příčníky 8 přijdou na řadu později, zřejmě až po osazení diferenciálů a systému řízení náprav. Nicméně i tak rám hezky drží geometrii a po osazení dílů 8 to bude úplně parádní.
Zde už nějaké fotky. Omluvte prosím kvalitu..
Zde je vidět barevný rozdíl jednotlivých dílů. V reálu to není tak hrozné, jako na fotkách:
Dále jsem na model přidal část 10, zadní část rámu včetně tažného zařízení. Zde bylo vše v pořádku, pouze kolík do tažného zařízení 10 i, 10 h je ve vystřihovánce dvakrát:
To je zatím vše. Nyní jsem se rozhodl pokračovat diferenciály a převodovkami. Již mám něco rozpracované, tak další postup bude snad brzy.
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Na to že Kom stavívá aspoň bílí zkušební model, nechápu ty chyby v konstrukci.
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Pěkná práce, jsem zvědav, jak to bude s chybami dál, 2 cm je dost i na metru . Zatím to připomíná spíš kolej rychlovlaku .
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
No jo, to je fakt MASO, jen to udržet celé v rovině. Hodně zdaru !!
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Škoda těch chyb, jinak to bude neskutečně monstrozni dílo
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Dobrý večer všem.
Přináším další, dnes celkem zásadní postup.
Nejdřív bych chtěl opět poděkovat všem.
Balvie: Z té geometrie jsem měl větší strach, kupodivu to vše drží dobře rovinu. Na to, že je to jen 0.5 mm karton.
A teď už k samotné stavbě. Rozhodl jsem se pustit do vnitřku rámu. První na řadě byly diferenciály. Lepilo se to celkem dobře, vše krásně sedí a pasuje dohromady. Žádné díly nechybí, spíše některé menší přebývají, ale to na škodu není. Jen nechápu smysl orientace spojů válcovitých dílů. Některý je orientovaný nahoru, jiný na stejném celku zase dolu. Obzvláště hlavní roura diferenciálu. Klidně mohl být spoj orientovaný dolů a pak schovaný krytem. Bohužel je přesně obráceně, takže je celý vidět...
Zde je všech 8 celků pohromadě:
Následovaly převodové skříně, které budou spojené přímo s diferenciálem. Opět práce jak na kostele, opět všechno sedělo naprosto přesně. Vše důkladně pokryto šrouby a nýty. :
A zde již všechno dohromady připravené ke kompletaci. Zatím to k sobě lepit nebudu. Nejspíš namontuji diferenciály do podvozku a až pak přilepím převodové skříně. Sám ještě nevím, jaký postup zvolím.
Celkový počet dílů na těchto sestavách činí 1076, takže celkem slušná porce.
No a jelikož se zatím necítím na kompletaci s podvozkem, následoval další celek 41, 42 a to jakási převodovka, z které jde kardan od motoru. Zde jen pro představu, jak bude celé pojezdové a pohonné ústrojí vypadat:
To je zatím celek, který mi z celé stavby bavil nejvíc. Moc jsem si to užíval. Vše sedělo opět naprosto přesně. Ty detaily mi prostě baví. I když to ve finále nebude skoro vůbec vidět. Šrouby to neskutečně oživí. Spatlal jsem rovnou držáky, kterými se to později uchytí do rámu.
Jen tato sestava má celkem 243 dílů
Celkový počet všech dílů zatím činí: 2191. Na to, že ještě skoro není nic postaveno
Nyní mě čeká další část, na kterou se těším snad ještě víc. Hlavní převodovka. Pak snad již kompletace do rámu.
Takže snad brzy
Přináším další, dnes celkem zásadní postup.
Nejdřív bych chtěl opět poděkovat všem.
Balvie: Z té geometrie jsem měl větší strach, kupodivu to vše drží dobře rovinu. Na to, že je to jen 0.5 mm karton.
A teď už k samotné stavbě. Rozhodl jsem se pustit do vnitřku rámu. První na řadě byly diferenciály. Lepilo se to celkem dobře, vše krásně sedí a pasuje dohromady. Žádné díly nechybí, spíše některé menší přebývají, ale to na škodu není. Jen nechápu smysl orientace spojů válcovitých dílů. Některý je orientovaný nahoru, jiný na stejném celku zase dolu. Obzvláště hlavní roura diferenciálu. Klidně mohl být spoj orientovaný dolů a pak schovaný krytem. Bohužel je přesně obráceně, takže je celý vidět...
Zde je všech 8 celků pohromadě:
Následovaly převodové skříně, které budou spojené přímo s diferenciálem. Opět práce jak na kostele, opět všechno sedělo naprosto přesně. Vše důkladně pokryto šrouby a nýty. :
A zde již všechno dohromady připravené ke kompletaci. Zatím to k sobě lepit nebudu. Nejspíš namontuji diferenciály do podvozku a až pak přilepím převodové skříně. Sám ještě nevím, jaký postup zvolím.
Celkový počet dílů na těchto sestavách činí 1076, takže celkem slušná porce.
No a jelikož se zatím necítím na kompletaci s podvozkem, následoval další celek 41, 42 a to jakási převodovka, z které jde kardan od motoru. Zde jen pro představu, jak bude celé pojezdové a pohonné ústrojí vypadat:
To je zatím celek, který mi z celé stavby bavil nejvíc. Moc jsem si to užíval. Vše sedělo opět naprosto přesně. Ty detaily mi prostě baví. I když to ve finále nebude skoro vůbec vidět. Šrouby to neskutečně oživí. Spatlal jsem rovnou držáky, kterými se to později uchytí do rámu.
Jen tato sestava má celkem 243 dílů
Celkový počet všech dílů zatím činí: 2191. Na to, že ještě skoro není nic postaveno
Nyní mě čeká další část, na kterou se těším snad ještě víc. Hlavní převodovka. Pak snad již kompletace do rámu.
Takže snad brzy
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Super práce Pavle. Pomalýma krůčkama ti z toho vzniká něco.... no něco opravdu velkého
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Jen koukám . Jde Ti to parádně.
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Jo jo, to je opravdu MEGA stavba, zatím jedeš parádně, těším se na pokračování
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Chlapci děkuji.
Dneska jen krátce. Práce pokračují na hlavní převodovce. Povedlo se mi dát dohromady základ. Zatím nějakých šedesát dílů. Musel jsem si na to udělat i jakýsi podstavec pro lepší manipulaci. Nyní mě čeká zdobení. Věcí je na ní opravdu požehnaně a šroubů ještě víc:
Vše opět sedělo jak mělo. Pouze pozor, řez převodovkou je chybně namalovaný. Mezi díly 55 a 56 je horizontální odskok, který v řezu není naznačen:
Na dílu 51 b chybí označení pro přilepení dílu 74.
To je zatím vše. Příště snad již hotová převodovka.
Dneska jen krátce. Práce pokračují na hlavní převodovce. Povedlo se mi dát dohromady základ. Zatím nějakých šedesát dílů. Musel jsem si na to udělat i jakýsi podstavec pro lepší manipulaci. Nyní mě čeká zdobení. Věcí je na ní opravdu požehnaně a šroubů ještě víc:
Vše opět sedělo jak mělo. Pouze pozor, řez převodovkou je chybně namalovaný. Mezi díly 55 a 56 je horizontální odskok, který v řezu není naznačen:
Na dílu 51 b chybí označení pro přilepení dílu 74.
To je zatím vše. Příště snad již hotová převodovka.
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Hezké odpoledne všem modelářům.
No další měsíc je za námi a já hlásím hotovou hlavní převodovku. Času je zoufale málo, obzvláště v tomto jarním období. Jsem rád, když si k lepení vyšetřím dvě tři hodinky týdně. Tímto stylem budu tento stroj lepit 10 let
Každopádně stavbu tohoto celku jsem si mimořádně užil. Vše sedělo jak má, hotová radost z lepení. Jak dílů přibývalo, zdobení se stávalo složitější a složitější, místa bylo čím dál méně. A závěrečné osazení šroubů a nýtů se už rovnalo nadlidskému úkolu. Nicméně jsem se pokusil ztvárnit vše do nejmenšího detailu a myslím, že se mi to povedlo. Snad bude alespoň něco z toho vidět. Posuďte sami:
Celkový počet dílků na převodovce je 396 (takže takový válec od Rippera )
Celkový počet zatím sestavených dílků je 2587 kusů.
Pro zajímavost jsem si zkoušel měřit strávený čas nad modelem. A jen nad tímto kouskem jsem strávil dohromady 23 hodin, což mi zaskočilo. Budu měřit dál, uvidíme kam se to až posune
Před kompletací do podvozku mi ještě chybí držáky převodovky, jeden mezikus mezi kardany a uvidím, jestli se ještě nepustím do motoru.
Tak snad brzy na viděnou a lepení zdar.
No další měsíc je za námi a já hlásím hotovou hlavní převodovku. Času je zoufale málo, obzvláště v tomto jarním období. Jsem rád, když si k lepení vyšetřím dvě tři hodinky týdně. Tímto stylem budu tento stroj lepit 10 let
Každopádně stavbu tohoto celku jsem si mimořádně užil. Vše sedělo jak má, hotová radost z lepení. Jak dílů přibývalo, zdobení se stávalo složitější a složitější, místa bylo čím dál méně. A závěrečné osazení šroubů a nýtů se už rovnalo nadlidskému úkolu. Nicméně jsem se pokusil ztvárnit vše do nejmenšího detailu a myslím, že se mi to povedlo. Snad bude alespoň něco z toho vidět. Posuďte sami:
Celkový počet dílků na převodovce je 396 (takže takový válec od Rippera )
Celkový počet zatím sestavených dílků je 2587 kusů.
Pro zajímavost jsem si zkoušel měřit strávený čas nad modelem. A jen nad tímto kouskem jsem strávil dohromady 23 hodin, což mi zaskočilo. Budu měřit dál, uvidíme kam se to až posune
Před kompletací do podvozku mi ještě chybí držáky převodovky, jeden mezikus mezi kardany a uvidím, jestli se ještě nepustím do motoru.
Tak snad brzy na viděnou a lepení zdar.
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Neskutečným, skoro mě to až láká ke koupit tohoto monstra. Ale ne, nebudu, nebudu to kupovat.
Opravdu nářez. Těším se na další progres.
Opravdu nářez. Těším se na další progres.
Re: SS-27 TOPOL-M / Model-kom / 1:25
Hustý,jenom ta převodovka by vydala na samostatný model