Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
Zdravím vespolek,
Tatrovky 11, 12 a 13 vyjížděly v letech 1923 - 1933 na stejném podvozku (v průběhu let upravovaném).
Rád bych zde prezentoval stavbu Tatry 11 Pavla Hanzlíka a Tatrovky 11, 12 a 13 Leoše Špachty. Modely pana Špachty jsou velmi jednoduché, pokusím se je napasovat na upravený podvozek Pavlovy Tatry 11.
Nejsem si jistý, zda-li těmito kombinace dvou vystřihovánek, kdy vlastním jen jednu vystřihovánku Pavlovy Tatry 11 (PDF formát), neporušuji dobré mravy a zdejší podmínky prezentování stavby modelů. Prosím znalé této problematiky o komentář.
Teď mne napadá, pokud Pavel dá svolení k těmto kombinacím, tak by neměl být žádný problém. I tak by mne ale zajímal zasvěcený názor na tuto problematiku.
Tatra 11 Pavla Hanzlíka a Tatra 11 Leoše Špachty
Pavlova Tatra již zde byla prezentována nekolikrát, proto se více zaměřím na Tatru pana Špachty.
Barva tatrovky pana Špachty je v originálu sytě žlutá s červeným interiérem. Tuto sytě žlutou barvu jsme nedohledal, zato je spousta tatrovek v barvě krémově žluté.
Upravil jsem díly podvozku tak, aby zadní část karoserie byla širší a vešla se do ní zadní lavice.
Vlepení "zadního čela" a vytvoření sedadel. Sedadla mají texturu sedadel pana Špachty, stejně tak i dveře kreslil pán Špachta. Převodovka, řadící páka a ruční brzda jsou použity s Pavlovy tatry.
Postup na Pavlově Tatře.
Ke čtyřmístné verzi přibyla kapota. Kapota je dílem Pavlovým s kresbou pana Špachty.
Tatrovky 11, 12 a 13 vyjížděly v letech 1923 - 1933 na stejném podvozku (v průběhu let upravovaném).
Rád bych zde prezentoval stavbu Tatry 11 Pavla Hanzlíka a Tatrovky 11, 12 a 13 Leoše Špachty. Modely pana Špachty jsou velmi jednoduché, pokusím se je napasovat na upravený podvozek Pavlovy Tatry 11.
Nejsem si jistý, zda-li těmito kombinace dvou vystřihovánek, kdy vlastním jen jednu vystřihovánku Pavlovy Tatry 11 (PDF formát), neporušuji dobré mravy a zdejší podmínky prezentování stavby modelů. Prosím znalé této problematiky o komentář.
Teď mne napadá, pokud Pavel dá svolení k těmto kombinacím, tak by neměl být žádný problém. I tak by mne ale zajímal zasvěcený názor na tuto problematiku.
Tatra 11 Pavla Hanzlíka a Tatra 11 Leoše Špachty
Pavlova Tatra již zde byla prezentována nekolikrát, proto se více zaměřím na Tatru pana Špachty.
Barva tatrovky pana Špachty je v originálu sytě žlutá s červeným interiérem. Tuto sytě žlutou barvu jsme nedohledal, zato je spousta tatrovek v barvě krémově žluté.
Upravil jsem díly podvozku tak, aby zadní část karoserie byla širší a vešla se do ní zadní lavice.
Vlepení "zadního čela" a vytvoření sedadel. Sedadla mají texturu sedadel pana Špachty, stejně tak i dveře kreslil pán Špachta. Převodovka, řadící páka a ruční brzda jsou použity s Pavlovy tatry.
Postup na Pavlově Tatře.
Ke čtyřmístné verzi přibyla kapota. Kapota je dílem Pavlovým s kresbou pana Špachty.
Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
Tvorba blatníku ke čtyřmístné verzi. Blatník vytvořen dle fotek originálu a následně připasován na karosérii. Ke kapotě motoru připevněn dílem z Pavlovy dvoumístné tatrovky. Stupačky kreslil pán Špachta. Nápravy použity z Pavlovy dvoumístné tatrovky.
Porovnání obou verzí tatrovek. Na modré je vidět další postup ve stavbě.
Porovnání obou verzí tatrovek. Na modré je vidět další postup ve stavbě.
Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
Další postup ve stavbě žluté tatrovky. Zadní náprava + kola použité z Pavlovy modré Tatry, stejně tak přední sklo s volantem a přístrojovou deskou, na které jsou použity budíky z tatrovky pana Špachty. Střecha je přepracovaná z dvoumístné verze. Zahrával jsem si i s myšlenkou, že bych střechu udělal posrolovanou (poskládaný papír), ale nebyl jsem si jistý výsledkem, tak jsem to raději nezkoušel.
Osázení předních kol + pár drobností. Zbývá ještě minimálně rezervní kolo + světla.
Osázení předních kol + pár drobností. Zbývá ještě minimálně rezervní kolo + světla.
Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
Ahoj stucky,
tatřice jsou parádní, pěkně a čistě slípnuté, určitě budu dále sledovat tvou práci Ať se ti dílka daří.
tatřice jsou parádní, pěkně a čistě slípnuté, určitě budu dále sledovat tvou práci Ať se ti dílka daří.
- Pavel Hanzlík
- Příspěvky: 74
- Registrován: úte 28.2.2012 21:06
- Bydliště: Otrokovice
Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
Ahoj Davide,
koukám jak Ti to pěkně roste. Ta zkombinovaná čtyřsedadlová Tatra vypadá perfektně.
Já sice nejsem zběhlý v problematice kopií a nekopií, ale myslím si, že pokud je model free je na tobě jak s ním naložíš po této stránce. Pokud se ovšem pletu tak se omlouvám.¨
A pro jistotu ještě přidávám (sice pozdě) své svolení pro tyto předělávky.
Ještě jedna malá připomínka k modelu. Nebylo by lepší kdyby spoje plášťů směřovali dolů, aby nerušili celkový vzhled modelu ?
koukám jak Ti to pěkně roste. Ta zkombinovaná čtyřsedadlová Tatra vypadá perfektně.
Já sice nejsem zběhlý v problematice kopií a nekopií, ale myslím si, že pokud je model free je na tobě jak s ním naložíš po této stránce. Pokud se ovšem pletu tak se omlouvám.¨
A pro jistotu ještě přidávám (sice pozdě) své svolení pro tyto předělávky.
Ještě jedna malá připomínka k modelu. Nebylo by lepší kdyby spoje plášťů směřovali dolů, aby nerušili celkový vzhled modelu ?
Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
to JakubSDK: Děkuji za pochvalu i povzbuzení
to Pavel: Děkuji i Tobě za pochvalu i dodatečné svolení. Kdyby spoje plášťů směřovali dolů, asi by to bylo lepší, ono spousta věcí se dá udělat líp, ale člověk na to příjde většinou pozdě. Navíc blesk je velmi krutý a vytáhne každou chybičku, která zběžným pohledem není vidět, nebo není vidět mýma očima vůbec
Postup na modré Tatře + porovnání se žlutou:
Žlutá Tatra doplněna o přední a zadní světla, rezervní kolo, výfukové potrubí se "vzpěrami" podvozku a něco, co vypadá jako druhý klakson (na fotkách vypadá strašně, v reálu trochu líp).
to Pavel: Děkuji i Tobě za pochvalu i dodatečné svolení. Kdyby spoje plášťů směřovali dolů, asi by to bylo lepší, ono spousta věcí se dá udělat líp, ale člověk na to příjde většinou pozdě. Navíc blesk je velmi krutý a vytáhne každou chybičku, která zběžným pohledem není vidět, nebo není vidět mýma očima vůbec
Postup na modré Tatře + porovnání se žlutou:
Žlutá Tatra doplněna o přední a zadní světla, rezervní kolo, výfukové potrubí se "vzpěrami" podvozku a něco, co vypadá jako druhý klakson (na fotkách vypadá strašně, v reálu trochu líp).
Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
Žlutá Tatra je hotová, od posledních fotek nic nového nepřibylo. Pouze jsem ji nafotil bez blesku se stojanem.
Modrá sice ještě není hotová, přesto jsem se pustil do dalšího "typu", tentokrát Tatry 13 - valníku.
Tatra 13 - dlouhý valník
Třináctka pana Špachty má barvu modrou, já jsem se rozhodl pro barvu zelenou (modré tatrovky by byly dvě a zelená žádná ) U modrého valníku je delší varianta rozvoru a to 3063 mm (2763 mm krátky valník, 2635 mm Tatra 11 a 12), délka vozu je 4500 mm, což je o celý metr více než T11 A T12. Rozchod zadních kol se zvýšil o 200 mm na 1400 mm.
Postup je podobný jako u žluté tatrovky, díly z Pavlovy modré T11 (někdy poupravené), textura Pana Špachty + nějaké dotvořené díly . Na první fotce je vidět o kolik je měřítko 1:43 menší oproti původní vystřihovánce. Postup je patrný z fotkek .
Modrá sice ještě není hotová, přesto jsem se pustil do dalšího "typu", tentokrát Tatry 13 - valníku.
Tatra 13 - dlouhý valník
Třináctka pana Špachty má barvu modrou, já jsem se rozhodl pro barvu zelenou (modré tatrovky by byly dvě a zelená žádná ) U modrého valníku je delší varianta rozvoru a to 3063 mm (2763 mm krátky valník, 2635 mm Tatra 11 a 12), délka vozu je 4500 mm, což je o celý metr více než T11 A T12. Rozchod zadních kol se zvýšil o 200 mm na 1400 mm.
Postup je podobný jako u žluté tatrovky, díly z Pavlovy modré T11 (někdy poupravené), textura Pana Špachty + nějaké dotvořené díly . Na první fotce je vidět o kolik je měřítko 1:43 menší oproti původní vystřihovánce. Postup je patrný z fotkek .
Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
Parádní, opravdu pěkná práce - rád se sem chodím dívat! Ta béžovo - červená jí fakt padne! Jen co to tam pod rezervou trčí? Placatý výfuk?
Každopádně - těším se na další .
Každopádně - těším se na další .
Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
to Tomáš S.: Po bližším ohledání modelu musím konstatovat, že ona placatá věc je opravdu výfuk . Dík za upozornění, provozní slepota, chtěl jsem "zplacatit" pouze konec výfuku, což se nepovedlo a pak jsem na to zapomněl a později, nekriticky se těšíc ze své zručnosti, mi na tom už nepřišlo nic divného. A také díky za pochvalu.
Trošinku pokročila stavba T13. Přední čelo kabiny bylo poněkud úzké a "čumák" po přilepení kabinu defomoval, což se mi nelíbilo, takže na řadu přišlo rozřezání. Úzké čelo bylo nahrazeno širším dílem, který byl přilepen k "čumáku" a celek přilepen natupo ke kabině.
Do kabiny byl přidán volant a sedadlo. U kabin, které jsou "otevřené", T13 používá lavice potažené kůží. U "uzavřených" kabin T12 jsou ve předu plátěné samostané "křesla" (kovový rám potažený látkou). Jaká sedadla používaly "uzavřené" T13 jsem nezjistil . V modelu jsme použil koženou lavici.
Vytvořeno zadní čelo kabiny a nalepeno natupo. U modelu je vnější část oplechována a nalakována. Jak tomu bylo v reálu jsem nedohledal . "Otevřené" verze měly zadní část dřevěnou.
Trošinku pokročila stavba T13. Přední čelo kabiny bylo poněkud úzké a "čumák" po přilepení kabinu defomoval, což se mi nelíbilo, takže na řadu přišlo rozřezání. Úzké čelo bylo nahrazeno širším dílem, který byl přilepen k "čumáku" a celek přilepen natupo ke kabině.
Do kabiny byl přidán volant a sedadlo. U kabin, které jsou "otevřené", T13 používá lavice potažené kůží. U "uzavřených" kabin T12 jsou ve předu plátěné samostané "křesla" (kovový rám potažený látkou). Jaká sedadla používaly "uzavřené" T13 jsem nezjistil . V modelu jsme použil koženou lavici.
Vytvořeno zadní čelo kabiny a nalepeno natupo. U modelu je vnější část oplechována a nalakována. Jak tomu bylo v reálu jsem nedohledal . "Otevřené" verze měly zadní část dřevěnou.
Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
Dokončena zadní část "podlahy", tady jsem si vysloveně vymýšlel, nemám k tomu žádné podklady .
(třeba tam bylo rezervní kolo, nebo se vozilo na korbě... ???)
S korbou to bylo poněkud jednodušší, i když zadní pohled na valník jsem také nikde nedohledal .
Korba je zatím pouze položena kvůli focení, přilepena bude později.
(třeba tam bylo rezervní kolo, nebo se vozilo na korbě... ???)
S korbou to bylo poněkud jednodušší, i když zadní pohled na valník jsem také nikde nedohledal .
Korba je zatím pouze položena kvůli focení, přilepena bude později.
Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
Tak to je teda nádhera - moc se těším na další postup
Re: Tatra 11, 12 a 13 / Leoš Špachta a Pavel Hanzlík / 1:43
Jak už jsem psal, líbí se mi to všechno! Možná ten drát na pŕední nápravě příště tenčí a ten výfuk je tam i na origo autě zakončen takto nevzhledně? Pokud jo, tak teda dobře, že ho vystřihovánka nemá .
A stojánky nebudou? Podle zaslepených děr bych typnul, že ne, ale myslím si, že s nima by to vypadalo ještě lépe - gor na poličce až dokončíš těch plánovaných 7 .
A stojánky nebudou? Podle zaslepených děr bych typnul, že ne, ale myslím si, že s nima by to vypadalo ještě lépe - gor na poličce až dokončíš těch plánovaných 7 .