Rozhodl jsem se udělat si tuhle krásku, jestli se to povede nevím a taky záleží kolik podkladů seženu. Nějaké díly jsem s dovolením Spídi překreslil z jeho T 815 6x6. Plachtu se pokusím udělat stínovanou (aspoň trochu), nějak sem to už skoušel. Zatím jen procovní pokus pro vychytání chyb.
Dostal jsem nové informace a lépe se podíval na kopii výkresu Tatry a musel jsem předělat nástavbu.
Pokud to jde, tak veškerou grafiku kreslím ve vektorovém programu. Nedokážu si představit něco dělat v kreslení hlavně proto, že se špatně měří a skládají jednotlivé objekty k sobě, nehledě na výslednou velikost souboru .
Taky další díly na podvozku
Ten motor je zatím jen položený
Pomalu začínám s čistou stavbou. Zatím pár foteček nástavby.
Udělal jsem kolečka, vzorek je lejzr.
Pokračuje stavba podvozku
Vaky a manžety jsou z těsnění. Vaky průměr 12mm a manžety 6, 8, 10.
Skoro hotový podvozek.
Na sucho položená nástavba a kola
Kabina, nárazník (asi ho udělám znova) a nasucho položené na rámu.
Vzal jsem si k srdci výtku od Spídi a předělal zadní čelo, boční dveře a vnitřek motorového prostoru nástavby.
Pracoval jsem i na motoru a výfuku. Nic moc, ale ne mně až moc dobrý a už to předělávat nebudu dvakrát stačilo.
Nejdřív jsem chtěl nebarvit jen hlavy válců a výfukové potrubí. Jelikož jsem mastil a zapatlal jsem i co jsem nechtěl, musel jsem nabarvit celý motor. Svod výfuků je z měděného drátu slepený vteřiňákem. Hlavy jsou z tvrzeného polistyrenu (pár zbytků doma mám). Původní nápad udělat je z papíru se nedařil, spepený papír nechtěl držet pohromadě. Vždycky se rozdělil mimo lepený spoj, ať jsem zkoušel karton, nebo čtvrtku.
Po přilepení na podvozek jsem dopasoval sání podle nástavby.
Následoval samotný výfuk. Je z měděného drátku i s izolací. Po slepení natvarovaných částí jsem na vyůstění nalepil kousek brčka a celé to omotal nití jako imitaci tepelné izolace. Před barvením jsem celek naimpregnoval herkulesem.
Dodělal jsem pár drobností na kabinu. Stěrače jsem jednoduše vytvaroval z drátku a pojistil vteřiňákem.
Ochraný rám je měděný drát slepený vteřiňákem.
Interier jsem nedělal i když jsem o něm přemýšlel. Nemám kvalitní podklady a ani sem je nesháněl.
Jsou na ní nedostatky udělané mojí nešikovností při lepení. Je hrozný jak fotka všechno vytáhne
Tatra 815 4x4 Dakar 88 / vlastní stavba / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 4x4 Dakar 88 / vlastní stavba / 1:32
ty okroužky na prachovkách nevypadají špatně
Re: Tatra 815 4x4 Dakar 88 / vlastní stavba / 1:32
Vyborny model, klobuk dole. Ta nit pri motore omotana ako izolacia-nadherna praca. Nenapadlo by ma to. Ale vysledok je unikatny.