Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R / RPM / 1:25 / beta
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R / RPM / 1:25 / beta
Pro domluvě mi Peter poslal dva listy A4 na kterých jsou díly nosného rámu. Ale pro začátek náhled na plánky a díly.
A zde již zahájení prací na rámu. Hned ze začátku jsem přemýšlel, jak napojit díly hlavních nosníků, ty se skládají každý ze čtyř natupo na sebe nalepených částí, ale vyřešil jsem to jednoduše. Nalepil jsem tam kousek papíru 90g. Pro větší názornost je tento "vylepšovák" vybarvený červenou fixou.
A zde již zahájení prací na rámu. Hned ze začátku jsem přemýšlel, jak napojit díly hlavních nosníků, ty se skládají každý ze čtyř natupo na sebe nalepených částí, ale vyřešil jsem to jednoduše. Nalepil jsem tam kousek papíru 90g. Pro větší názornost je tento "vylepšovák" vybarvený červenou fixou.
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 7.4.2012 14:39
Re: Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R / RPM / 1:25 / beta
ahoj Roman V
ako noveho betatestera mojich modelov ho teda vitam
nebudem ti do toho nijako zasaohovat len napisem par veci ohladom tvojej bety
Ako uz spominal Roman dohodly sme sa ze bude lepit z bieleho papiera a nasledne model striekat tymto vsak vznika viac prace hlavne s farbenim dutin ktorych je na modely pozehnane
za druhe v modely su povecsinou ako spravne znazornil roman plochy ktore na seba musia hladko navezovat kde by klasicka zalepka stracala vyznam da sa povedat ze vecsina spojenych dielov je takto riesena a tym niekedy vznika nutnost vyrobyt falosne zalepky ako aj ich umiestnenie kedze na tichto 6ks falosnych zalepiek som akosi pozabudol dodatocne ich dopracujem .
dufam ze Roman bude postupovat tak ako doteraz a tesim sa na jeho vysledky
Viem ze asi pre neho bude obtiazne si zo zaciatku cislovanie znacenie podlepovania a podobne takze ho nechame trochu sa zorientovat
to bude asi vsetko drzim palce v dalsej stavbe
ako noveho betatestera mojich modelov ho teda vitam
nebudem ti do toho nijako zasaohovat len napisem par veci ohladom tvojej bety
Ako uz spominal Roman dohodly sme sa ze bude lepit z bieleho papiera a nasledne model striekat tymto vsak vznika viac prace hlavne s farbenim dutin ktorych je na modely pozehnane
za druhe v modely su povecsinou ako spravne znazornil roman plochy ktore na seba musia hladko navezovat kde by klasicka zalepka stracala vyznam da sa povedat ze vecsina spojenych dielov je takto riesena a tym niekedy vznika nutnost vyrobyt falosne zalepky ako aj ich umiestnenie kedze na tichto 6ks falosnych zalepiek som akosi pozabudol dodatocne ich dopracujem .
dufam ze Roman bude postupovat tak ako doteraz a tesim sa na jeho vysledky
Viem ze asi pre neho bude obtiazne si zo zaciatku cislovanie znacenie podlepovania a podobne takze ho nechame trochu sa zorientovat
to bude asi vsetko drzim palce v dalsej stavbe
Re: Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R / RPM / 1:25 / beta
Na žádost některých kolegů, zde vložím výrobu jednoho nosníku rámu.
Zde jsou vyřezané díly pro dva nosníky. Peter to má značené tak, že lichá čísla 1, 3, 5, 7, 9 a 11 jsou pro levý nosník a sudá čísla 2, 4, 6, 8, 10 a 12 jsou pro pravý nosník. Je nutné si tyto díly řádně popsat aby nedošlo k záměně.
Nosníky Tater jsou tvaru zaslepeného U. Proto je potřeba dolní část " U " narýhovat a naohýbat. Rýhovat je potřeba z rubu, takže se nesmí zapomenout přenést si rýhovací značky na rubovou stranu dílů. Na každém dílu budou čtyři rýhy po dvou. A mezi nimi jedna co nejširší, která by měla dvě rýhy spojit.
Ohýbat začneme od nejkrajnější rýhy. Přiložíme pravítko a já mám ve výbavě chirurgický nástroj, kterým si papír nadzvednu a mírně ohnu směrem k pravítku.
Následně přiložím druhé pravítko a přes hranu položeného a pevně zapřeného pravítka krásně rovně ohnu první hranu.
Ted posunu dolní pravítko na druhou tenkou rýhu a zopakuji akci s druhým pravítkem.
A toto z toho vyleze.
Ted ještě druhou stranu. Tam se ale začíná u vnitřní tenké rýhy.
Posuneme pravítko k vnějšímu narýhování a opět pomocí druhého pravítka ohneme.
A zde je nosník tvaru " U "
Protože se bude vlepovat do "Učka" zaslepení, hrál jsem si s fixou a vnitřky nosníků jsem zevnitř začernil. Nebude to to sice skoro vidět, ale je to tam.
Zde jsou vyřezané díly pro dva nosníky. Peter to má značené tak, že lichá čísla 1, 3, 5, 7, 9 a 11 jsou pro levý nosník a sudá čísla 2, 4, 6, 8, 10 a 12 jsou pro pravý nosník. Je nutné si tyto díly řádně popsat aby nedošlo k záměně.
Nosníky Tater jsou tvaru zaslepeného U. Proto je potřeba dolní část " U " narýhovat a naohýbat. Rýhovat je potřeba z rubu, takže se nesmí zapomenout přenést si rýhovací značky na rubovou stranu dílů. Na každém dílu budou čtyři rýhy po dvou. A mezi nimi jedna co nejširší, která by měla dvě rýhy spojit.
Ohýbat začneme od nejkrajnější rýhy. Přiložíme pravítko a já mám ve výbavě chirurgický nástroj, kterým si papír nadzvednu a mírně ohnu směrem k pravítku.
Následně přiložím druhé pravítko a přes hranu položeného a pevně zapřeného pravítka krásně rovně ohnu první hranu.
Ted posunu dolní pravítko na druhou tenkou rýhu a zopakuji akci s druhým pravítkem.
A toto z toho vyleze.
Ted ještě druhou stranu. Tam se ale začíná u vnitřní tenké rýhy.
Posuneme pravítko k vnějšímu narýhování a opět pomocí druhého pravítka ohneme.
A zde je nosník tvaru " U "
Protože se bude vlepovat do "Učka" zaslepení, hrál jsem si s fixou a vnitřky nosníků jsem zevnitř začernil. Nebude to to sice skoro vidět, ale je to tam.
Re: Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R / RPM / 1:25 / beta
Pokračuji v lepení nosníků rámu.
Po vytvarování jsem zhotovil pomocné chlopně, které mi pomůžou pospojovat jednotlivé části nosníku " U "(viz obrázek výše-červeně šrafované). Peter tyto chlopně do budoucí šmykny zakomponuje.
Nachystal jsem si " žebra " do nosníků. Na moji žádost jich bude opětvíce než je v beta verzi.
Přiložil jsem vedle sebe natvarovanou část nosníku a jeho " uzavření ". V místech kde nejsou žádné otvory a žebro nám tam nebude zavazet. Žebra jsem nalepil. Snažil jsem se, abych dodržoval rozestupy cca 3 cm
Po zaschnutí a začernění žeber, jsem nalepil protikus profilu " U " a to tak, že napřed na žebra a po zaschnutí jsem přilepil horní stranu a posléze dolní. Na to, že je to dělané ze " sendviče " tloušťky 0,4 mm je to solidně pevné.
Po vytvarování jsem zhotovil pomocné chlopně, které mi pomůžou pospojovat jednotlivé části nosníku " U "(viz obrázek výše-červeně šrafované). Peter tyto chlopně do budoucí šmykny zakomponuje.
Nachystal jsem si " žebra " do nosníků. Na moji žádost jich bude opětvíce než je v beta verzi.
Přiložil jsem vedle sebe natvarovanou část nosníku a jeho " uzavření ". V místech kde nejsou žádné otvory a žebro nám tam nebude zavazet. Žebra jsem nalepil. Snažil jsem se, abych dodržoval rozestupy cca 3 cm
Po zaschnutí a začernění žeber, jsem nalepil protikus profilu " U " a to tak, že napřed na žebra a po zaschnutí jsem přilepil horní stranu a posléze dolní. Na to, že je to dělané ze " sendviče " tloušťky 0,4 mm je to solidně pevné.
Re: Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R / RPM / 1:25 / beta
Ty nebudeš stříkat?
- Michal Traj
- Příspěvky: 336
- Registrován: pát 20.1.2012 21:51
Re: Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R / RPM / 1:25 / beta
Pistoli zatím nemám, ale už se na ní pracuje. Takže budu dělat nějakou novou hezky zašpiněnou z terénu. Jako obvykle, to jinak už neumím...
Re: Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R / RPM / 1:25 / beta
Jo Romane pěkně jedeš
Re: Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R / RPM / 1:25 / beta
Pokračuje se se stavbou páteřové konstrukce. Peter to dělá přesně podle skutečné dokumentace, takže mně jako modeláře "puntičkáře" toto vyhovuje. Každopádně by některé sestavy šly udělat jednodušeji.
Vnitřní trubka na kterou se nasouvá plášť, zajímavé řešení, kterému jsem moc nevěřil, a proto jsem vnitřek pláště napustil sekundákem (krásně se to leskne). Ve výsledku je to ale dost pevné.
Vnitřní trubka na kterou se nasouvá plášť, zajímavé řešení, kterému jsem moc nevěřil, a proto jsem vnitřek pláště napustil sekundákem (krásně se to leskne). Ve výsledku je to ale dost pevné.