JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Moderátor: jenda.e
JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Ahoj všem,
před dvěma lety byl můj první pokus o stavbu tohoto modelu. Nakonec díky chybám v interiéru vznikl z jeřábu vyprošťovák na stejném podvozku. Teď je tedy konečně čas na jeřáb, takže znovu a lépe.
Už kolem něj nehodlám stále chodit.
Vývoj jeřábového tanku na podvozku typu T 34 začal v Martine v roku 1957 a v letech 1963 - 66 probíhala sériová výroba. Je určen pro montáž a demontáž věží tanků, motorů a dalších celků.
Jeřáb - kyvný s násobným kladkostrojem, pohon hydraulický. Nosnost 10 t při vyložení 3,5 m , 1,5 t při vyložení 8,1 m.
Nad motorovým prostorem je rozebiratelný nosný rám, sloužil jako opěra ramene, dle některých zdrojů i jako místo k přepravě motorů nebo plně vystrojené tankové věže.
Celková hmotnost tanku - 31,5 t, rychlost 55 km/h, osádka 2. Tolik krátce k předloze.
Nejdříve náhled na obálku modelu :
Model nemá psaný návod, ale z hromady návodných a hlavně přehledných kreseb se dá poznat jak na to. Je s plným interiérem.
Začíná se kostrou vany, zde se musí sežezávat hrany. Téčko mělo hodně ostré úhly. V návodech je základní vnitřní interiér rozdělen na motorovou část "B" a část pro osádku "A". Znamená to,
že všechny díly vnitřku mají před samotným číslem dílu velké písmeno - např C chladiče, D - ventilátory ... G - interiér jeřábové věže.
Po oblepení vnitřní obšívky jdou na řadu kryty pružin. Tady jsem se poučil z první nepovedené stavby - spodní části krytů nepodlepovat 0,5 mm. Je to pak moc tlusté a ke všemu praská
tisk při ohybu. Po mírné úpravě střední přepážky právě v místech s kontaktem s kryty pružin, lze toto všechno dobře sestavit. Dále už se do vany cpe vše, co autor nakreslil, více fotky
před dvěma lety byl můj první pokus o stavbu tohoto modelu. Nakonec díky chybám v interiéru vznikl z jeřábu vyprošťovák na stejném podvozku. Teď je tedy konečně čas na jeřáb, takže znovu a lépe.
Už kolem něj nehodlám stále chodit.
Vývoj jeřábového tanku na podvozku typu T 34 začal v Martine v roku 1957 a v letech 1963 - 66 probíhala sériová výroba. Je určen pro montáž a demontáž věží tanků, motorů a dalších celků.
Jeřáb - kyvný s násobným kladkostrojem, pohon hydraulický. Nosnost 10 t při vyložení 3,5 m , 1,5 t při vyložení 8,1 m.
Nad motorovým prostorem je rozebiratelný nosný rám, sloužil jako opěra ramene, dle některých zdrojů i jako místo k přepravě motorů nebo plně vystrojené tankové věže.
Celková hmotnost tanku - 31,5 t, rychlost 55 km/h, osádka 2. Tolik krátce k předloze.
Nejdříve náhled na obálku modelu :
Model nemá psaný návod, ale z hromady návodných a hlavně přehledných kreseb se dá poznat jak na to. Je s plným interiérem.
Začíná se kostrou vany, zde se musí sežezávat hrany. Téčko mělo hodně ostré úhly. V návodech je základní vnitřní interiér rozdělen na motorovou část "B" a část pro osádku "A". Znamená to,
že všechny díly vnitřku mají před samotným číslem dílu velké písmeno - např C chladiče, D - ventilátory ... G - interiér jeřábové věže.
Po oblepení vnitřní obšívky jdou na řadu kryty pružin. Tady jsem se poučil z první nepovedené stavby - spodní části krytů nepodlepovat 0,5 mm. Je to pak moc tlusté a ke všemu praská
tisk při ohybu. Po mírné úpravě střední přepážky právě v místech s kontaktem s kryty pružin, lze toto všechno dobře sestavit. Dále už se do vany cpe vše, co autor nakreslil, více fotky
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Co k tomu napsat?? Krásná práce. Doufám, že se mi opět zadaří vidět model naživo.
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Skoro to jde mimo mé chápání . Ta čistota a precisnost . SUPER !!
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Luxusní práce.
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Jedním slovem: NÁDHERANÁDHERANÁDHERA.
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Wau, tohle zadělat pancířem je hřích.
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Pokud to zadělá pancířem , tak já mu to někde na soutěži zase sundám . Mám na to speciální grif !
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Jooo to je krása!! Jen tak dál, těším se na další postup!
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Krásná práce i předloha. Tolikrát jsem tím už listoval a říkal si že se do toho pustím, ale vždy jsem si nakonec vybral něco jiného.
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Nemáš ty doma malou slévárničku? Ty kolečka jsou absolutně dokonalý, ta preciznost je úžasná. Vypadá to parádně, držím palce do další etapy.
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Ahoj všem,
bohužel slévárničku nemám, ale hodila by se
Díky modelářskému záchvatu jsem zapomněl fotit, ale postup je jasný. Obšívka mi přesně nesedla jen na hraně přední části vany, jinak musím napsat , že je model v této fázi velice přesný a propracovaný.
I přes to si tam ještě nějaké věcičky přidám. Získal jsem pár fotek skutečných strojů, tak uvidím.
Bude následovat samotný jeřáb, na to se těším.
Hezký den.
bohužel slévárničku nemám, ale hodila by se
Díky modelářskému záchvatu jsem zapomněl fotit, ale postup je jasný. Obšívka mi přesně nesedla jen na hraně přední části vany, jinak musím napsat , že je model v této fázi velice přesný a propracovaný.
I přes to si tam ještě nějaké věcičky přidám. Získal jsem pár fotek skutečných strojů, tak uvidím.
Bude následovat samotný jeřáb, na to se těším.
Hezký den.
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Máš to parádní, těžko co dodávat! Těším se na jeřáb
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Skvěle zpracované detaily, krásně se na to dívá. Předpokládam, že v otvorech v rámu korby si i říznul závit a už stáčíš šroubky
Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Ahoj všem a děkuji. Závity nebudou, nemám tak malý závitník Pokračuji věží , nebo spíše budkou strojníka.
Přední vlez nechám bez poklopu, bude tam víc vidět, boční okna jsou se skly, jedno zavřené. Horní poklop otevřený na tvrdo.
V této části má autor za jedna, v podstatě se nic nemuselo upravovat. Jen interiér je poněkud skromnější.
Na fotkách skutečného stroje jsou na pravé straně v místě uložení ramene jeřábu vidět nějaké kabely nebo snad hydraulika, která potom ústí do otvoru jeřábu na čepem uložení.
To jsou tedy ty 0,5 mm hadičky. Autor s tím nepočítal, otvor musím potom vyvrtat.
Jedna chyba se přece jen objevila. Pístnice - v návodu i dle dílů je patrné, že válec půjde dolů , tedy na věž. I já si to myslel. Ale na kresbě předlohy na přední stránce je to naopak.
Podle fotek skutečného stroje, níže a i řešení na plaťáckém fóru je to naopak. Takže pro budoucí stavitele - píst na věž , válec na rameno jeřábu.
Hezký den
Přední vlez nechám bez poklopu, bude tam víc vidět, boční okna jsou se skly, jedno zavřené. Horní poklop otevřený na tvrdo.
V této části má autor za jedna, v podstatě se nic nemuselo upravovat. Jen interiér je poněkud skromnější.
Na fotkách skutečného stroje jsou na pravé straně v místě uložení ramene jeřábu vidět nějaké kabely nebo snad hydraulika, která potom ústí do otvoru jeřábu na čepem uložení.
To jsou tedy ty 0,5 mm hadičky. Autor s tím nepočítal, otvor musím potom vyvrtat.
Jedna chyba se přece jen objevila. Pístnice - v návodu i dle dílů je patrné, že válec půjde dolů , tedy na věž. I já si to myslel. Ale na kresbě předlohy na přední stránce je to naopak.
Podle fotek skutečného stroje, níže a i řešení na plaťáckém fóru je to naopak. Takže pro budoucí stavitele - píst na věž , válec na rameno jeřábu.
Hezký den