Škoda LIAZ Š-706 MTSP 27 / AK modely / 1:32
Napsal: ned 3.9.2023 11:31
Zdravím vespolek.
Tak je na světě dlouho avizovaná novinka a jelikož je „zemedělec“ pro mě tak nějak nejmilejší modifikací matesa, ihned se mi splašil ukazováček na myši a naklikal objednávku. Za pár dní byly oba sešity na stole. A jelikož jsem ještě nikdy nelepil čerstvou novinku, na tom stole i dál zůstanou.
Nejdřív pár slov k samotné šmikně. Sešity jsou dva. Hlavní sešit obsahuje podvozek v tmavé barvě s šedou kabinou, kde je možnost volby bez, anebo s logem JZD na dveřích. K tomu světlou či tmavou barvu nárazníku. Dále sešit obsahuje čtyři měnitelné nástavby, a k tomu všemu psaný návod a návodné kresby, takže docela slušná nálož.
Druhý sešit obsahuje podvozek, tedy celé auto. Rám ve stejné barvě – tmavě šedomodré, a čtyři barevné varianty kabiny. Opět šedou, ale v jiném tónu, pak červenou, zelenou a modrou. K tomu je na výběr hafo kombinací zbarvení předního nárazníku. Možnost výběru barvy kabiny je modelářsky přívětivé řešení a konečně to někdo realizoval. Na druhé straně jsem si musel na odstín modré i zelené chvíli zvykat. Na můj vkus jsou hodně tmavé. To je ale otázka právě toho vkusu, takže nemá smysl o tom diskutovat.
Nakonec nějaké chybičky, co jsem objevil.
V návodkách chybí kresba maileru a chladiče. Také by bodl pohled na podvozek zespodu, aby byla vidět zástavba výfuku a napojení kardanů. Jsou to však drobnosti pro zkušené lepiče zcela nezásadní. Další chybkou je, že stránka s rubovými díly kabiny je v hlavním sešitu vytištěna na čtvrtku. Měla by být na 80g papíře, jako u všech předešlých modelů. Asi v tiskárně popletli klad dvoustran. V sešitě s podvozkem je to v pořádku. Řešení je s domácí tiskárnou snadné.
No a s chutí do stavby.
Jedu treble, mluvou mé generace budu stavět tři modely souběžně. Snad mě to nějak neotráví.
První je jasný. Tak, jak je na obálce s cisternou. Druhý bude s rozmetadlem a asi s modrou budkou. A ten třetí? Ten bude zcela jiný. Podvozek bude světle šedý a vzniká z příbuzného MTSP 25.
Tak, jak se mi nedařilo s kabinou na sypači, pořídil jsem postupně tři sešity, takže mám k dispozici dva kompletní podvozky. Liší se jen v detailech, tak úprava nebude náročná. Tou největší odlišností je přídavná převodovka. Ta u pětadvacítky zcela chybí, tak jsem jí musel vyrobit. Náhradní plochy je dost.
Bohužel mi to dalo vzpomenout na trápení s papírem. Sešit AK-03 je vytištěný na velmi měkkém papíře. Tisková vrstva se snadno třepí a odírá, tvarování malých kulatin je boj. Ale jde to a snad ta práce za to bude stát. U agromatesa je papír mnohem lepší.
Toť zatím vše .
Tak je na světě dlouho avizovaná novinka a jelikož je „zemedělec“ pro mě tak nějak nejmilejší modifikací matesa, ihned se mi splašil ukazováček na myši a naklikal objednávku. Za pár dní byly oba sešity na stole. A jelikož jsem ještě nikdy nelepil čerstvou novinku, na tom stole i dál zůstanou.
Nejdřív pár slov k samotné šmikně. Sešity jsou dva. Hlavní sešit obsahuje podvozek v tmavé barvě s šedou kabinou, kde je možnost volby bez, anebo s logem JZD na dveřích. K tomu světlou či tmavou barvu nárazníku. Dále sešit obsahuje čtyři měnitelné nástavby, a k tomu všemu psaný návod a návodné kresby, takže docela slušná nálož.
Druhý sešit obsahuje podvozek, tedy celé auto. Rám ve stejné barvě – tmavě šedomodré, a čtyři barevné varianty kabiny. Opět šedou, ale v jiném tónu, pak červenou, zelenou a modrou. K tomu je na výběr hafo kombinací zbarvení předního nárazníku. Možnost výběru barvy kabiny je modelářsky přívětivé řešení a konečně to někdo realizoval. Na druhé straně jsem si musel na odstín modré i zelené chvíli zvykat. Na můj vkus jsou hodně tmavé. To je ale otázka právě toho vkusu, takže nemá smysl o tom diskutovat.
Nakonec nějaké chybičky, co jsem objevil.
V návodkách chybí kresba maileru a chladiče. Také by bodl pohled na podvozek zespodu, aby byla vidět zástavba výfuku a napojení kardanů. Jsou to však drobnosti pro zkušené lepiče zcela nezásadní. Další chybkou je, že stránka s rubovými díly kabiny je v hlavním sešitu vytištěna na čtvrtku. Měla by být na 80g papíře, jako u všech předešlých modelů. Asi v tiskárně popletli klad dvoustran. V sešitě s podvozkem je to v pořádku. Řešení je s domácí tiskárnou snadné.
No a s chutí do stavby.
Jedu treble, mluvou mé generace budu stavět tři modely souběžně. Snad mě to nějak neotráví.
První je jasný. Tak, jak je na obálce s cisternou. Druhý bude s rozmetadlem a asi s modrou budkou. A ten třetí? Ten bude zcela jiný. Podvozek bude světle šedý a vzniká z příbuzného MTSP 25.
Tak, jak se mi nedařilo s kabinou na sypači, pořídil jsem postupně tři sešity, takže mám k dispozici dva kompletní podvozky. Liší se jen v detailech, tak úprava nebude náročná. Tou největší odlišností je přídavná převodovka. Ta u pětadvacítky zcela chybí, tak jsem jí musel vyrobit. Náhradní plochy je dost.
Bohužel mi to dalo vzpomenout na trápení s papírem. Sešit AK-03 je vytištěný na velmi měkkém papíře. Tisková vrstva se snadno třepí a odírá, tvarování malých kulatin je boj. Ale jde to a snad ta práce za to bude stát. U agromatesa je papír mnohem lepší.
Toť zatím vše .