Praga V3S AD 080/ Ripper Works/ 1:32/ Betatest - HOTOVO
Napsal: čtv 29.6.2023 21:39
Zdravím všetkých.
Mám tu ďalší betatest, ktorý by som vám rád predstavil. Tentokrát je to model Praga V3S AD 080.
Pre mňa trochu špecifická stavba. Jednak prvý model V3Sky, ktorý som lepil a v neposlednom rade prvý model po operácii chrbta. Napríklad taký podvozok som lepil v stoji, na vyvýšenom stole, lebo som ešte nemohol sedieť, ale už som chcel lepiť :bad smile:
Niekoľko slov o predlohe:
Autožeriav AD080 na podvozku Praga V3S je výsledkom spolupráce podniku ČKD Slaný, ktorý se zaoberal výrobou žeriavových nadstavieb a podniku Avia Letňany, ktorý dodával podvozky Praga V3S. Nový typ bol predstavený v roku 1974 na MSV v Brne a výroba autožeriavu sa rozbehla o rok neskôr, kedy nahradila predchádzajúci priehradový typ autožeriavu AD060.
Hlavné rozdiely spočívali v dvojdielnom teleskopickom výložníku a celková nosnosť bola 8 ton. Výložník dosahoval dĺžky 10,8m, prípadne pri použití nástavca sa dala predĺžiť na 13,8m. Pohon žeriavovej nadstavby bol odvodený od naftového motoru automobilu pomocou hydraulického okruhu s čerpadlami. Zadné nápravy boli vybavené mechanickou aretáciou, ktorá vyradila odpruženie zadných náprav. To sa používalo pri pohybe žeriavu so zaveseným bremenom do váhy 2,8 t a maximálnou rýchlosťou 3km/h.
Výroba modelu AD-080 prebiehala až do konca výroby Pragy V3S, pričom bolo vyrobených údajne okolo 4000 týchto žeriavov. AD-080 tak patrí medzi najrozšírenejšie žeriavy z ČKD čo je vidieť dodnes, keďže mnoho z nich je stále v aktívnej službe.
Tento text je aj na začiatku návodu vo vystrihovačke.
K stavbe samotnej. Začal som štandardne motorom a následne podvozkom. Lepilo sa to veľmi príjemne. Motor je podobný ako pri Prage S5T, rozdielna je potom prevodovka.
Ďalej teda podvozok a nápravy. Podvozok je vo svetlo šedej farbe, všetky nápravy sú poháňané, takže podvozok obsahuje po blud kardanov.
Ďalej kolesá. Na kolesá som použil laserová dezény.
Predný nárazník a blatníky, no a následne nasadené kolesá na podvozok.
Mám tu ďalší betatest, ktorý by som vám rád predstavil. Tentokrát je to model Praga V3S AD 080.
Pre mňa trochu špecifická stavba. Jednak prvý model V3Sky, ktorý som lepil a v neposlednom rade prvý model po operácii chrbta. Napríklad taký podvozok som lepil v stoji, na vyvýšenom stole, lebo som ešte nemohol sedieť, ale už som chcel lepiť :bad smile:
Niekoľko slov o predlohe:
Autožeriav AD080 na podvozku Praga V3S je výsledkom spolupráce podniku ČKD Slaný, ktorý se zaoberal výrobou žeriavových nadstavieb a podniku Avia Letňany, ktorý dodával podvozky Praga V3S. Nový typ bol predstavený v roku 1974 na MSV v Brne a výroba autožeriavu sa rozbehla o rok neskôr, kedy nahradila predchádzajúci priehradový typ autožeriavu AD060.
Hlavné rozdiely spočívali v dvojdielnom teleskopickom výložníku a celková nosnosť bola 8 ton. Výložník dosahoval dĺžky 10,8m, prípadne pri použití nástavca sa dala predĺžiť na 13,8m. Pohon žeriavovej nadstavby bol odvodený od naftového motoru automobilu pomocou hydraulického okruhu s čerpadlami. Zadné nápravy boli vybavené mechanickou aretáciou, ktorá vyradila odpruženie zadných náprav. To sa používalo pri pohybe žeriavu so zaveseným bremenom do váhy 2,8 t a maximálnou rýchlosťou 3km/h.
Výroba modelu AD-080 prebiehala až do konca výroby Pragy V3S, pričom bolo vyrobených údajne okolo 4000 týchto žeriavov. AD-080 tak patrí medzi najrozšírenejšie žeriavy z ČKD čo je vidieť dodnes, keďže mnoho z nich je stále v aktívnej službe.
Tento text je aj na začiatku návodu vo vystrihovačke.
K stavbe samotnej. Začal som štandardne motorom a následne podvozkom. Lepilo sa to veľmi príjemne. Motor je podobný ako pri Prage S5T, rozdielna je potom prevodovka.
Ďalej teda podvozok a nápravy. Podvozok je vo svetlo šedej farbe, všetky nápravy sú poháňané, takže podvozok obsahuje po blud kardanov.
Ďalej kolesá. Na kolesá som použil laserová dezény.
Predný nárazník a blatníky, no a následne nasadené kolesá na podvozok.