Tatra Super Race Truck - 2000 / Vimos / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra Super Race Truck - 2000 / Vimos / 1:32
Listováním v archívu a hledáním co bych si dal mi padlo oko na tento model. Je to jedna z prvních vystřihovánek, co jsem zakoupil v novodobé historii mého lepení. Kdysi jsem ji už začal, ale slepenou část podvozku mi poničila malá dcerka. Tak část podvozku je slepené z kopie.
Teď něco málo k předloze ( informace převzaty ze stránek http://www.matejovsky.cz/cz/truck2000.html" onclick="window.open(this.href);return false; ; http://www.matejovsky.cz/cz/fotogalerie2000.html#tatra" onclick="window.open(this.href);return false; )
Technická pravidla Super Race Trucku Tatra - 2000
Motor: MAN, model D 2866LF 31
Pohonné ústrojí: přeplňovaný vznětový šestiválec
Zdvihový objem: 12.000 ccm
Největší výkon: 1350 k při 3250 o/m
Největší točivý moment: 4500 Mn
Převodové ústrojí: automatická pětistupňová převodovka ZF, HP 600
samosvorný diferenciál ZF
Karoserie/podvozek: dvoumístná kabina na příhradovém rámu konstr. TATRA
dvě tuhé nápravy odpružené vinutými pružinami
tlumení - tlumiče SACHS
Brzdy: kotoučové, chlazené vodou
Délka/šířka/výška: 5050/2550/2550 mm
Rozvor: 3800 mm
Pohotovostní hmotnost: 5160 kg
Jízdní výkony: největší rychlost 160 km/h (elektronicky omezeno)
zrychlení z 0 na 100 za 5,0 s
Spotřeba paliva: 100 l/100 km
Přikládám též fotografie originality vystřihovánky
A konečně něco ze stavby
Teď něco málo k předloze ( informace převzaty ze stránek http://www.matejovsky.cz/cz/truck2000.html" onclick="window.open(this.href);return false; ; http://www.matejovsky.cz/cz/fotogalerie2000.html#tatra" onclick="window.open(this.href);return false; )
Technická pravidla Super Race Trucku Tatra - 2000
Motor: MAN, model D 2866LF 31
Pohonné ústrojí: přeplňovaný vznětový šestiválec
Zdvihový objem: 12.000 ccm
Největší výkon: 1350 k při 3250 o/m
Největší točivý moment: 4500 Mn
Převodové ústrojí: automatická pětistupňová převodovka ZF, HP 600
samosvorný diferenciál ZF
Karoserie/podvozek: dvoumístná kabina na příhradovém rámu konstr. TATRA
dvě tuhé nápravy odpružené vinutými pružinami
tlumení - tlumiče SACHS
Brzdy: kotoučové, chlazené vodou
Délka/šířka/výška: 5050/2550/2550 mm
Rozvor: 3800 mm
Pohotovostní hmotnost: 5160 kg
Jízdní výkony: největší rychlost 160 km/h (elektronicky omezeno)
zrychlení z 0 na 100 za 5,0 s
Spotřeba paliva: 100 l/100 km
Přikládám též fotografie originality vystřihovánky
A konečně něco ze stavby
Re: Tatra Super Race Truck - 2000 / Vimos / 1:32
Kdisi jsem ji taky lepil. Jen ten křídový papír na kterém je model natištěn mě nenadchl, moc dobře se to nelepilo. Ale slepit se to dá.
http://www.papirove-modely.cz/img/uploa ... 6-full.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.papirove-modely.cz/img/uploa ... 7-full.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.papirove-modely.cz/img/uploa ... 6-full.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.papirove-modely.cz/img/uploa ... 7-full.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Mára79 dne pát 20.4.2012 18:55, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra Super Race Truck - 2000 / Vimos / 1:32
No... tak 5 tun dostat na stovku za 5 vteřin... Musí být adrenalin..
Jinak mám doma postavenou tu žlutou (pozdější verze). Stvěl sem ji několik let zpátky. Stavba probíhala v pohodě, lepilo se to dobře. Nevím jak tota první, chybí mi v archívu, takže budu sledovat a smutně koukat.
Rám vypadá celkem dobře. Udržel si aji geometrii. Jen v některých ohybech doladit retuš.
Jinak mám doma postavenou tu žlutou (pozdější verze). Stvěl sem ji několik let zpátky. Stavba probíhala v pohodě, lepilo se to dobře. Nevím jak tota první, chybí mi v archívu, takže budu sledovat a smutně koukat.
Rám vypadá celkem dobře. Udržel si aji geometrii. Jen v některých ohybech doladit retuš.
Re: Tatra Super Race Truck - 2000 / Vimos / 1:32
Tak tuto tatrovku jsem před lety taky lepil.Dotáhl jsem to ke karoserii, ale dostala smrtelný zásah při stěhování.
Co si pamatuju, tak ten lesklý papír byl hrozný na lepení. Osvědčilo se mi rychleschnoucí disperzní lepidlo (Ponal express nebo Duvilax express).
Na retuš červené na podvozku dobře fugoval klasický červený lihový fix Centropen, ideálně odpovídal odstínem a dobře na ten lesklý papír chytal. Akorát nevím, jestli časem nevybledne jako obyčejný fix.
Těším se až to uvidím slepené. Možná mě to dokope k tomu, abych vytiskl záložní scan a slepil to znovu. Držím palce.
Co si pamatuju, tak ten lesklý papír byl hrozný na lepení. Osvědčilo se mi rychleschnoucí disperzní lepidlo (Ponal express nebo Duvilax express).
Na retuš červené na podvozku dobře fugoval klasický červený lihový fix Centropen, ideálně odpovídal odstínem a dobře na ten lesklý papír chytal. Akorát nevím, jestli časem nevybledne jako obyčejný fix.
Těším se až to uvidím slepené. Možná mě to dokope k tomu, abych vytiskl záložní scan a slepil to znovu. Držím palce.
Re: Tatra Super Race Truck - 2000 / Vimos / 1:32
Nevím jak kdo, ale s lepením toho lesklého papíru nemám sebemenší problém obyčejným herkulem. Ale fuj, retušovat fixem Tak na slepenou se těším taky, doufám, že jí taky uvidím
Re: Tatra Super Race Truck - 2000 / Vimos / 1:32
Ber to tak, že to bylo před 10 lety. A zkus za 8 korun ten Centropen permanent koupit a uvidíš , že ten odstín sedí perfektně. Ale nenutím.(stejně už máš podvozek hotový.)
A ten můj problém s tím Herkulesem byl ne v tom, že by nedržel, ale dlouho trvalo než zaschnul , protože neměl kam vsáknout, tudíž jsem to musel dlouho držet. A občas, když už jsem si myslel, že to drží, tak se mi to po uvolnění ještě pohnulo.
A ten můj problém s tím Herkulesem byl ne v tom, že by nedržel, ale dlouho trvalo než zaschnul , protože neměl kam vsáknout, tudíž jsem to musel dlouho držet. A občas, když už jsem si myslel, že to drží, tak se mi to po uvolnění ještě pohnulo.
Re: Tatra Super Race Truck - 2000 / Vimos / 1:32
Hmmmm, tak na tohle se těším, v archivu mám tu žlutou, ale tahle je už veliká vzácnost
Re: Tatra Super Race Truck - 2000 / Vimos / 1:32
Udělal jsem motor a jelikož došly baterky ve foťáku, tak jsem ho nevyfotil a potom ho v zápalu práce vlepil do podvozku. No tak alespoň takto.
Nebyly na něm žádné zádrhele, v podstatě tři krabičky, několik válečků a pár drobných dílů. Kdybych to lepil příště, tak bych chladič nalepil hned ze začátku kompletace rámu. Spodní chladič se musí napasovat mezi pružiny a tam sem měl menší zádrhel. Nevešel se, musel jsem odtrhnout přední vzpěru rámu a spodní tlumič, znásilnit pružiny a zasunutý chladič znovu přilepit jak k velkému chladiči, tak ke vzpěře.
Nebyly na něm žádné zádrhele, v podstatě tři krabičky, několik válečků a pár drobných dílů. Kdybych to lepil příště, tak bych chladič nalepil hned ze začátku kompletace rámu. Spodní chladič se musí napasovat mezi pružiny a tam sem měl menší zádrhel. Nevešel se, musel jsem odtrhnout přední vzpěru rámu a spodní tlumič, znásilnit pružiny a zasunutý chladič znovu přilepit jak k velkému chladiči, tak ke vzpěře.
Re: Tatra Super Race Truck - 2000 / Vimos / 1:32
Zatím je to dost kompaktní celek, takže o odvaze můžeš mluvit, až to tohu "hříbkovi" dáš s přední kapotáží - ta je obzvlášť křehká /zvlášť, jestli vyřežeš vzduch/
Dávno, dávno tomu, co jsem stavěl žlutou verzi. Tato červeno - stříbrná mě odrazovala hladkým a poměrně měkkým papírem.
Bojuješ statečně, tak pokračuj
Dávno, dávno tomu, co jsem stavěl žlutou verzi. Tato červeno - stříbrná mě odrazovala hladkým a poměrně měkkým papírem.
Bojuješ statečně, tak pokračuj
Re: Tatra Super Race Truck - 2000 / Vimos / 1:32
Kabinu jsem zhruba jakž takž dokončil. boky jsem podlepil kartonem, dost se při doteku prohýbaly.
Udělal jsem i kapotu, vzduch jsem nevyřezal. Bylo by to neúměrně zeslabené a pod kapotou stejně nic není. To by za ten stres nestálo. Veškeré nepřesnosti jsou jen mojí rukou.
Co se týče papíru, tak si nemůžu stěžovat. Lepí se dobře, tvaruje taky. Tím, že je lesklý se dá případné znečištění dobře odstranit vlhkým uchošťourem.
Udělal jsem i kapotu, vzduch jsem nevyřezal. Bylo by to neúměrně zeslabené a pod kapotou stejně nic není. To by za ten stres nestálo. Veškeré nepřesnosti jsou jen mojí rukou.
Co se týče papíru, tak si nemůžu stěžovat. Lepí se dobře, tvaruje taky. Tím, že je lesklý se dá případné znečištění dobře odstranit vlhkým uchošťourem.