Letoun vzniknul v roce 1923 jako sportovní dolnoplošník pro dvoučlennou osádku. Vznikl pouze v jednom kusu, který získal na mezinárodních závodech několik úspěchů a z kterého se pak pro potřeby armády vyvinuly typy BH-9, BH-10 a BH-11.
V roce 2007 vznikla na základě originálních plánů a dobových fotografií replika, která létá nejen na leteckých dnech a její domovské letiště je v Praze na Točné.
Technické údaje
- Osádka: 2
Rozpětí: 9,7 m
Délka: 6,5 m
Hmotnost prázdného letounu: 350 kg
Vzletová hmotnost: 580 kg
Pohonná jednotka: 1 × hvězdicový motor Walter NZ-60
Výkon pohonné jednokty: 60–70 k
Maximální rychlost: 210 km/h
Dostup: 2200 m
Dolet: 500 km
Stavbu jsem začal bez použití návodu složením kostry trupu, do kterého jsem začal odspodu vlepovat části kokpitu, sdružené nožní řízení a sdružené řídící páky, poté sedadla obou cestujících a nakonec přípravu pro přístrojové desky. "Dřevěné" části kokpitu jsem retušoval zředěnou vodovkou. Už teď je jasné, že po zakrytování obšívkou z toho všeho nic moc nebude vidět, třeba pedály jsou skryté pod sedačkami. Ale to je jedno, hlavně, že to tam je