Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Ahoj,
po tom, co jsem zjistil, že jde přebarvit tank, tak si chci zkusit, jestli jde i auto.
No vybral jsem si něco menšího, co nemá sto kol, po těch tancích jsem vyždímanej.
Model jsem si musel zvětšit, protože to menší nedávám.
Takže začneme ať moc nekecám, origo zde...
Rám
Ten jsem vyztužil balsou jak je zvykem...
Zatím tady neni nic zvláštního, koneckonců kolega Krejcak již vše popsal.
Budou se měnit jen gumy a doufejme i nástavba, valníků je myslím všude dost.
Pokračuju kolama. Rezervu už jsem zkusil teda i s vzorkem Matador MP 914, kdyby to někoho zajímalo...
Mám jeden takovej malej dotaz. Narýhoval jsem si sklo pro světla dle vystřihovánky a zajíma mne pozice ryhování, zda je dole, nebo nahoře.
Doufám, že je to takhle orientované správně, viz foto.
Já už jsem je dal stejně, jako na obrázku, takže je to spíš pro příště.
Většinou je máte rýhovaný celý a ne jen půlku...
Tak zatím díky
po tom, co jsem zjistil, že jde přebarvit tank, tak si chci zkusit, jestli jde i auto.
No vybral jsem si něco menšího, co nemá sto kol, po těch tancích jsem vyždímanej.
Model jsem si musel zvětšit, protože to menší nedávám.
Takže začneme ať moc nekecám, origo zde...
Rám
Ten jsem vyztužil balsou jak je zvykem...
Zatím tady neni nic zvláštního, koneckonců kolega Krejcak již vše popsal.
Budou se měnit jen gumy a doufejme i nástavba, valníků je myslím všude dost.
Pokračuju kolama. Rezervu už jsem zkusil teda i s vzorkem Matador MP 914, kdyby to někoho zajímalo...
Mám jeden takovej malej dotaz. Narýhoval jsem si sklo pro světla dle vystřihovánky a zajíma mne pozice ryhování, zda je dole, nebo nahoře.
Doufám, že je to takhle orientované správně, viz foto.
Já už jsem je dal stejně, jako na obrázku, takže je to spíš pro příště.
Většinou je máte rýhovaný celý a ne jen půlku...
Tak zatím díky
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Ahoj.
Zajímavý počin a skvělý začátek.
Kola dělají auto a u vojenských náklaďáků to platí obzvlášť, takže za něj palec nahoru.
U světel a dalších detailů se raději inspiruji skutečnou předlohou.
Přeju hodně zdaru .
Zajímavý počin a skvělý začátek.
Kola dělají auto a u vojenských náklaďáků to platí obzvlášť, takže za něj palec nahoru.
U světel a dalších detailů se raději inspiruji skutečnou předlohou.
Přeju hodně zdaru .
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Ahoj,
dobrá tedy, zkusím ješte dorýhovat světla. Díky za fotky, já to na netu nemohl nějak dohledat, asi špatná klíčová slova. S tím mám ostatně problém dlouhodobě.
Nikdy nic nenajdu a když, tak až po tom, co už to mám hotové...
K téhle pojízné dílně jsem tedy walkaround našel, tak by se to mohlo ve finále trochu podobat.
Splácal jsem centrální rouru...
No a protože to kreslím jen od oka, tak jsem si musel udělat i základ kabiny, abych přizbůsobil nástavbu výšce kabiny.
Zasklení docela dopadlo, tak snad už mám to nejhorší za sebou a snad to i dotáhnu.
Zatím jsem si načrtnul, jak bych si to asi představoval. Není to úplně proporčně správně, ale líp to asi bez přesných rozměrů nedám.
Uvidíme ve finále...
Ještě bych poprosil o radu, z čeho vyrábíte těsnění kolem oken?
U mně to vypadá, že těsnění vyříznu z papíru, nějak mě nic nenapadá. Možná plastový U profil a naohýbat.
Jinak rozjedu ještě něco trochu většího, tak se to tu bude ubírat pomalejším tempem, než obvykle...
Tak zatím díky a čus
dobrá tedy, zkusím ješte dorýhovat světla. Díky za fotky, já to na netu nemohl nějak dohledat, asi špatná klíčová slova. S tím mám ostatně problém dlouhodobě.
Nikdy nic nenajdu a když, tak až po tom, co už to mám hotové...
K téhle pojízné dílně jsem tedy walkaround našel, tak by se to mohlo ve finále trochu podobat.
Splácal jsem centrální rouru...
No a protože to kreslím jen od oka, tak jsem si musel udělat i základ kabiny, abych přizbůsobil nástavbu výšce kabiny.
Zasklení docela dopadlo, tak snad už mám to nejhorší za sebou a snad to i dotáhnu.
Zatím jsem si načrtnul, jak bych si to asi představoval. Není to úplně proporčně správně, ale líp to asi bez přesných rozměrů nedám.
Uvidíme ve finále...
Ještě bych poprosil o radu, z čeho vyrábíte těsnění kolem oken?
U mně to vypadá, že těsnění vyříznu z papíru, nějak mě nic nenapadá. Možná plastový U profil a naohýbat.
Jinak rozjedu ještě něco trochu většího, tak se to tu bude ubírat pomalejším tempem, než obvykle...
Tak zatím díky a čus
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Pěkně jedeš.
Když už je to ta pětadvacetina, možná by to zasloužilo doplnit třeba brzdové válce, nebo zrušit tu nesmyslnou spojovací tyč řízení a udělat to, jak to má u Tatry být.
Je to ale samozřejmě na Tobě .
Když už je to ta pětadvacetina, možná by to zasloužilo doplnit třeba brzdové válce, nebo zrušit tu nesmyslnou spojovací tyč řízení a udělat to, jak to má u Tatry být.
Je to ale samozřejmě na Tobě .
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Ahoj,
asi máš pravdu, zasloužilo by to něco navíc.
Zkusil jsem ty brzdový válce a páky klíče. Příště vezmu slabší drátek na imitaci prachovky.
Mám v plánu i kardany k poloosám, ale ty jsou fakt malý na mně, uvidíme...
K tomu řízení. Nenapadlo mě, že by to mohlo být špatně. Mrkl jsem na odkaz co jsi dával a tam je tedy zatáčení řešeno jinak. Není tedy možné, že starší podvozky měli dělané zatáčení jinak?
Něco jsem na netu objevil, ale nesehnal jsem pořádně fotky, jak je to na té centrální rouře řešený. Jestli je to tedy přibližně takto?
Nebo takto, kdy jsou oba kuláky připojeny v jednom bodě?
Ty řídící páky u bubnů jsem tam jen přidal, aniž bych odřezával původní, udělal bych asi víc škody a znova to dělat nechci, navíc to trochu přikrejou brzdový válce.
Ta droboť je pro mě peklo, nevidím na to a ruce si dělaj co chtěj, takže to bude v nízkým rozlišení jo. Low poly, nebo jak tomu říkat.
Pokračovat budu většími celky, abych viděl, zda to dotáhnu a pak postupně budu přidávat detaily od největších po nejmenší a uvidíme kam až to zajde...
Na vybavení dílny to asi nebude, ale nikdy neříkej nikdy.
Zatím čus a díky
asi máš pravdu, zasloužilo by to něco navíc.
Zkusil jsem ty brzdový válce a páky klíče. Příště vezmu slabší drátek na imitaci prachovky.
Mám v plánu i kardany k poloosám, ale ty jsou fakt malý na mně, uvidíme...
K tomu řízení. Nenapadlo mě, že by to mohlo být špatně. Mrkl jsem na odkaz co jsi dával a tam je tedy zatáčení řešeno jinak. Není tedy možné, že starší podvozky měli dělané zatáčení jinak?
Něco jsem na netu objevil, ale nesehnal jsem pořádně fotky, jak je to na té centrální rouře řešený. Jestli je to tedy přibližně takto?
Nebo takto, kdy jsou oba kuláky připojeny v jednom bodě?
Ty řídící páky u bubnů jsem tam jen přidal, aniž bych odřezával původní, udělal bych asi víc škody a znova to dělat nechci, navíc to trochu přikrejou brzdový válce.
Ta droboť je pro mě peklo, nevidím na to a ruce si dělaj co chtěj, takže to bude v nízkým rozlišení jo. Low poly, nebo jak tomu říkat.
Pokračovat budu většími celky, abych viděl, zda to dotáhnu a pak postupně budu přidávat detaily od největších po nejmenší a uvidíme kam až to zajde...
Na vybavení dílny to asi nebude, ale nikdy neříkej nikdy.
Zatím čus a díky
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Je to správně na první fotce. Tyč k převodce řízení má svůj vlastní čep.
Netvrdím, že vím o Tatrách vše, ale na žádné nákladní jsem spojovací tyč neviděl. Tedy u aut s centrální rourou. Výjimkou je Tatra 810 Tactic, ale to je jiná koncepce podvozku.
Prachovky imituju kroužky černého kartonu nalepenými na sebe.
Netvrdím, že vím o Tatrách vše, ale na žádné nákladní jsem spojovací tyč neviděl. Tedy u aut s centrální rourou. Výjimkou je Tatra 810 Tactic, ale to je jiná koncepce podvozku.
Prachovky imituju kroužky černého kartonu nalepenými na sebe.
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Rozměry nástavby jsou:Kárl píše:...Není to úplně proporčně správně, ale líp to asi bez přesných rozměrů nedám...
Délka 5000 mm, šířka 2500 mm, výška 2150 mm a světlá výška uvnitř 1950 mm.
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Ahoj,
s těmi rozměry jsem se docela trefil letí mi nástavba na délku jen o 45cm dle skutečnosti.
Těch 5 metrů je jen bedna nebo je tam započítána v předu ta vzduchotechnika, nebo co to je, a vzadu ten žebřík se schůdkami?
Pokud by to bylo i s těma instalacema, pak jsem se trefil téměř na chlup.
Výška v pohodě a šířka byla jasná od začátku.
Rozměry jsem hledal ze všech sil a nikde nic, takže děkuji moc.
s těmi rozměry jsem se docela trefil letí mi nástavba na délku jen o 45cm dle skutečnosti.
Těch 5 metrů je jen bedna nebo je tam započítána v předu ta vzduchotechnika, nebo co to je, a vzadu ten žebřík se schůdkami?
Pokud by to bylo i s těma instalacema, pak jsem se trefil téměř na chlup.
Výška v pohodě a šířka byla jasná od začátku.
Rozměry jsem hledal ze všech sil a nikde nic, takže děkuji moc.
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Ahoj,
času je málo, ale něco přeci jsem uřízl.
Podlepil jsem nástavbu, vyřízl do ni okna, dveře a nějaké dekly, uvidíme jestli se pustím i do vnitřku...
Poskládal jsem na sucho Tatru, abych věděl, jestli vůbec pokračovat.
Takhle by to mohlo vypadat...může být?
Nenašly by se u někoho fotky útrob nástavby?
Našel jsem pouze ty na válce.cz...
https://www.valka.cz/CZE-PDZ-2-pojizdna ... cka-t35746" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikdyž nevím, jestli bych zvládl brusku na ponku.
No minimálně dvoubarevný klíč udělám.
Zatím pic
času je málo, ale něco přeci jsem uřízl.
Podlepil jsem nástavbu, vyřízl do ni okna, dveře a nějaké dekly, uvidíme jestli se pustím i do vnitřku...
Poskládal jsem na sucho Tatru, abych věděl, jestli vůbec pokračovat.
Takhle by to mohlo vypadat...může být?
Nenašly by se u někoho fotky útrob nástavby?
Našel jsem pouze ty na válce.cz...
https://www.valka.cz/CZE-PDZ-2-pojizdna ... cka-t35746" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikdyž nevím, jestli bych zvládl brusku na ponku.
No minimálně dvoubarevný klíč udělám.
Zatím pic
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Ahoj,
jak víme kašel a papír si nerozumí, tak to tu trochu vázlo.
Dnes jsem konečně trochu něco upižlal, ale vůbec se nemůžu chytit, děs...
Tak tedy pokus o interier.
No a protože nevim co je to zač, to na krytu motoru, tak jsem se to snažil zakrýt blůzou...děs, běs.
Ještě, že do toho nebude moc vidět.
Tak zatim...
jak víme kašel a papír si nerozumí, tak to tu trochu vázlo.
Dnes jsem konečně trochu něco upižlal, ale vůbec se nemůžu chytit, děs...
Tak tedy pokus o interier.
No a protože nevim co je to zač, to na krytu motoru, tak jsem se to snažil zakrýt blůzou...děs, běs.
Ještě, že do toho nebude moc vidět.
Tak zatim...
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Ahoj,
bojuji s časem a s nějakou zvláštní nechutí cokoliv slepit, brr, divnej pocit...
Snad to brzy překonám, zatím jen očumuji, jak vám to tu jde.
Dorazil jsem drobnosti v kabině, stínítka proti slunci, další blůzu a zaklapl jsem kabinu.
Naohýbal jsem plastový U profil kolem okna, jakože těsnění a zamaskoval jsem skla proti barvě (Liquid mask)
Přibývá mi to dost pomalu, budu se muset nastartovat něčím malinkým, co bude rychle přibývat a navodí chuť...
Tak snad brzy pic
bojuji s časem a s nějakou zvláštní nechutí cokoliv slepit, brr, divnej pocit...
Snad to brzy překonám, zatím jen očumuji, jak vám to tu jde.
Dorazil jsem drobnosti v kabině, stínítka proti slunci, další blůzu a zaklapl jsem kabinu.
Naohýbal jsem plastový U profil kolem okna, jakože těsnění a zamaskoval jsem skla proti barvě (Liquid mask)
Přibývá mi to dost pomalu, budu se muset nastartovat něčím malinkým, co bude rychle přibývat a navodí chuť...
Tak snad brzy pic
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Ahoj Karle.
Tuten pocit nechuti moc dobře znám. Pak si říkám: "Proč to prostě neslepím tak, jak to je?" Jenže mi to většinou nedá, chci tam mít víc detailů, a tak upravuju, ono se to protahuje a .....
Přeji hodně zdaru a energie .
Tuten pocit nechuti moc dobře znám. Pak si říkám: "Proč to prostě neslepím tak, jak to je?" Jenže mi to většinou nedá, chci tam mít víc detailů, a tak upravuju, ono se to protahuje a .....
Přeji hodně zdaru a energie .
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Ahoj,
Vašku díky moc.
Je to přesně jak píšeš, řeknu si ještě tohle a pak na to čučim a čučim, pak hledám na netu nějaký fotky, pak si řeknu, fuj, tak na to nemám.
Pak to konečně zkusím, 5x to vyhodím a pak už jen sleduju, ják vám to tu odsejpá...
V rámci odreagování jsem rozjel menší projekt, viz Brzdičovo vlákno s Legem...
No nakonec jsem spíchnul alespoň ten slibovaný dvoubarevný klíč, respektive jen lahve, vybalený to asi dělat nebudu.
Pomalinku se věnuji vybavení dílny, no moc nic Koneckonců tam bude vidět jen dveřmi vzadu.
Jde to pomalu, ale jde no...každopádně dnes začal projevovat zájem mladej, takže do toho skočej asi i miniboxy.
Docela mně překvapil, nedávno se totiž při úkole do školky střihl do prstu a říkal, že už nikdy stříhat nebude...
Příště snad už s nějakým větším postupem.
Tak zatim čus
Vašku díky moc.
Je to přesně jak píšeš, řeknu si ještě tohle a pak na to čučim a čučim, pak hledám na netu nějaký fotky, pak si řeknu, fuj, tak na to nemám.
Pak to konečně zkusím, 5x to vyhodím a pak už jen sleduju, ják vám to tu odsejpá...
V rámci odreagování jsem rozjel menší projekt, viz Brzdičovo vlákno s Legem...
No nakonec jsem spíchnul alespoň ten slibovaný dvoubarevný klíč, respektive jen lahve, vybalený to asi dělat nebudu.
Pomalinku se věnuji vybavení dílny, no moc nic Koneckonců tam bude vidět jen dveřmi vzadu.
Jde to pomalu, ale jde no...každopádně dnes začal projevovat zájem mladej, takže do toho skočej asi i miniboxy.
Docela mně překvapil, nedávno se totiž při úkole do školky střihl do prstu a říkal, že už nikdy stříhat nebude...
Příště snad už s nějakým větším postupem.
Tak zatim čus
Re: Tatra 815 PDZ / RipperWorks / 1:25
Ahoj,
dnes jen pohled na základ motoru a prosbička, zda nemáte někdo fotku motoru na Tatře se sklopenou kabinou, kde by mohlo být vidět připojení sání ke vzduchovému filtru.
Google mi vyhází spoustu fotek motorů, ale žádnou takovou
Tak nevím jestli tahle hokejka co je na fotce, je i na skutečném motoru. Tato hokejka spojuje levý a pravý přívod vzduchu k válcům a na pravé straně je pak připojen sací filtr.
Motor bych chtěl vzadu trošičku poladit, ale všude jsou motory foceny na paletách s nepropojeným sáním.
Tak se nějak ztrácím.
Děkuji za pomoc
Zatím ahoj
dnes jen pohled na základ motoru a prosbička, zda nemáte někdo fotku motoru na Tatře se sklopenou kabinou, kde by mohlo být vidět připojení sání ke vzduchovému filtru.
Google mi vyhází spoustu fotek motorů, ale žádnou takovou
Tak nevím jestli tahle hokejka co je na fotce, je i na skutečném motoru. Tato hokejka spojuje levý a pravý přívod vzduchu k válcům a na pravé straně je pak připojen sací filtr.
Motor bych chtěl vzadu trošičku poladit, ale všude jsou motory foceny na paletách s nepropojeným sáním.
Tak se nějak ztrácím.
Děkuji za pomoc
Zatím ahoj