Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24 / Hotovo
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24 / Hotovo
V roce 1996 nebyla Rallye Monte Carlo součástí šampionátu WRC, ale jela se jako první soutěž poháru dvoulitrových vozů. Ty jely ve dvou kategoriích a kategorii W2L vozů s přední poháněnou nápravou tehdy ovládl Francois Delecour, kterého navigoval Herve Sauvage. Francouzi jeli za tým Peugeot Sport s hothatchem Peugeot 306 Maxi.
Model tohoto auta byl prvním příspěvkem Attimona do série RSC. Auta vydával už tehdy pod svou značkou, ale něco jednoduššího závodního, rychlovku bez interiéru s líbivými tvary, si od té doby čas od času nakreslil. Testovací stavbu jsem tehdy opět slepil bez dokumentace, takže tohle téma bude další splněný rest. Navíc jsem ho použil jako další zkoušku k odstranění čar a nových způsobů tvarování. Jestli Attila v něčem opravdu vyniká, tak ve schopnosti jednoduše stvořit kulaté a ještě kulatější věci tak, že je to radost lepit.
K postupu stavby dodám, že už to bude čistě o prezentaci. Model na následujících fotkách je slepený chvíli po Capri vedle, takže taky už téměř 10 měsíců. Jenom jsem nechtěl mít rozjetých víc reportů, když nebyl vidět předpoklad k závěru a čekal jsem na závěrečné fotky. Takže fakt jsem to nelepil tak rychle, jak to sem možná nasypu, i když ani ta stavba moc dlouho netrvala
Tradičně první jsou kola. Postup je celkem vidět na fotkách, není na tom myslím nic záludného.
A hotová sada, kde snad trochu víc vynikne důraz na odstranění linek.
Podvozek je velice jednoduchý, pro moje účely neřeším ani zatáčení vepředu, prostě to udělám co nejpevnější.
Hranol zadní nápravy je záměrně rozdělen na dvě poloviny, což je jeden z postupů, který se mi maximálně osvědčil. Prvotní záměr byl, že se tím při zasouvání do svislých ploch nepoškodí následně viditelný konec (protože jedna strana prostě projde dovnitř a zase ven, tím se poškodí o dva výřezy a znečistí o retušované hrany). Takto se poškodí jenom střed, který nebude uvnitř vidět. Pevnost dodají podlepené boky.
S rozdělením se dá navíc velice elegantně řešit rozchod kol. Stačí na jedné straně ještě ubrat, aby se daly hranoly eventuálně víc zasunout a na jednom udělat pevný obal, do kterého se zasune druhá strana pro celkovou pevnost (nebo naopak karton dovnitř). Když pak kola moc lezou z podběhů, stačí zasunout polonápravu víc dovnitř. K tomu se vrátím u příštího modelu, kde to snad bude víc vidět.
Model tohoto auta byl prvním příspěvkem Attimona do série RSC. Auta vydával už tehdy pod svou značkou, ale něco jednoduššího závodního, rychlovku bez interiéru s líbivými tvary, si od té doby čas od času nakreslil. Testovací stavbu jsem tehdy opět slepil bez dokumentace, takže tohle téma bude další splněný rest. Navíc jsem ho použil jako další zkoušku k odstranění čar a nových způsobů tvarování. Jestli Attila v něčem opravdu vyniká, tak ve schopnosti jednoduše stvořit kulaté a ještě kulatější věci tak, že je to radost lepit.
K postupu stavby dodám, že už to bude čistě o prezentaci. Model na následujících fotkách je slepený chvíli po Capri vedle, takže taky už téměř 10 měsíců. Jenom jsem nechtěl mít rozjetých víc reportů, když nebyl vidět předpoklad k závěru a čekal jsem na závěrečné fotky. Takže fakt jsem to nelepil tak rychle, jak to sem možná nasypu, i když ani ta stavba moc dlouho netrvala
Tradičně první jsou kola. Postup je celkem vidět na fotkách, není na tom myslím nic záludného.
A hotová sada, kde snad trochu víc vynikne důraz na odstranění linek.
Podvozek je velice jednoduchý, pro moje účely neřeším ani zatáčení vepředu, prostě to udělám co nejpevnější.
Hranol zadní nápravy je záměrně rozdělen na dvě poloviny, což je jeden z postupů, který se mi maximálně osvědčil. Prvotní záměr byl, že se tím při zasouvání do svislých ploch nepoškodí následně viditelný konec (protože jedna strana prostě projde dovnitř a zase ven, tím se poškodí o dva výřezy a znečistí o retušované hrany). Takto se poškodí jenom střed, který nebude uvnitř vidět. Pevnost dodají podlepené boky.
S rozdělením se dá navíc velice elegantně řešit rozchod kol. Stačí na jedné straně ještě ubrat, aby se daly hranoly eventuálně víc zasunout a na jednom udělat pevný obal, do kterého se zasune druhá strana pro celkovou pevnost (nebo naopak karton dovnitř). Když pak kola moc lezou z podběhů, stačí zasunout polonápravu víc dovnitř. K tomu se vrátím u příštího modelu, kde to snad bude víc vidět.
Naposledy upravil(a) yvan dne ned 20.11.2022 20:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24
Zase moc pěkná a čistá práce. Nevím jestli klamou fotky, ale přijde mi , že u střední hvězdice disku se díky vyříznutí černé linky zvětšil otvor natolik že je hodně vidět hrana stočeného dílu. Ono je to vždycky něco za něco, nebo by se s tím už ve šmikajdě muselo počítat. Ale neber to prosím jako kritiku
Re: Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24
Naopak, jenom kritizuj Navíc když máš pravdu, protože je to tak. Problém je půl napůl v dílu paprsků a středovém kruhu. V paprscích se otvor zvětšil a střed se zase zmenšil, takže rozdíl je o dvě čáry. Šel jsem od středu ven, šlo by to i opačně, ale pak by chyběl materiál na středu a to mi přišlo ještě méně estetické. Bylo by to řešitelné změnou středu (kroužek se šrouby by se dal udělat větší), ale to už mi přišlo jako moc velký zásah. Ještě mě napadlo to zakapat barvou, ale trefit stejnou bílou mi přišlo jako moc velký hazard. Tak snad to tak moc nekazí dojem.
Pokračování zadním nárazníkem. Hlavní díl nárazníku je nadlepený tvarem karoserie (prostě podél linky), karoserie se pak bude mít o co zarazit a bude jednoduše držet tvar. Navíc to zpevní rovinu. Přilepen navazující díl.
Samostatně zpracovaný a rozřezaný prolis RZ i se značkou. Černá na bílou, nejhorší možnost na zašpinění.
A vlepený do předchozího celku.
Následují díly zešikmení a jako poslední spodek spoileru ze dvou částí.
Pokračování zadním nárazníkem. Hlavní díl nárazníku je nadlepený tvarem karoserie (prostě podél linky), karoserie se pak bude mít o co zarazit a bude jednoduše držet tvar. Navíc to zpevní rovinu. Přilepen navazující díl.
Samostatně zpracovaný a rozřezaný prolis RZ i se značkou. Černá na bílou, nejhorší možnost na zašpinění.
A vlepený do předchozího celku.
Následují díly zešikmení a jako poslední spodek spoileru ze dvou částí.
Re: Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24
Pokračování vede k přednímu nárazníku. Nahoře opět vyztužení roviny s hranou pro masku a blatníky, tentokrát ale nejdu postupně dolů, ale ke středu. Dole je totiž hodně viditelný spoj se spodní plochou a dá se využít středové plochy 36 k bezpečnému spojení. Navíc její spoj se svislým spodním dílem bude zakrytý, takže na jeho čistotě nijak nezáleží.
Zbývá oblepit nasílením a šikminou a nárazník je hotový.
Zbývá oblepit nasílením a šikminou a nárazník je hotový.
Re: Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24
Přední blatník a připravené díly. Světlomet je vyřezaný a podlepený volebním lístkem, jako podchlopeň s hranou pro celý jeho obvod.
Následně hlavní díl natvarován a prolis přilepen ke světlu - určující je horní roh.
Hlavní díl přilepený ke kapotě. Tam je dobré tu čáru nechat, jako dělení kapoty a blatníku.
A vlepený světlomet, od rysky ke spoji blatníku a masky. Totéž na druhé straně.
Přilepením nárazníku (na hranu výztuhy) je předek hotový.
Následně hlavní díl natvarován a prolis přilepen ke světlu - určující je horní roh.
Hlavní díl přilepený ke kapotě. Tam je dobré tu čáru nechat, jako dělení kapoty a blatníku.
A vlepený světlomet, od rysky ke spoji blatníku a masky. Totéž na druhé straně.
Přilepením nárazníku (na hranu výztuhy) je předek hotový.
Re: Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24
Krásna práca, lepenie na tupo a tá čistota a presnosť. To je radosť pozerať. Tú presnosť musím u seba oveľa zlepšiť aby som sa tomu priblížil. Naozaj krásna práca.
Re: Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24
Stejně jako u předního nárazníku, je dolepení zadního ke karoserii díky nasílení už velmi jednoduché.
Před přilepením přední části je ještě potřeba přidat stěrače, protože pak už by se tam přes kapotu blbě dostávalo.
Tím nastal čas na spojení obou hlavních částí. Nic záludného, prostě jedna strana, nechat proschnout a druhá, aby se to nepřetahovalo.
Dovnitř nejprve jednu nápravu, druhou a pak spojit podlahou.
Po proschnutí jsem ještě vlepoval anténu (aby se dala zakápnout zevnitř) a pak až prahy k podlaze.
Pod přední nápravu patří ještě krycí plech.
Zbývá osadit postupně kola...
...a pak už jenom ty drobnosti.
Před přilepením přední části je ještě potřeba přidat stěrače, protože pak už by se tam přes kapotu blbě dostávalo.
Tím nastal čas na spojení obou hlavních částí. Nic záludného, prostě jedna strana, nechat proschnout a druhá, aby se to nepřetahovalo.
Dovnitř nejprve jednu nápravu, druhou a pak spojit podlahou.
Po proschnutí jsem ještě vlepoval anténu (aby se dala zakápnout zevnitř) a pak až prahy k podlaze.
Pod přední nápravu patří ještě krycí plech.
Zbývá osadit postupně kola...
...a pak už jenom ty drobnosti.
Re: Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24
To tvarování okolo světel je nechutně DOKONALÉ. Teda nejen okolo světel.
Re: Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24
Óóó díky mistře, je to hlavně dobře navržené, slep si to a uvidíš
Víc dílů už v sešitě fakt není, takže co říci závěrem. Sedí to a mě to bavilo i podruhé. Není to přehnaně složité, není to na dlouhé roky a výsledek snad neurazí. Tak finální fotky.
Tím je splněn další rest a brzy na viděnou o kousek vedle
Víc dílů už v sešitě fakt není, takže co říci závěrem. Sedí to a mě to bavilo i podruhé. Není to přehnaně složité, není to na dlouhé roky a výsledek snad neurazí. Tak finální fotky.
Tím je splněn další rest a brzy na viděnou o kousek vedle
Re: Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24 / Hotovo
Super v tvém podání …celkem dostávám chuť si to taky slepit;-)
Re: Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24 / Hotovo
Jednoduše krásné a krásně "jednoduché"
Re: Peugeot 306 Maxi / RSC / 1:24 / Hotovo
Krásně a čistě slepeno . Tak to umí jen náš tajemník .