Sd. Kfz. 234/4 - Lauben / GPM / 1:25
Napsal: čtv 22.9.2022 10:37
Hezký den přátelé,
jelikož jsem tu na fóru s výjimkou poznámky od uživatele vody nenašel žádnou zmínku k tomuto modelu, pouze jeho varování se stavbou, přičemž jsem měl již model koupený, tak jsem se rozhodl jej sem postnout a zkusit postavit, ať jej mám konečně za sebou...
Model je německá osmikolka z 2. sv. války označení Sd. Kfz. 234 Ausfürung 4 - Lauben, kdy se jedná o model od společnosti GPM z roku 2012 v měřítku 1:25
vody měl u své galerie zmínku, aby se člověk tomuto modelu vyhnul, jelikož je navržený ve stylu CTRL-C a CTRL-V, nulový zapas koloru, kdy musím jeho poznámku bohužel potvrdit jako oprávněnou.
Model má již v základu bohužel lasery, což by se zdálo, že pomůže, ale opak je pravdou... Vnější rozměry kostry jsou v dobré velikosti, ale další laserové doplňky jsou o cca 0,2 mm menší, než podlepované díly, což opticky působí jako takové vydutí dílu.
První problém nastává při lepení zadní části kostry. Je zde třeba provést řadu úprav, jelikož konstrukce podpěry motoru je posunutá o cca 2 mm dopředu, čili je třeba ji posunout dozadu, ale pak se musí opravit zadní koncová přepážka a nutno pořešit vnitřní obložení, které se též nevejde do kostry apod. viz následující obrázky...
U zadní vnitřní přepážky je dále nutné vyřezat místo na vnitřní díly uchycení kol, kdy autor na tuto část jaksi pozapomněl a je třeba si díly vyrobit ze zapasu koloru, který vlastně ve vystřihovánce chybí...
Nicméně jsou ve vystřihovánce díly na podlepení menším dílem laseru, které však nelze obřezat kvůli ztrátě vnější kresby , ze kterých při sesmrsknutí dílů lze nějaký zapas koloru získat...
Dále jsem pokračoval přilepením horní části pláště, kdy je opět problém v zadní části kostry modelu... Kostra je užší o cca 2 mm, kdy tato ztráta se do středu modelu pomalu anuluje....
Návodové kresby jsou u modelu i přes několika hodinovém prohlížení a studování stále zmatečné a spousta dílů není nikde vyobrazena vůbec...
Ale bojuju dál a nevzdávám to, i když mé nadšení opadává při stálém přemýšlení, kde na mě zase vyskočí nějaký problém, co kde zase budu odřezávat a opravovat...
Další etapou bude zavěšení podvozku, které musím dle návodovek a spousty obrázků na netu teprve vykoumat, jak to autor vlastně zamýšlel postavit...
Toť zatím vše
jelikož jsem tu na fóru s výjimkou poznámky od uživatele vody nenašel žádnou zmínku k tomuto modelu, pouze jeho varování se stavbou, přičemž jsem měl již model koupený, tak jsem se rozhodl jej sem postnout a zkusit postavit, ať jej mám konečně za sebou...
Model je německá osmikolka z 2. sv. války označení Sd. Kfz. 234 Ausfürung 4 - Lauben, kdy se jedná o model od společnosti GPM z roku 2012 v měřítku 1:25
vody měl u své galerie zmínku, aby se člověk tomuto modelu vyhnul, jelikož je navržený ve stylu CTRL-C a CTRL-V, nulový zapas koloru, kdy musím jeho poznámku bohužel potvrdit jako oprávněnou.
Model má již v základu bohužel lasery, což by se zdálo, že pomůže, ale opak je pravdou... Vnější rozměry kostry jsou v dobré velikosti, ale další laserové doplňky jsou o cca 0,2 mm menší, než podlepované díly, což opticky působí jako takové vydutí dílu.
První problém nastává při lepení zadní části kostry. Je zde třeba provést řadu úprav, jelikož konstrukce podpěry motoru je posunutá o cca 2 mm dopředu, čili je třeba ji posunout dozadu, ale pak se musí opravit zadní koncová přepážka a nutno pořešit vnitřní obložení, které se též nevejde do kostry apod. viz následující obrázky...
U zadní vnitřní přepážky je dále nutné vyřezat místo na vnitřní díly uchycení kol, kdy autor na tuto část jaksi pozapomněl a je třeba si díly vyrobit ze zapasu koloru, který vlastně ve vystřihovánce chybí...
Nicméně jsou ve vystřihovánce díly na podlepení menším dílem laseru, které však nelze obřezat kvůli ztrátě vnější kresby , ze kterých při sesmrsknutí dílů lze nějaký zapas koloru získat...
Dále jsem pokračoval přilepením horní části pláště, kdy je opět problém v zadní části kostry modelu... Kostra je užší o cca 2 mm, kdy tato ztráta se do středu modelu pomalu anuluje....
Návodové kresby jsou u modelu i přes několika hodinovém prohlížení a studování stále zmatečné a spousta dílů není nikde vyobrazena vůbec...
Ale bojuju dál a nevzdávám to, i když mé nadšení opadává při stálém přemýšlení, kde na mě zase vyskočí nějaký problém, co kde zase budu odřezávat a opravovat...
Další etapou bude zavěšení podvozku, které musím dle návodovek a spousty obrázků na netu teprve vykoumat, jak to autor vlastně zamýšlel postavit...
Toť zatím vše