IVECO "VINCENZO" 2022 / VIMOS / 1:32 - HOTOVO!
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
IVECO "VINCENZO" 2022 / VIMOS / 1:32 - HOTOVO!
Takže VINCENZO...
Nebo taky Karel v modrém provedení s trochou malých odlišností v detailech. Jde o poslední vydanou novinku od Vimosu - sešit č.48. Stavba je zakázková pro autora. Musim uvest, že jsem si o ní řekl. Po nějakým 3/4 roce nad dvojstavbou Phoenixů a pak ještě pár měsíců nad HASkama jsem potřeboval změnu od té záplavy tatrováckých podvozků. Tohle Iveco byla příležitost která se naskytla a ono to vyšlo. Původně jsem měl jiný plán, ale... tak to prostě u mě chodí. Jsem rád, že jsem dostal tuhle možnost a můžu zase něco slepit pro autora. Uvidíme, kde nakonec tenhle kousek skončí.
No a jak už to u mě bývá, opět zkouším něco pro mě nového (myšleno ve stavebním procesu). Tentokrát jsem se nechal inspirovat jedním opravdu zkušeným dakarským modelářem. Tou novinkou (pro mne) je to, že jsem začal stavbu narýhováním celého modelu ještě před tím, než do něj střihnu. Nečekal jsem, že to zabere víc jak dvě hodiny práce, ale postupem stavby (a to jsem teprve na začátku) se mi to zamlouvá víc a víc. Takže děkuju Jirko!
Ještě dodám, že opět budu lepit natupo. Ne striktně všude, pár chlopní použiju. Pak už začala samotná stavba. Tentokrát dle návodu. Ano, kola zatím nejsou. Začínám chladiči a saharou.
Mimichodem, pro náhradní saharu, která je na ochranném oblouku nástavby, chystám malý upgrade...
Další je pohonná jednotka. Tady jsem nafotil postup lepení vany pro možnou inspiraci. Kvůli obavám z propadnutí větších ploch "kvádru", vycpávám vnitřek stočeným páskem. Ten samý systém má autor u rámu - pro lepší představu. Postup lepení vany začíná tady... a zbytek je v galerii
Následuje blok motoru, komplet prsa motoru, hlava, spojka a nezbytné detaily. Zatím bez víka hlavy motoru. To bude až po nalepení motoru do rámu.
Komplet pak vypadá takhle...
Pro dnešek je to vše. O něco víc fotek je v galerii
Tak zatím přátelé...
Nebo taky Karel v modrém provedení s trochou malých odlišností v detailech. Jde o poslední vydanou novinku od Vimosu - sešit č.48. Stavba je zakázková pro autora. Musim uvest, že jsem si o ní řekl. Po nějakým 3/4 roce nad dvojstavbou Phoenixů a pak ještě pár měsíců nad HASkama jsem potřeboval změnu od té záplavy tatrováckých podvozků. Tohle Iveco byla příležitost která se naskytla a ono to vyšlo. Původně jsem měl jiný plán, ale... tak to prostě u mě chodí. Jsem rád, že jsem dostal tuhle možnost a můžu zase něco slepit pro autora. Uvidíme, kde nakonec tenhle kousek skončí.
No a jak už to u mě bývá, opět zkouším něco pro mě nového (myšleno ve stavebním procesu). Tentokrát jsem se nechal inspirovat jedním opravdu zkušeným dakarským modelářem. Tou novinkou (pro mne) je to, že jsem začal stavbu narýhováním celého modelu ještě před tím, než do něj střihnu. Nečekal jsem, že to zabere víc jak dvě hodiny práce, ale postupem stavby (a to jsem teprve na začátku) se mi to zamlouvá víc a víc. Takže děkuju Jirko!
Ještě dodám, že opět budu lepit natupo. Ne striktně všude, pár chlopní použiju. Pak už začala samotná stavba. Tentokrát dle návodu. Ano, kola zatím nejsou. Začínám chladiči a saharou.
Mimichodem, pro náhradní saharu, která je na ochranném oblouku nástavby, chystám malý upgrade...
Další je pohonná jednotka. Tady jsem nafotil postup lepení vany pro možnou inspiraci. Kvůli obavám z propadnutí větších ploch "kvádru", vycpávám vnitřek stočeným páskem. Ten samý systém má autor u rámu - pro lepší představu. Postup lepení vany začíná tady... a zbytek je v galerii
Následuje blok motoru, komplet prsa motoru, hlava, spojka a nezbytné detaily. Zatím bez víka hlavy motoru. To bude až po nalepení motoru do rámu.
Komplet pak vypadá takhle...
Pro dnešek je to vše. O něco víc fotek je v galerii
Tak zatím přátelé...
Naposledy upravil(a) MatesHK dne úte 3.1.2023 15:09, celkem upraveno 1 x.
Re: VINCENZO 2022 / VIMOS / 1:32
Ahoj všem.
Dnes report z práce na převodovce. Nafotil jsem postup mého lepení, protože se liší od psaného návodu. Ten samozřejmě vede taky ke zdaru, ale mě se to takhle lepí dobře a je to alternativa pro inspiraci. Postup je následující:
1) Slepím si oba hlavní díly (pláště - na fotce to jsou ty dva horní díly) viz foto 1. Tady jsem lepil s chlopněmi. Ve vystřihovánce jsou k použití podchlopně, ale mě tady ztrácejí smyl, protože spoje budou schované v části, která bude zakrytá spodní „vanou“ (chcete-li) převodovky. O tom později. Následně oba díly spojím k sobě přes přírubu. Spoje ladím k sobě viz foto 2
2) K tomuto celku přilepím zadní čelo převodovky a hlídám si abych měl spoje ve spodní části. Zároveň si nachystám boční díly. Ty přilepím k zadnímu čelu a zatím jen k zadnímu plášti.
3) Následuje spodní část. Po jejím přilepení heftnu boční díly k přednímu válci. Tím mám schované spoje obou hlavních dílu - bod 1.
4) Pak přijde na řadu přední čelo převodovky.
5) Jako poslední lepím vyústění pro kardan v zadní části převodovky. A automatická převodovka Allison je hotová.
Teď už jen přilepit převodovku k motoru a dílo je dokonáno.
Následovat bude rám. Začne ta pravá zábava.
Dnes report z práce na převodovce. Nafotil jsem postup mého lepení, protože se liší od psaného návodu. Ten samozřejmě vede taky ke zdaru, ale mě se to takhle lepí dobře a je to alternativa pro inspiraci. Postup je následující:
1) Slepím si oba hlavní díly (pláště - na fotce to jsou ty dva horní díly) viz foto 1. Tady jsem lepil s chlopněmi. Ve vystřihovánce jsou k použití podchlopně, ale mě tady ztrácejí smyl, protože spoje budou schované v části, která bude zakrytá spodní „vanou“ (chcete-li) převodovky. O tom později. Následně oba díly spojím k sobě přes přírubu. Spoje ladím k sobě viz foto 2
2) K tomuto celku přilepím zadní čelo převodovky a hlídám si abych měl spoje ve spodní části. Zároveň si nachystám boční díly. Ty přilepím k zadnímu čelu a zatím jen k zadnímu plášti.
3) Následuje spodní část. Po jejím přilepení heftnu boční díly k přednímu válci. Tím mám schované spoje obou hlavních dílu - bod 1.
4) Pak přijde na řadu přední čelo převodovky.
5) Jako poslední lepím vyústění pro kardan v zadní části převodovky. A automatická převodovka Allison je hotová.
Teď už jen přilepit převodovku k motoru a dílo je dokonáno.
Následovat bude rám. Začne ta pravá zábava.
Re: VINCENZO 2022 / VIMOS / 1:32
V tomto zbarvení to vypadá super . Rozhodně budu sledovat a musím se přiznat , že vážně uvažuji o jeho koupi .
Re: VINCENZO 2022 / VIMOS / 1:32
Zdar a sílu. Práce na rámu začíná. Připravím si hlavní díly - podelníky. Konce zatím nechám jak jsou na fotce. Ty zaříznu až po nalepení vnitřních dílů.
Vnitřní díly rozřežu pro lepší lepení viz foto.
Po nalepení a proschnutí zaříznu konce na čisto.
Tím jsou podelníky připravené na vyztužení - v mém případě balzou. Výztuhy lepím nejdřív na vnitřní stranu dílů. Myšleno vnitřní strana co bude směrem dovnitř. Budou se tam vyřezávat otvory pro příčné dily. Po proschnutí pod zátěží vyřežu ony otvory a až pak dolepím zbývající části podelníků.
Mezi tím, než proschnou hlavní díly (pod zátěží), si slepím příčné díly. Tři na vsunutí a dva co se lepí na rám. Musím se přiznat, že jsem chvíli tápal jak budou příčníky nalepeny (díly číslo 60, 62, 63). Na ně se budou lepit další díly. Jejich správné umístění - natočení - je vidět na fotkách.
No a postup slepení rámu jsem volil následující: jako první jsem na jeden podelník přilepil dva příčné díly které se lepí na rám.
Po jejich proschnutí jsou na řadě zbylé tři kusy, které se vsunují (lepí) do podelníků. Tady to musí jít rychle. Nanesu lepidlo do všech otvorů (u obou podelníků). Nastrčím zbylé tři příčné díly nejprve do dílu, kde už jsou přilepeny první dva příčné díly a přiložím druhý podelník. Tohle vše stíhám než mi začne zamíchat lepidlo v otvorech. Pak už jen zkontroluju geometrii a nechám proschnout - pod zátěží samozřejmě. Výsledek vypadá nějak takto.
POZOR!!! POSLEDNÍ PŘÍČKU (díl č.63) MÁM ŠPATNĚ!!! PLOCHA PRO PŘILEPENÍ DÍLU 253 BY MELA MÍŘIT DOZADU A MĚLA BY BÝT VE SPODNÍ ČÁSTI. NÉ DOLU JAK TO MÁM JÁ!!! Z návodek to neni úplně jasný a ja byl přesvědčen, ze to mám dobře Ještě foto pro lepší představu
To je zatím vše
Vnitřní díly rozřežu pro lepší lepení viz foto.
Po nalepení a proschnutí zaříznu konce na čisto.
Tím jsou podelníky připravené na vyztužení - v mém případě balzou. Výztuhy lepím nejdřív na vnitřní stranu dílů. Myšleno vnitřní strana co bude směrem dovnitř. Budou se tam vyřezávat otvory pro příčné dily. Po proschnutí pod zátěží vyřežu ony otvory a až pak dolepím zbývající části podelníků.
Mezi tím, než proschnou hlavní díly (pod zátěží), si slepím příčné díly. Tři na vsunutí a dva co se lepí na rám. Musím se přiznat, že jsem chvíli tápal jak budou příčníky nalepeny (díly číslo 60, 62, 63). Na ně se budou lepit další díly. Jejich správné umístění - natočení - je vidět na fotkách.
No a postup slepení rámu jsem volil následující: jako první jsem na jeden podelník přilepil dva příčné díly které se lepí na rám.
Po jejich proschnutí jsou na řadě zbylé tři kusy, které se vsunují (lepí) do podelníků. Tady to musí jít rychle. Nanesu lepidlo do všech otvorů (u obou podelníků). Nastrčím zbylé tři příčné díly nejprve do dílu, kde už jsou přilepeny první dva příčné díly a přiložím druhý podelník. Tohle vše stíhám než mi začne zamíchat lepidlo v otvorech. Pak už jen zkontroluju geometrii a nechám proschnout - pod zátěží samozřejmě. Výsledek vypadá nějak takto.
POZOR!!! POSLEDNÍ PŘÍČKU (díl č.63) MÁM ŠPATNĚ!!! PLOCHA PRO PŘILEPENÍ DÍLU 253 BY MELA MÍŘIT DOZADU A MĚLA BY BÝT VE SPODNÍ ČÁSTI. NÉ DOLU JAK TO MÁM JÁ!!! Z návodek to neni úplně jasný a ja byl přesvědčen, ze to mám dobře Ještě foto pro lepší představu
To je zatím vše
Naposledy upravil(a) MatesHK dne pát 26.8.2022 8:10, celkem upraveno 1 x.
- bedatruhlar
- Příspěvky: 497
- Registrován: pát 20.1.2012 22:36
- Bydliště: kyjovsko
Re: VINCENZO 2022 / VIMOS / 1:32
No pokud se to rozhodneš stavět tak doporučuji zakoupit minimálně tři výtiskykaktusak píše:V tomto zbarvení to vypadá super . Rozhodně budu sledovat a musím se přiznat , že vážně uvažuji o jeho koupi .
Re: VINCENZO 2022 / VIMOS / 1:32
To dám na jeden výtisk (možná , třeba , snad ) .
Re: VINCENZO 2022 / VIMOS / 1:32
Ty to dáš, Zbyňku. Vždyť si dal double HAS tak tohle je vrnkačka Když tak napiš a poradíme se.
Re: VINCENZO 2022 / VIMOS / 1:32
Práce na rámu pokračují.
K těmto dílům jsem si radši slepil jeden kanystr pro jejich rozteč. Byl bych nerad, kdybych je nalepil na rám a pak zjistil, že mi tam kanystry nejdou. Taková jistota
Ještě přidám jednu fotku a to postup lepení houpaček.
Snad je to z téhle jedné fotky jasné.
Dál jsem už moc nefotil. Práce ale pořád pokračuje. Teď spíš víc lepím než fotím
K těmto dílům jsem si radši slepil jeden kanystr pro jejich rozteč. Byl bych nerad, kdybych je nalepil na rám a pak zjistil, že mi tam kanystry nejdou. Taková jistota
Ještě přidám jednu fotku a to postup lepení houpaček.
Snad je to z téhle jedné fotky jasné.
Dál jsem už moc nefotil. Práce ale pořád pokračuje. Teď spíš víc lepím než fotím
Re: VINCENZO 2022 / VIMOS / 1:32
Další práce je věnována nápravám. Hlavní svislé díly jsem podlepil kartónem 0,5mm.
Podlepuju pro lepší lepení a taky tuhost náprav. Doporučuji hlavně pro ty z vás, kdo dělá ochranné rámy z drátů. Já je budu dělat z plastových profilů takže nebudu mít model tak těžký.
Základy pro obě napravy pak vydají takhle..
Zadní náprava před nalepením k rámu...
Neodpustil jsem si nalepit matičky
Pro dnešek vše. Tak zase příště u přední nápravy.
Podlepuju pro lepší lepení a taky tuhost náprav. Doporučuji hlavně pro ty z vás, kdo dělá ochranné rámy z drátů. Já je budu dělat z plastových profilů takže nebudu mít model tak těžký.
Základy pro obě napravy pak vydají takhle..
Zadní náprava před nalepením k rámu...
Neodpustil jsem si nalepit matičky
Pro dnešek vše. Tak zase příště u přední nápravy.
Re: VINCENZO 2022 / VIMOS / 1:32
Pěkně ti to jde, vypadá to tak pohodově
Re: VINCENZO 2022 / VIMOS / 1:32
Krásná práce a díky za fotky . Karla o několik vláken zpět rozfotil i Yvan tak to by v tom byl čert aby to neklaplo .
Re: VINCENZO 2022 / VIMOS / 1:32
Přesně tak díky borci za podporu. Pokusím se nezklamal vaší důvěru ve měkaktusak píše:Krásná práce a díky za fotky . Karla o několik vláken zpět rozfotil i Yvan tak to by v tom byl čert aby to neklaplo .
Re: VINCENZO 2022 / VIMOS / 1:32
Nedávno jsem dodělal Karla, tak jsem zvědav, čím vším se to liší (mimo kamufláže). Jen tak dál, zatím jedeš jako drak