Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33 HOTOVO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Jsemm tady s dalším postupem, schyluje se k zakapotování trupu v přední části. Dal jsem do kupy kostru čumáku a komplet vrchní i spodní obšívku. Stačilo některá žebra malinko přelíznout a dopasovat a na sucho vše sedí
Zde obšívka
Nejtěžší prací bylo natvarování "nádechů" a "výdechů" chladičů. Celky 21 a 20. Nádechy jsou opravdu výživné, z jedné strany kruhový průřez a z druhé strany průřez nepravidelný do všech možných tvarů - od obloučků až po čistou rovinu K natvarování a udržení tvaru při kompletaci slouží pomocná žebra K6 a K7, která se po finální montáži na celek odšmiknou.
Výdechy v zadní části ještě musím trochu poladit, aby to při kompletaci ladilo oku.
Příště snad fotky hotového trupu, možná i s křídlem.
Zde obšívka
Nejtěžší prací bylo natvarování "nádechů" a "výdechů" chladičů. Celky 21 a 20. Nádechy jsou opravdu výživné, z jedné strany kruhový průřez a z druhé strany průřez nepravidelný do všech možných tvarů - od obloučků až po čistou rovinu K natvarování a udržení tvaru při kompletaci slouží pomocná žebra K6 a K7, která se po finální montáži na celek odšmiknou.
Výdechy v zadní části ještě musím trochu poladit, aby to při kompletaci ladilo oku.
Příště snad fotky hotového trupu, možná i s křídlem.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Perfektní.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Máš to moc pěkný.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
VašekS: děkuji, snažím se
Tak po nějakým času, zase pár fotek ze stavby. Zamakal jsem na čumáku, kde přibyli výfuky, (proč jsou tyhle všechny tyhle stíhačky dvaanáctiválce ty výfuky, to je fakt radost ) zbraňový systém a ta velká roura uprostřed je co? Tipuju sání do motoru? Dále jsem pokračoval kompletním osazením ocasních ploch a všude jsem doplnil díly zakrývající napojení křídlo/trup. Jo a taky jsem tam přišrouboval základ podvozku.
Vše je na fotkách zde:
Tak po nějakým času, zase pár fotek ze stavby. Zamakal jsem na čumáku, kde přibyli výfuky, (proč jsou tyhle všechny tyhle stíhačky dvaanáctiválce ty výfuky, to je fakt radost ) zbraňový systém a ta velká roura uprostřed je co? Tipuju sání do motoru? Dále jsem pokračoval kompletním osazením ocasních ploch a všude jsem doplnil díly zakrývající napojení křídlo/trup. Jo a taky jsem tam přišrouboval základ podvozku.
Vše je na fotkách zde:
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Moc pěkný. finiš se blíží.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Brdzič: ano, finiš se blíží, už vidím přistávací dráhu
Protože je letiště nadohled, zkompletoval jsem podvozek přední i zadní. Kolečka jsem podle návodu trochu zbrousil, takže Tomahawk už se postavil na vlastní nohy
Zbývá teda dodělat kokpit, překryt kabinky, anténa apod. Chtěl bych to stihnout do vánoc, nebo aspoň do konce roku.
Protože je letiště nadohled, zkompletoval jsem podvozek přední i zadní. Kolečka jsem podle návodu trochu zbrousil, takže Tomahawk už se postavil na vlastní nohy
Zbývá teda dodělat kokpit, překryt kabinky, anténa apod. Chtěl bych to stihnout do vánoc, nebo aspoň do konce roku.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Paráda.
Jinak jak jsi se ptal, co je ta velká roura uprostřed, tak to je na chlazení, jak motoru, tak oleje.
http://wjaworski.pl/blog/p-40/0102-09.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.airwar.ru/image/idop/fww2/p40b/p40b-2.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S. zkusíš ještě udělat pneumatiky matné?
Jinak jak jsi se ptal, co je ta velká roura uprostřed, tak to je na chlazení, jak motoru, tak oleje.
http://wjaworski.pl/blog/p-40/0102-09.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.airwar.ru/image/idop/fww2/p40b/p40b-2.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S. zkusíš ještě udělat pneumatiky matné?
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
rybak: moc pěkný obrázky, děkuji za ně. S dovolením sem jeden vkládám.
Ty spodní velký roury uprostřed jsou opravdu k chladičům, je to tak popsaný i v návodu.
Já myslel tu rouru nahoře na čumáku, mezi kulomety. To je tedy skutečně sání vzduchu do motoru. Na tom obrázku je to pěkně vidět, vede to ke karburatoru. Taky je tam pěkně popsáno, na co jsou tu plnicí otvory za kabinou - přední palivo, zadní olej; plnění kyslíku bude zřejmě z pravé strany.
Další věc co mne tam zaujala je, jak je tam pěkně vidět mechanizmus sklápění podvozku.
A poslední věc - chápu to dobře, že listy vrtule se dají naklápět? To jako v závislosti na rychlosti? Omlouvám se za takovýto dotazy, ale já o letadlech a létání nevim vůbec nic, jen se mi líbí to stavění modelů
Co se týče pneumatik - nabarvil jsem je načerno, bohužel lesklou barvou Tak jsem to následně přetřel ještě barvou Rubber black a myslel jsem, že to bude dobrý. No není to uplně ono asi bych to musel zkusit malinko přebrousnout...
Ty spodní velký roury uprostřed jsou opravdu k chladičům, je to tak popsaný i v návodu.
Já myslel tu rouru nahoře na čumáku, mezi kulomety. To je tedy skutečně sání vzduchu do motoru. Na tom obrázku je to pěkně vidět, vede to ke karburatoru. Taky je tam pěkně popsáno, na co jsou tu plnicí otvory za kabinou - přední palivo, zadní olej; plnění kyslíku bude zřejmě z pravé strany.
Další věc co mne tam zaujala je, jak je tam pěkně vidět mechanizmus sklápění podvozku.
A poslední věc - chápu to dobře, že listy vrtule se dají naklápět? To jako v závislosti na rychlosti? Omlouvám se za takovýto dotazy, ale já o letadlech a létání nevim vůbec nic, jen se mi líbí to stavění modelů
Co se týče pneumatik - nabarvil jsem je načerno, bohužel lesklou barvou Tak jsem to následně přetřel ještě barvou Rubber black a myslel jsem, že to bude dobrý. No není to uplně ono asi bych to musel zkusit malinko přebrousnout...
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Naklápění listů vrtule je krásně vidět na tomoto videu:
https://www.youtube.com/watch?v=Iprf3AOnus0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=J7Rs6sCHN4s" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže ano, dají se naklápět a je to jak píšeš v závislosti na rychlosti. Rovněž se naklopení používá při vzletu.
https://www.youtube.com/watch?v=Iprf3AOnus0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=J7Rs6sCHN4s" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže ano, dají se naklápět a je to jak píšeš v závislosti na rychlosti. Rovněž se naklopení používá při vzletu.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Ahoj všem,
konečně můžu říct - letadlo přistálo, mám hotovo. Velice povedený model, bez nějakých zádrhelů, tak jak je u Hala zvykem. Konečná hmotnost 71g. Stavbu jsem si užil, tak doufám že se bude líbit. Děkuji všem sledujícím za připomínky.
Nakonec ještě foto spolu se Spitfirem
Leteckou techniku ještě neopouštím, již brzy jsem zpátky. Jen naložím o trochu víc nákladu a pořádně roztáhnu křídla
konečně můžu říct - letadlo přistálo, mám hotovo. Velice povedený model, bez nějakých zádrhelů, tak jak je u Hala zvykem. Konečná hmotnost 71g. Stavbu jsem si užil, tak doufám že se bude líbit. Děkuji všem sledujícím za připomínky.
Nakonec ještě foto spolu se Spitfirem
Leteckou techniku ještě neopouštím, již brzy jsem zpátky. Jen naložím o trochu víc nákladu a pořádně roztáhnu křídla
Naposledy upravil(a) jenčik dne sob 7.1.2023 18:26, celkem upraveno 1 x.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Super. Těším se na bombarder
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33 HOTOVO
Paráda! Velká gratulace k dokončení.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33 HOTOVO
Parádně slepeno! Gratulace.