Na dvou fotkách ukazuji porovnání technologie lepení kol metodou bombírování se zakulacenými přechody plášť - bočnice a metodou lepení bočnic do stříšky. Lepení do stříšky jsem použil při beta testu, abych zjistil přesnost návaznosti dílů na sebe.
Porovnání výsledku výroby kol
Moderátor: spida
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Porovnání výsledku výroby kol
Zakulacené hrany jsou parádní! Jak se toho dá dosáhnout?
Omlouvám se ,pokud už to bylo někde popsáno,tak jsem to asi nezaregistroval.
Omlouvám se ,pokud už to bylo někde popsáno,tak jsem to asi nezaregistroval.
-
- Příspěvky: 269
- Registrován: pát 20.1.2012 22:45
Re: Porovnání výsledku výroby kol
bombírování:
https://www.youtube.com/watch?v=2_xFR0y8RDo&t=300s" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=w5r8EhtItmQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=2_xFR0y8RDo&t=300s" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=w5r8EhtItmQ" onclick="window.open(this.href);return false;
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Porovnání výsledku výroby kol
U klasicky lepených koleček tohoto efektu moc docílit nejde. Pokud ale použiju na plášť kola dezén z papíru tl. 0,4 mm a pomocné bočnice z lepenky tl. 1 mm, tak zde je prostor a dostatek materiálu pro vytlačení či vyhlazení kulatého přechodu mezi pláštěm a bombírovanou bočnicí. Toho lze dosáhnout ve chvíli, kdy je hrana vlhká od ještě nezaschlého lepidla a dovlhčovaná mými slinami při daném tvarování....
Re: Porovnání výsledku výroby kol
Díky za objasnění,ta kola fakt nemají chybu.
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Porovnání výsledku výroby kol
Doplním toto téma o postup vzniku kola a zaoblení přechodu mezi pláštěm a bočnicí.....
Takto vzniká pneumatika s pomocnou bočnicí ze strojní lepenky. I podlepení pláště kola kanclákem navyšuje tloušťku materiálu, která umožní zaoblení přechodu mezi pláštěm a bombírovanou bočnicí. Bombírované bočnice v dnešní době podlepuji papírem z hlasovacích lístků - krásně se tvarují a při tom se nebortí.
1 - položím kolečko s přilepeným bombírovaným bokem na podložku, prsty levé ruky s ním pomalu otáčím a v pravé ruce s kouskem pletací jehlice ( je to jeden z mých nástrojů na tvarování a jiné postupy při lepení ) zhruba v tomto sklonu přitlačuji a zároveň dohlazuji bok k plášti.
2 - a druhým hlazením ostrého přechodu plášť - bok při postaveném kolečku a opět zhruba ve sklonu co je na fotografii (sklon měním aby došlo ke kulatému přechodu), dotvořím oblý přechod. A ještě pak mezi prsty a dalším otáčením kolečka mezi nima dohlazuji a zároveň hmatem zjišťuji drobounké nedostatky při dohlazení....
A že je na pomocnou bočnici koleček použita strojní lepenka, nemusím se bát, při dohlazování tohoto přechodu trošinku víc přitlačit.
Takto vzniká pneumatika s pomocnou bočnicí ze strojní lepenky. I podlepení pláště kola kanclákem navyšuje tloušťku materiálu, která umožní zaoblení přechodu mezi pláštěm a bombírovanou bočnicí. Bombírované bočnice v dnešní době podlepuji papírem z hlasovacích lístků - krásně se tvarují a při tom se nebortí.
1 - položím kolečko s přilepeným bombírovaným bokem na podložku, prsty levé ruky s ním pomalu otáčím a v pravé ruce s kouskem pletací jehlice ( je to jeden z mých nástrojů na tvarování a jiné postupy při lepení ) zhruba v tomto sklonu přitlačuji a zároveň dohlazuji bok k plášti.
2 - a druhým hlazením ostrého přechodu plášť - bok při postaveném kolečku a opět zhruba ve sklonu co je na fotografii (sklon měním aby došlo ke kulatému přechodu), dotvořím oblý přechod. A ještě pak mezi prsty a dalším otáčením kolečka mezi nima dohlazuji a zároveň hmatem zjišťuji drobounké nedostatky při dohlazení....
A že je na pomocnou bočnici koleček použita strojní lepenka, nemusím se bát, při dohlazování tohoto přechodu trošinku víc přitlačit.