Lohner T.I / Orlik / 1:33 - HOTOVO
Napsal: pon 10.1.2022 9:53
Delší dobu se snažím vymyslet, jak znovunastartovat svoje modelaření. Nakonec jsem se rozhodl jít cestou něčeho "nového". Rozhodl jsem se tedy pustit se do modelu, který pro mě bude v několika ohledech znamenat poprvé. Poprvé se pustím do letadla v měřítku 1:33 (dosud jsem všechna letadla dělal jenom jako zmenšeniny na 1:120), poprvé ke stavbě využiju laserem pálená žebra. A vlastně to bude i tak nějak první loď...
Při hledání, který model by mě zaujal, jsem zabrousil do prvoválečné techniky a nakonec sáhl po rakousko-uherském hydroplánu Lohner T.I, který poprvé vzlétl v roce 1914. O rok později se do jeho sériové výroby pustila italská společnost Macchi s označením L.1. Přesný počet vyrobených kusů není znám, ale předpokládá se, že celkově u všech verzí přesáhl počet 100.
Model je z produkce polského Orliku, vydán byl v roce 2021. Jak jsem naznačil již výše, ke stavbě využiji laserem pálená žebra.
Pustil jsem se do sestavení žeber trupu a pilotního prostoru. Osazen je zatím jen kompas. Na dalším vybavení nyní pracuji.
Zatím vše sedlo, jak mělo. Pouze u dílu 2 (záda pilotního prostoru za sedačkami) jsem musel ubrat cca 1mm ze spodní strany dílu - byl výrazně delší než žebro, na které se lepil. Zkracovaná barevná část dílu je navíc skryta pod podlahou pilotního prostoru.
Při hledání, který model by mě zaujal, jsem zabrousil do prvoválečné techniky a nakonec sáhl po rakousko-uherském hydroplánu Lohner T.I, který poprvé vzlétl v roce 1914. O rok později se do jeho sériové výroby pustila italská společnost Macchi s označením L.1. Přesný počet vyrobených kusů není znám, ale předpokládá se, že celkově u všech verzí přesáhl počet 100.
Model je z produkce polského Orliku, vydán byl v roce 2021. Jak jsem naznačil již výše, ke stavbě využiji laserem pálená žebra.
Pustil jsem se do sestavení žeber trupu a pilotního prostoru. Osazen je zatím jen kompas. Na dalším vybavení nyní pracuji.
Zatím vše sedlo, jak mělo. Pouze u dílu 2 (záda pilotního prostoru za sedačkami) jsem musel ubrat cca 1mm ze spodní strany dílu - byl výrazně delší než žebro, na které se lepil. Zkracovaná barevná část dílu je navíc skryta pod podlahou pilotního prostoru.