MCV-80 WARRIOR / MODELIK / 1:25
Moderátor: jenda.e
MCV-80 WARRIOR / MODELIK / 1:25
Zdravím všechny modeláře. Sešla se mi doma tato společnost a já se rozhodl po delší době opět něco zkusit slepit. Volba padla na MCV-80 Warrior od polského Modeliku. Konkrétně jde o reedici. Z představených modelů se mi zdál nejjednodušší. Zároveň jsem si k modelu pořídil laserem pálená žebra a pásy.
Tak hurá do díla.
Stavbu jsem nezačal podle návodu, který uváděl začít od shora korby, já jsem začal vanou. Doporučuji držet se návodu.
Žebra do sebe zapadala přesně, seděla i obšívka. Vzniklé nepřesnosti jdou na vrub mého modelářského "umu". Jediná chyba byla v žebru k dílu jedna:
Žebro bylo o cca 5 mm kratší. Problém jsem vyřešil rozdělením žebra, na fotografii je viděl proužek, který vznikl po přilepení žebra k okolním dílům. Vše jsem přelepil obšívkou (díl jedna).
Došlo i na žebra věže.
Pokračování v podobě krytů a všeho možného na korbě. Postupoval jsem v pořadí číslovaných dílů, ikdyž jsem nějaké záměrně vynechal a budou doplněny až později, abych zamezil jejich utrhnutí či poškození.
Po "ozdobení" korby jsem se pustil do podvozku.
To je prozatím vše, příště snad hnací kola, kladky a vše další, co k podvozku patří.
Model se staví dobře a musím říct, že mě i baví. Kromě uvedené nepřesnosti v žebru jsem nenarazil na žádný jiný problém, snad to tak vydrží co nejdéle.
Re: MCV-80 WARRIOR / MODELIK / 1:25
Tento kousek se mě jako jeden z mála "moderny" od Modeliku líbí. Takže budu bedlivě sledovat
Začátek vypadá velice slibně.
Začátek vypadá velice slibně.
Re: MCV-80 WARRIOR / MODELIK / 1:25
Ahoj všichni. Možná to vypadá, že se zde nic neděje, ale není tomu tak. Dovolím si přidat sem pár fotek ze stavby "Válečníka" a podělit se tak s Vámi o postřehy a zážitky ze stavby.
Na řadu měl přijít podovozek, ale protože se mi do něj nějak nechtělo, "obalil" jsem věž.
Taky jsem s předstihem slepil přídavné pancéřování,
a dvě bedny, co přijdou později na záď.
Tak a jde se na kola, nejprve ta hnací. Vyřezávání bylo docela zážitek.
Napínací kola. Zde musím uvést, že vystřihovánka obsahovala obruče jen na jedno kolo, na druhé bylo nutné dílky vyrobit.
Vodící kladky. Ač jsem poslechl a začal na retuš používat vodovky, ne vždy se mi v tomto směru dařilo. Kombinace černé a žluté....
Ramena pojezdových kol.
Dosud vytvořené části podvozku pohromadě.
No a protože lepení proběhlo i v době vánočních svátků, pustil jsem se do tvorby "lineckých" koleček. Zde jsem musel "vyrobit" polovinu vnitřních kol, místo 24 ks bylo jen 12. Nedostatek odstranila kopírka.
Při výrobě pojezdových kol jsem se rozhodl, že nebudu kroužky vyřezávat ze silného kartonu, ale nařezal jsem si proužky papíru, které jsem postupně namotával na vnitřní disk.
Hotová pojezdová kola i s osazením na ramena.
Všechna kolečka pěkně pohromadě.
Kola na svých místech
Hurá na pásy. Zde jsem si vypomohl laserem pálenými částmi. Jednotlivé dílky se měly spojovat drátkem, který by stejně nebyl vidět a musím se přiznat, že mi takové spojování vůbec nešlo. proto jsem se rozhodl lepit dílky na dvě nitě.
Lepení plošek a barvení vnitřní strany pásu
Ukázka vnitřní a vnější strany pásu.
Hotové pásy.
Zkouška pásů a hnacího kola. Dopadlo to lépe, než jsem čekal, zuby pasovaly do děr naprosto přesně.
Pásy připravené na osazení.
Hurá, pásy na svých místech. Oba pásy jsem musel o pár dílků zkrátit. Konce pásů jsem "natrvrdo" slepil k sobě na spodní straně pojezdového kola.
Pokračování díly na korbě. Nejprve blatníky a přední přídavný pancíř.
Přední a boční blatníky osazeny na korbě, stejně tak přední pacíř....
... zadní blatníky a dříve vyrobené bedny rovněž přilepeny na korbu. U blatníků jsem měl obavu, jak "si sednou" na korbu. Ale opět jsem byl velice mile překvapený přesností, ne poprve ani ne naposledy.
Drobotina na korbu, nářadí, hasící přístroje, přední světla a směrovky, náhradní díly pásu (odstřihnutá část jednoho z nich). Také přihrádka na levý bok. Tu jsem se snažil "vytunit", když jsem vyřezal původní pletivo a nahradil je síťkou proti hmyzu. Tyto věci přijdou na korbu teprve nalepit.
Tímto je korba téměř hotová. Zbývají ještě madla a další věci vyrobené z drátků, ale ty na korbu budu lepit až na závěr.
A jde se na věž. Ale o tom zas až někdy příště. Tak se mějte a užívejte si radost z lepení stejně tak, jako jsem si užíval já, při lepení Warriora.
Na řadu měl přijít podovozek, ale protože se mi do něj nějak nechtělo, "obalil" jsem věž.
Taky jsem s předstihem slepil přídavné pancéřování,
a dvě bedny, co přijdou později na záď.
Tak a jde se na kola, nejprve ta hnací. Vyřezávání bylo docela zážitek.
Napínací kola. Zde musím uvést, že vystřihovánka obsahovala obruče jen na jedno kolo, na druhé bylo nutné dílky vyrobit.
Vodící kladky. Ač jsem poslechl a začal na retuš používat vodovky, ne vždy se mi v tomto směru dařilo. Kombinace černé a žluté....
Ramena pojezdových kol.
Dosud vytvořené části podvozku pohromadě.
No a protože lepení proběhlo i v době vánočních svátků, pustil jsem se do tvorby "lineckých" koleček. Zde jsem musel "vyrobit" polovinu vnitřních kol, místo 24 ks bylo jen 12. Nedostatek odstranila kopírka.
Při výrobě pojezdových kol jsem se rozhodl, že nebudu kroužky vyřezávat ze silného kartonu, ale nařezal jsem si proužky papíru, které jsem postupně namotával na vnitřní disk.
Hotová pojezdová kola i s osazením na ramena.
Všechna kolečka pěkně pohromadě.
Kola na svých místech
Hurá na pásy. Zde jsem si vypomohl laserem pálenými částmi. Jednotlivé dílky se měly spojovat drátkem, který by stejně nebyl vidět a musím se přiznat, že mi takové spojování vůbec nešlo. proto jsem se rozhodl lepit dílky na dvě nitě.
Lepení plošek a barvení vnitřní strany pásu
Ukázka vnitřní a vnější strany pásu.
Hotové pásy.
Zkouška pásů a hnacího kola. Dopadlo to lépe, než jsem čekal, zuby pasovaly do děr naprosto přesně.
Pásy připravené na osazení.
Hurá, pásy na svých místech. Oba pásy jsem musel o pár dílků zkrátit. Konce pásů jsem "natrvrdo" slepil k sobě na spodní straně pojezdového kola.
Pokračování díly na korbě. Nejprve blatníky a přední přídavný pancíř.
Přední a boční blatníky osazeny na korbě, stejně tak přední pacíř....
... zadní blatníky a dříve vyrobené bedny rovněž přilepeny na korbu. U blatníků jsem měl obavu, jak "si sednou" na korbu. Ale opět jsem byl velice mile překvapený přesností, ne poprve ani ne naposledy.
Drobotina na korbu, nářadí, hasící přístroje, přední světla a směrovky, náhradní díly pásu (odstřihnutá část jednoho z nich). Také přihrádka na levý bok. Tu jsem se snažil "vytunit", když jsem vyřezal původní pletivo a nahradil je síťkou proti hmyzu. Tyto věci přijdou na korbu teprve nalepit.
Tímto je korba téměř hotová. Zbývají ještě madla a další věci vyrobené z drátků, ale ty na korbu budu lepit až na závěr.
A jde se na věž. Ale o tom zas až někdy příště. Tak se mějte a užívejte si radost z lepení stejně tak, jako jsem si užíval já, při lepení Warriora.
Re: MCV-80 WARRIOR / MODELIK / 1:25
Slíbené pokračování na věži
Kanon byl konstruován tak, že se k sobě lepily části postupně od věže až po ústí. Dělalo mi starosti, jestli se mi podaří sestavit kanón rovně. Vyřešil jsem to použitím špejle a namotáním jednotlivých částí. Bohužel jsem použil silnější špejli než bylo potřeba a kanón je tak o fous silnější, je to vidět zejména u ústí.
Tady zkouška osazení kanónu na věž nasucho.
Přihrádka přilepená na boku stroje.
Postupné "zdobení" věže i korby.
Většina věcí na svém místě. Zbývá boční přídavné pancéřování. Bylo mi líto zakrýt boky, stroj vypadal dobře i bez tohoto pancéřování. Pancéřování navíc zakrývá spoustu detailů. Napadlo mě, že udělám pancéřování sundávací. Pokusil jsem se je zavěsit pomocí magnetek z obrázků, co bývaly u jogurtů. Nápad to nebyl špatný, ale pancéřování jsem měl již slepené a boky podlepené kartonem. Pancéřování bylo na tyto magnetky příliš těžké. Lepit dovnitř pancéřování silnější magnety jsem zavrhl, nechtěl jsem riskovat poškození pancéřování. Nakonec jsem štíty pancéřování přilepil natvrdo.
Nakonec fotografie modelu bez pancéřování a dokončeného modelu.
Při dokončování jsem narazil na problém s anténami, neměl jsem doma nic, z čeho bych je mohl vyrobit, vlasec se mi pořád kroutil. Vše vyřešila dekorace v obýváku - ošatka s květinami a obilnými klasy. Snad přítelkyně nezjistí, že ječmenný klas má o dva fousy méně.
Vím, že mám, co zlepšovat, ale s výsledkem jsem vcelku spokojený a model se mi líbí. Jak jsem již zmínil, díly pasovaly přesně a "Válečník" se stavěl náramně, model není podle mě nějak záludně složitý. Musím říct, že sice nelepím často, ale tuto stavbu jsem si náramně užil a práce mě bavila. Model mohu jen a jen doporučit.
Kanon byl konstruován tak, že se k sobě lepily části postupně od věže až po ústí. Dělalo mi starosti, jestli se mi podaří sestavit kanón rovně. Vyřešil jsem to použitím špejle a namotáním jednotlivých částí. Bohužel jsem použil silnější špejli než bylo potřeba a kanón je tak o fous silnější, je to vidět zejména u ústí.
Tady zkouška osazení kanónu na věž nasucho.
Přihrádka přilepená na boku stroje.
Postupné "zdobení" věže i korby.
Většina věcí na svém místě. Zbývá boční přídavné pancéřování. Bylo mi líto zakrýt boky, stroj vypadal dobře i bez tohoto pancéřování. Pancéřování navíc zakrývá spoustu detailů. Napadlo mě, že udělám pancéřování sundávací. Pokusil jsem se je zavěsit pomocí magnetek z obrázků, co bývaly u jogurtů. Nápad to nebyl špatný, ale pancéřování jsem měl již slepené a boky podlepené kartonem. Pancéřování bylo na tyto magnetky příliš těžké. Lepit dovnitř pancéřování silnější magnety jsem zavrhl, nechtěl jsem riskovat poškození pancéřování. Nakonec jsem štíty pancéřování přilepil natvrdo.
Nakonec fotografie modelu bez pancéřování a dokončeného modelu.
Při dokončování jsem narazil na problém s anténami, neměl jsem doma nic, z čeho bych je mohl vyrobit, vlasec se mi pořád kroutil. Vše vyřešila dekorace v obýváku - ošatka s květinami a obilnými klasy. Snad přítelkyně nezjistí, že ječmenný klas má o dva fousy méně.
Vím, že mám, co zlepšovat, ale s výsledkem jsem vcelku spokojený a model se mi líbí. Jak jsem již zmínil, díly pasovaly přesně a "Válečník" se stavěl náramně, model není podle mě nějak záludně složitý. Musím říct, že sice nelepím často, ale tuto stavbu jsem si náramně užil a práce mě bavila. Model mohu jen a jen doporučit.
Re: MCV-80 WARRIOR / MODELIK / 1:25
Pěkná práce.
Re: MCV-80 WARRIOR / MODELIK / 1:25
Práce pěkná, jenom prosím dávej mezi fotky mezeru, ne enter, nebo mi upadne prst od rolovacího kolečka
Re: MCV-80 WARRIOR / MODELIK / 1:25
Ahoj,
pěkný to máš.
K těm anténám, naše kočka sem tam pustí fousy a to jsou pak antény...
pěkný to máš.
K těm anténám, naše kočka sem tam pustí fousy a to jsou pak antény...
Re: MCV-80 WARRIOR / MODELIK / 1:25
Líbí se mě to.... Paráda