Williams-Cosworth FW32, Brazil GP 2010/Forum Team/1:24
Napsal: pát 29.10.2021 8:22
Po delší době jsem se rozhodl tu opět zase přidat ruku k dílu. Delší čas lepím pouze "potichu" bez recenzí, což mi více vyhovuje. Teď ale udělám výjimku, neboť před nedávnem vydal Forum Team tento nádherný model, mojí srdcovou záležitost. Sezóna 2010 byla povedená, vozy napříč startovním roštem se mi líbily, motory ještě burácely, jednu GP jsem navštívil osobně a obecně na tu dobu rád vzpomínám.
Představuji vám proto jeden vůz z této sezóny, a to Williams FW32 stáje AT&T Williams, za kterou jezdili Rubens Barrichello (st. č. 9) a Nico Hülkenberg (st. č. 10). Stáj skončila na krásném šestém místě z dvanácti týmů se 69 body.
Autor modelu Robert Blaschke vybral konkrétní, předposlední podnik MS, GP Brazílie, kde se podařil Hülkenbergovi husarský kousek a na osychající trati si dojel v sobotní kvalifikaci pro pole position, první startovní místo na roštu nedělního závodu. Barrichello startoval šestý. Jak se dalo očekávat, v závodě se dlouho německý pilot na špici neudržel a skončil na osmém místě a bral dva body. Brazilec skončil mimo bodované umístění na 14. pozici.
Model se budu snažit malinko potunit v oblastech, kde to půjde. Stále však nejsem rozhodnutý, kterého z jezdců vyberu. To rozhodnu v průběhu stavby.
Foto ze sobotní kvalifikace:
Technické informace
Konstrukce podvozku
Monokok konstrukce vyrobená z uhlíkové epoxidové a voštinové kompozitní struktury, která splňuje požadavky FIA na náraz a pevnost
Hnací ústrojí
Cosworth 2,4L V8, motor s úhlem 90° V, pneumatický ventilový rozvod. Systémy řízení paliva a zapalování Cosworth. Materiály motoru zahrnují blok a písty z hliníku, klikový hřídel z ocelového bloku, ojnice z titanu
Rozměry
Celková šířka: 1800 mm
Přední zavěšení
Dvojité lichoběžníkové uspořádání z uhlíkových vláken, s kompozitními pružinami aktivovanými toelinkem a tlačnou tyčí a stabilizátorem
Zadní zavěšení
Dvojité příčné rameno a pružiny aktivované tlačnou tyčí a stabilizátor
Převodovka
Williams F1 sedmistupňová plynulá sekvenční poloautomatická převodovka plus zpátečka. Volba převodového stupně je ovládána elektrohydraulicky
Spojka
uhlíková vícelamelová
Tlumiče
Williams F1
Kola
RAYS kovaná hořčíková
Pneumatiky
Bridgestone Potenza, šířka F 325 mm, šířka R 375 mm
Brzdový systém
6 pístkové třmeny po celém obvodu, karbonové kotouče a destičky
Posilovač řízení
Williams F1 s hřebenem a pastorkem
Palivový systém
Kevlarem vyztužený pryžový měchýř
Elektronické systémy
Standardní elektronická řídicí jednotka FIA
Chladicí systém
Hliníkové olejové, vodní a převodové chladiče
Kokpit
Šestibodový bezpečnostní pás Cockpit Driver se 75mm ramenními popruhy a systémem HANS, odnímatelné anatomicky tvarované sedadlo z uhlíkových vláken potažené Alcantarou
Představuji vám proto jeden vůz z této sezóny, a to Williams FW32 stáje AT&T Williams, za kterou jezdili Rubens Barrichello (st. č. 9) a Nico Hülkenberg (st. č. 10). Stáj skončila na krásném šestém místě z dvanácti týmů se 69 body.
Autor modelu Robert Blaschke vybral konkrétní, předposlední podnik MS, GP Brazílie, kde se podařil Hülkenbergovi husarský kousek a na osychající trati si dojel v sobotní kvalifikaci pro pole position, první startovní místo na roštu nedělního závodu. Barrichello startoval šestý. Jak se dalo očekávat, v závodě se dlouho německý pilot na špici neudržel a skončil na osmém místě a bral dva body. Brazilec skončil mimo bodované umístění na 14. pozici.
Model se budu snažit malinko potunit v oblastech, kde to půjde. Stále však nejsem rozhodnutý, kterého z jezdců vyberu. To rozhodnu v průběhu stavby.
Foto ze sobotní kvalifikace:
Technické informace
Konstrukce podvozku
Monokok konstrukce vyrobená z uhlíkové epoxidové a voštinové kompozitní struktury, která splňuje požadavky FIA na náraz a pevnost
Hnací ústrojí
Cosworth 2,4L V8, motor s úhlem 90° V, pneumatický ventilový rozvod. Systémy řízení paliva a zapalování Cosworth. Materiály motoru zahrnují blok a písty z hliníku, klikový hřídel z ocelového bloku, ojnice z titanu
Rozměry
Celková šířka: 1800 mm
Přední zavěšení
Dvojité lichoběžníkové uspořádání z uhlíkových vláken, s kompozitními pružinami aktivovanými toelinkem a tlačnou tyčí a stabilizátorem
Zadní zavěšení
Dvojité příčné rameno a pružiny aktivované tlačnou tyčí a stabilizátor
Převodovka
Williams F1 sedmistupňová plynulá sekvenční poloautomatická převodovka plus zpátečka. Volba převodového stupně je ovládána elektrohydraulicky
Spojka
uhlíková vícelamelová
Tlumiče
Williams F1
Kola
RAYS kovaná hořčíková
Pneumatiky
Bridgestone Potenza, šířka F 325 mm, šířka R 375 mm
Brzdový systém
6 pístkové třmeny po celém obvodu, karbonové kotouče a destičky
Posilovač řízení
Williams F1 s hřebenem a pastorkem
Palivový systém
Kevlarem vyztužený pryžový měchýř
Elektronické systémy
Standardní elektronická řídicí jednotka FIA
Chladicí systém
Hliníkové olejové, vodní a převodové chladiče
Kokpit
Šestibodový bezpečnostní pás Cockpit Driver se 75mm ramenními popruhy a systémem HANS, odnímatelné anatomicky tvarované sedadlo z uhlíkových vláken potažené Alcantarou