M 131.1 / Ing. Luboslav Šléška / 1:87
Napsal: pon 11.10.2021 15:24
Tak zase po dlouhém čase došlo na jeden papírový model. Tentokráte to nebyl žádný domeček z mé vlastní tvorby. ale díky okolnostem došlo na Hurvínka M131.1 od Ing.Luboslava Šléšky staženého z webu autora http://sleska.szm.sk/
S ohledem na to, že mi bylo přiděleno jako jednomu ze skoro členů spolku Kolej-klub, který pořádal muzejní víkend v Turnovském depu, obsluhování H0 kolejiště. Což znamenalo že tam nebude kolega který jej obsluhoval dříve, takže příprava kolejiště a provoz padli na mě, a bylo také jasné že motoráček který se tam proháměl dříve letos taktéž nebude... tak nastal malý maraton, vymyslet nějakou náhradu. O stránce Ing.Luboslava Šléšky vím už delší dobu lepil jsem z ní kdysi do 1:120 zmenšený model služebáku Da a lokomotivu řady 742 taktéž v měřítku 1:120, takže bylo jasno odkud model bude... pak výběr jestli se pustit do M 152 (tu tam měl kolega co tam býval dřív, a která je vlasně i klubovým vozidlem) nebo M131 (která zase o trochu líp zapadá do doby ztvárněné na kolejišti... s ohledem na představu že model bude ztvírněn trochu plastičtější nakonec padla volba na M131, hlavně kvůli vyřezávání oken, i když s vnitřními rámy jich je ve výsledku víc jsou jen pravoúhlé, takže snadnější na realizaci (na tu byl necelý týden, teda jen chvíle párkrát odpoledne a večer) a to i s vyřešením pojezdu (přestavbou továrního TT startsetového pojezdu BTTB, který měl kola vcelku vhodného průměru a po letmé rozborce by měla jít upravit i vhodná vzdálenost náprav pro H0 model z toho co je doma k dospozici,, takže odpadlo schánění dílů a čekání jestli vůbec dorazí včas...). Interiér jsem ani nedělal i když okna byli vyřezávané, protože by trochu překážel danému pojezdu a hlavně bych na to neměl už ani dost času, i takto to bylo docela dost hektické a poslední večer před akcí jsem se jěště mordoval s pojezdem který se nedařil dle pšedstav, takže ani na některé detaily jako zasklení, nárazníky, dodělání detailů na střeše a podvozku už nedošlo. A nakonec díky šikovnému pomocníkovi jsem jeětě na akci měl trochu času doladit pojezd aby to aspoň trochu jezdilo (spíš poskakovalo a rámusilo, takže nebyl potřeba ani zvukový modul... protože původní ozubená kolečka nepřežila přetažení na novou hřídelku, takže jsem tam nakonec dal jiné z jiného pojezdu BTTB). Takže nakonec skoro den a půj jezdil a mohl dělat radost malým i velkým divákům. A někteří ani netušili že to je model z papíru, hlavně kvůli plastičtější a sprejem nabarvené střeše která trochu mátla...
Hrubý základ.
Nahrubo zatím s nepřilepenou střechou.
A stav ve kterém jezdil po kolejiěti.
A jelikož rajče nějak "přezrálo" a obrázky linkem z něj nejdou zobrazit, tak to je natažené z jiného fóra...
Moc víc fotek z průběhu stavby nevzniklo (zbytek teda spíš pojezd co už není z papíru. pojezdem zde https://jafobe.rajce.idnes.cz/M_131 ), ale je v plánu že si ho dám znovu a hlavně ne tak narychlo, abych věděl jestli to co mě trochu nesedělo bylo mou nešikovností a nepřesností když jsem na to spěchal..
S ohledem na to, že mi bylo přiděleno jako jednomu ze skoro členů spolku Kolej-klub, který pořádal muzejní víkend v Turnovském depu, obsluhování H0 kolejiště. Což znamenalo že tam nebude kolega který jej obsluhoval dříve, takže příprava kolejiště a provoz padli na mě, a bylo také jasné že motoráček který se tam proháměl dříve letos taktéž nebude... tak nastal malý maraton, vymyslet nějakou náhradu. O stránce Ing.Luboslava Šléšky vím už delší dobu lepil jsem z ní kdysi do 1:120 zmenšený model služebáku Da a lokomotivu řady 742 taktéž v měřítku 1:120, takže bylo jasno odkud model bude... pak výběr jestli se pustit do M 152 (tu tam měl kolega co tam býval dřív, a která je vlasně i klubovým vozidlem) nebo M131 (která zase o trochu líp zapadá do doby ztvárněné na kolejišti... s ohledem na představu že model bude ztvírněn trochu plastičtější nakonec padla volba na M131, hlavně kvůli vyřezávání oken, i když s vnitřními rámy jich je ve výsledku víc jsou jen pravoúhlé, takže snadnější na realizaci (na tu byl necelý týden, teda jen chvíle párkrát odpoledne a večer) a to i s vyřešením pojezdu (přestavbou továrního TT startsetového pojezdu BTTB, který měl kola vcelku vhodného průměru a po letmé rozborce by měla jít upravit i vhodná vzdálenost náprav pro H0 model z toho co je doma k dospozici,, takže odpadlo schánění dílů a čekání jestli vůbec dorazí včas...). Interiér jsem ani nedělal i když okna byli vyřezávané, protože by trochu překážel danému pojezdu a hlavně bych na to neměl už ani dost času, i takto to bylo docela dost hektické a poslední večer před akcí jsem se jěště mordoval s pojezdem který se nedařil dle pšedstav, takže ani na některé detaily jako zasklení, nárazníky, dodělání detailů na střeše a podvozku už nedošlo. A nakonec díky šikovnému pomocníkovi jsem jeětě na akci měl trochu času doladit pojezd aby to aspoň trochu jezdilo (spíš poskakovalo a rámusilo, takže nebyl potřeba ani zvukový modul... protože původní ozubená kolečka nepřežila přetažení na novou hřídelku, takže jsem tam nakonec dal jiné z jiného pojezdu BTTB). Takže nakonec skoro den a půj jezdil a mohl dělat radost malým i velkým divákům. A někteří ani netušili že to je model z papíru, hlavně kvůli plastičtější a sprejem nabarvené střeše která trochu mátla...
Hrubý základ.
Nahrubo zatím s nepřilepenou střechou.
A stav ve kterém jezdil po kolejiěti.
A jelikož rajče nějak "přezrálo" a obrázky linkem z něj nejdou zobrazit, tak to je natažené z jiného fóra...
Moc víc fotek z průběhu stavby nevzniklo (zbytek teda spíš pojezd co už není z papíru. pojezdem zde https://jafobe.rajce.idnes.cz/M_131 ), ale je v plánu že si ho dám znovu a hlavně ne tak narychlo, abych věděl jestli to co mě trochu nesedělo bylo mou nešikovností a nepřesností když jsem na to spěchal..