Waryński K-406 / GPM / 1:25 - HOTOVO
Napsal: pon 20.9.2021 23:28
Ahoj,
pustil jsem se do dalšího "žlutého" modelu, tentokrát bagr Waryński K-406 od vydavatele GPM. Tentokrát to není úplný post-mortem, jen poloviční Postupuju "jak to autor nakreslil", bez větších modifikací. Návod k modelu je kreslený "ručně", dost schematicky a díly na něm chybí, takže některé modifikace jsou dané tím, že jsem návody prosě nepochopil...
Jako obvykle, žiju na hraně a stavím z originální (jediné) kopie.
Stavba začíná podvozkem. Návodné kresby nejsou moc výmluvné a textový návod tomu vůbec nepomáhá - umístění převodovky a kloubu mezi podvozkem a nástavbou není vyznačené na dílech, na které se lepí a není moc poznat ani z návodu (který je hodně schematický a proporce v něm neodpovídají), takže to tak nějak odhaduju a doufám, že to vyjde.
Přední a zadní náprava jsou v návodu popsané stejně špatně jako zbytek modelu, ale většina dílů sedí celkem přesně jen na jedno konkrétní místo, takže to netrvalo dlouho a byly hotové.
Hřídele a spojky mezi převodovkou a nápravami pro jistotu nejsou popsané ani v návodných kresbách, ale nějak jsem to odhadnul a po drobném přesunu převodovky víc na střed modelu, to vypadá docela pěkně.
Model mám včetně laserem řezaných dílů, což zahrnuje jak kartonovou "kostru" kol, tak i bočnice řezané laserem z normální čtvrtky. Bohužel, bočnice mají laserem předříznutou hranu pro trojúhleníkový profil a bombírovat to skoro nejde. Sice jsem je mohl řezat z vystřihovány, ale jednak jsem si chtěl zkusit stavbu z těch laserových - a když už jsem za ně zaplatil...
Mezi kartonové boky jsem si nařezal žebra, abych se pak nemusel trápit s přesným napasováním obvodu kol.
A vzhledem k barevnému nesoulatu u laserových dílů pneumatiky natírám černou akrylovou barvou.
Po nalepení ráfků tam prosvítá trocha té černé a působí to rušivě. Navíc disky se mají lepit ze dvou stejně velkých částí, takže tam vychází celkem velká díra, tak jsem nakonec akrylem přetřel i zbytek kola. Docela se mi to líbí, trochu mě mrzí, že jsem stejně nenatřel celý podvozek, ale už bych se štětcem nedostal ke všem částem.
Stavba nástavby probíhá standardně, bez větších překvapení nebo zádrhelů. Celé se to lepí na tupo a na hranách se setkává čtvrtka s čtvrtkou, tak si trochu pomáhám pásky z kartonu.
Interiér a stěny kabiny, opět víceméně bez problémů. Teď už lepím víceméně bez návodu, jen si občas podle návodných kreseb kontroluju, že to vypadá jako bagr
pustil jsem se do dalšího "žlutého" modelu, tentokrát bagr Waryński K-406 od vydavatele GPM. Tentokrát to není úplný post-mortem, jen poloviční Postupuju "jak to autor nakreslil", bez větších modifikací. Návod k modelu je kreslený "ručně", dost schematicky a díly na něm chybí, takže některé modifikace jsou dané tím, že jsem návody prosě nepochopil...
Jako obvykle, žiju na hraně a stavím z originální (jediné) kopie.
Stavba začíná podvozkem. Návodné kresby nejsou moc výmluvné a textový návod tomu vůbec nepomáhá - umístění převodovky a kloubu mezi podvozkem a nástavbou není vyznačené na dílech, na které se lepí a není moc poznat ani z návodu (který je hodně schematický a proporce v něm neodpovídají), takže to tak nějak odhaduju a doufám, že to vyjde.
Přední a zadní náprava jsou v návodu popsané stejně špatně jako zbytek modelu, ale většina dílů sedí celkem přesně jen na jedno konkrétní místo, takže to netrvalo dlouho a byly hotové.
Hřídele a spojky mezi převodovkou a nápravami pro jistotu nejsou popsané ani v návodných kresbách, ale nějak jsem to odhadnul a po drobném přesunu převodovky víc na střed modelu, to vypadá docela pěkně.
Model mám včetně laserem řezaných dílů, což zahrnuje jak kartonovou "kostru" kol, tak i bočnice řezané laserem z normální čtvrtky. Bohužel, bočnice mají laserem předříznutou hranu pro trojúhleníkový profil a bombírovat to skoro nejde. Sice jsem je mohl řezat z vystřihovány, ale jednak jsem si chtěl zkusit stavbu z těch laserových - a když už jsem za ně zaplatil...
Mezi kartonové boky jsem si nařezal žebra, abych se pak nemusel trápit s přesným napasováním obvodu kol.
A vzhledem k barevnému nesoulatu u laserových dílů pneumatiky natírám černou akrylovou barvou.
Po nalepení ráfků tam prosvítá trocha té černé a působí to rušivě. Navíc disky se mají lepit ze dvou stejně velkých částí, takže tam vychází celkem velká díra, tak jsem nakonec akrylem přetřel i zbytek kola. Docela se mi to líbí, trochu mě mrzí, že jsem stejně nenatřel celý podvozek, ale už bych se štětcem nedostal ke všem částem.
Stavba nástavby probíhá standardně, bez větších překvapení nebo zádrhelů. Celé se to lepí na tupo a na hranách se setkává čtvrtka s čtvrtkou, tak si trochu pomáhám pásky z kartonu.
Interiér a stěny kabiny, opět víceméně bez problémů. Teď už lepím víceméně bez návodu, jen si občas podle návodných kreseb kontroluju, že to vypadá jako bagr