Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ahoj všem,
pokračoval jsem hlavní převodovkou a rozvody oleje.
Při práci na převodovce jsem zpracoval i kardany, jeden mezi hlavní a rozvodovou převodovkou a 8 ks od dyferenciálů ke kolům.
Abych dodělal komplet olejové rozvody zhotovil jsem konzoly palivových nádrží na které je přidělaný olejový filtr.Celkem zatím zpracováno 1803 dílů a 1303 šroubů a matic.
Uložení převodovky sestava 25,vzor wz1 jsem musel zkrátit tak zě díly 25e a 25c jsou až u sebe. Kardany kol sestava 85,kardany jsem zkrátil na celkovou délku 21mm, dále zde chybí spojovací kříže a je nutno je okopírovat z kardanu mezi převodovkami.
pokračoval jsem hlavní převodovkou a rozvody oleje.
Při práci na převodovce jsem zpracoval i kardany, jeden mezi hlavní a rozvodovou převodovkou a 8 ks od dyferenciálů ke kolům.
Abych dodělal komplet olejové rozvody zhotovil jsem konzoly palivových nádrží na které je přidělaný olejový filtr.Celkem zatím zpracováno 1803 dílů a 1303 šroubů a matic.
Uložení převodovky sestava 25,vzor wz1 jsem musel zkrátit tak zě díly 25e a 25c jsou až u sebe. Kardany kol sestava 85,kardany jsem zkrátil na celkovou délku 21mm, dále zde chybí spojovací kříže a je nutno je okopírovat z kardanu mezi převodovkami.
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ahoj všem,
je na čase přidat nějaký ten postup na Mazu. Po dokončení konzole nádrží a nádrží samotných jsem se pustil ještě do jedné takové zajímavé konstrukce a to do stojanu chladičů s vrtulemi a jejich náhonovými kardany.Ještě na celek zbývá přidělat řemeny ale to až při finální montáži.
Poté přišli na řadu samotné chladiče. Žebrováni chladičů bylo odbyto jen šedým polem s čímž jsem se nespokojil a udělal jsem žebra 3d.Jak se mi to povedlo posuďte sami. Celkový počet zpracovaných dílů se přehoupl přez 2000 na 2357 dílů a 1439 šroubů a nýtů.Teť je na řadě motor, mějte se Vojta.
je na čase přidat nějaký ten postup na Mazu. Po dokončení konzole nádrží a nádrží samotných jsem se pustil ještě do jedné takové zajímavé konstrukce a to do stojanu chladičů s vrtulemi a jejich náhonovými kardany.Ještě na celek zbývá přidělat řemeny ale to až při finální montáži.
Poté přišli na řadu samotné chladiče. Žebrováni chladičů bylo odbyto jen šedým polem s čímž jsem se nespokojil a udělal jsem žebra 3d.Jak se mi to povedlo posuďte sami. Celkový počet zpracovaných dílů se přehoupl přez 2000 na 2357 dílů a 1439 šroubů a nýtů.Teť je na řadě motor, mějte se Vojta.
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Hmmm, to je z prominutím masakr, fakt pecka Vojto. Teď mi jen prozraď, jak to děláš, že je to taková čistota, ty řezy, vše úhledné... Ať se snažím sebevíc, vždy mám hrany dílků já nevím, prostě ošklivé, při té manipulaci se tomu prostě nevyhnu ale ty, to je prostě radost pohledět, takže jak???
Ať se ti daří a těším se na další postup
Ať se ti daří a těším se na další postup
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
No tak tohle je naprostá bomba. Ty chladiče....
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Neuvěřitelně čistá, chirurgická práce. Sleduji a obdivuji se.
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
No ježišmariájósef, to je šleha tohle!
Pořád ještě mám v plánu tenhle model stavět. Už jsem se srovnal s tím, že to budu přebarvovat celý. Mám však obavu, že budu chtít přesně takhle řádit jako Ty, a to je v mém případě cesta do pekel
Pořád ještě mám v plánu tenhle model stavět. Už jsem se srovnal s tím, že to budu přebarvovat celý. Mám však obavu, že budu chtít přesně takhle řádit jako Ty, a to je v mém případě cesta do pekel
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ahoj a díky kluci,
jak to dělám, no já ani sám nevím. Musí být pořád ostrá čepelka a pak taky záleží na papíru, tento zrovna se třepí jen minimálně ale nějaký otřep vždy vznikne. Pak mám kousek pravítka a tím hranu přejedu a otřep zamáčknu zpět nebo hranu přejedu brousítkem se smirkem hrubost tak 600 - 800.Pak je také důležité držet skalpel kolmo k podložce což se né vždy povede hlavně u silnějších dílů pak se to musí přiřezávat nb dobrušovat a už to není ono.Ale to určitě znáte a pak to chce hlavně nespěchat,protože pak se dělají chyby a jestli budu Maze dělat 2 nebo 3 roky už takovej rozdíl není
Klidně se do toho pusť Vašku,budeme moct založit klub Maz 537 .Jinak se obávám že tam zas takový prostor pro řádění v podobě úprav není. Maz je zpracován opravdu hodně detailně a ty chladiče byly takové slabé místo, teť jsem se začal zabývat motorem a tam je takových trubek a hadic že bych spíš něco ubral než ladil a přidával.
jak to dělám, no já ani sám nevím. Musí být pořád ostrá čepelka a pak taky záleží na papíru, tento zrovna se třepí jen minimálně ale nějaký otřep vždy vznikne. Pak mám kousek pravítka a tím hranu přejedu a otřep zamáčknu zpět nebo hranu přejedu brousítkem se smirkem hrubost tak 600 - 800.Pak je také důležité držet skalpel kolmo k podložce což se né vždy povede hlavně u silnějších dílů pak se to musí přiřezávat nb dobrušovat a už to není ono.Ale to určitě znáte a pak to chce hlavně nespěchat,protože pak se dělají chyby a jestli budu Maze dělat 2 nebo 3 roky už takovej rozdíl není
Klidně se do toho pusť Vašku,budeme moct založit klub Maz 537 .Jinak se obávám že tam zas takový prostor pro řádění v podobě úprav není. Maz je zpracován opravdu hodně detailně a ty chladiče byly takové slabé místo, teť jsem se začal zabývat motorem a tam je takových trubek a hadic že bych spíš něco ubral než ladil a přidával.
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ty jó, hobo jsem si z pantó vyhodil! Nádhera
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
No tak to je masakr
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Krásná práce, ty chladiče to je
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Asi dobrej oddíl.
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ahoj všem,
letí to jak zběsilé a je to už dva měsíce od posledního příspěvku a tak je nejvyšší čas přidat další postup. Za ty dva měsíce jsem se prokousal 500 díly motoru a všeho co je okolo. Nejvíce teť asi zápasím s nedostatkem času a navíc jsem byl nemocný a víc jak 14 dní se mi do lepení vůbec nechtělo,tak jsem aspoň přemýšlel jak ten motor budu barvit a jak u toho budu postupovat. Fotek motoru Maze mám dost a musím říci že co se týče barvy motoru tak je to zřejmě podle toho jaká barva byla zrovna po ruce když se dělala GO. Nejvíce je to asi černá ale může být zelená, stříbrná,modrá... Nakonec jsem se rozhodl že blok motoru a kompresorů udělam matným hliníkem, ventylová víka nějakou vyšisovanou červenou a zbytek černě. Takto to mohlo být origo z továrny, jak je to na fotce. Abych si s barvením ulechčil práci rozhodl jsem se jednotlivé části zatím neslepovat.
Takže jsem začnul blokem motoru, svody, startéry (Maz má startování klasicky elektrické a ještě na stlačený vzduch),spojkou a převodovkou kompresorů. Svody sání jsem udělal z plastové a mosazné kulatiny.
Blok motoru díl 174 je shodný s dílem 174b a je nutno ho vyrobit. Svody výfuků sestava 173 plášť 173b byl krátký a musel jsem ho dělat nový,taktéž díly 173f které jsem nenašel.
Následovaly kompresory a přední držák motoru.
Následně přišla na řadu zkouška motoru do rámu, nejprve jen držáky a hned se vyskytl problém a to že skříň spojky kolidovala s hlavní tyčí řízení druhé nápravy. Takže se muselo řezat a trhat,tyč vyhnout a vrátit zpět. Případným stavitelům doporučuji zkrátit páky řízení č 61i tak aby tyče byly těsně u rámu a nezavazely spojce a pak ještě páka první nápravy na délku jen tak tak vychází k bloku motoru.
Po vyřešení tohoto problému jsem motor, spojku a kompresory spojil kousíčky oboustranné pásky a vyzkoušel tento celek do rámu. Následovala zkouška rámu chladičů a následovaly další problémy. Konkrétně příčná tyč rámu vz. 67 kolidovala s hlavami kompresorů.Celek kompresorů jsem tedy odlepil z pásky (ještě že to bylo jen na té pásce a ne natvrdo přilepené, další řezání bych v tu chvíli asi psychicky nezvládl ) a posunul ho o cca 2,5mm níž oproti značce na kterou příjde přilepit. Ale problémů nebyl konec, rám chladičů je na zadní straně posazen na konzoli nádrží, bez motoru to bylo ok, vše na značkách na rámu ale po osazení motoru na místo se konzole nádrží už nevejde na místo ale musí být cca o 4mm vzaději a tím pádem byl krátký i rám chladičů takže jsem ho musel nastavit. Mám,teť když jsou nádrzě víc vzadu trochu obavy aby nebyl problém ještě u kapot aby to vycházelo na délku ale uvidíme.
No a pak už to byla pohodička slepil jsem ještě vzduchové filtry, rozvod vody, palivový filtřík a lahve na tlakový vzduch, které se mi nepodařilo podle představ tak jsem je vysoustružil z hliníku, jakýpak štráchy s tím že. Na závěr jsem ještě zhotovil vstřikovací trubičky na motoru.
Motor a vše okolo něj 504 dílů a 451 šroubů, celkem zatím na modelu 2861 dílů a 1890 nýtů a šroubů.
letí to jak zběsilé a je to už dva měsíce od posledního příspěvku a tak je nejvyšší čas přidat další postup. Za ty dva měsíce jsem se prokousal 500 díly motoru a všeho co je okolo. Nejvíce teť asi zápasím s nedostatkem času a navíc jsem byl nemocný a víc jak 14 dní se mi do lepení vůbec nechtělo,tak jsem aspoň přemýšlel jak ten motor budu barvit a jak u toho budu postupovat. Fotek motoru Maze mám dost a musím říci že co se týče barvy motoru tak je to zřejmě podle toho jaká barva byla zrovna po ruce když se dělala GO. Nejvíce je to asi černá ale může být zelená, stříbrná,modrá... Nakonec jsem se rozhodl že blok motoru a kompresorů udělam matným hliníkem, ventylová víka nějakou vyšisovanou červenou a zbytek černě. Takto to mohlo být origo z továrny, jak je to na fotce. Abych si s barvením ulechčil práci rozhodl jsem se jednotlivé části zatím neslepovat.
Takže jsem začnul blokem motoru, svody, startéry (Maz má startování klasicky elektrické a ještě na stlačený vzduch),spojkou a převodovkou kompresorů. Svody sání jsem udělal z plastové a mosazné kulatiny.
Blok motoru díl 174 je shodný s dílem 174b a je nutno ho vyrobit. Svody výfuků sestava 173 plášť 173b byl krátký a musel jsem ho dělat nový,taktéž díly 173f které jsem nenašel.
Následovaly kompresory a přední držák motoru.
Následně přišla na řadu zkouška motoru do rámu, nejprve jen držáky a hned se vyskytl problém a to že skříň spojky kolidovala s hlavní tyčí řízení druhé nápravy. Takže se muselo řezat a trhat,tyč vyhnout a vrátit zpět. Případným stavitelům doporučuji zkrátit páky řízení č 61i tak aby tyče byly těsně u rámu a nezavazely spojce a pak ještě páka první nápravy na délku jen tak tak vychází k bloku motoru.
Po vyřešení tohoto problému jsem motor, spojku a kompresory spojil kousíčky oboustranné pásky a vyzkoušel tento celek do rámu. Následovala zkouška rámu chladičů a následovaly další problémy. Konkrétně příčná tyč rámu vz. 67 kolidovala s hlavami kompresorů.Celek kompresorů jsem tedy odlepil z pásky (ještě že to bylo jen na té pásce a ne natvrdo přilepené, další řezání bych v tu chvíli asi psychicky nezvládl ) a posunul ho o cca 2,5mm níž oproti značce na kterou příjde přilepit. Ale problémů nebyl konec, rám chladičů je na zadní straně posazen na konzoli nádrží, bez motoru to bylo ok, vše na značkách na rámu ale po osazení motoru na místo se konzole nádrží už nevejde na místo ale musí být cca o 4mm vzaději a tím pádem byl krátký i rám chladičů takže jsem ho musel nastavit. Mám,teť když jsou nádrzě víc vzadu trochu obavy aby nebyl problém ještě u kapot aby to vycházelo na délku ale uvidíme.
No a pak už to byla pohodička slepil jsem ještě vzduchové filtry, rozvod vody, palivový filtřík a lahve na tlakový vzduch, které se mi nepodařilo podle představ tak jsem je vysoustružil z hliníku, jakýpak štráchy s tím že. Na závěr jsem ještě zhotovil vstřikovací trubičky na motoru.
Motor a vše okolo něj 504 dílů a 451 šroubů, celkem zatím na modelu 2861 dílů a 1890 nýtů a šroubů.
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ahoj Vojto.
Moc pěkná práce a škoda těch problémů.
Když tak na to koukám a čtu, tak přemýšlím, jestli blok motoru není moc dlouhý .
Moc pěkná práce a škoda těch problémů.
Když tak na to koukám a čtu, tak přemýšlím, jestli blok motoru není moc dlouhý .
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ahoj,
díky Vašku, no je to tam nějaké čudné , uvidíme jak to bude vypadat po osazení kapot.
Vrhnul jsem se na kabinu. Nevěděl jsem jak na ni, tak jsem si přelouskal návod a postupoval jsem podle něj.
Nejprve jsem tedy slepil zadní část kostry a do ní vlepil bočnice podlahu a zadní část.
Dále přední část kostry + vnitřní díl.
Pak přišel na řadu přední vnější díl.
Následovalo přední okno na které jsem nalepil vnitřní díl střechy a poté přilepil k celku, což jsem zapoměl vyfotit.
Dále nastaly trochu potíže. Vnější obšívka střechy a bočnic je z jednoho kusu. V návodu je psáno že pro lepší manipulaci je možno bočnice odříznut což jsem udělal. Bočnice byli ok ale střechu jsem musel na bocích trochu přiřezávat protože to bylo dlouhé a na levé straně jsem to vzal moc ale to nevadilo...
...protože jsem celek nakonec stejně přetmelil a přebrousil.
Na závěr jsem dolepil spodek a zadek
Přeji hezký večer Vojta.
díky Vašku, no je to tam nějaké čudné , uvidíme jak to bude vypadat po osazení kapot.
Vrhnul jsem se na kabinu. Nevěděl jsem jak na ni, tak jsem si přelouskal návod a postupoval jsem podle něj.
Nejprve jsem tedy slepil zadní část kostry a do ní vlepil bočnice podlahu a zadní část.
Dále přední část kostry + vnitřní díl.
Pak přišel na řadu přední vnější díl.
Následovalo přední okno na které jsem nalepil vnitřní díl střechy a poté přilepil k celku, což jsem zapoměl vyfotit.
Dále nastaly trochu potíže. Vnější obšívka střechy a bočnic je z jednoho kusu. V návodu je psáno že pro lepší manipulaci je možno bočnice odříznut což jsem udělal. Bočnice byli ok ale střechu jsem musel na bocích trochu přiřezávat protože to bylo dlouhé a na levé straně jsem to vzal moc ale to nevadilo...
...protože jsem celek nakonec stejně přetmelil a přebrousil.
Na závěr jsem dolepil spodek a zadek
Přeji hezký večer Vojta.