Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vojta S
Příspěvky: 639
Registrován: sob 21.1.2012 22:43
Bydliště: Jablonné nad Orlicí

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od Vojta S »

Ahoj všem,
pokračoval jsem hlavní převodovkou a rozvody oleje.

Obrázek Obrázek Obrázek

Při práci na převodovce jsem zpracoval i kardany, jeden mezi hlavní a rozvodovou převodovkou a 8 ks od dyferenciálů ke kolům.

Obrázek

Abych dodělal komplet olejové rozvody zhotovil jsem konzoly palivových nádrží na které je přidělaný olejový filtr.Celkem zatím zpracováno 1803 dílů a 1303 šroubů a matic.

Obrázek Obrázek Obrázek

Uložení převodovky sestava 25,vzor wz1 jsem musel zkrátit tak zě díly 25e a 25c jsou až u sebe. Kardany kol sestava 85,kardany jsem zkrátil na celkovou délku 21mm, dále zde chybí spojovací kříže a je nutno je okopírovat z kardanu mezi převodovkami.

Obrázek
Uživatelský avatar
Vojta S
Příspěvky: 639
Registrován: sob 21.1.2012 22:43
Bydliště: Jablonné nad Orlicí

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od Vojta S »

Ahoj, slepil jsem nádrže aby jejich stojan nebyl prázdný.

Obrázek
Uživatelský avatar
Vojta S
Příspěvky: 639
Registrován: sob 21.1.2012 22:43
Bydliště: Jablonné nad Orlicí

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od Vojta S »

Ahoj všem,
je na čase přidat nějaký ten postup na Mazu. Po dokončení konzole nádrží a nádrží samotných jsem se pustil ještě do jedné takové zajímavé konstrukce a to do stojanu chladičů s vrtulemi a jejich náhonovými kardany.Ještě na celek zbývá přidělat řemeny ale to až při finální montáži.

Obrázek Obrázek

Poté přišli na řadu samotné chladiče. Žebrováni chladičů bylo odbyto jen šedým polem s čímž jsem se nespokojil a udělal jsem žebra 3d.Jak se mi to povedlo posuďte sami. Celkový počet zpracovaných dílů se přehoupl přez 2000 na 2357 dílů a 1439 šroubů a nýtů.Teť je na řadě motor, mějte se Vojta.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
JakubSDK
Příspěvky: 1663
Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Bydliště: Nymburk

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od JakubSDK »

Hmmm, to je z prominutím masakr, fakt pecka Vojto. Teď mi jen prozraď, jak to děláš, že je to taková čistota, ty řezy, vše úhledné... Ať se snažím sebevíc, vždy mám hrany dílků já nevím, prostě ošklivé, při té manipulaci se tomu prostě nevyhnu ale ty, to je prostě radost pohledět, takže jak???

Ať se ti daří a těším se na další postup ;)
Uživatelský avatar
Shagrath
Příspěvky: 549
Registrován: ned 6.3.2016 20:38
Bydliště: Žilina u Kladna

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od Shagrath »

No tak tohle je naprostá bomba. Ty chladiče.... :shock:
semeral
Příspěvky: 11
Registrován: pon 14.12.2015 13:29

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od semeral »

Neuvěřitelně čistá, chirurgická práce. Sleduji a obdivuji se.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od VašekS »

No ježišmariájósef, to je šleha tohle!

Pořád ještě mám v plánu tenhle model stavět. Už jsem se srovnal s tím, že to budu přebarvovat celý. Mám však obavu, že budu chtít přesně takhle řádit jako Ty, a to je v mém případě cesta do pekel :lol: ;)
Uživatelský avatar
Vojta S
Příspěvky: 639
Registrován: sob 21.1.2012 22:43
Bydliště: Jablonné nad Orlicí

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od Vojta S »

Ahoj a díky kluci,
jak to dělám, no já ani sám nevím. Musí být pořád ostrá čepelka a pak taky záleží na papíru, tento zrovna se třepí jen minimálně ale nějaký otřep vždy vznikne. Pak mám kousek pravítka a tím hranu přejedu a otřep zamáčknu zpět nebo hranu přejedu brousítkem se smirkem hrubost tak 600 - 800.Pak je také důležité držet skalpel kolmo k podložce což se né vždy povede hlavně u silnějších dílů pak se to musí přiřezávat nb dobrušovat a už to není ono.Ale to určitě znáte a pak to chce hlavně nespěchat,protože pak se dělají chyby a jestli budu Maze dělat 2 nebo 3 roky už takovej rozdíl není :D :D
Klidně se do toho pusť Vašku,budeme moct založit klub Maz 537 :D.Jinak se obávám že tam zas takový prostor pro řádění v podobě úprav není. Maz je zpracován opravdu hodně detailně a ty chladiče byly takové slabé místo, teť jsem se začal zabývat motorem a tam je takových trubek a hadic že bych spíš něco ubral než ladil a přidával.
Uživatelský avatar
haageeman
Příspěvky: 726
Registrován: stř 4.2.2015 23:15
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od haageeman »

Ty jó, hobo jsem si z pantó vyhodil! Nádhera :!:
Markulin
Příspěvky: 1274
Registrován: pon 14.5.2012 18:04
Bydliště: Hodonín

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od Markulin »

No tak to je masakr :shock:
Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 186
Registrován: pon 18.6.2018 6:23

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od george »

Krásná práce, ty chladiče to je :shock: :o
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2397
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od Brzdič »

Asi dobrej oddíl. :D
Uživatelský avatar
Vojta S
Příspěvky: 639
Registrován: sob 21.1.2012 22:43
Bydliště: Jablonné nad Orlicí

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od Vojta S »

Ahoj všem,
letí to jak zběsilé a je to už dva měsíce od posledního příspěvku a tak je nejvyšší čas přidat další postup. Za ty dva měsíce jsem se prokousal 500 díly motoru a všeho co je okolo. Nejvíce teť asi zápasím s nedostatkem času a navíc jsem byl nemocný a víc jak 14 dní se mi do lepení vůbec nechtělo,tak jsem aspoň přemýšlel jak ten motor budu barvit a jak u toho budu postupovat. Fotek motoru Maze mám dost a musím říci že co se týče barvy motoru tak je to zřejmě podle toho jaká barva byla zrovna po ruce když se dělala GO. Nejvíce je to asi černá ale může být zelená, stříbrná,modrá... Nakonec jsem se rozhodl že blok motoru a kompresorů udělam matným hliníkem, ventylová víka nějakou vyšisovanou červenou a zbytek černě. Takto to mohlo být origo z továrny, jak je to na fotce. Abych si s barvením ulechčil práci rozhodl jsem se jednotlivé části zatím neslepovat.
Obrázek

Takže jsem začnul blokem motoru, svody, startéry (Maz má startování klasicky elektrické a ještě na stlačený vzduch),spojkou a převodovkou kompresorů. Svody sání jsem udělal z plastové a mosazné kulatiny.
Obrázek Obrázek

Blok motoru díl 174 je shodný s dílem 174b a je nutno ho vyrobit. Svody výfuků sestava 173 plášť 173b byl krátký a musel jsem ho dělat nový,taktéž díly 173f které jsem nenašel.
Obrázek Obrázek

Následovaly kompresory a přední držák motoru.
Obrázek

Následně přišla na řadu zkouška motoru do rámu, nejprve jen držáky a hned se vyskytl problém a to že skříň spojky kolidovala s hlavní tyčí řízení druhé nápravy. Takže se muselo řezat a trhat,tyč vyhnout a vrátit zpět. Případným stavitelům doporučuji zkrátit páky řízení č 61i tak aby tyče byly těsně u rámu a nezavazely spojce a pak ještě páka první nápravy na délku jen tak tak vychází k bloku motoru.
Obrázek

Po vyřešení tohoto problému jsem motor, spojku a kompresory spojil kousíčky oboustranné pásky a vyzkoušel tento celek do rámu. Následovala zkouška rámu chladičů a následovaly další problémy. Konkrétně příčná tyč rámu vz. 67 kolidovala s hlavami kompresorů.Celek kompresorů jsem tedy odlepil z pásky (ještě že to bylo jen na té pásce a ne natvrdo přilepené, další řezání bych v tu chvíli asi psychicky nezvládl :) ) a posunul ho o cca 2,5mm níž oproti značce na kterou příjde přilepit. Ale problémů nebyl konec, rám chladičů je na zadní straně posazen na konzoli nádrží, bez motoru to bylo ok, vše na značkách na rámu ale po osazení motoru na místo se konzole nádrží už nevejde na místo ale musí být cca o 4mm vzaději a tím pádem byl krátký i rám chladičů takže jsem ho musel nastavit. Mám,teť když jsou nádrzě víc vzadu trochu obavy aby nebyl problém ještě u kapot aby to vycházelo na délku ale uvidíme.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

No a pak už to byla pohodička slepil jsem ještě vzduchové filtry, rozvod vody, palivový filtřík a lahve na tlakový vzduch, které se mi nepodařilo podle představ tak jsem je vysoustružil z hliníku, jakýpak štráchy s tím že. Na závěr jsem ještě zhotovil vstřikovací trubičky na motoru.
Obrázek Obrázek Obrázek

Motor a vše okolo něj 504 dílů a 451 šroubů, celkem zatím na modelu 2861 dílů a 1890 nýtů a šroubů.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od VašekS »

Ahoj Vojto.
Moc pěkná práce a škoda těch problémů.
Když tak na to koukám a čtu, tak přemýšlím, jestli blok motoru není moc dlouhý :?: .
Uživatelský avatar
Vojta S
Příspěvky: 639
Registrován: sob 21.1.2012 22:43
Bydliště: Jablonné nad Orlicí

Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25

Příspěvek od Vojta S »

Ahoj,
díky Vašku, no je to tam nějaké čudné :(, uvidíme jak to bude vypadat po osazení kapot.

Vrhnul jsem se na kabinu. Nevěděl jsem jak na ni, tak jsem si přelouskal návod a postupoval jsem podle něj.
Nejprve jsem tedy slepil zadní část kostry a do ní vlepil bočnice podlahu a zadní část.
Obrázek

Dále přední část kostry + vnitřní díl.
Obrázek

Pak přišel na řadu přední vnější díl.
Obrázek

Následovalo přední okno na které jsem nalepil vnitřní díl střechy a poté přilepil k celku, což jsem zapoměl vyfotit.
Obrázek Obrázek

Dále nastaly trochu potíže. Vnější obšívka střechy a bočnic je z jednoho kusu. V návodu je psáno že pro lepší manipulaci je možno bočnice odříznut což jsem udělal. Bočnice byli ok ale střechu jsem musel na bocích trochu přiřezávat protože to bylo dlouhé a na levé straně jsem to vzal moc ale to nevadilo...
Obrázek Obrázek

...protože jsem celek nakonec stejně přetmelil a přebrousil.
Obrázek Obrázek

Na závěr jsem dolepil spodek a zadek :D
Obrázek

Přeji hezký večer Vojta.
Odpovědět

Zpět na „Vojenská technika“