ŠKODA 706 MTSP 27 AGRO /AK Modely/1:32/BETATEST
Napsal: pon 9.8.2021 21:12
Pekný večer všetkým priaznivcom klasickej poľnohospodárskej techniky.Čas trhol oponou a nadišla chvíľa pre predstavenie nového modelu z dielne vydavateľstva AK Modely.Tentoraz pokračujeme v rade 706.Veľa modelárov chcelo práve tento typ a rozhodli sme sa,že bude k dispozícii so všetkými bežnými agro nástavbami,ciže rozmetadlo,silážna korba,vysoká korba a cisterna ACF 041.
,,,,,
Škoda 706 MT
MT = modernizovaný trambus alebo tiež medzityp.
Tento rad sa v podstate nemal vôbec vyrábať, išlo o "dočasné núdzové riešenie", ktoré sa nakoniec vo výrobe udržalo viac ako 20 rokov.
Od začiatku 60. rokov LIAZ pripravoval vznik úplne nového radu LIAZ 100. Boli vyvinuté a odskúšané nové nápravy, motory, komponenty rámu atď., no nedarilo sa zabezpečiť včasné dodávky od dodávateľov stavebných prác a technológií. To viedlo k tomu, že ešte v roku 1966 nebolo kde a na čom vyrábať novú kabínu ani rámy. Nové motory M630, neskôr M634, ako aj nové nápravy už boli pripravené do výroby, a tak bolo rozhodnuté o ich zavedení do modelu RT pod novým označením MT s novým motorom, prevodovkou i nápravami.
V roku 1966 tak boli skonštruované prvé verzie Škoda 706 MS (typ 706 RT s novým motorom M630, no pôvodnými nápravami a skladanými kolesami typu TRILEX). Týchto vozidiel bolo ale vyrobených len niekoľko desiatok, pretože ďalej sa vyrábali už len modely Škoda 706 MT s novými nápravami a diskovými kolesami. V nasledujúcich rokoch sa v LIAZe súbežne vyrábal rad 706 RT i 706 MT, ku ktorým neskôr pribudol nový rad LIAZ 100 a k tomu i ťažký kolesový ťahač ŠT 180.
Prvý podtyp 706 MT mal motor M630/P100 s výkonom 132 kW (180 k) a označoval sa ako LIAZ MT3, no od roku 1969 začala výroba motora M634 s výkonom 154 kW (210 k) pre označenie LIAZ MT4 (rázvor 4 600 mm) a LIAZ MT5 (rázvor 5 400 mm). Tieto modely už mali novú modernú prevodovku Praga 10P80 alebo 5P80.
Do jesene 1978 bolo vyrobených 41 300 vozidiel radu 706 MT, pričom ešte v roku 1984 zišlo z výrobných pásov 18 700 jednotiek a v poslednom roku produkcie (1988) 1 756 jednotiek. Výroba typov 706 RT a 706 MT tak skončila takmer súčasne.
Typy a prevedenia:
Škoda 706 MT - základná verzia: valník alebo len podvozok (s kabínou) pre účelové nadstavby
Škoda 706 MTS 24 – trojstranný sklápač
Škoda 706 MTSP 24 – trojstranný sklápač s pohonom 4×4
Škoda 706 MTSP 25 - podvozok s pohonom 4×4 a zosilneným rámom pre cestárenské nadstavby
Škoda 706 MTSP 27 Agro – podvozok s pohonom 4×4 a s pomocnými náhonmi pre poľnohospodárske nadstavby
Škoda 706 MTTN – návesový ťahač
Škoda 706 MTV 5 – dlhý valník
a množstvo ďalších podvariánt
Toto "medzitypové provizórium" nakoniec trvalo viac ako 20 rokov, pretože výroba skutočne moderného Liazu 100 sa s oneskorením rozbehla až po roku 1974 a ešte niekoľko rokov trvalo, pokým dosiahla plnú výrobnú kapacitu.
Stavbu modelu som začal kolesami,kde som použil ručne rezaný dezén ktorý bude aj súčasťou vydaného modelu.Stred dezénu sa podliepa štvťkou,pričom bočné figúry sa nepodliepajú.Ideálne je dezén vyrezať a nalepiť hneď po podlepení,kým je vlhký.
,
Ďalej stavba pokračovala motorom,klinové remene sú z pásikov papiera.
,,
Ďalej nasledoval komplet podvozok obdobný ako u predchádzajúcich modelov trambusov.
,,,,,,
Na dnes je to všetko,zajtra by mala pokračovať finalizácia kabíny.Zolo.
,,,,,
Škoda 706 MT
MT = modernizovaný trambus alebo tiež medzityp.
Tento rad sa v podstate nemal vôbec vyrábať, išlo o "dočasné núdzové riešenie", ktoré sa nakoniec vo výrobe udržalo viac ako 20 rokov.
Od začiatku 60. rokov LIAZ pripravoval vznik úplne nového radu LIAZ 100. Boli vyvinuté a odskúšané nové nápravy, motory, komponenty rámu atď., no nedarilo sa zabezpečiť včasné dodávky od dodávateľov stavebných prác a technológií. To viedlo k tomu, že ešte v roku 1966 nebolo kde a na čom vyrábať novú kabínu ani rámy. Nové motory M630, neskôr M634, ako aj nové nápravy už boli pripravené do výroby, a tak bolo rozhodnuté o ich zavedení do modelu RT pod novým označením MT s novým motorom, prevodovkou i nápravami.
V roku 1966 tak boli skonštruované prvé verzie Škoda 706 MS (typ 706 RT s novým motorom M630, no pôvodnými nápravami a skladanými kolesami typu TRILEX). Týchto vozidiel bolo ale vyrobených len niekoľko desiatok, pretože ďalej sa vyrábali už len modely Škoda 706 MT s novými nápravami a diskovými kolesami. V nasledujúcich rokoch sa v LIAZe súbežne vyrábal rad 706 RT i 706 MT, ku ktorým neskôr pribudol nový rad LIAZ 100 a k tomu i ťažký kolesový ťahač ŠT 180.
Prvý podtyp 706 MT mal motor M630/P100 s výkonom 132 kW (180 k) a označoval sa ako LIAZ MT3, no od roku 1969 začala výroba motora M634 s výkonom 154 kW (210 k) pre označenie LIAZ MT4 (rázvor 4 600 mm) a LIAZ MT5 (rázvor 5 400 mm). Tieto modely už mali novú modernú prevodovku Praga 10P80 alebo 5P80.
Do jesene 1978 bolo vyrobených 41 300 vozidiel radu 706 MT, pričom ešte v roku 1984 zišlo z výrobných pásov 18 700 jednotiek a v poslednom roku produkcie (1988) 1 756 jednotiek. Výroba typov 706 RT a 706 MT tak skončila takmer súčasne.
Typy a prevedenia:
Škoda 706 MT - základná verzia: valník alebo len podvozok (s kabínou) pre účelové nadstavby
Škoda 706 MTS 24 – trojstranný sklápač
Škoda 706 MTSP 24 – trojstranný sklápač s pohonom 4×4
Škoda 706 MTSP 25 - podvozok s pohonom 4×4 a zosilneným rámom pre cestárenské nadstavby
Škoda 706 MTSP 27 Agro – podvozok s pohonom 4×4 a s pomocnými náhonmi pre poľnohospodárske nadstavby
Škoda 706 MTTN – návesový ťahač
Škoda 706 MTV 5 – dlhý valník
a množstvo ďalších podvariánt
Toto "medzitypové provizórium" nakoniec trvalo viac ako 20 rokov, pretože výroba skutočne moderného Liazu 100 sa s oneskorením rozbehla až po roku 1974 a ešte niekoľko rokov trvalo, pokým dosiahla plnú výrobnú kapacitu.
Stavbu modelu som začal kolesami,kde som použil ručne rezaný dezén ktorý bude aj súčasťou vydaného modelu.Stred dezénu sa podliepa štvťkou,pričom bočné figúry sa nepodliepajú.Ideálne je dezén vyrezať a nalepiť hneď po podlepení,kým je vlhký.
,
Ďalej stavba pokračovala motorom,klinové remene sú z pásikov papiera.
,,
Ďalej nasledoval komplet podvozok obdobný ako u predchádzajúcich modelov trambusov.
,,,,,,
Na dnes je to všetko,zajtra by mala pokračovať finalizácia kabíny.Zolo.