Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Pěkný den všem. Jak jsem avizoval jinde, rozhodl jsem se ještě chvíli zůstat u veteránů pana Vyškovského. Do oka mi padla ,,Plechová Líza,, neboli Ford T, který vyšel v ABC č. 16, ročníku 40 (duben 1996). To bude na úvod vše, podívejme se na stůl...
...tentokrát použiji ke stavbě originální listy vystřihovánky. Náhled na ně a připravené díly pro výrobu kol...
...díly pro sestavení jednoho kola. Středy jsem tradičně odvzdušnil, zadní obvod disku vytvořil z náhradní plochy, kterou model obsahuje, paprsky jsou podlepeny 0,5mm kartonem a z rubu polepeny vyřezaným středem vnitřní části kola. Konstrukce je tentokrát trochu jiná, pro zalepení středů do správné polohy jsem si vytvořil přípravek (dají-li se tři kolečka kartonu tak nazvat )...
...po vložení sestavy do středu kola a usazení jsem paprsky k disku z vnitřní strany zakapal řídkým vteřinovým lepidlem. Další sestavení už jde jako na drátkách, takže brzy máme hotová kola .
Pokračování příště, jde se na auto .
...tentokrát použiji ke stavbě originální listy vystřihovánky. Náhled na ně a připravené díly pro výrobu kol...
...díly pro sestavení jednoho kola. Středy jsem tradičně odvzdušnil, zadní obvod disku vytvořil z náhradní plochy, kterou model obsahuje, paprsky jsou podlepeny 0,5mm kartonem a z rubu polepeny vyřezaným středem vnitřní části kola. Konstrukce je tentokrát trochu jiná, pro zalepení středů do správné polohy jsem si vytvořil přípravek (dají-li se tři kolečka kartonu tak nazvat )...
...po vložení sestavy do středu kola a usazení jsem paprsky k disku z vnitřní strany zakapal řídkým vteřinovým lepidlem. Další sestavení už jde jako na drátkách, takže brzy máme hotová kola .
Pokračování příště, jde se na auto .
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ford T z roku 1908 / ABC / Richard Vyškovský / 1:32
Díky Aki .
Pěkný nedělní večer všem. Využil jsem dalšího víkendu, kdy jeden nic nemůže a seděl a lepil a lepil ...
...a moc nefotil, takže jsem už od minule dal do kupy základ karoserie a vybavení. Zde jsem narazil na chybu v číslování, správně má být díl č.42 . Díl č.50 (část podlahy pod pedály) má zase nevhodný tvar, jelikož stěny karoserie se směrem k podlaze sbíhají a díl, který přijde vlepit mezi ně je konstruován jako kolmý. Nicméně ani jedna z těchto věcí nečiní relativně žádné potíže...
...pokračoval jsem díly rámu, zde vše sedlo bez problémů. Chybně vlepené přední příčky (díl č.4) si nevšímejte, z toho se budu radovat až později .
Ale ještě dlouho před tím jsem se pustil do úpravy volantu .
Pokračoval jsem výrobou náprav. Zde jsem se potřeboval zbavit vzduchu, ale vzhledem ke konstrukci a velikosti dílů jsem nevymyslel způsob, jak vzduch odstranit a udržet díly dostatečně pevné a slušně vypadající. Nicméně ponechání modrých ploch by už působilo rušivě a nesourodě, a tak mne spasil barevný papír, jímž jsem ,,vzdušná,, místa vyplnil . Spousta práce navíc, efekt téměř neznatelný, no to musí být správné řešení .
Stejně jsem se zbavil vzduchu i na přední nápravě. Po jejím zkušebním sestavení jsem ještě doplnil dvě smotané trubičky z barevného papíru jako rozpěrky na osy otáčení ze špendlíků a spojovací tyč řízení nahradil drátkem, místo papírového dílu .
Abych mohl mít osy kol otáčecí, nikoliv pevné, jak je u Mistrových modelů zvykem, musel jsem upravit díly štítů. Vnější díly štítu jsem u obou náprav oddělil. Počítal jsem s jejich dodatečným podlepením, abych dorovnal materiál ubraný úpravou disků kol. V předních jsem pak vyřezal otvor, jímž do náboje vložím štít i s kolem, osou a zarážkou z proužku papíru. Vše vidno z obrázku .
Ač jsem počítal s nutností podlepení štítů kol o 1 až 2 mm, po zkoušce nápravy jsem zjistil, že rozchod kol je až přiliž široký už teď. Bez podlepení a s osou tam, kde má být. Není nad to upravovat už tak subtilní sestavu ve chvíli, kdy se dá stěží nacpat na své místo...
...nápravu jsem rozebral a osy posunul co nejblíže ke středu vozu. Bylo nutno ubrat i trochu materiálu, aby vše fungovalo hladce . Výsledkem je, že kola budou schována pod blatníky a nebudou rušivě přečuhovat ven . Taková práce a přitom taková blbost .
Pro oddech jsem si slípnul střechu, kde bylo vše v naprostém pořádku. Před vlepením vnitřních částí je dobré budoucí spáry zatřít tmavě šedou barvou, aby mezerami neprosvítal tisk .
To by bylo pro dnešek vše, přeji dobrou noc a těším se u pokračování...
Pěkný nedělní večer všem. Využil jsem dalšího víkendu, kdy jeden nic nemůže a seděl a lepil a lepil ...
...a moc nefotil, takže jsem už od minule dal do kupy základ karoserie a vybavení. Zde jsem narazil na chybu v číslování, správně má být díl č.42 . Díl č.50 (část podlahy pod pedály) má zase nevhodný tvar, jelikož stěny karoserie se směrem k podlaze sbíhají a díl, který přijde vlepit mezi ně je konstruován jako kolmý. Nicméně ani jedna z těchto věcí nečiní relativně žádné potíže...
...pokračoval jsem díly rámu, zde vše sedlo bez problémů. Chybně vlepené přední příčky (díl č.4) si nevšímejte, z toho se budu radovat až později .
Ale ještě dlouho před tím jsem se pustil do úpravy volantu .
Pokračoval jsem výrobou náprav. Zde jsem se potřeboval zbavit vzduchu, ale vzhledem ke konstrukci a velikosti dílů jsem nevymyslel způsob, jak vzduch odstranit a udržet díly dostatečně pevné a slušně vypadající. Nicméně ponechání modrých ploch by už působilo rušivě a nesourodě, a tak mne spasil barevný papír, jímž jsem ,,vzdušná,, místa vyplnil . Spousta práce navíc, efekt téměř neznatelný, no to musí být správné řešení .
Stejně jsem se zbavil vzduchu i na přední nápravě. Po jejím zkušebním sestavení jsem ještě doplnil dvě smotané trubičky z barevného papíru jako rozpěrky na osy otáčení ze špendlíků a spojovací tyč řízení nahradil drátkem, místo papírového dílu .
Abych mohl mít osy kol otáčecí, nikoliv pevné, jak je u Mistrových modelů zvykem, musel jsem upravit díly štítů. Vnější díly štítu jsem u obou náprav oddělil. Počítal jsem s jejich dodatečným podlepením, abych dorovnal materiál ubraný úpravou disků kol. V předních jsem pak vyřezal otvor, jímž do náboje vložím štít i s kolem, osou a zarážkou z proužku papíru. Vše vidno z obrázku .
Ač jsem počítal s nutností podlepení štítů kol o 1 až 2 mm, po zkoušce nápravy jsem zjistil, že rozchod kol je až přiliž široký už teď. Bez podlepení a s osou tam, kde má být. Není nad to upravovat už tak subtilní sestavu ve chvíli, kdy se dá stěží nacpat na své místo...
...nápravu jsem rozebral a osy posunul co nejblíže ke středu vozu. Bylo nutno ubrat i trochu materiálu, aby vše fungovalo hladce . Výsledkem je, že kola budou schována pod blatníky a nebudou rušivě přečuhovat ven . Taková práce a přitom taková blbost .
Pro oddech jsem si slípnul střechu, kde bylo vše v naprostém pořádku. Před vlepením vnitřních částí je dobré budoucí spáry zatřít tmavě šedou barvou, aby mezerami neprosvítal tisk .
To by bylo pro dnešek vše, přeji dobrou noc a těším se u pokračování...
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Pěkný večer všem...
Po dokončení střechy jsem zpracoval poslední placaté díly...A jal se vše složit dohromady . Vše tak nějak sedlo, mojí chybu v lepení rámu se povedlo celkem hladce zamaskovat k nepoznání. Náboje kol jsem nepoužil tak, jak je nabízí model, ale vybrousil jsem špejle do špičky. Někde jsem to viděl na fotce reálného vozu (jak ovšem dodatečně zjišťuji, tak asi jiného tipu ), a líbilo se mi to více než nabízená varianta z dlouhých špejlí...
Při tom bych se pozastavil ještě u pár drobností. Při lepení blatníků jsem se nedržel návodu, jak v načasování, tak v postupu. A vyplatilo se to. Lepil jsem je jednak hned z kraje ještě před nápravami (nápravy by dost zavázely, hrozilo by poničení a mohl jsem k nim upravovat polohu kol, jak bylo vidět minule ). Druhak jsem nejprve připojil blatníky ke karoserii a až poté je doplnil o držáky, kde - jak je vidět - jsou špatně zakresleny plochy pro přilepení. Na spodku to naštěstí vidět nebude, navíc model obsahuje drobné náhradní plochy, takže je možné přelepit místa ,,zapasem koloru,, . Což mi tak teď dochází musím ještě udělat . Po přilepení pomocných světel (díly č.52) mi na zadní straně jejich držáků zůstaly bíle plochy, které bylo potřeba zamaskovat...
Stejně tak jsem měl problém zalepit hlavní světla dle vyznačených poloh. Konec držáku měl dosahovat zhruba do dvou třetin světlometu (trochu je vidět prosvítající přerušovaná čára na zadní straně světla). Řešení bylo jednoduché, prostě světla nalepíme na držáky a je to . Poslední drobností bylo propojení přerušované čáry na zrcátku a dvě tečky coby ,,šrouby,, které byly namalovány na straně, jakou se díly lepily k oknu. Působí to dojmem, že bylo původně v plánu lepit zrcátka z druhé strany...
Co se samotné stavby týče - včetně výše zmíněných malicherností - jsem ještě zkracoval po obvodu spodní díl sedáku (v místě kde se pojí s opěradlem), který měl chybně uvedené číslování a v návodu jedné chybně uvedené délky osy (díly 14, osa předních kol - 124 mm), což téměř nestojí ani za zmínku, jsem už na nic jiného tuším nenarazil. Po dlouhé době mi trochu zatápěl tenký ABC papír, dost jsem si zvykl na ,,pancéřové,, záložní kopie . Každopádně s trochou úsilí se dá postavit velice pohledný model prvního, sériově vyráběného vozu Henryho Forda, na který se můžete právě podívat .
A nakonec celá rodinka pohromadě...s možnými dalšími přírůstky
To by bylo tedy zase jednou vše, dám si teď na chvíli od Vyškovánek přestávku, mám tu za rohem jednoho kostlivce. Na shledanou příště .
Po dokončení střechy jsem zpracoval poslední placaté díly...A jal se vše složit dohromady . Vše tak nějak sedlo, mojí chybu v lepení rámu se povedlo celkem hladce zamaskovat k nepoznání. Náboje kol jsem nepoužil tak, jak je nabízí model, ale vybrousil jsem špejle do špičky. Někde jsem to viděl na fotce reálného vozu (jak ovšem dodatečně zjišťuji, tak asi jiného tipu ), a líbilo se mi to více než nabízená varianta z dlouhých špejlí...
Při tom bych se pozastavil ještě u pár drobností. Při lepení blatníků jsem se nedržel návodu, jak v načasování, tak v postupu. A vyplatilo se to. Lepil jsem je jednak hned z kraje ještě před nápravami (nápravy by dost zavázely, hrozilo by poničení a mohl jsem k nim upravovat polohu kol, jak bylo vidět minule ). Druhak jsem nejprve připojil blatníky ke karoserii a až poté je doplnil o držáky, kde - jak je vidět - jsou špatně zakresleny plochy pro přilepení. Na spodku to naštěstí vidět nebude, navíc model obsahuje drobné náhradní plochy, takže je možné přelepit místa ,,zapasem koloru,, . Což mi tak teď dochází musím ještě udělat . Po přilepení pomocných světel (díly č.52) mi na zadní straně jejich držáků zůstaly bíle plochy, které bylo potřeba zamaskovat...
Stejně tak jsem měl problém zalepit hlavní světla dle vyznačených poloh. Konec držáku měl dosahovat zhruba do dvou třetin světlometu (trochu je vidět prosvítající přerušovaná čára na zadní straně světla). Řešení bylo jednoduché, prostě světla nalepíme na držáky a je to . Poslední drobností bylo propojení přerušované čáry na zrcátku a dvě tečky coby ,,šrouby,, které byly namalovány na straně, jakou se díly lepily k oknu. Působí to dojmem, že bylo původně v plánu lepit zrcátka z druhé strany...
Co se samotné stavby týče - včetně výše zmíněných malicherností - jsem ještě zkracoval po obvodu spodní díl sedáku (v místě kde se pojí s opěradlem), který měl chybně uvedené číslování a v návodu jedné chybně uvedené délky osy (díly 14, osa předních kol - 124 mm), což téměř nestojí ani za zmínku, jsem už na nic jiného tuším nenarazil. Po dlouhé době mi trochu zatápěl tenký ABC papír, dost jsem si zvykl na ,,pancéřové,, záložní kopie . Každopádně s trochou úsilí se dá postavit velice pohledný model prvního, sériově vyráběného vozu Henryho Forda, na který se můžete právě podívat .
A nakonec celá rodinka pohromadě...s možnými dalšími přírůstky
To by bylo tedy zase jednou vše, dám si teď na chvíli od Vyškovánek přestávku, mám tu za rohem jednoho kostlivce. Na shledanou příště .
Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Srdce i oko plesá! Skvělá práce.
Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Paráda,krása..
Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Nádhera Těšíme se na další rodinné přírůstky ...
Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Parádně slepené a roztomilé zároveň
Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Hóóódně povedená renovace ! Rodince to moc sluší a těším se na další přírůstky (včetně inspirativních reportů). Tak at se daří
Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Tak to je super veterán sraz. Paráda!!!
Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Pěkné. Nepřemýšlel jsi o autojeřábu Coles od mistra Vyškovského.
V tvém podání by to byla myslím paráda.
V tvém podání by to byla myslím paráda.
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Pánové děkuji. Jsem rád že se líbí. Pohromadě to teprve získává to pravé kouzlo, takže na čísle tři rozhodně nezůstanu, jen to teď proložím něčím jiným .
Markulin: Velké srazy máme zakázány, tak proč si neslepit svůj malý .
Eggy: Zatím je v plánu jen co mám doma, což jeřáb zrovna není. Původně to mělo být takové ,,rozlepení se,,... ale nějak se to zvrtlo ...takže kdo ví, třeba se mi někdy dostane pod ruku .
Ještě jednou děkuji všem za ohlasy .
Markulin: Velké srazy máme zakázány, tak proč si neslepit svůj malý .
Eggy: Zatím je v plánu jen co mám doma, což jeřáb zrovna není. Původně to mělo být takové ,,rozlepení se,,... ale nějak se to zvrtlo ...takže kdo ví, třeba se mi někdy dostane pod ruku .
Ještě jednou děkuji všem za ohlasy .
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Krásná práce a navíc hezky nafoceno, prima!
Re: Ford T z roku 1908 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Jak už jsem psal u předchozích Tvých modelů . Toto je přesně ten citlivý a přesný tuning , který vyškovánky posune o třídu víš a přitom nijak neurazí a neznehodnotí původní mistrův rukopis .
Perfektní práce a líbí se mi taky podrobný report .
Perfektní práce a líbí se mi taky podrobný report .