Praga V3S - pôvodne vz.51/ PK Graphica / 1:32 / Hotovo
Napsal: pát 15.1.2021 10:40
Ahojte, som tu relatívne nový, nejaké modely som dávnejšie zlepil, od tých jednoduchých časopisových, cez nejaké free z internetu až po tie zložitejšie...modely majú čestné miesto v detskej izbe u rodičov Pred približne dvoma rokmi som sa pustil do vlastnej stavby LKT, ale v poslednej dobe som sa k tomu akosi nemal, hydraulika mi dávala zabrať a tak som sa rozhodol odýchnuť si pri tejto V3S. Jednoducho som potreboval návod, ktorý mi presne povie, ktorý diel ku ktorému patrí . Keď sa mi nedarilo pri spomínanom LKT, prišiel som sa tu pozrieť a inšpirovať sa ostatnými modelmi, ktoré vyzerajú skvelo. Tak som sa rozhodol túto stavbu V3S zdokumentovať a podeliť sa o nejaké fotky.
Ako som odkukal, dôležité je foto originálu a moja prvá skúsenosť s lasermi:
Přesunuto do správné sekce a upraven odkaz na obrázek. moderátor Zrzek
Ďakujem adminovi za úpravu, už viem ako na to, takže sa môžem naplno pustiť aj do nahrávania a stručného popisu:
Začal som rámom presne podĺa návodu, nič sa našťastie neskrútilo:
Pokračoval som kolesami, pomohla mi tvrdá kartónová rolka z igelitových sáčkov:
Dezény sú super, ale chýba mi tam presah do bočníc, tak som to upravil trocha po svojom, bočnice kolies som po nalepení dezénu pretlačil a obrúsil pilníkom, prvé koleso hrôza, ale potom sa to zlepšilo:
V tomto momente som sa rozhodol model premaľovať Takže som pridal "límce" diskov z tenkého drôtu:
Po dokončení kolies som sa vrátil k stavbe rámu, pridal som nádrže a listové perá, tie som si vyrobil z tenkého kartónu:
Pokračoval som prednou nápravou, dorobil som manžety:
A konečne vo farbe, neodolal som a skúsil som osadiť kolesá:
Pokračoval som zadnými nápravami:
Po natretí akrylovou farbou:
Palivová nádrž sa mi nepáčila, tak som vyrobil vlastnú vrátane uzáveru:
Takisto som vyrobil aj klietku pre kanistre, tie tam ale dávať nebudem, na viacerých fotkách reálnu bola v3s bez nich. Diely som znova natrel farbou, skúsil som foto s bleskom:
Pokračoval som motorom, bola to celkom výzva, kopec malých dielikov . Upravil som si diely prídavnej prevodovky, palivový filter. Inšpirovali ma už hotové modely na fórach:
Dorobil som privod a fitráciu paliva a hotový motor s prevodovkou som natrel:
Neodolal som, na fotke porovnanie s motorom v mierke 1:10 :
Osadil som motor, pridal kardany:
Včera som dokončil výfuk a začal s klietkou pre rezervy:
To je zatiaľ všetko, keď sa mi podarí niečo zlepiť, tak to sem pridám.
Začal som so stavbou zlovestnej kabíny.
Zatiaľ je to OK, uvidíme, keď ju budem zatvárať:
Všetky ovládacie prvky som vyrobil z drôtu:
Zhotovená časť po pretretí, ešte tam príde nejaké blato na podlahu:
Rozhodol som sa pre otváracie dvere a kapotu, tak uvidíme:
Keď som hľadal nejaké fotografie detailov po internete, tak som narazil na jednu v3s so svetlomodrou kabinou, ktorá bola dosť hrdzavá,neviem prečo ale veľmi sa mi to zapáčilo, tak som sa rozhodol spraviť z tejto bojovej verzie civilný valník, ale pekne poporiadku:
Prešiel som si návody na stavbu kabiny, ale keď som ju ešte oslabil o dvere, tak som išiel viacmenej pokus-omyl podľa návodovej kresby:
Spracoval som volant, prístrojovku a ten panel vo vnútri kabiny:
Prístrojovku som upravil:
Natreté diely som vlepil do kabíny a celé to uzavrel, na moje prekvapenie to sedelo celkom slušne, nikde papier nepretŕčal, iba som to jemne obrúsil okolo:
Dorobil som sedačky, natreté do "hnedej kože":
Kabínu som po uzavretí doplnil doplnkami podľa návodovej kresby, Z tenkého papiera som vyrobil akoby rám predných odtváracích okien a takisto okolo celej kabíny ponad dvere. Strechu som trocha upravil tmelom na drevo a obrúsil na požadovaný tvar. Kabínu som sa snažil natrieť do vyblednutej modrej farby a pridal som hrdzu...
Kabína mi dala zabrať, tak ako ste písali, ale keďže celý model pretieral, tak každá nedokonalosť môže vo finále vyzerať ako ohnutý plech . Ostáva dorobiť blatníky a kapotu a nejaký zdevastovaný valník dozadu.
Dorobil som kapotu a blatníky:
Aktuálny stav, na kabínu potrebujem dorobiť svetlá:
Pokračoval som prácou na podložke:
Na samotnej V3s som dokončil valník, bude bez bočníc a trocha naložený drevom. Natrel som nádrže a klietku pre rezervy.
Ostáva domaľovať valník, doladiť detaily a trocha to zašpiniť a môžem sa porozhliadať po inom modeli.
Pridávam posledné foto na podložke, model je hotový:
Model sa staval dobre, až na tú kabínu, ale ani to nebolo úplne najhoršie, je tam veľa chýb, aspoň je čo zlepšovať.
Dnes mi príde UAZ 469 Orlík...takže vyskúšam poľských autorov.
Ako som odkukal, dôležité je foto originálu a moja prvá skúsenosť s lasermi:
Přesunuto do správné sekce a upraven odkaz na obrázek. moderátor Zrzek
Ďakujem adminovi za úpravu, už viem ako na to, takže sa môžem naplno pustiť aj do nahrávania a stručného popisu:
Začal som rámom presne podĺa návodu, nič sa našťastie neskrútilo:
Pokračoval som kolesami, pomohla mi tvrdá kartónová rolka z igelitových sáčkov:
Dezény sú super, ale chýba mi tam presah do bočníc, tak som to upravil trocha po svojom, bočnice kolies som po nalepení dezénu pretlačil a obrúsil pilníkom, prvé koleso hrôza, ale potom sa to zlepšilo:
V tomto momente som sa rozhodol model premaľovať Takže som pridal "límce" diskov z tenkého drôtu:
Po dokončení kolies som sa vrátil k stavbe rámu, pridal som nádrže a listové perá, tie som si vyrobil z tenkého kartónu:
Pokračoval som prednou nápravou, dorobil som manžety:
A konečne vo farbe, neodolal som a skúsil som osadiť kolesá:
Pokračoval som zadnými nápravami:
Po natretí akrylovou farbou:
Palivová nádrž sa mi nepáčila, tak som vyrobil vlastnú vrátane uzáveru:
Takisto som vyrobil aj klietku pre kanistre, tie tam ale dávať nebudem, na viacerých fotkách reálnu bola v3s bez nich. Diely som znova natrel farbou, skúsil som foto s bleskom:
Pokračoval som motorom, bola to celkom výzva, kopec malých dielikov . Upravil som si diely prídavnej prevodovky, palivový filter. Inšpirovali ma už hotové modely na fórach:
Dorobil som privod a fitráciu paliva a hotový motor s prevodovkou som natrel:
Neodolal som, na fotke porovnanie s motorom v mierke 1:10 :
Osadil som motor, pridal kardany:
Včera som dokončil výfuk a začal s klietkou pre rezervy:
To je zatiaľ všetko, keď sa mi podarí niečo zlepiť, tak to sem pridám.
Začal som so stavbou zlovestnej kabíny.
Zatiaľ je to OK, uvidíme, keď ju budem zatvárať:
Všetky ovládacie prvky som vyrobil z drôtu:
Zhotovená časť po pretretí, ešte tam príde nejaké blato na podlahu:
Rozhodol som sa pre otváracie dvere a kapotu, tak uvidíme:
Keď som hľadal nejaké fotografie detailov po internete, tak som narazil na jednu v3s so svetlomodrou kabinou, ktorá bola dosť hrdzavá,neviem prečo ale veľmi sa mi to zapáčilo, tak som sa rozhodol spraviť z tejto bojovej verzie civilný valník, ale pekne poporiadku:
Prešiel som si návody na stavbu kabiny, ale keď som ju ešte oslabil o dvere, tak som išiel viacmenej pokus-omyl podľa návodovej kresby:
Spracoval som volant, prístrojovku a ten panel vo vnútri kabiny:
Prístrojovku som upravil:
Natreté diely som vlepil do kabíny a celé to uzavrel, na moje prekvapenie to sedelo celkom slušne, nikde papier nepretŕčal, iba som to jemne obrúsil okolo:
Dorobil som sedačky, natreté do "hnedej kože":
Kabínu som po uzavretí doplnil doplnkami podľa návodovej kresby, Z tenkého papiera som vyrobil akoby rám predných odtváracích okien a takisto okolo celej kabíny ponad dvere. Strechu som trocha upravil tmelom na drevo a obrúsil na požadovaný tvar. Kabínu som sa snažil natrieť do vyblednutej modrej farby a pridal som hrdzu...
Kabína mi dala zabrať, tak ako ste písali, ale keďže celý model pretieral, tak každá nedokonalosť môže vo finále vyzerať ako ohnutý plech . Ostáva dorobiť blatníky a kapotu a nejaký zdevastovaný valník dozadu.
Dorobil som kapotu a blatníky:
Aktuálny stav, na kabínu potrebujem dorobiť svetlá:
Pokračoval som prácou na podložke:
Na samotnej V3s som dokončil valník, bude bez bočníc a trocha naložený drevom. Natrel som nádrže a klietku pre rezervy.
Ostáva domaľovať valník, doladiť detaily a trocha to zašpiniť a môžem sa porozhliadať po inom modeli.
Pridávam posledné foto na podložke, model je hotový:
Model sa staval dobre, až na tú kabínu, ale ani to nebolo úplne najhoršie, je tam veľa chýb, aspoň je čo zlepšovať.
Dnes mi príde UAZ 469 Orlík...takže vyskúšam poľských autorov.