Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Zdravím všechny a vítám vás na počátku stavby.
Jsou to bezmála 4 roky od mého prvního příspěvku na tomto fóru a po téže době se vracím do kategorie, ve které jsem svou kariéru zde započal. - Dakar.
Nyní ovšem z vydavatelství VIMOS a to LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 s posádkou Martin Macík, Jan Bervic, Josef Kalina.
Prezentací tohoto modelu je celá řada, ať zde, tak na starém fóru. Mnohé z nich jsou mi velkou inspirací a návodem, kde být obezřetný. Tak snad to dobře dopadne.
Začal jsem koly.
Kapánek jsem předimenzoval zapuštění disků a velikost matic. (Teda pokud ty vyďobávané brambory lze ještě považovat za matice. )
Nicméně, já si jedu z vesela dál - na motor.
Mějte se hezky. Ahoj.
Jsou to bezmála 4 roky od mého prvního příspěvku na tomto fóru a po téže době se vracím do kategorie, ve které jsem svou kariéru zde započal. - Dakar.
Nyní ovšem z vydavatelství VIMOS a to LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 s posádkou Martin Macík, Jan Bervic, Josef Kalina.
Prezentací tohoto modelu je celá řada, ať zde, tak na starém fóru. Mnohé z nich jsou mi velkou inspirací a návodem, kde být obezřetný. Tak snad to dobře dopadne.
Začal jsem koly.
Kapánek jsem předimenzoval zapuštění disků a velikost matic. (Teda pokud ty vyďobávané brambory lze ještě považovat za matice. )
Nicméně, já si jedu z vesela dál - na motor.
Mějte se hezky. Ahoj.
Re: Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Ahoj, tak to mi hlava nebere. Asi budu muset zahodit nůžky a lepidlo, nebo se vrátit znova do školky a začít stříhat a lepit znovu, protože když ty kola vidím, tak vlastně nic neumím Klobouk dolů!!!
Re: Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Parádní kola... dobrý nápad jak zvýraznit dezén na bočnicích...
Takže budu sledovat a když bude čas tak i lepit to svoje v téhle kategorii
Takže budu sledovat a když bude čas tak i lepit to svoje v téhle kategorii
Re: Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Díky.
Juraj1983: Takovou poklonu jsem nečekal. Patláme, tak jak nás to baví. A Tvé dakarky, které tvoříš. Doslova tvoříš. Jsou krásné a originální.
MatesHK: Tak se potkáváme dříve, než jsem čekal I když nikoli u F1, ale u pomalejších obrů. Držím palce s Ivecem, taky k Tobě nakukuju. Ať se dílo daří.
Takto zvýrazněný dezén jsem viděl už dávno... A přímo u tohoto modelu Liazy dezén takto vyzdvihl modelář muf10 během své stavby.
Ta kresba na bočnici k tomu přímo vybízela, tak proč to také nezkusit.
Pomalounku jsem se posunul o další dílky.
Motor je na světě.
Výfukové svody jsem stvořil z drátu obtočeného tenkým papírem.
Jak je zmiňováno téměř ve všech předchozích reportech. Osa ventilátoru není úplně v rovině s tunelem k chladiči. Tak jsem tunel na chladiči přípevnil na pevno (trochu níž), až po složení rámu a vyzkoušení na sucho.
Rám je tedy také hotov a vyztužen navrstveným kartonem.
Stříhejte, tvarujte a lepte s radostí.
Pěkný den. Ahoj.
Juraj1983: Takovou poklonu jsem nečekal. Patláme, tak jak nás to baví. A Tvé dakarky, které tvoříš. Doslova tvoříš. Jsou krásné a originální.
MatesHK: Tak se potkáváme dříve, než jsem čekal I když nikoli u F1, ale u pomalejších obrů. Držím palce s Ivecem, taky k Tobě nakukuju. Ať se dílo daří.
Takto zvýrazněný dezén jsem viděl už dávno... A přímo u tohoto modelu Liazy dezén takto vyzdvihl modelář muf10 během své stavby.
Ta kresba na bočnici k tomu přímo vybízela, tak proč to také nezkusit.
Pomalounku jsem se posunul o další dílky.
Motor je na světě.
Výfukové svody jsem stvořil z drátu obtočeného tenkým papírem.
Jak je zmiňováno téměř ve všech předchozích reportech. Osa ventilátoru není úplně v rovině s tunelem k chladiči. Tak jsem tunel na chladiči přípevnil na pevno (trochu níž), až po složení rámu a vyzkoušení na sucho.
Rám je tedy také hotov a vyztužen navrstveným kartonem.
Stříhejte, tvarujte a lepte s radostí.
Pěkný den. Ahoj.
Re: Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Ahoj.
Po delší době uvádím další příspěvek. (Nějak nebyla chuť a když už se chuť objevila, tak zase nebylo dost času na to, aby byl pokrok dostatečně výrazný. )
V každém případě pokračuji, pokračuji...
Rám jsem osadil držáky listových per. A přesunul jsem se k nápravám.
Mechanizmus zatáčení je stabilizován v této poloze na pevno a dílky, v budoucnu, nesoucí váhu vozu jsou zpevněny sekundovým lepidlem.
Tlumiče jsem dělal na dvakrát. Prvním pokusem se mi povedlo stvořit pláště tlumičů příliš baculaté, než aby se takto vešly do své přihrádky v držáku na rámu. Druhý pokus byl zdařilejší. Jen to jejich rozlepování a opětovné slepování se na konečném výsledku podepsalo. ... No, je na nich znát, že už něco zažily. A to jsem si myslel, že mě tady nemůže nic překvapit.
Nápravy umístěny na rámu.
A hotovka i s motorem a chladičem.
Pevně věřím, že zpráva o dalším postupu nebude s takovou prodlevou.
Krásný nový rok a hezký den. Mějte se. Ahoj.
Po delší době uvádím další příspěvek. (Nějak nebyla chuť a když už se chuť objevila, tak zase nebylo dost času na to, aby byl pokrok dostatečně výrazný. )
V každém případě pokračuji, pokračuji...
Rám jsem osadil držáky listových per. A přesunul jsem se k nápravám.
Mechanizmus zatáčení je stabilizován v této poloze na pevno a dílky, v budoucnu, nesoucí váhu vozu jsou zpevněny sekundovým lepidlem.
Tlumiče jsem dělal na dvakrát. Prvním pokusem se mi povedlo stvořit pláště tlumičů příliš baculaté, než aby se takto vešly do své přihrádky v držáku na rámu. Druhý pokus byl zdařilejší. Jen to jejich rozlepování a opětovné slepování se na konečném výsledku podepsalo. ... No, je na nich znát, že už něco zažily. A to jsem si myslel, že mě tady nemůže nic překvapit.
Nápravy umístěny na rámu.
A hotovka i s motorem a chladičem.
Pevně věřím, že zpráva o dalším postupu nebude s takovou prodlevou.
Krásný nový rok a hezký den. Mějte se. Ahoj.
Re: Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
No panečku... trvalo to sice trochu déle, ale o to větší je to podívaná. Nápravy super i když se nebudou přední kola natáčet. Stejně to bude stát ve vitríně, takže žádná křeč Tlumiče máš taky parádní i po tom repasu o kterém píšeš. A komplet ránu vypadá zdařile a tak nějak mě to napovídá, že to celé dáš na výbornou s hvězdičkou
Sleduje tě dál, kolego
Sleduje tě dál, kolego
Re: Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Díky.
Pokračuji ve vycházkovém tempu.
Dodělal jsem potrubí na motoru, za použití plastových profilů. Nechal jsem se inspirovat předešlými stavbami.
Zhotovil jsem sestup. A vrhl se na kardany. Nejdřív jsem sestavil drobné díly kloubů.
A jednotlivé hřídele umístil na podvozek, který je tímto hotov.
Mějte se krásně.
A u dalšího pokračování ahoj.
Pokračuji ve vycházkovém tempu.
Dodělal jsem potrubí na motoru, za použití plastových profilů. Nechal jsem se inspirovat předešlými stavbami.
Zhotovil jsem sestup. A vrhl se na kardany. Nejdřív jsem sestavil drobné díly kloubů.
A jednotlivé hřídele umístil na podvozek, který je tímto hotov.
Mějte se krásně.
A u dalšího pokračování ahoj.
Re: Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Fascinuje mě ta čistota lepení ... já mam vždycky všecho zachvíli upatlaný.
Podvozek super
Podvozek super
Re: Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Krásná práce. Tohle je radost sledovat. Čistota je něco co u mě ještě trochu kulhá...ale to není tvůj případ. Super!
Re: Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Díky kucí. Hezky se to čte. Vážím si toho. Však cítím ve svých činnostech bohaté rezervy. Fotky toho hodně schovají.
Mějte se fajnově.
Mějte se fajnově.
Re: Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Máš to super.
A nebuď jako já, nekrizuj . Je to ztrata času
A nebuď jako já, nekrizuj . Je to ztrata času
Re: Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Tyjo, nádhera. Z nejhoršího jsi venku, teď už jen barevné části modelu, tak šup, šup.
Re: Liaz 111.154 VK Dakar 2010 / VIMOS / 1:32
Zdravím všechny a děkuji za ohlasy.
Na řadu přišlo sestavení korby.
Lepení velkých dílů s následným nalepením vnitřních dílů obdobně velkých a ještě aby to drželo nějakou rovinu - prostě nic na co bych se těšil. Dosychání pod zátěží se v tomto období stalo denním rituálem.
Nedopadlo to tak špatně. Jen přední boční části korby (před jedinými žebry), na které by měla navazovat kabina se lehce kroutí směrem dovnitř. Zkoušel jsem je ještě vlhčit a rovnat pod zátěží, ale po každém pokusu se po čase vrátily zpátky. Navíc, čím víc jsem si s tím hrál, tím víc se vpisovalo zmíněné žebro do "roviny" boku. Takže třikrát a dost.
Při studování předešlých staveb stavitelům občas docházelo k tomu, že střecha byla kratší, než boční díly korby. Tomu jsem chtěl předejít tím, že jsem lepil od přední a zadní části směrem ke středu - možná o to záživnější bylo spasování obloučků v klesající části střechy. Občas to bylo divoké a na tvaru se to podepsalo, ovšem kresba celkem vyšla.
Do té vší srandy jsem si ještě vymyslel zadní plachtu.
Na nějaké vnitřní vybavení korby nemám fantaziji , tak mám zaplachtováno.
Taky jsem zasklil světla. Spíše jsem to chtěl zkusit. A výsledkem si nejsem tak úplně jistý, spokojený a ztotožněný. Uvidím, jak na to budu koukat s odstupem času.
No a na závěr, při zkušebním ukládání na rám - vadily blatníkům vyrovnávací nádržky tlumičů. (Měl jsem s tlumiči už dříve problém, že jsem je udělal baculatější, tak mě to dohnalo podruhé. ) Drobná úprava po odpreparování a už vše sedí.
Odhazuji notebook a jdu pokračovat.
Těším se na to, co mě ještě čeká.
Mějte se fajně. Ahoj.
Na řadu přišlo sestavení korby.
Lepení velkých dílů s následným nalepením vnitřních dílů obdobně velkých a ještě aby to drželo nějakou rovinu - prostě nic na co bych se těšil. Dosychání pod zátěží se v tomto období stalo denním rituálem.
Nedopadlo to tak špatně. Jen přední boční části korby (před jedinými žebry), na které by měla navazovat kabina se lehce kroutí směrem dovnitř. Zkoušel jsem je ještě vlhčit a rovnat pod zátěží, ale po každém pokusu se po čase vrátily zpátky. Navíc, čím víc jsem si s tím hrál, tím víc se vpisovalo zmíněné žebro do "roviny" boku. Takže třikrát a dost.
Při studování předešlých staveb stavitelům občas docházelo k tomu, že střecha byla kratší, než boční díly korby. Tomu jsem chtěl předejít tím, že jsem lepil od přední a zadní části směrem ke středu - možná o to záživnější bylo spasování obloučků v klesající části střechy. Občas to bylo divoké a na tvaru se to podepsalo, ovšem kresba celkem vyšla.
Do té vší srandy jsem si ještě vymyslel zadní plachtu.
Na nějaké vnitřní vybavení korby nemám fantaziji , tak mám zaplachtováno.
Taky jsem zasklil světla. Spíše jsem to chtěl zkusit. A výsledkem si nejsem tak úplně jistý, spokojený a ztotožněný. Uvidím, jak na to budu koukat s odstupem času.
No a na závěr, při zkušebním ukládání na rám - vadily blatníkům vyrovnávací nádržky tlumičů. (Měl jsem s tlumiči už dříve problém, že jsem je udělal baculatější, tak mě to dohnalo podruhé. ) Drobná úprava po odpreparování a už vše sedí.
Odhazuji notebook a jdu pokračovat.
Těším se na to, co mě ještě čeká.
Mějte se fajně. Ahoj.