Vityaz DT-30 / Ruští inženýři / 1:25 Hotovo
Napsal: sob 21.3.2020 13:49
Zdravím,
chtěl bych vám představit nový projekt do kterého jsem se pustil.Původně jsem sice měl v plánu něco úplně jiného ale při brouzdání tady na fóru jsem narazil na odkaz na free modely série Ruští inženýři a našel jsem tam model transportéru DT-30 což byla jasná volba.Chvíli jsem sice přemýšlel jestli je to legální ale jelikož se u modelu píše že můžete autora podpořit zasláním odměny na účet tak předpokládám že ano.Model bych chtěl přebarvit a beru ho jako zkoušku lepitelnosti protože v té sérii modelů jsou opravdu zajímavé kousky.
Vityaz DT – 30
Ruské (sovětské) pásové terénní vozidlo Vityaz se začalo vyvíjet již v roce 1977.Přičemž hlavním úkolem bylo přepravovat balistické střely do odlehlých míst Sibiře odkud by byly těžko zjistitelné.Avšak armáda brala Vityaz chladně, protože to byl stále kamion, ne obrněné auto. Několikrát byla jeho existence ohrožena, ale Vityaz byl zachráněn ropným a plynárenským sektorem Ruska a průzkumem,na severu se taková vozidla používají k dodávce zboží a jako podvozek pro zvláštní vybavení,tj. jeřáby, bagry, plošiny, hasičské vozy.
V roce 1981 bylo vozidlo vydáno do sériové výroby. S drobnými vylepšeními model pokračuje ve výrobě ve společnosti Vityaz Engineering Company dodnes.
Názvy úprav označují typ a kapacitu. Modelová řada výrobce zahrnuje následující modifikace Vityaz: DT-3, DT-5, DT-7, DT-8, DT-10 a DT-30, s nosností 3, 5, 7, 8, 10 a 30 tun.
Během 40 let provozu se terénní vozidla Vityaz úspěšně etablovala v nejtěžších silničních a klimatických podmínkách na Sibiři, Dálném východě a dokonce na Dálném severu. Technické vlastnosti dopravníku umožňují snadno se pohybovat sněhem, bažinami, lesy a dalšími typy neprůchodnosti při okolní teplotě -50 až +40 ° C.
V posledních letech se o Vityaz opět začala zajímat armáda a umísťovat na něj různé zbraňové systémy,souvisí to s vývojem Arktidy. Nízký povrchový tlak (0,3 atmosféry) umožňuje terénnímu vozidlu pohybovat se s nákladem na ledu, i když během testování na trase poloostrova Tiksi jeden z automobilů propadl ledem. Ale co je nejdůležitější, neutopil se a členové expedice zachránili jak terénní vozidlo, tak i palivové sudy, které neslo.
https://www.youtube.com/watch?v=SbeJbesBChs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=CXeSI5W9M3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozměry vozidla (vm): 15,9 x 3,1 x 3,3 (délka, šířka, výška).
Pohotovostní hmotnost: 28 t.
Užitečné zatížení: 30 t.
Výkon motoru: 800 hp
Rychlost (ve vodě): 4 km / h.
Rychlost na souši: 47 km / h.
Počet sedadel v kabině řidiče: 5.
Úhel stoupání na svahu (se suchou zeminou): 30 °
Model není extra složitý spíše pracný,hlavně pásy budou lahůdka.
Vystřihovánka má cca 28 stran přičemž na některých stranách jsou třeba jen 2 díly,takže to nebude žádný drobeček,celková délka modelu je 64 cm.Zatím mám slepeny podvozky,obšívka pasovala dobře jen s minimálními úpravami.
chtěl bych vám představit nový projekt do kterého jsem se pustil.Původně jsem sice měl v plánu něco úplně jiného ale při brouzdání tady na fóru jsem narazil na odkaz na free modely série Ruští inženýři a našel jsem tam model transportéru DT-30 což byla jasná volba.Chvíli jsem sice přemýšlel jestli je to legální ale jelikož se u modelu píše že můžete autora podpořit zasláním odměny na účet tak předpokládám že ano.Model bych chtěl přebarvit a beru ho jako zkoušku lepitelnosti protože v té sérii modelů jsou opravdu zajímavé kousky.
Vityaz DT – 30
Ruské (sovětské) pásové terénní vozidlo Vityaz se začalo vyvíjet již v roce 1977.Přičemž hlavním úkolem bylo přepravovat balistické střely do odlehlých míst Sibiře odkud by byly těžko zjistitelné.Avšak armáda brala Vityaz chladně, protože to byl stále kamion, ne obrněné auto. Několikrát byla jeho existence ohrožena, ale Vityaz byl zachráněn ropným a plynárenským sektorem Ruska a průzkumem,na severu se taková vozidla používají k dodávce zboží a jako podvozek pro zvláštní vybavení,tj. jeřáby, bagry, plošiny, hasičské vozy.
V roce 1981 bylo vozidlo vydáno do sériové výroby. S drobnými vylepšeními model pokračuje ve výrobě ve společnosti Vityaz Engineering Company dodnes.
Názvy úprav označují typ a kapacitu. Modelová řada výrobce zahrnuje následující modifikace Vityaz: DT-3, DT-5, DT-7, DT-8, DT-10 a DT-30, s nosností 3, 5, 7, 8, 10 a 30 tun.
Během 40 let provozu se terénní vozidla Vityaz úspěšně etablovala v nejtěžších silničních a klimatických podmínkách na Sibiři, Dálném východě a dokonce na Dálném severu. Technické vlastnosti dopravníku umožňují snadno se pohybovat sněhem, bažinami, lesy a dalšími typy neprůchodnosti při okolní teplotě -50 až +40 ° C.
V posledních letech se o Vityaz opět začala zajímat armáda a umísťovat na něj různé zbraňové systémy,souvisí to s vývojem Arktidy. Nízký povrchový tlak (0,3 atmosféry) umožňuje terénnímu vozidlu pohybovat se s nákladem na ledu, i když během testování na trase poloostrova Tiksi jeden z automobilů propadl ledem. Ale co je nejdůležitější, neutopil se a členové expedice zachránili jak terénní vozidlo, tak i palivové sudy, které neslo.
https://www.youtube.com/watch?v=SbeJbesBChs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=CXeSI5W9M3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozměry vozidla (vm): 15,9 x 3,1 x 3,3 (délka, šířka, výška).
Pohotovostní hmotnost: 28 t.
Užitečné zatížení: 30 t.
Výkon motoru: 800 hp
Rychlost (ve vodě): 4 km / h.
Rychlost na souši: 47 km / h.
Počet sedadel v kabině řidiče: 5.
Úhel stoupání na svahu (se suchou zeminou): 30 °
Model není extra složitý spíše pracný,hlavně pásy budou lahůdka.
Vystřihovánka má cca 28 stran přičemž na některých stranách jsou třeba jen 2 díly,takže to nebude žádný drobeček,celková délka modelu je 64 cm.Zatím mám slepeny podvozky,obšívka pasovala dobře jen s minimálními úpravami.