Tatra 815-7 6x6 UDS 214 / PMHT / 1:32 Hotovo
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815-7 6x6 UDS 214 / PMHT / 1:32 Hotovo
Ahoj
Už jsem zase tu. Dlouho jsem si nic nepostavil od Pmháťáků a tak jsem si vybral jejich ještě novinku, Tatru s UDSkem.
Přesto, že mám obě měřítka, rozhodl jsem se pro to menší, protože je mi teď milejší.
Stavbu jsem začal podle návodu centrální rourou. Trochu jsem se zasekl na torzní příčce R3p, její ukotvení není plně jasné z návodovky, ale pomohl mi Vašek ve svém vlákně. Narazil jsem i na problémy. Díl R3a po namotání na kulatinu má moc malý průměr a tím pádem má vůli v diferenciálu, díra je o cca 0,5mm větší než by měla být. Potom dílky R5f a R5c mají mít údajně průměr 1mm, ale já musel použít kulatiny o průměru 1,5mm. To je zatím asi vše. ... Jo a ještě mě trochu zlobí papír. Jeho růžky mají tendenci se lehce vrstvit. Už jsem musel zapravovat několik dílků.
Přední náprava. Trošku jsem jí nazdobil, taková klasika.
Už jsem zase tu. Dlouho jsem si nic nepostavil od Pmháťáků a tak jsem si vybral jejich ještě novinku, Tatru s UDSkem.
Přesto, že mám obě měřítka, rozhodl jsem se pro to menší, protože je mi teď milejší.
Stavbu jsem začal podle návodu centrální rourou. Trochu jsem se zasekl na torzní příčce R3p, její ukotvení není plně jasné z návodovky, ale pomohl mi Vašek ve svém vlákně. Narazil jsem i na problémy. Díl R3a po namotání na kulatinu má moc malý průměr a tím pádem má vůli v diferenciálu, díra je o cca 0,5mm větší než by měla být. Potom dílky R5f a R5c mají mít údajně průměr 1mm, ale já musel použít kulatiny o průměru 1,5mm. To je zatím asi vše. ... Jo a ještě mě trochu zlobí papír. Jeho růžky mají tendenci se lehce vrstvit. Už jsem musel zapravovat několik dílků.
Přední náprava. Trošku jsem jí nazdobil, taková klasika.
Naposledy upravil(a) Brzdič dne sob 13.3.2021 11:17, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 /1:32/ PMHT
Ondro ty jsi nezmar.....
Ale aspoň budeme mít v krátké době zase co obdivovat.
Ale aspoň budeme mít v krátké době zase co obdivovat.
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 /1:32/ PMHT
Určitě budu sledovat, také ji mám připravenou. Budeš dělat "čistostavbu" nebo opotřebovanou verzi?
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 /1:32/ PMHT
Ahoj
Marku to je potřeba, aby se mi náhodou nezkroutili pacičky.
Krejcak ... Čistá čistostavba to bude.
Marku to je potřeba, aby se mi náhodou nezkroutili pacičky.
Krejcak ... Čistá čistostavba to bude.
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 / PMHT / 1:32
Ahoj
Dodělal jsem centrální rouru, převodovku a nápravy a zase jsem to trošku nazdobil. Ani tady to nebylo bez chyb. Konkrétně díl R4a který se namotá na díl R4 je krátký a následně vám budou volně klinkat v diferenciálech.
Tím pádem vám nebude sedět ani díl R7g. Listová péra je potřeba podlepit papírem o gramáži 200 až 220, pokud použijete tenčí papír nebude vám vycházet jejich výška, což se stalo mě, tak pozor na to. A díl R4a musí mít průměr 1,5mm a ne 1mm jako je v návodu. To je vše zbytek se lepil na pohodu.
Dodělal jsem centrální rouru, převodovku a nápravy a zase jsem to trošku nazdobil. Ani tady to nebylo bez chyb. Konkrétně díl R4a který se namotá na díl R4 je krátký a následně vám budou volně klinkat v diferenciálech.
Tím pádem vám nebude sedět ani díl R7g. Listová péra je potřeba podlepit papírem o gramáži 200 až 220, pokud použijete tenčí papír nebude vám vycházet jejich výška, což se stalo mě, tak pozor na to. A díl R4a musí mít průměr 1,5mm a ne 1mm jako je v návodu. To je vše zbytek se lepil na pohodu.
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 / PMHT / 1:32
Ahoj
Mám tu menší pokrok ve stavbě, dožmoulal jsem motor. Nelepilo se to špatně, ale bez drobnách chybiček to nebylo. Na levé straně trubka vedoucí od svodů má úplně špatný tvar, jsou to dílky M6a,b,c. Nepasují okolo chladiče stlačeného vzduchu, já jsem použil lehce upravené dva dílky z vystřihovánky a jeden dílek jsem si vyrobil z barevného papíru. Další problém byl u dílku M3g, jeho obvodová část byla moc dlouhá, ale stačilo uříznout ty bílé místa na které se lepí díl M3h a vše sedí jak má.
Trošku se ještě obávám silenbloků na motoru, vyšli mi níž než by asi bylo dobré a motor by pak mohl být v rámu usazený nakřivo.
Mám tu menší pokrok ve stavbě, dožmoulal jsem motor. Nelepilo se to špatně, ale bez drobnách chybiček to nebylo. Na levé straně trubka vedoucí od svodů má úplně špatný tvar, jsou to dílky M6a,b,c. Nepasují okolo chladiče stlačeného vzduchu, já jsem použil lehce upravené dva dílky z vystřihovánky a jeden dílek jsem si vyrobil z barevného papíru. Další problém byl u dílku M3g, jeho obvodová část byla moc dlouhá, ale stačilo uříznout ty bílé místa na které se lepí díl M3h a vše sedí jak má.
Trošku se ještě obávám silenbloků na motoru, vyšli mi níž než by asi bylo dobré a motor by pak mohl být v rámu usazený nakřivo.
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 / PMHT / 1:32
Jsem čekal do čeho se po "Migu" pustíš . Za mě dobrá volba . Budu sledovat .
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 / PMHT / 1:32
Ahoj
Díky Zbyňo, pokusím se tě nezklamat.
Já jsem se jinak pustil do rámu. Jedna jeho podélná část se mi lehce prohnula asi 1mm po celé délce, což je téměř nic. Ale nedalo mi to a tak jsem se jí pokusil narovnat o hranu stolu. Dělám to tak vždy, ale co se nestalo, celí nosník se mi zlomil, v ten okamžik ze mě vypadlo pár hřejivých slov. Nosník jsem pohodil na stůl a šel se uklidnit do ledničky. Když jsem se uklidnil plátkem Debrecínky šel jsem prozkoumat škody. Nakonec jsem zjistil že do původního stavu nosník nedostanu ale škody nebudou tak drastické a půjdou aspoň z části napravit a ve výsledku nebudou vidět. Což bylo potěšující.
Jinak se rám lepil dobře a na žádný zádrhel jsem nepřišel.
Zadní světla jsem nechal papírové, jejich tvar se na zasklívání moc nehodí, byl by to asi očistec.
Díky Zbyňo, pokusím se tě nezklamat.
Já jsem se jinak pustil do rámu. Jedna jeho podélná část se mi lehce prohnula asi 1mm po celé délce, což je téměř nic. Ale nedalo mi to a tak jsem se jí pokusil narovnat o hranu stolu. Dělám to tak vždy, ale co se nestalo, celí nosník se mi zlomil, v ten okamžik ze mě vypadlo pár hřejivých slov. Nosník jsem pohodil na stůl a šel se uklidnit do ledničky. Když jsem se uklidnil plátkem Debrecínky šel jsem prozkoumat škody. Nakonec jsem zjistil že do původního stavu nosník nedostanu ale škody nebudou tak drastické a půjdou aspoň z části napravit a ve výsledku nebudou vidět. Což bylo potěšující.
Jinak se rám lepil dobře a na žádný zádrhel jsem nepřišel.
Zadní světla jsem nechal papírové, jejich tvar se na zasklívání moc nehodí, byl by to asi očistec.
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 / PMHT / 1:32
Ta jedna noha tak nějak levituje . Zdá se mi to a nebo to je způsobené tím zlomeným rámem ?
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 / PMHT / 1:32
To jo tím papírem na focení, nebyl úplně rovný.
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 / PMHT / 1:32
výmluvy výmluvy... beztak se ti to zkroutilo a teď čekáš na nový výtiskBrzdič píše:To jo tím papírem na focení, nebyl úplně rovný.
ale jinak tyhle reporty se mi hrozně líbí, aspoň má člověk trošku motivace (i když ví, že něco prostě nikdy umět nebude)
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 / PMHT / 1:32
IceZero ... na další report si teď pěkně počkáš. A kvůli novému výtisku ro fakt není.
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 / PMHT / 1:32
Ondro, já vím proč a klidně si počkám... hlavně, že to dopadlo dobře a přeju brzkou rekonvalescenci
Re: Tatra 815-7 6x6 UDS 214 / PMHT / 1:32
Rám je z plastových profilů, nebo jsi ho spájel z Cu drátu?