Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Opět další postup.
Díly s číslem 24 sestaveny.
Díly s číslem 25 také na svém místě. Zatím jsem nepřilepoval ozubený talíř pod nástavbu pro otáčení nástavby kvůli stabilitě na podložce.
(Trochu jsem musel upravovat díly 25e, jelikož jsem nejspíš do bočního rámu vlepil nepřesně zlomenou desku 21k, na které díly 25e sedí, a pak by osa 35z3 neprocházela přesně skrz všechny čtyri otvory, kudy má procházet.)
(více foto v galerii)
Nyní přejdu na díly s číslem 26 (kabina strojníka). Zasklívání jsem si nacvičil na kabině řidiče, tak snad už strojníkova kabina bude jednodušší
Díly s číslem 24 sestaveny.
Díly s číslem 25 také na svém místě. Zatím jsem nepřilepoval ozubený talíř pod nástavbu pro otáčení nástavby kvůli stabilitě na podložce.
(Trochu jsem musel upravovat díly 25e, jelikož jsem nejspíš do bočního rámu vlepil nepřesně zlomenou desku 21k, na které díly 25e sedí, a pak by osa 35z3 neprocházela přesně skrz všechny čtyri otvory, kudy má procházet.)
(více foto v galerii)
Nyní přejdu na díly s číslem 26 (kabina strojníka). Zasklívání jsem si nacvičil na kabině řidiče, tak snad už strojníkova kabina bude jednodušší
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Pokračuji na budce strojníka.
Zvolil jsem, jako kabinu automobilu, prosklenou variantu. Prosklení jsem řešil tak, že jsem si z tuhé fólie naohýbal ještě jednu jakousi kabinku a tu vlepil oboustrankou do vnitřku budky strojníka. Touto cestou jsem šel z důvodu zpevnění celé samotné budky strojníka. Zde je vyfocený postup:
Nicméně toto řešení mělo své úskalí v tom, že se zmenšil celý vnitřek budky a všechny vnitřní díly interieru jsem musel ořezat, aby se tam vešly.
Zapomněl jsem na to, že tam budu ještě vkládat vnitřní podlahu. Proto pokud budete někdo lepit tuto vystřihovánku, tak doporučuji oříznout ještě spodky vnitřních dílů interieru, aby na ně šla hezky nasadit podlaha 28a a následně pohodlně zalepit a překlopit chlopněmi dílu 26h. (viz.: návodná kresba řezu budkou strojníka)
Potom jsem ještě narazil na vnitřním dílu interieru nad čelním oknem na bílý bod, jako by zde mělo být něco nalepeno (viz.: další obrázek), ale nikde v návodu o ničem není zmínka. Tak pokud někdo budete vědět, co tam patří... ...budu rád za radu.
Zvolil jsem, jako kabinu automobilu, prosklenou variantu. Prosklení jsem řešil tak, že jsem si z tuhé fólie naohýbal ještě jednu jakousi kabinku a tu vlepil oboustrankou do vnitřku budky strojníka. Touto cestou jsem šel z důvodu zpevnění celé samotné budky strojníka. Zde je vyfocený postup:
Nicméně toto řešení mělo své úskalí v tom, že se zmenšil celý vnitřek budky a všechny vnitřní díly interieru jsem musel ořezat, aby se tam vešly.
Zapomněl jsem na to, že tam budu ještě vkládat vnitřní podlahu. Proto pokud budete někdo lepit tuto vystřihovánku, tak doporučuji oříznout ještě spodky vnitřních dílů interieru, aby na ně šla hezky nasadit podlaha 28a a následně pohodlně zalepit a překlopit chlopněmi dílu 26h. (viz.: návodná kresba řezu budkou strojníka)
Potom jsem ještě narazil na vnitřním dílu interieru nad čelním oknem na bílý bod, jako by zde mělo být něco nalepeno (viz.: další obrázek), ale nikde v návodu o ničem není zmínka. Tak pokud někdo budete vědět, co tam patří... ...budu rád za radu.
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Dopídili jsem se k tomu, že nad čelním oknem má být ovládací páka pracovního světlometu. Ale ne na čelní stěně, jak je ve vystřihovánce vyznačeno, ale na stropu. Nicméně jsem ve vystřihovánce nenašel žádný díl, který by se tam měl nalepit, tak jsem si vyrobil páku svou. Je to stočený 5mm proužek papíru a na konci návin trojúhelníkového proužku jako kulička .
Dál jsem vyráběl ovládací páky nástavby. Výroba probíhala také svinutím 5mm proužku kancelářského papíru. Výsledná kulatina má průměr 0,8mm. Na konci také návin trojúhelníkového proužku jako kulička.
Zbývá akorát nabarvit, poskládat a vlepit do budky .
Dál jsem vyráběl ovládací páky nástavby. Výroba probíhala také svinutím 5mm proužku kancelářského papíru. Výsledná kulatina má průměr 0,8mm. Na konci také návin trojúhelníkového proužku jako kulička.
Zbývá akorát nabarvit, poskládat a vlepit do budky .
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Když papírák, tak papírák! Pěkná práce
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Po budce strojníka jsem přešel na kompletaci jeřábového ramene. Jelikož jsem si přál, aby se oba výložníky vysouvaly souměrně vzájemně na sobě, bylo trochu potřeba oba výložníky poupravit.
Vyrobil jsem si pomocnou kladku, která je připevněna na pomocnou konstrukci, jež prochází vnitřkem nejmenšího výložníku, a ta připevněna k patě středního výložníku.
Na patě středního výložníku je umístěna další kladka ve tvaru válečku.
Přes tyto 2 kladky prochází provázek, který je na jednom konci připevněn na konci venkovní skříně ramene jeřábu a na druhém konci na patě venkovní skříně. Obě kladky, jak velkou, tak váleček, jsem "vyztužil" vteřinovým lepidlem, aby se do nich nezařezával poměrně dost napnutý provázek, který hýbe výložníky.
Přikládám krátké video, jak ty výložníky fungují :
https://tomas590.rajce.idnes.cz/Tatra_8 ... 1523827318
Dále pak jeřábová hlava. Základ hlavy byl celkem jednoduchý.
Na volno nasazená na výložníku.
Cvičné nasazení ramene na nástavbě.
Zde je možné vidět uchycení zmiňovaného provázku na dně venkovní skříně, provlečeného skrze obě kladky:
a na spodní straně na konci venkovní skříně:
Dále kompletace různých doplňků na skříň ramene, kompletace kladek do hlavy výložníku.
Pro spojení bočních stěn hlavy výložníku autor od RW nabádá použít tenký drátek natřený na žluto. Jelikož pro retuš používám temperové barvy, nedokážu si představit, že by tato držela na nějakém kovu. Použil jsem tedy dřevěné párátko, které jsem sbrousil z průměru 2 mm na průměr 0,5 mm a to natřel na žluto. To samé i na konci skříně a výložníku. Přiznávám, že práce to byla ne moc zábavná... , ale výsledek mě příjemně potěšil
Další dost schopnou piplačkou je kozlík na hlavě výložníku pro zavěšení krakorce. Tady jsem do vzhledu modelu přispěl asi největším počtem nepřesností... Teď už vím, že na tyto titěrnosti bych nepoužíval metodu ohýbání papíru, ale rozřezání jednotlivých dílů na prvočinitele a následným slepení k sobě .
Momentálně mám před sebou na stole kladnice. Jelikož jsem si nejprve spoustu dílů, označených různými hvězdičkami, bezmyšlenkovitě podlepil, tak jsem záhy zjistil, že díl 38a (bočnice kladek v kladnici) SE PODLEPOVAT NEMÁ , i když to autor ve vystřihovánce chybně označil symbolem ** . Následně jsem musel kartón odseparovat skalpelem a zbytky na rubu seškrabat ocelovým pravítkem. Měl jsem z toho docela strach, ale šlo to poměrně snadno .
Vyrobil jsem si pomocnou kladku, která je připevněna na pomocnou konstrukci, jež prochází vnitřkem nejmenšího výložníku, a ta připevněna k patě středního výložníku.
Na patě středního výložníku je umístěna další kladka ve tvaru válečku.
Přes tyto 2 kladky prochází provázek, který je na jednom konci připevněn na konci venkovní skříně ramene jeřábu a na druhém konci na patě venkovní skříně. Obě kladky, jak velkou, tak váleček, jsem "vyztužil" vteřinovým lepidlem, aby se do nich nezařezával poměrně dost napnutý provázek, který hýbe výložníky.
Přikládám krátké video, jak ty výložníky fungují :
https://tomas590.rajce.idnes.cz/Tatra_8 ... 1523827318
Dále pak jeřábová hlava. Základ hlavy byl celkem jednoduchý.
Na volno nasazená na výložníku.
Cvičné nasazení ramene na nástavbě.
Zde je možné vidět uchycení zmiňovaného provázku na dně venkovní skříně, provlečeného skrze obě kladky:
a na spodní straně na konci venkovní skříně:
Dále kompletace různých doplňků na skříň ramene, kompletace kladek do hlavy výložníku.
Pro spojení bočních stěn hlavy výložníku autor od RW nabádá použít tenký drátek natřený na žluto. Jelikož pro retuš používám temperové barvy, nedokážu si představit, že by tato držela na nějakém kovu. Použil jsem tedy dřevěné párátko, které jsem sbrousil z průměru 2 mm na průměr 0,5 mm a to natřel na žluto. To samé i na konci skříně a výložníku. Přiznávám, že práce to byla ne moc zábavná... , ale výsledek mě příjemně potěšil
Další dost schopnou piplačkou je kozlík na hlavě výložníku pro zavěšení krakorce. Tady jsem do vzhledu modelu přispěl asi největším počtem nepřesností... Teď už vím, že na tyto titěrnosti bych nepoužíval metodu ohýbání papíru, ale rozřezání jednotlivých dílů na prvočinitele a následným slepení k sobě .
Momentálně mám před sebou na stole kladnice. Jelikož jsem si nejprve spoustu dílů, označených různými hvězdičkami, bezmyšlenkovitě podlepil, tak jsem záhy zjistil, že díl 38a (bočnice kladek v kladnici) SE PODLEPOVAT NEMÁ , i když to autor ve vystřihovánce chybně označil symbolem ** . Následně jsem musel kartón odseparovat skalpelem a zbytky na rubu seškrabat ocelovým pravítkem. Měl jsem z toho docela strach, ale šlo to poměrně snadno .
Naposledy upravil(a) Tomáš59 dne pát 18.2.2022 16:37, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Super práce,to vysouvání výložníku to je bomba.
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
To je parádní! To musím s dovolením okopírovat
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Jasná věc, kopírování dovoleno .
Přemýšlel jsem nad 3 výložníky a asi by taky šly vyrobit vzájemně vysouvací, ale mám trochu obavu o dostatek prostoru na umístění kladek. Musel by to člověk vyzkoušet .
Přemýšlel jsem nad 3 výložníky a asi by taky šly vyrobit vzájemně vysouvací, ale mám trochu obavu o dostatek prostoru na umístění kladek. Musel by to člověk vyzkoušet .
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Tak tohle je vážně super nápad. Perfektní práce.
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Dráťáci mají v plánu stavět jeřáb ?Nafe_CZ píše:To je parádní! To musím s dovolením okopírovat
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Skvělá práce a to rameno, to je pecka.
Sice jsem zatim nepobral, jak to funguje , ale to se poddá, až mi zase zapne rozum .
Sice jsem zatim nepobral, jak to funguje , ale to se poddá, až mi zase zapne rozum .
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Pěkně si s tím hraješ.
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Děkuji za pochvalu...
Přišel na řadu krakorec, ze kterého jsem měl osypky od samého začátku, co jsem do ADčka střihl . Ale na štěstí už to je hodně dávno , tak jsem měl poměrně dost času popřemýšlet, jak to vyrobím . Zvolil jsem variantu nabalení na špejli. Samozřejmě špejle má nějaký průměr (3 mm), který se mi vůbec nehodil na obalení, potřeboval jsem 2,5 mm. Musel jsem tedy sbrušovat. Ale v tom už jsem nasbíral zkušenosti se sbrušováním párátek, tak to nebylo nic složitého .
Dva 2,5 mm kartony nalepené na šmirgl a postupně obrousit do kulata. Pak vzniknou 2 ideální použitelné špejle .
Na řadu přišlo obalování. Měl jsem obavu, aby se mi papír namočením lepidlem neroztáhl a neprohl (no prostě nezkroutil).
Se samotným vytvarováním papíru a následným obalením na jednu 17 cm dlouhou špejli jsem si hrál 45 minut, ale na to, že jsem takovou věc dělal poprvé, si myslím, že se to povedlo .
Pak už jen slepit 2 tyčky k sobě a nalepit koncové díly.
Pístnice jsem vyráběl dle návodu ve šmikajdě, s tím rozdílem, že jsem (opět sbroušené párátko) obalil zrcadlovou (chromovou) lepící páskou.
A výsledek:
Teď už zbývají jen kladnice a všelijaká ta drobotina, jako jsou reflektory, stěrače, různá madla a podobně... A pak kompletace .
Přišel na řadu krakorec, ze kterého jsem měl osypky od samého začátku, co jsem do ADčka střihl . Ale na štěstí už to je hodně dávno , tak jsem měl poměrně dost času popřemýšlet, jak to vyrobím . Zvolil jsem variantu nabalení na špejli. Samozřejmě špejle má nějaký průměr (3 mm), který se mi vůbec nehodil na obalení, potřeboval jsem 2,5 mm. Musel jsem tedy sbrušovat. Ale v tom už jsem nasbíral zkušenosti se sbrušováním párátek, tak to nebylo nic složitého .
Dva 2,5 mm kartony nalepené na šmirgl a postupně obrousit do kulata. Pak vzniknou 2 ideální použitelné špejle .
Na řadu přišlo obalování. Měl jsem obavu, aby se mi papír namočením lepidlem neroztáhl a neprohl (no prostě nezkroutil).
Se samotným vytvarováním papíru a následným obalením na jednu 17 cm dlouhou špejli jsem si hrál 45 minut, ale na to, že jsem takovou věc dělal poprvé, si myslím, že se to povedlo .
Pak už jen slepit 2 tyčky k sobě a nalepit koncové díly.
Pístnice jsem vyráběl dle návodu ve šmikajdě, s tím rozdílem, že jsem (opět sbroušené párátko) obalil zrcadlovou (chromovou) lepící páskou.
A výsledek:
Teď už zbývají jen kladnice a všelijaká ta drobotina, jako jsou reflektory, stěrače, různá madla a podobně... A pak kompletace .
Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32
Místo špejle bych použil plastové profily příslušného průměru a máš to bez pracného broušení.