Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25
Moderátor: jozkin
Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25
A jsem opět zde,jak jsem již dříve psal u drezíny,pustil jsem se do stavby této tendrovky
Něco malinko historie a technických údajů co je psáno ve šmikjdě
Projekt parní lokomotivy OKZ32 byl vypracován konstrukční kanceláří továrny H.Cegielskigo v Poznani. Hlavním cílem konstrukčního týmu, který vedl profesor Antoni Ksieźopolski, bylo vyprojektovat parní lokomotivu, ke službě na horské trati Kraków – Zakopane. Vzhledem k profilu trati a vzhledem k tomu, že docházelo k trojnásobné změně směru jízdy, padla volba na tendrové uspořádání 1-5-1. Projekt byl schválen v roce 1932 jako série OKz32. První lokomotiva byla vyrobena v roce 1934 a ihned byla testována. Zkušební jízdy na trati Kraków – Zakopane byly hodnoceny pozitivně. Lokomotivy série OKz32 byly velmi povedené stroje a mohly táhnout i nákladní soupravy. V letech 1934 – 1938 bylo v továrně H.Cieselskiego vyrobeno 25 těchto lokomotiv. 2.sv.v. přežilo 11 z nich. Domovském depem bylo depo Kraków Plaszów. Do současné doby se zachoval pouze jeden stroj této série. Nachází se v železničním skanzenu v Chabówce, kde v roce 2002 prodělal hlavní opravy.
Autor překladu Pavel Szostek
Více info zde: https://de.wikipedia.org/wiki/PKP-Baureihe_OKz32" onclick="window.open(this.href);return false;
Technická data:
Typ náprav 1-5-1
Průměr válce/zdvih válce 630/700mm
Průměr hnacích kol 1450mm
Průměr pojezdových kol 860mm
Délka lokomotivy s nárazníky 15320mm
Tlak v kotli 1,5Mpa(15kg/cm2)
Hmotnost vyzbrojené lokomotivy 118,4t
Tažná síla 172kN(17 200kG)
Výkon 1380kw(1868k)
Maximální rychlost 75km/h
Objem vodních nádrží 10m3
Objem uhláku 6t
Nejmenší poloměr zatáčky 150m
A teď již k samotné stavbě,ikdyž moc toho zatím není
Hotový základ rámu,kde se zatím zdržuju s nýtováním spodních partií
Prozatím končím hlášení a jdu pokračovat.
Tomáš
Něco malinko historie a technických údajů co je psáno ve šmikjdě
Projekt parní lokomotivy OKZ32 byl vypracován konstrukční kanceláří továrny H.Cegielskigo v Poznani. Hlavním cílem konstrukčního týmu, který vedl profesor Antoni Ksieźopolski, bylo vyprojektovat parní lokomotivu, ke službě na horské trati Kraków – Zakopane. Vzhledem k profilu trati a vzhledem k tomu, že docházelo k trojnásobné změně směru jízdy, padla volba na tendrové uspořádání 1-5-1. Projekt byl schválen v roce 1932 jako série OKz32. První lokomotiva byla vyrobena v roce 1934 a ihned byla testována. Zkušební jízdy na trati Kraków – Zakopane byly hodnoceny pozitivně. Lokomotivy série OKz32 byly velmi povedené stroje a mohly táhnout i nákladní soupravy. V letech 1934 – 1938 bylo v továrně H.Cieselskiego vyrobeno 25 těchto lokomotiv. 2.sv.v. přežilo 11 z nich. Domovském depem bylo depo Kraków Plaszów. Do současné doby se zachoval pouze jeden stroj této série. Nachází se v železničním skanzenu v Chabówce, kde v roce 2002 prodělal hlavní opravy.
Autor překladu Pavel Szostek
Více info zde: https://de.wikipedia.org/wiki/PKP-Baureihe_OKz32" onclick="window.open(this.href);return false;
Technická data:
Typ náprav 1-5-1
Průměr válce/zdvih válce 630/700mm
Průměr hnacích kol 1450mm
Průměr pojezdových kol 860mm
Délka lokomotivy s nárazníky 15320mm
Tlak v kotli 1,5Mpa(15kg/cm2)
Hmotnost vyzbrojené lokomotivy 118,4t
Tažná síla 172kN(17 200kG)
Výkon 1380kw(1868k)
Maximální rychlost 75km/h
Objem vodních nádrží 10m3
Objem uhláku 6t
Nejmenší poloměr zatáčky 150m
A teď již k samotné stavbě,ikdyž moc toho zatím není
Hotový základ rámu,kde se zatím zdržuju s nýtováním spodních partií
Prozatím končím hlášení a jdu pokračovat.
Tomáš
Naposledy upravil(a) Slepičák dne úte 21.1.2020 20:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Parní lokomotiva OKz32 /ANGRAF/ 1:25
Zdravím,
po 2. s.v. jich něco málo sloužilo i u nás, ale ČSD značení si nepamatuji, musel bych se mrknout do atlasu lokomotiv.
Moc pěkná práce, těším se na pokračování.
Hemza Jan
po 2. s.v. jich něco málo sloužilo i u nás, ale ČSD značení si nepamatuji, musel bych se mrknout do atlasu lokomotiv.
Moc pěkná práce, těším se na pokračování.
Hemza Jan
Re: Parní lokomotiva OKz32 /ANGRAF/ 1:25
V r. 1945 sem byly zavlečeny dvě: 95.311 DR ex OKz 32-16 PKP a 95.312 DR ex OKz 32-19 PKP. První byla vrácena k PKP v červenci 1952, druhá v květnu 1949. Označení ČSD nikdy nedostaly a ani tu nejezdily, jenom čekaly někde v kopřivách (pravděpodobně označené jako trofeje SSSR, protože Sověti šmahem značili jako trofej vše, u čeho nešel ihned a prokazatelně doložit původ), až se vyřeší poválečné zmatky a tahanice kolem válečné kořisti.hemza píše:...po 2. s.v. jich něco málo sloužilo i u nás, ale ČSD značení si nepamatuji, musel bych se mrknout do atlasu lokomotiv...
Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25
Čelník pěknej, ale ty brzdový hadice doporučuju eště předělat. Působí strašně krátký. V reálu se s druhým vozidlem spojujou na úrovni talířů nárazníků, ale prověšený. Tady mi to příde, že k talířom by to bylo jestli vůbec, tak našponovaný.
Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25
Po dlouhé době neaktivity zapříčiněnou prací a jiným aktivitám jsem zde s menším postupem. Rám už stojí na kolech
[/url]
Dále pokračují výrobou brzd
[/url]
Zatím vše ,teď už bude snad postup malinko rychlejší
Tomáš
[/url]
Dále pokračují výrobou brzd
[/url]
Zatím vše ,teď už bude snad postup malinko rychlejší
Tomáš
Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25
Zdravím všechny přátele papírového koníčku. Dnes jsem tu bohužel s posledním příspěvkem v tomto vlákně. Mojí vlastní vinou a neopatrností jsem nechal při odchodu z bytu puštěné andulky a jak to dopadlo je vidět na fotkách.
K modelu se již vracet nebudu, musel bych nejspíše začít od 0 a to už se mi nechce. U jiného modelu ahoj
Tomáš
K modelu se již vracet nebudu, musel bych nejspíše začít od 0 a to už se mi nechce. U jiného modelu ahoj
Tomáš
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25
A jaké z toho plyne ponaučení....? NEKUPOVAT SI ANDULKY!!!
Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25
Kočky by měly hody ....
Re: Parní lokomotiva OKz32 / ANGRAF / 1:25
Kočky umí také své.. škoda soucítím, vím jaké to je.