Formule 1 / speciál ABC / 1:24
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
8. March 871, Ivan Capelli, 1987, Michal Antonický, Jaroslav Krulich
Tento vůz byl připraven pro sezónu 1987, z finančních důvodů byl nasazen pouze jeden, pilotovaný šampionem Formule 3000 z roku 1986, Ivanem Capellim. 6. místo v Monacu bylo jeho nejlepší umístění.
Konstrukce modelu je podobná předešlé Lole s plochou deskou podvozku, na kterou se lepí pomocí držáků karoserie a motor.
Stavbu jsem začal po dokoukání betexího workshopu, na kterém TEO ukazoval techniku lepení kol. Já do té doby stáčel pásky pod běhouny a byl jsem s tím spokojenej, ale přece jen jsem zkusil vykroužit z milimetrového kartonu boky kol a musím říct, že hned první kolo, co jsem touto metodou zkusil, je lepší než jakékoliv kolo, co jsem udělal dřív. Takže TEOvi díky
Nejdřív jsem se ale musel naučit pracovat s Olfa kružítkem, který vlastním už dva roky, ale doteď jsem ho nevzal do ruky
Pak jsem dal dohromady podvozek a motor, upravil vstupy vzduchu do motorů, které přikryju síťkou. Začínám pracovat na karosérii, zatím všechno sedí, jak má. Na posledních fotkách je všechno jen nasucho složené.
Tento vůz byl připraven pro sezónu 1987, z finančních důvodů byl nasazen pouze jeden, pilotovaný šampionem Formule 3000 z roku 1986, Ivanem Capellim. 6. místo v Monacu bylo jeho nejlepší umístění.
Konstrukce modelu je podobná předešlé Lole s plochou deskou podvozku, na kterou se lepí pomocí držáků karoserie a motor.
Stavbu jsem začal po dokoukání betexího workshopu, na kterém TEO ukazoval techniku lepení kol. Já do té doby stáčel pásky pod běhouny a byl jsem s tím spokojenej, ale přece jen jsem zkusil vykroužit z milimetrového kartonu boky kol a musím říct, že hned první kolo, co jsem touto metodou zkusil, je lepší než jakékoliv kolo, co jsem udělal dřív. Takže TEOvi díky
Nejdřív jsem se ale musel naučit pracovat s Olfa kružítkem, který vlastním už dva roky, ale doteď jsem ho nevzal do ruky
Pak jsem dal dohromady podvozek a motor, upravil vstupy vzduchu do motorů, které přikryju síťkou. Začínám pracovat na karosérii, zatím všechno sedí, jak má. Na posledních fotkách je všechno jen nasucho složené.
Naposledy upravil(a) Horas dne pát 6.8.2021 7:51, celkem upraveno 1 x.
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
Parádní lepení....čistá stavbička, no a ta kola....super.
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
Tak daj potom vedieť ako to šlo, čo si použil, ako riedil, nastavenia pištolky/kompresora. Každá rada je užitočná.Horas píše: Příští víkend se pokusím pořádně procvičit v lakování pomocí airbrushe a pak asi přelakuju všechny dosavadní formule, to bude velká akce.
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
K tomu testování airbrushe jsem se nedostal, neměl jsem morálku. Chtěl bych najít nejlepší poměr ředění, tlaku a tloušťky vrstev tak, aby byl výsledný povrch jednolitý co nejlesklejší. Použiju na to figurky mechaniků z tohoto sešitu. Pak samozřejmě poreferuju.
Ale na lepení jsem si čas udělal, dolepil jsem kokpit a s motorem jsem ho nalepil na podvozek. Pak jsem zkompletoval a osadil i bočnice.
Papír podvozku se mi před přilepením kokpitu zkroutil do vrtule a nedalo se to narovnat. V zoufalství jsem ho postříkal vodou z rozprašovače na kytky a se savým papírem ho dal vylisovat do knížky. Přes noc se krásně narovnal
Teď už chybí jen zprasit spojlery, přední závěsy kol a pár detailů a hlavně volant a formulka bude hotová.
Ale na lepení jsem si čas udělal, dolepil jsem kokpit a s motorem jsem ho nalepil na podvozek. Pak jsem zkompletoval a osadil i bočnice.
Papír podvozku se mi před přilepením kokpitu zkroutil do vrtule a nedalo se to narovnat. V zoufalství jsem ho postříkal vodou z rozprašovače na kytky a se savým papírem ho dal vylisovat do knížky. Přes noc se krásně narovnal
Teď už chybí jen zprasit spojlery, přední závěsy kol a pár detailů a hlavně volant a formulka bude hotová.
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
Krásně trefená retuš .
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
Moc pěkný a čistý...tak to má vypadat Příště bych podlepil zavěšení aspoň kancelářským papírem nebo napustil vteřinovým lepidlem aby ti to drželo pěkně tvar a nekroutilo se ti to , ale je to detail
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
March už je dodělaný, ale byl na výstavě ve Velkém Meziříčí a tak vám pošlu finální fotky, až se mi vrátí zpět. Mezitím posílám další hotovou formuli, chtěl jsem ji taky stihnout dodělat na výstavu, což jsem nestihl
Jinak jsem testoval lakování airbrushem s tím výsledkem, že lakování s Motipem ve spreji je rychlejší a stejně kvalitní. Jen to chce jít na to opatrně a dávat slabé vrstvy, na tomto Jordanu je 8 vrstev laku.
9. Jordan EJ11, Jarno Trulli, 2001, Petr Špinler
Tahle formulka je moje srdcovka, v těch letech na přelomu století, kdy velkým cenám vévodilo Ferrari s McLarenem, tak Jordan byl v čele té druhé ligy F1 a já jim fandil, aby alespoň nějaké pódium utrhly ty žluté vozy pro sebe. V roce 1999 byl ještě Frenzen třetí v celkovém pořadí, pak se ale výkony Jordanu zhoršily a v roce 2001 už přišla série problémů a tahle žlutočerná formule většinu závodů ani nedojela.
Původně jsem chtěl lepit formuli Heinze-Haralda Frenzena, uprostřed lepení jsem si ale všimnul, že už lepím formuli Jarna Trulliho Stavba byla v pohodě, chtěl jsem ji původně stihnout za týden, to bych to ale odfláknul, takže jsem se uklidnil a protáhnul to o tři večery dál. Oproti vystřihovánce jsem na modelu podlepoval co se dalo, vytvořil jsem loukotě kola, obrousil a kulatinou uhladil hrany trupu. Dezén kol je z proužků černého papíru.
Jinak jsem testoval lakování airbrushem s tím výsledkem, že lakování s Motipem ve spreji je rychlejší a stejně kvalitní. Jen to chce jít na to opatrně a dávat slabé vrstvy, na tomto Jordanu je 8 vrstev laku.
9. Jordan EJ11, Jarno Trulli, 2001, Petr Špinler
Tahle formulka je moje srdcovka, v těch letech na přelomu století, kdy velkým cenám vévodilo Ferrari s McLarenem, tak Jordan byl v čele té druhé ligy F1 a já jim fandil, aby alespoň nějaké pódium utrhly ty žluté vozy pro sebe. V roce 1999 byl ještě Frenzen třetí v celkovém pořadí, pak se ale výkony Jordanu zhoršily a v roce 2001 už přišla série problémů a tahle žlutočerná formule většinu závodů ani nedojela.
Původně jsem chtěl lepit formuli Heinze-Haralda Frenzena, uprostřed lepení jsem si ale všimnul, že už lepím formuli Jarna Trulliho Stavba byla v pohodě, chtěl jsem ji původně stihnout za týden, to bych to ale odfláknul, takže jsem se uklidnil a protáhnul to o tři večery dál. Oproti vystřihovánce jsem na modelu podlepoval co se dalo, vytvořil jsem loukotě kola, obrousil a kulatinou uhladil hrany trupu. Dezén kol je z proužků černého papíru.
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
Zase nádhera.
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
pěkný fakt moc...moje nejoblíbenější F1 JORDAN
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: stř 5.5.2021 11:18
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
krásne. tento špeciál by som chcel vlastniť závidím
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
Technoslav: Stále se dá sehnat jak celý sešit, tak jednotlivé formule. A i jinak je pěkných modelů formulí všude celkem dost.
Mimochodem, když jsme u toho, sháním PKAA 2 a PKAA 6, kdyby někdo měl v archívu a nechtěl lepit. Slibuju, že to všechno slepím
A tady jsou ještě slíbené fotky toho modrého Marche. Dokončení stavby už bylo bez problémů.
Mimochodem, když jsme u toho, sháním PKAA 2 a PKAA 6, kdyby někdo měl v archívu a nechtěl lepit. Slibuju, že to všechno slepím
A tady jsou ještě slíbené fotky toho modrého Marche. Dokončení stavby už bylo bez problémů.
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
10. Ferrari 312 T4, Jody Scheckter, 1979, Petr Špinler
Pokračuju s další formulí, tentokrát to je Ferrari, se kterým se Jody Scheckter v roce 1979 stal mistrem světa. série 312T je legendární, jezdili na ní jezdci jako Lauda, Regazzoni nebo Gilles Villeneuve. Model jsem začal konstrukcí karoserie, tady jsem oproti návodu vyřezal mřížky nad bočními chladiči a odříznul plexi větrný štítek, který později nahradím fólií. Boky asi podlepím, ale předtím si budu muset pořádně prostudovat stavbu, abych tím něco nezpůsobil.
Pokračuju s další formulí, tentokrát to je Ferrari, se kterým se Jody Scheckter v roce 1979 stal mistrem světa. série 312T je legendární, jezdili na ní jezdci jako Lauda, Regazzoni nebo Gilles Villeneuve. Model jsem začal konstrukcí karoserie, tady jsem oproti návodu vyřezal mřížky nad bočními chladiči a odříznul plexi větrný štítek, který později nahradím fólií. Boky asi podlepím, ale předtím si budu muset pořádně prostudovat stavbu, abych tím něco nezpůsobil.
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
Právě čtu knihu Hrdinové formule 1 a jsem u Jodyho v tomto roce. Nějaká telepatie
Přeju hodně zdaru, podle začátku to vypadá na povedeně vylepšený kousek.
Přeju hodně zdaru, podle začátku to vypadá na povedeně vylepšený kousek.
Re: Formule 1 / speciál ABC / 1:24
Parádní práce !!!