Takže minulé pondělí mi sundali sádru z pořezané ruky a už zase můžu lepit, i když prostředník ještě neposlouchá jak by měl, chodím na rehabilitace, ale na lepení to naštěstí nemá téměř žádný vliv.
Pokračoval jsem kabinou. Okna jsem poprvé nezaklíval pomocí oboustranné pásky, ale kontaktním transparentním lepidlem Pattex. Fólie se nezamlžuje a drží perfektně. Lepidlo se chová v podstatě stejně, jako klasický Chemopren.
Interíér se lepil docela dobře, jen tam bylo spousta titěrných dílků, které téměř nešly uchopit ani pinzetou. vnitřní část tunelu, který se má dle návodu nabarvit hnědou barvou, jsem polepil hnědým papírem (tmavší jsem nenašel).
Minule jsem psal, že návod je takový strohý a občas i trochu nepřehledný, také zde jsem s tím občas bojoval. A nakonec jsem totálně zmrvil schod pod sedadlem řidiče, tedy pana Pávka. Nějak jsem v tom hledal větší složitost, než ve skutečnosti je a místo abych ten díl vnitřní podlahy se schodem jen prostě zahnul podle ohybových rysek, tak jsem ho podélně nařízl tak, aby část pokryla schod v podlaze a uzká část u tunelu zůstala na podlaze. Správně je schod spodku kabiny je užší, než schod uvnitř, který jde až k tunelu, já jsem ten vnitřní schod udělal stejně široký, takže mezi sedadlem a tunelem vznikla asi 3mm prohlubeň. Samozřejmě, že mi ta užší část vnitřního dílu podlahy vyšla delší (protože jsem ten schod prostě srovnal do roviny) a já jsem si myslel, že je to chyba autora. Že to má autor správně a trubka jsem já jsem zjistil, až když jsem na prostor vedle sedačky řidiče nalepil ty miniaturní páčky. To už bylo pozdě na nějaké opravy a raději jsem se tom už nevrtal, aby to nedopadlo ještě hůř. A po uzavření kabiny to stejně není skoro vidět.
Zkompletování kabiny a interiéru šlo překvapivě hladce, vše sedělo jak má a opravdu nebyl žádný problém.
A teď to hlavní: Nevím, jak je to možné, ale i střecha - tedy přepážka (díl 197) sedl naprosto přesně. Horní díl kabiny jsem nemusel vůbec nijak nařezávat, přiřezávat, upravovat, prostě nic. Použil jsem ho tak, jak byl vytištěn.
Protože jsem zde na fóru studoval několik staveb V3S a prakticky všichni museli nějakým způsobem kabinu upravovat, byl jsem opatrný a zadní obliny jsem zatím nelepil napevno, abych je mohl případně zkrátit podle potřeby. Přepážku 197 jsem tak, jako většina zdejších stavitelů nejprve vyříznul podle většího obrysu. Nasucho jsem ji položil na kabinu a téměř přesně lícovala s vnějšími obrysy kabiny:
Jelikož vnitřní obrys kabiny je zmenšen o sílu průhledné fólie a vnitřních stěn, větší přepážku bych dovnitř nedostal ani náhdou. Proto jsem ji ořízl na menší velikost přesně podle naznačeného menšího obrysu. Přepážku jsem ještě podlepil (v tomto případě spíš "nadlepil") cca 0,5mm kartonem, protože plánuji veldovo fintu s vatou. Poté jsem přepážku vlepil do celku a sedla naprosto přesně:
Téměř všichni se zde zatím shodli, že díl 123 je o cca 4 mm delší, než obvod přepážky 197. Bylo zde prezentováno několik možných způsobů řešení tohoto problému. Jenže mě tam žádná mezera nevznikla a vše přesně sedělo. Opravdu to nechápu a ani nevěřím, že bych byl tak skvělý modelář. Napadá mě snad jen, že to již autor upravil tak, aby to vycházelo. Ale porovnával jsem zmíněné díly ještě se staršími verzemi "rychlosklápěč" (PKG 61) a ČSLA (PKG 54), které mám ještě neslepené a díly se naprosto shodují. Tak fakt nevím.