Re: Tatra 815-6 VWN9T + Kögel Kamag / Spida Models /1:25
Napsal: pát 19.6.2020 9:25
Tak pokračuji dále svým obvyklým - pomalým - tempem.
návěs Kögel Kamag
Tak trochu změna. Rozsahem je návěs na stejném počtu stran jako tahač, ale listy budou evidentně ubývat rychleji.
Stavba začíná hlavní nosnou kostrou. Podélné nosníky se sestavují ze tří částí a je nutno je podlepit na tloušťku 1 mm. Zvolil jsem způsob spojení nosníků ihned. Vnitřní vložku jsem vytvořil z dvou vrstev kartonu 0,35 mm, které jsem slepil epoxidem. Na vrchní plášť nosníků jsem plánoval použít lepidlo UHU – ALL, což je takový Kanagom ze západního Německa. Nejsem ale dost rychlý na to, abych to stihnul rozetřít, než mi to na druhém konci zaschne. Risknul jsem to tedy klasicky Herkulem. Zkoušel s tím cvičit, ale povedlo se mi to stabilizovat, takže je to rovný a pevný. A dlouhý!
Příčné nosníky jsem vyplnil balzou odpovídající tloušťky. Následovalo sestavení kostry a dalších částí hlavních nosníků. Pak obvodové pásy podélných nosníků. Tady se projevily záludnosti práce s tak dlouhou věcí, jelikož bylo potřeba model různě obracet. Najednou pic, a byl ulomený zadní příčník. Asi by se mi tady hodila praxe s klížením lyží.
Během prosychání hlavních částí jsem kompletoval drobnosti na přední část – kladky, válečky atd.
Protože stavím verzi, která má jen částečné rozšíření plošiny, potřeboval jsem boky zadní části bez bílých ploch. K tomu jsem „zkanibalil“ rubovou plochu držáků náprav. U šikmých konců s nápisem kögel jsem nahradil jen plošky. Je to vidět, ale neměl bych už dost materiálu – barevné plochy. Před osazením bočnic jsem musel přibrousit čela příčných nosníků. Bylo to vůči dílům plošiny moc široké a vznikla by tam nežádoucí fuga.
Základní konstrukci návěsu mám hotovou. Zblízka je tam hodně bolístek a drobných nepřesností mnou způsobených. proto to fotím raději z dálky. Není to taková legrace, jak jsem si myslel.
Teď mě čeká příprava a osazení paluby/plošiny. Dle mého nejcitlivější část stavby.
návěs Kögel Kamag
Tak trochu změna. Rozsahem je návěs na stejném počtu stran jako tahač, ale listy budou evidentně ubývat rychleji.
Stavba začíná hlavní nosnou kostrou. Podélné nosníky se sestavují ze tří částí a je nutno je podlepit na tloušťku 1 mm. Zvolil jsem způsob spojení nosníků ihned. Vnitřní vložku jsem vytvořil z dvou vrstev kartonu 0,35 mm, které jsem slepil epoxidem. Na vrchní plášť nosníků jsem plánoval použít lepidlo UHU – ALL, což je takový Kanagom ze západního Německa. Nejsem ale dost rychlý na to, abych to stihnul rozetřít, než mi to na druhém konci zaschne. Risknul jsem to tedy klasicky Herkulem. Zkoušel s tím cvičit, ale povedlo se mi to stabilizovat, takže je to rovný a pevný. A dlouhý!
Příčné nosníky jsem vyplnil balzou odpovídající tloušťky. Následovalo sestavení kostry a dalších částí hlavních nosníků. Pak obvodové pásy podélných nosníků. Tady se projevily záludnosti práce s tak dlouhou věcí, jelikož bylo potřeba model různě obracet. Najednou pic, a byl ulomený zadní příčník. Asi by se mi tady hodila praxe s klížením lyží.
Během prosychání hlavních částí jsem kompletoval drobnosti na přední část – kladky, válečky atd.
Protože stavím verzi, která má jen částečné rozšíření plošiny, potřeboval jsem boky zadní části bez bílých ploch. K tomu jsem „zkanibalil“ rubovou plochu držáků náprav. U šikmých konců s nápisem kögel jsem nahradil jen plošky. Je to vidět, ale neměl bych už dost materiálu – barevné plochy. Před osazením bočnic jsem musel přibrousit čela příčných nosníků. Bylo to vůči dílům plošiny moc široké a vznikla by tam nežádoucí fuga.
Základní konstrukci návěsu mám hotovou. Zblízka je tam hodně bolístek a drobných nepřesností mnou způsobených. proto to fotím raději z dálky. Není to taková legrace, jak jsem si myslel.
Teď mě čeká příprava a osazení paluby/plošiny. Dle mého nejcitlivější část stavby.