Další kousek z automatického pera AmatERa.
Jedná se o verzi populárního autobusu Karosa C 734.1347 upravenou pro potřeby Vězeňské služby ČR (standardně modrobílá dvoudveřová). Vozidlo, které bylo předlohou tohoto modelu, sloužilo u VS ČR od roku 1994 do 11/2014.
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka ... 3193#photo" onclick="window.open(this.href);return false; https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka ... 3193#photo" onclick="window.open(this.href);return false;
Pro začátek "diskosvětla" na střechu.
Pak na řadu přišla "žebírka"
Tak nějak už jsem si zvyknul i na tu zatáčecí přední nápravu.
Další hromádka dílků patří kolečkům. Na poslední foto je vidět i nakreslený dezén na pnojmatykách - předek "silniční", zadek "záběrový".
Po zpracování koleček už toho moc nezbylo - tipuju, že kola jsou, co se týče dílků, nejsložitější částí šmikajdy. Na druhé foto jsou autorem doporučené "járofky" pro tvarování. Získány byly brutálním ozbrojeným přepadením - v rámci povolené vycházky pod dohledem statného ošetřovatele - na DO-DK v nejmenovaných autobusových garážích na západě Prahy.
Po nějaké době už to s trochou fantazie začalo připomínat autobus.
I mistr tesař se někdy utne - při jemné manipulaci s celky žeber (snaha o nevymačkání chlopní na povrch) došlo k posunu jednoho celku o cca 0,5 mm a tak je zadní náprava drobet posunutá. Řeklo by se 0,5 mm sem, nebo tam - u těchle "prcků" je to docela dost.
První foto po dokončení.
Karosa C 734.1347 VS ČR soudní vůz / AmatER / 1:87 hotovo
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Karosa C 734.1347 VS ČR soudní vůz / AmatER / 1:87 hotov
Na tomhle vozidle je nejzajímavější interiér. Škoda že ho model vinou měřítka nemá.
Re: Karosa C 734.1347 VS ČR soudní vůz / AmatER / 1:87 hotov
No, při troše šikovnosti by klidně mohl mít.
Re: Karosa C 734.1347 VS ČR soudní vůz / AmatER / 1:87 hotov
Tento typ autobusů je co se týče interiéru spíš velmi nezajímavý, byť spíš je to dáno tím, že cestování autobusem s fialovým pruhem a modrou diskotékou žádný rozumný jedinec nemá zájem vyhledávat
Ale telegraficky - v přední části pro eskortu jsou vysoké sedačky s bezpečnostními pásy z C735, pak dělící mezistěna z pletiva na rámu z jeklů s dveřmi s otvíráním pouze zvenku, pro odsouzence tvrdé celoplastové sedačky bez čalounění (a bez pásů) a vzadu dvě jednomístné klece pro ostrahu s ostrýma nebo zvlášť beznadějné případy. Soudní vůz má 20 míst pro eskortu (+ velitel vozu + řidič) a 18 pro vězně. Zajímavé spíš je, že soudní vůz se jako C734 vyrobil jediný - ostatní jsou už typu C935. Ještě existuje eskortní varianta C734.1346, sloužící hlavně pro převoz mezi věznicemi: ta se liší pouze 5+1 místy pro doprovod (přičemž jediná přední řada sedaček pro ostrahu je otočená proti směru jízdy) a 37 místy pro odsouzence (opět, vzadu dvě oddělené jednomístné klece) - model jejího zástupce je taky připraven (shodou okolností to je vůz, který nyní vlastní Study, resp. Retrobus).
Ale telegraficky - v přední části pro eskortu jsou vysoké sedačky s bezpečnostními pásy z C735, pak dělící mezistěna z pletiva na rámu z jeklů s dveřmi s otvíráním pouze zvenku, pro odsouzence tvrdé celoplastové sedačky bez čalounění (a bez pásů) a vzadu dvě jednomístné klece pro ostrahu s ostrýma nebo zvlášť beznadějné případy. Soudní vůz má 20 míst pro eskortu (+ velitel vozu + řidič) a 18 pro vězně. Zajímavé spíš je, že soudní vůz se jako C734 vyrobil jediný - ostatní jsou už typu C935. Ještě existuje eskortní varianta C734.1346, sloužící hlavně pro převoz mezi věznicemi: ta se liší pouze 5+1 místy pro doprovod (přičemž jediná přední řada sedaček pro ostrahu je otočená proti směru jízdy) a 37 místy pro odsouzence (opět, vzadu dvě oddělené jednomístné klece) - model jejího zástupce je taky připraven (shodou okolností to je vůz, který nyní vlastní Study, resp. Retrobus).