Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Na další tvoji stavbu jsem se těšil a bedlivě ji od začátku sleduji! Zatím to máš opravdu krásně zpracované, co se týče modelářského řemesla. Jen bych přispěl drobnou faktickou poznámkou k blištivým tlumičům. Takto jak je máš, tlumiče nikdy nevypadaly - nikde nebyla vidět lesklá část - pístnice. Ta byla schovaná uvnitř. Respektive pod horní částí - krytem (to co máš teď šedé). Tělo pístu je dolní část. Celý tlumič pak byl v jedné barvě - v tvém případě v šedé.
Dvě fotky z reálu:
Takhle to vypadá přímo ve fabrice fungl nové:
Takhle samostatně:
Popřípadě detail konstrukce v průžezu cca zde:
https://www.autoantikvariat.cz/katalog/ ... -tatra-815" onclick="window.open(this.href);return false;
A co se týče měchů, tak s těmi je to v reálu také složitější, takhle jsou většinou jen při úplně plném nafouknutí (například těsně po sklopení nákladu). Nicméně pro potřeby modelu je to asi nejvhodnější a ty jsi je zpracoval z papíru úplně neskutečně! (ovšem jak píše Vašek, občas se hodí i o-kroužky, u nich je výhoda rozdílné - opravdu gumové - struktury). Nejčastější poloha takto vzduchem odpružených náprav (při stání vozidla na placu), je takto propadlá. Až po nastartování a nafoukání vzduchu jsou kolmé k silnici.
(Ovšem já osobně bych taky stavěl model v nafoukaném stavu)
Dvě fotky z reálu:
Takhle to vypadá přímo ve fabrice fungl nové:
Takhle samostatně:
Popřípadě detail konstrukce v průžezu cca zde:
https://www.autoantikvariat.cz/katalog/ ... -tatra-815" onclick="window.open(this.href);return false;
A co se týče měchů, tak s těmi je to v reálu také složitější, takhle jsou většinou jen při úplně plném nafouknutí (například těsně po sklopení nákladu). Nicméně pro potřeby modelu je to asi nejvhodnější a ty jsi je zpracoval z papíru úplně neskutečně! (ovšem jak píše Vašek, občas se hodí i o-kroužky, u nich je výhoda rozdílné - opravdu gumové - struktury). Nejčastější poloha takto vzduchem odpružených náprav (při stání vozidla na placu), je takto propadlá. Až po nastartování a nafoukání vzduchu jsou kolmé k silnici.
(Ovšem já osobně bych taky stavěl model v nafoukaném stavu)
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Děkuji za konstruktivní kritiku a poučení. Uvidím co s tím půjde dělat. Měchy musím nechat tak jak mám, ale ty tlumiče zkusím ještě upravit - je pravda, že jsem se nechal trochu unést. Musím se podívat, jestli půjdou sundat i bez větších škod. Pokud ne, tak už s tím tentokrát nic neudělám, ale rád se poučím do další stavby. Za každou novou informaci jsem vděčný.
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Ahoj,
nakonec jsem se rozhodl tlumiče předělat. Lesklé částí jsem barevně upravil. Sice jsem nechytl úplně stejný odstín jako má zbytek modelu, ale asi to furt vypadá reálněji než stříbrné plochy. Děkuji za upozornění
Ještě k těm O-kroužkům, máte vyzkoušené nějaké rozměry, které k tomu opravdu sednou?
Opět mám hotové dva číselné celky. Jedním z nich jsou blatníky (10) a druhým tělo motoru (11).
10 - přední blatníky
Opět i tato část se lepí velmi dobře. Zajímavá je konstrukce a vše do sebe krásně sedí. Já nejdříve slepil líc s boky a až následně doplnil rubový díl 10d. Důležité je si pohlídat stínování horní a zadní části blatníku. Blatníky zatím nejsou přidělány na rám. Plánuji je napevno přidělat až s kabinou, abych mohl případně dorovnat mezery a rovnoběžnost. Držet je budou plastové profily o průměru 1,6 mm. Plánuji si také zhotovit všechny držáky (přední i zadní blatníky) najednou, abych měl všude stejný barevný odstín.
11 - tělo motoru
Další velký celek, který mě čeká bude motor. Abych dodržel označování jednotlivých číselných celků, tak zatím přidám pouze tělo motoru. Jeho konstrukce je poměrně jednoduchá. Pár dílů je třeba podlepit. S motorem jsem žádný problém neměl. Je důležité nejdříve nasucho vyzkoušet rubové díly - například díl 11d je třeba malinko zúžit (toto snadno vznikne mírnou nepřesností lepení).
Pro dnešek je to vše. Nyní mě čekají dva celky "doplňků" motoru, snad vše půjde vše bez problémů dále.
nakonec jsem se rozhodl tlumiče předělat. Lesklé částí jsem barevně upravil. Sice jsem nechytl úplně stejný odstín jako má zbytek modelu, ale asi to furt vypadá reálněji než stříbrné plochy. Děkuji za upozornění
Ještě k těm O-kroužkům, máte vyzkoušené nějaké rozměry, které k tomu opravdu sednou?
Opět mám hotové dva číselné celky. Jedním z nich jsou blatníky (10) a druhým tělo motoru (11).
10 - přední blatníky
Opět i tato část se lepí velmi dobře. Zajímavá je konstrukce a vše do sebe krásně sedí. Já nejdříve slepil líc s boky a až následně doplnil rubový díl 10d. Důležité je si pohlídat stínování horní a zadní části blatníku. Blatníky zatím nejsou přidělány na rám. Plánuji je napevno přidělat až s kabinou, abych mohl případně dorovnat mezery a rovnoběžnost. Držet je budou plastové profily o průměru 1,6 mm. Plánuji si také zhotovit všechny držáky (přední i zadní blatníky) najednou, abych měl všude stejný barevný odstín.
11 - tělo motoru
Další velký celek, který mě čeká bude motor. Abych dodržel označování jednotlivých číselných celků, tak zatím přidám pouze tělo motoru. Jeho konstrukce je poměrně jednoduchá. Pár dílů je třeba podlepit. S motorem jsem žádný problém neměl. Je důležité nejdříve nasucho vyzkoušet rubové díly - například díl 11d je třeba malinko zúžit (toto snadno vznikne mírnou nepřesností lepení).
Pro dnešek je to vše. Nyní mě čekají dva celky "doplňků" motoru, snad vše půjde vše bez problémů dále.
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Stále velice pěkné.
Ty O kroužky je vždycky třeba poměřit. K dispozici je hafo rozměrů : https://eshop.rubena.cz/o-krouzky/c-2214/" onclick="window.open(this.href);return false;
Já mám výhodu, že tu máme docela dobře zásobenou prodejnu.
Ty O kroužky je vždycky třeba poměřit. K dispozici je hafo rozměrů : https://eshop.rubena.cz/o-krouzky/c-2214/" onclick="window.open(this.href);return false;
Já mám výhodu, že tu máme docela dobře zásobenou prodejnu.
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Ahoj,
i přes malou tvůrčí krizi, jsem opět malinko pokročil. Dnes nezvykle odprezentuji celkem 4 stavební prvky, ale u většiny něco málo chybí. Dodělávám totiž motor s výfukem a nemám zatím hotové roury.
12 - olejová vana + doplňky motoru
Tato přední část motoru se skládá ze 4 různých válečků, olejové vany a držáků motoru. Celkem jsem u tohoto celku nenarazil na větší problém. Osvědčilo se mi nejdříve na motor přilepit olejovou vanu a až následně díl 12a a na něho válečky. Olemovaný díl 12a totiž může mít o desetinku jiný rozměr (vyřezání dílu) a když jsem si nasucho nejdříve zkusil umístit tento díl a potom přidat vanu, tak byla křivá a nelícovala s motorem. Přilepil jsme teď vanu a následně jemně upravil díl 12a tak, aby přesně zapadl do prostoru nad vanou. Na motor jsme zatím nepřilepil jeden váleček (abych ho neurval), nemám přilepené držáky (jsou hotové, ale zatím bokem) a nemám hotový vývod z olejové vany
13 - kompresor, řemenice, alternátor
Dalším celkem byla "zadní" část motoru. Ppět pár válečků, dále několik hranatých dílků. Zde jsem se hodně pral se stíny, naštěstí to nebude vůbec vidět takže to není tak to není tak velký problém . Pozdě jsem si všiml, že je mám rozhozené a prioritou bylo co nejlépe schovat spoje válečků. Jako klínový řemen jsem nepoužil nit, jak je v návodu, ale slabý proužek černého papíru.
14 - sání
Velice zajímavý celek. Trubice nasávacích traktů problém nedělají. U přípojky dílů 14e a 14f jsem díly dle návodu podlepil, ale stejně jejich spojení bylo o něco tenčí, než díl 14g. Já zvolil variantu olemovat díl 14e dílem 14g a následně vlepit druhý zbývající díl. Určitě by také bylo možné díl 14g upravit před lepením na finální tloušťku spojených dílů 14e a 14f. Zde mi zatím chybí výfuky. Rozhodl jsem se je nedělat placaté a papírové.
15 - nádrž, výfuk, ...
Palivová nádrž a bedna na nářadí jsou dle mě poměrně snadné díly. U čel palivové nádrže jsem opět bojoval se stíny - na některých dílech jsem jim na chuť nepřišel. Následoval tlumič výfuku, u kterého jsem měl menší nehodu. Když jsem hotovou koncovku chtěl na vnitřní straně nabarvit načerno, tak se v jenom místě barva propila skrz. Koncovku jsem tedy malinko zkrátil. Úplně spokojen s ní však nejsem, ale nic hrozného to také dle mě není. Držáky nádrže, bedny či výfuku zatím nejsou přilepené. Zde mi chybí dodělat výfukovou rouru 15z
Díly nepřilepené na rám
Začínají se mi zde množit díly, které je možné přilepit na rám vozidla. Do příštího reportu připevním vše co půjde - zejména motor a další doplňky rámu, u kterých nehrozí snadné odlomení.
Co říci závěrem dnešního dílu? Neustále bojuji se stínování, ale někdy fakt hodně - až mi to malinko dokáže otrávit práci. Na hotových modelech je to různě a na některých místech člověk neví, kde vlastně stín má být.
Příště již budou zelené díly. V 16. celku jsou kanystry a na ty jsem zvědav. Také budu muset namíchat barvu na retuš zelených dílů. Nezadržitelně se blížím ke kabině, která začíná celkem 20.
Aktuálně také pracuji na výfuku, první ochutnávka rozpracované první verze, uvidím jak to dopadne...
i přes malou tvůrčí krizi, jsem opět malinko pokročil. Dnes nezvykle odprezentuji celkem 4 stavební prvky, ale u většiny něco málo chybí. Dodělávám totiž motor s výfukem a nemám zatím hotové roury.
12 - olejová vana + doplňky motoru
Tato přední část motoru se skládá ze 4 různých válečků, olejové vany a držáků motoru. Celkem jsem u tohoto celku nenarazil na větší problém. Osvědčilo se mi nejdříve na motor přilepit olejovou vanu a až následně díl 12a a na něho válečky. Olemovaný díl 12a totiž může mít o desetinku jiný rozměr (vyřezání dílu) a když jsem si nasucho nejdříve zkusil umístit tento díl a potom přidat vanu, tak byla křivá a nelícovala s motorem. Přilepil jsme teď vanu a následně jemně upravil díl 12a tak, aby přesně zapadl do prostoru nad vanou. Na motor jsme zatím nepřilepil jeden váleček (abych ho neurval), nemám přilepené držáky (jsou hotové, ale zatím bokem) a nemám hotový vývod z olejové vany
13 - kompresor, řemenice, alternátor
Dalším celkem byla "zadní" část motoru. Ppět pár válečků, dále několik hranatých dílků. Zde jsem se hodně pral se stíny, naštěstí to nebude vůbec vidět takže to není tak to není tak velký problém . Pozdě jsem si všiml, že je mám rozhozené a prioritou bylo co nejlépe schovat spoje válečků. Jako klínový řemen jsem nepoužil nit, jak je v návodu, ale slabý proužek černého papíru.
14 - sání
Velice zajímavý celek. Trubice nasávacích traktů problém nedělají. U přípojky dílů 14e a 14f jsem díly dle návodu podlepil, ale stejně jejich spojení bylo o něco tenčí, než díl 14g. Já zvolil variantu olemovat díl 14e dílem 14g a následně vlepit druhý zbývající díl. Určitě by také bylo možné díl 14g upravit před lepením na finální tloušťku spojených dílů 14e a 14f. Zde mi zatím chybí výfuky. Rozhodl jsem se je nedělat placaté a papírové.
15 - nádrž, výfuk, ...
Palivová nádrž a bedna na nářadí jsou dle mě poměrně snadné díly. U čel palivové nádrže jsem opět bojoval se stíny - na některých dílech jsem jim na chuť nepřišel. Následoval tlumič výfuku, u kterého jsem měl menší nehodu. Když jsem hotovou koncovku chtěl na vnitřní straně nabarvit načerno, tak se v jenom místě barva propila skrz. Koncovku jsem tedy malinko zkrátil. Úplně spokojen s ní však nejsem, ale nic hrozného to také dle mě není. Držáky nádrže, bedny či výfuku zatím nejsou přilepené. Zde mi chybí dodělat výfukovou rouru 15z
Díly nepřilepené na rám
Začínají se mi zde množit díly, které je možné přilepit na rám vozidla. Do příštího reportu připevním vše co půjde - zejména motor a další doplňky rámu, u kterých nehrozí snadné odlomení.
Co říci závěrem dnešního dílu? Neustále bojuji se stínování, ale někdy fakt hodně - až mi to malinko dokáže otrávit práci. Na hotových modelech je to různě a na některých místech člověk neví, kde vlastně stín má být.
Příště již budou zelené díly. V 16. celku jsou kanystry a na ty jsem zvědav. Také budu muset namíchat barvu na retuš zelených dílů. Nezadržitelně se blížím ke kabině, která začíná celkem 20.
Aktuálně také pracuji na výfuku, první ochutnávka rozpracované první verze, uvidím jak to dopadne...
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Dobře jedeš.
Pěkný výfuky.
Pěkný výfuky.
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Ahoj,
hlásím se s dalším postupem.
Na úvod resty z minulého reportu:
14 - výfuk
Dodělal jsem výfukové vedení díl XX. Na jeho konstrukci jsem použil plastové trubičky o průměru 2 mm (vycházel jsme z papírového proužku, jeho šíře je také cca 2 mm. Nad svíčkou vše naohýbal pomocí kartonových šablon a lepil dohromady. Následně pomocí tmelu vytmelil spoje, papírovými proužky naznačil spojky a vše přestříkal nejdříve základovkou a následně hnědou barvou. Hledal jsem ve své zásobě barvu, která by se i dle předlohy hodila a nebyla moc lesklá. Nakonec jsem vybral Tamiya XF-68 NATO Brown.
15 - výfuk
Tak u této části jsem si hodně zanadával, pořád někde malinko chybělo. Nakonec se mi povedlo potrubí z drátku namodelovat a přilepit na své místo. úplně jsem nevěděl, jakou zvolit pro potrubí barvu. Ve vystřihovánce je díl světle šedý, někde na internetu je šedý a u jiných modelů hnědý jako první část výfuku. Nakonec jsem zvolil tmavší šedou barvu.
Kompletace hotového
Sklad náhradních dílů byl stále větší, tak jsem se pustil do kompletace. Na rám jsem přilepil stupačky, bednu na nářadí, palivovou nádrž a výfuk. Vše řádně zajistil a nechal proschnout. Následně jsem k motoru přilepit držáky a vlepil motor do rámu. Výfuky na motoru jsou malinko delší a o nějakou desetinku by mohl motor ještě níže, ale snad to nebude nikde vadit - nejsou to milimetry. Ještě nejsou přilepené blatníky, protože ty chci přidělat až bude hotová kabina, abych udržel tvar a návaznost.
Dále jsem zhotovil dva číselné celky. První zelené díly, kterými jsou kanystry a dále jsem pokračoval hrazdou za kabinou. Šlo o dva poměrně jednoduché celky.
16 - kanystry, čerpadlo zvedání kabiny
První zelené díly, ke kterým jsem se při chronologické stavbě dostal jsou 4 kanystry. Nejdříve jsem pomocí tempery - zatím jsem vždy používal vodovky, tak uvidím jak velký je to rozdíl - namíchal potřebný odstín. Kanystry se lepí docela dobře a nenarazil jsem u nich na žádný větší problém. U čerpadla jsem trochu narazil u dílu 16i. nejdříve jsem díl slepil rub a líc tak jak je, tedy čtvereček. Moc se mi to nezdálo, podíval jsem se na pár hotových modelů a nakonec jsem ze čtverečku vyřízl pouze ohraničený tvar - snad je tato varianta správně.
17 - hrazda za kabinou
Dvě chybičky v označení dílků v návodné kresbě, ale nic co by mělo způsobit zásadní problém v lepení. U vzduchového filtru mi malinko chybí naznačení umístění bočních čel, abych byl přesnější, myslím tím jak má být filtr natočen, aby seděla trubka sání nad kabinou. Hrazda se stavěla opravdu dobře a vše sedělo. Pouze na šikmých bočních vzpěrách mi mi přišlo, že je prohozená na horní straně bílá ploška pro přilepení vodorovné vzpěry (levý a pravý díl). Tento fakt však ničemu nevadí a stejně není nic vidět.Hrazda krásně sedí i na rámu a nikde nevznikla mezera, což je opravdu super. Ještě mi chybí dolepit spoj pro vzduch, ale chci nejdříve nechat vše proschnout, abych si hrazdu neurval.
Aktuální podoba
Některé díly ještě nemám na rámu přilepené, kvůli riziku urvání (nosič kanystrů, blatníky), některé tam opět nemám přilepené, protože se mi při manipulaci povedlo dílek odlomit (pravá stupačka). naštěstí bez sebemenšího porušení dílu či rámu.
Omlouvám se za kvalitu fotek, ale foťák mi přestal automaticky zaostřovat. Příště mě čekají série 18 (zadní nárazník + světla) a 19 (tažná zařízení a další doplňky rámu) - potom už následuje kabina, která bude samozřejmě s interiérem.
Uvidím však, jak to půjde časově. Dovolená je fuč a navíc se blíží Vánoce -> Dcera si napsala o dřevěný zahradní domeček a Ježíšek potřebuje pomoc s jeho výrobou . Můj plán dolepit tatru ještě v roce 2019 asi neklapne.
hlásím se s dalším postupem.
Na úvod resty z minulého reportu:
14 - výfuk
Dodělal jsem výfukové vedení díl XX. Na jeho konstrukci jsem použil plastové trubičky o průměru 2 mm (vycházel jsme z papírového proužku, jeho šíře je také cca 2 mm. Nad svíčkou vše naohýbal pomocí kartonových šablon a lepil dohromady. Následně pomocí tmelu vytmelil spoje, papírovými proužky naznačil spojky a vše přestříkal nejdříve základovkou a následně hnědou barvou. Hledal jsem ve své zásobě barvu, která by se i dle předlohy hodila a nebyla moc lesklá. Nakonec jsem vybral Tamiya XF-68 NATO Brown.
15 - výfuk
Tak u této části jsem si hodně zanadával, pořád někde malinko chybělo. Nakonec se mi povedlo potrubí z drátku namodelovat a přilepit na své místo. úplně jsem nevěděl, jakou zvolit pro potrubí barvu. Ve vystřihovánce je díl světle šedý, někde na internetu je šedý a u jiných modelů hnědý jako první část výfuku. Nakonec jsem zvolil tmavší šedou barvu.
Kompletace hotového
Sklad náhradních dílů byl stále větší, tak jsem se pustil do kompletace. Na rám jsem přilepil stupačky, bednu na nářadí, palivovou nádrž a výfuk. Vše řádně zajistil a nechal proschnout. Následně jsem k motoru přilepit držáky a vlepil motor do rámu. Výfuky na motoru jsou malinko delší a o nějakou desetinku by mohl motor ještě níže, ale snad to nebude nikde vadit - nejsou to milimetry. Ještě nejsou přilepené blatníky, protože ty chci přidělat až bude hotová kabina, abych udržel tvar a návaznost.
Dále jsem zhotovil dva číselné celky. První zelené díly, kterými jsou kanystry a dále jsem pokračoval hrazdou za kabinou. Šlo o dva poměrně jednoduché celky.
16 - kanystry, čerpadlo zvedání kabiny
První zelené díly, ke kterým jsem se při chronologické stavbě dostal jsou 4 kanystry. Nejdříve jsem pomocí tempery - zatím jsem vždy používal vodovky, tak uvidím jak velký je to rozdíl - namíchal potřebný odstín. Kanystry se lepí docela dobře a nenarazil jsem u nich na žádný větší problém. U čerpadla jsem trochu narazil u dílu 16i. nejdříve jsem díl slepil rub a líc tak jak je, tedy čtvereček. Moc se mi to nezdálo, podíval jsem se na pár hotových modelů a nakonec jsem ze čtverečku vyřízl pouze ohraničený tvar - snad je tato varianta správně.
17 - hrazda za kabinou
Dvě chybičky v označení dílků v návodné kresbě, ale nic co by mělo způsobit zásadní problém v lepení. U vzduchového filtru mi malinko chybí naznačení umístění bočních čel, abych byl přesnější, myslím tím jak má být filtr natočen, aby seděla trubka sání nad kabinou. Hrazda se stavěla opravdu dobře a vše sedělo. Pouze na šikmých bočních vzpěrách mi mi přišlo, že je prohozená na horní straně bílá ploška pro přilepení vodorovné vzpěry (levý a pravý díl). Tento fakt však ničemu nevadí a stejně není nic vidět.Hrazda krásně sedí i na rámu a nikde nevznikla mezera, což je opravdu super. Ještě mi chybí dolepit spoj pro vzduch, ale chci nejdříve nechat vše proschnout, abych si hrazdu neurval.
Aktuální podoba
Některé díly ještě nemám na rámu přilepené, kvůli riziku urvání (nosič kanystrů, blatníky), některé tam opět nemám přilepené, protože se mi při manipulaci povedlo dílek odlomit (pravá stupačka). naštěstí bez sebemenšího porušení dílu či rámu.
Omlouvám se za kvalitu fotek, ale foťák mi přestal automaticky zaostřovat. Příště mě čekají série 18 (zadní nárazník + světla) a 19 (tažná zařízení a další doplňky rámu) - potom už následuje kabina, která bude samozřejmě s interiérem.
Uvidím však, jak to půjde časově. Dovolená je fuč a navíc se blíží Vánoce -> Dcera si napsala o dřevěný zahradní domeček a Ježíšek potřebuje pomoc s jeho výrobou . Můj plán dolepit tatru ještě v roce 2019 asi neklapne.
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Ahoj, máš to parádní.
Ta hnědá výfuková barva je za mě super, osobně bych to udělal stejné minimálně po tlumič a možná i celé.
Díry na blatníky by podle mě zasloužily dočistit, protože jinak to máš hezky čisté
Ta hnědá výfuková barva je za mě super, osobně bych to udělal stejné minimálně po tlumič a možná i celé.
Díry na blatníky by podle mě zasloužily dočistit, protože jinak to máš hezky čisté
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Ahoj,
tak konečně jsem doma dokončil stavební úpravy a mohu se vrátit zpět k modelům. Dnes přináším pouze malý progres, aby bylo vidět, že stavba opět pokračuje.
Stavbu jsme ukončil sestavou dílů 17. Protože 18 jsou světla a odrazky, které chci trochu upravit (mám objednané transparentní barvy) a hlavně je lepit všechny najednou, tak jsem zatím tento celek přeskočil. Další celek je 19 - to jsou tažná zařízení. protože nechci zatím na rám lepit nic malého, co bych mohl snadno urvat, tak jsem zatím dal stranou i tento celek.
Rám jsem tedy na chvilku dal bokem a vrhl jsem se na sestavu 20, tedy kabinu.
20 - kabina
Plánuji stavět model s interiérem a tak jsem začal stavbou vnějšího pláště kabiny. Nejdříve jsem odřezal všechny chlopně, protože celou kabinu lepím natupo. K zasklívání používám kombinaci oboustranné pásky a transparentního chemoprenu. Největší problém dělá přední sklo, které je na solní straně na koncích "zalomené", ale horní část má plynulý skoro rovný přechod.
Jde o mou první RW kabinu a dle toho to také vypadá. Je tam mnoho much, ale to se časem snad zlepší. Zatím mám hotový pouze vnější plášť a ostatní díly připravené. Cchi nechat spoje pořádně proschnout, abych si natupo přilepené části neutrhl. Postup slepení vnějšího pláště jsem volil tento:
1) díl předního skla jsem slepil s dílem, který patří pod okno ( tento díl je z celku 22)
2) celý dlouhý díl (střecha + svěře) jsem slepil se zadním čelem kabiny, na zelené barvě nejsou skoro vůbec vidět rysky, které značí střed. O pár desetin milimetru bych nyní čelo posunou bokem
3) k hotovému celku (2) jsem přilepil přední sklo
Určitě jsem neobjevil Ameriku, ale pouze uvádím jaký postup jsem zvolil a příště bych ho použil znovu, jenom bych si dal lepší pozor na označení středů.
Kabiny jsem se hodně bál a nakonec to tak hrozné nebylo.
tak konečně jsem doma dokončil stavební úpravy a mohu se vrátit zpět k modelům. Dnes přináším pouze malý progres, aby bylo vidět, že stavba opět pokračuje.
Stavbu jsme ukončil sestavou dílů 17. Protože 18 jsou světla a odrazky, které chci trochu upravit (mám objednané transparentní barvy) a hlavně je lepit všechny najednou, tak jsem zatím tento celek přeskočil. Další celek je 19 - to jsou tažná zařízení. protože nechci zatím na rám lepit nic malého, co bych mohl snadno urvat, tak jsem zatím dal stranou i tento celek.
Rám jsem tedy na chvilku dal bokem a vrhl jsem se na sestavu 20, tedy kabinu.
20 - kabina
Plánuji stavět model s interiérem a tak jsem začal stavbou vnějšího pláště kabiny. Nejdříve jsem odřezal všechny chlopně, protože celou kabinu lepím natupo. K zasklívání používám kombinaci oboustranné pásky a transparentního chemoprenu. Největší problém dělá přední sklo, které je na solní straně na koncích "zalomené", ale horní část má plynulý skoro rovný přechod.
Jde o mou první RW kabinu a dle toho to také vypadá. Je tam mnoho much, ale to se časem snad zlepší. Zatím mám hotový pouze vnější plášť a ostatní díly připravené. Cchi nechat spoje pořádně proschnout, abych si natupo přilepené části neutrhl. Postup slepení vnějšího pláště jsem volil tento:
1) díl předního skla jsem slepil s dílem, který patří pod okno ( tento díl je z celku 22)
2) celý dlouhý díl (střecha + svěře) jsem slepil se zadním čelem kabiny, na zelené barvě nejsou skoro vůbec vidět rysky, které značí střed. O pár desetin milimetru bych nyní čelo posunou bokem
3) k hotovému celku (2) jsem přilepil přední sklo
Určitě jsem neobjevil Ameriku, ale pouze uvádím jaký postup jsem zvolil a příště bych ho použil znovu, jenom bych si dal lepší pozor na označení středů.
Kabiny jsem se hodně bál a nakonec to tak hrozné nebylo.
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Ahoj,
jsem zde s dalším psotupem. Tentokrát dokončenou karoserií kabiny.
Celky - 20 (karoserie kabiny), 21 (palubní deska) a 22 (přední maska)
Nemám moc fotografií z průběhu a bohužel až nyní jsem si všiml, že nemám žádnou fotku samotné palubní desky. Protože jde o mou první stavbu kabiny RW modelů a vůbec kabinu Tatry, tak jsem postupoval poměrně pomalu a vše zkoušel několikrát nasucho. Bohužel jak stále nemám tyto modely osahaná, tak se při každém dalším kroku a celku bojím, kdy se objeví zádrhel, který jsem si měl pohlídat. Každopádně kabina se stavěla velmi pěkně. Sice jsem se jí opravdu bál, protože jsem věděl, že tady výraznou chybu nezamaskuji. Okna jsou z přiložené folie lepena oboustrannou páskou + v rozích bodově transparentní chemopren. Karoserie je dále celá (včetně rubových dílů) lepena herkulesem. Plánuji udělat napevno vytočená kola a proto jsem natočil rovnou i volant, aby to vypadala věrohodněji. Něco málo fotografií - jsem spokojen (na první kabinu snad dobrý), ale již nyní vím, kde si příště musím dávat výrazněji pozor, aby stavba byla ještě lepší.
Nyní mě čeká interiér a motorový tunel včetně blatníků.
jsem zde s dalším psotupem. Tentokrát dokončenou karoserií kabiny.
Celky - 20 (karoserie kabiny), 21 (palubní deska) a 22 (přední maska)
Nemám moc fotografií z průběhu a bohužel až nyní jsem si všiml, že nemám žádnou fotku samotné palubní desky. Protože jde o mou první stavbu kabiny RW modelů a vůbec kabinu Tatry, tak jsem postupoval poměrně pomalu a vše zkoušel několikrát nasucho. Bohužel jak stále nemám tyto modely osahaná, tak se při každém dalším kroku a celku bojím, kdy se objeví zádrhel, který jsem si měl pohlídat. Každopádně kabina se stavěla velmi pěkně. Sice jsem se jí opravdu bál, protože jsem věděl, že tady výraznou chybu nezamaskuji. Okna jsou z přiložené folie lepena oboustrannou páskou + v rozích bodově transparentní chemopren. Karoserie je dále celá (včetně rubových dílů) lepena herkulesem. Plánuji udělat napevno vytočená kola a proto jsem natočil rovnou i volant, aby to vypadala věrohodněji. Něco málo fotografií - jsem spokojen (na první kabinu snad dobrý), ale již nyní vím, kde si příště musím dávat výrazněji pozor, aby stavba byla ještě lepší.
Nyní mě čeká interiér a motorový tunel včetně blatníků.
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Krásně slepené. Radost pohledět
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Moc pěkný.
Snad zkus příště vyříznout madla na kabině. Plastické vypadají lépe a zase to není tak složité na výrobu.
Snad zkus příště vyříznout madla na kabině. Plastické vypadají lépe a zase to není tak složité na výrobu.
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Ahoj, děkuji za připomínku.
Ohledně těch madle, za to si "nadávám" skoro pokaždé, když k modelu sednu. Měl jsem to v plánu, ještě jsem tu v jiné sekci házel odkazy na vlákna, kde se to rozebírá. Měl jsem to vymyšlené a naplánované. Jenže potom přišla rychlá přestavba baráku - můj pokoj se změnil na pokojíček našeho malého a já se musel stěhovat. Nyní "hostuji" u ženy v dílně, než bude hotová rekonstrukce dalšího pokoje. A právě při stěhování jsem asi měsíc a půl nelepil a bohužel jsem byl na stavbu následně tak natěšen, že jsem slepil karoserii kabiny a při pohledu na připravené madla jsem si uvědomil, že je něco blbě... Nyní již do toho řezat nechci, abych nenadělal více škody...
Ohledně těch madle, za to si "nadávám" skoro pokaždé, když k modelu sednu. Měl jsem to v plánu, ještě jsem tu v jiné sekci házel odkazy na vlákna, kde se to rozebírá. Měl jsem to vymyšlené a naplánované. Jenže potom přišla rychlá přestavba baráku - můj pokoj se změnil na pokojíček našeho malého a já se musel stěhovat. Nyní "hostuji" u ženy v dílně, než bude hotová rekonstrukce dalšího pokoje. A právě při stěhování jsem asi měsíc a půl nelepil a bohužel jsem byl na stavbu následně tak natěšen, že jsem slepil karoserii kabiny a při pohledu na připravené madla jsem si uvědomil, že je něco blbě... Nyní již do toho řezat nechci, abych nenadělal více škody...
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Celá stavba, fotky a text je jak diplomová práce Fakt moc pěkný.
Re: Tatra 815 VV 4x4 / Ripper Works / 1:32
Vůbec nechápu to umění lepení na tupo . To se asi nikdy nenaučím . Každopádně to máš parádní .