Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25 HOTOVO
Moderátor: jenda.e
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Pěkná práce.
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Super robota! S orlikem mám taky jen dobrou zkušenost, nebyla by lepší paralelka a dát oba tančíky najednou? Moch bys jet pořádný seriovky.
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Ahoj a díky za reakce.
Pahejl: tak já už si ten malý zelený od Orlíku přivezl z Brna. A je to taková odpočinková stavbička to by na pořádnou sériovku nebylo
Jinak k modelu. Napínací kolo bylo fajn, je to jednochý kousek, nýtky ho pěkně prokreslily.
Laserové pásy byly super, pracovalo se s nimi hezky. První barvení pásů mě bavilo, myslím že na první pokus to dopadlo hodně dobře. Ušetřilo to spoustu práce.
Na model tímto přibylo následující
Počet dílků - 490 (celkem 1950)
Počet matic - 0 (celkem 304)
Počet nýtů - 42 (celkem 302)
Laser pásy ušetří spoustu práce, na každé straně je 83 článků spojených do čtyř pásků. Na každý článek se lepí dva díly a to je hodně velké snížení oproti originálům ze šmikajdy, kde je jeden článek z 16 dílků (včetně osičky). To v celkovém součtu dává úctyhodných 2656 dílky na oba dva pásy. Jsem vážně rád za laser
A teď by to mělo začít odsýpat, v ideálním případě stihnu model ukázat v Ostravě.
Pahejl: tak já už si ten malý zelený od Orlíku přivezl z Brna. A je to taková odpočinková stavbička to by na pořádnou sériovku nebylo
Jinak k modelu. Napínací kolo bylo fajn, je to jednochý kousek, nýtky ho pěkně prokreslily.
Laserové pásy byly super, pracovalo se s nimi hezky. První barvení pásů mě bavilo, myslím že na první pokus to dopadlo hodně dobře. Ušetřilo to spoustu práce.
Na model tímto přibylo následující
Počet dílků - 490 (celkem 1950)
Počet matic - 0 (celkem 304)
Počet nýtů - 42 (celkem 302)
Laser pásy ušetří spoustu práce, na každé straně je 83 článků spojených do čtyř pásků. Na každý článek se lepí dva díly a to je hodně velké snížení oproti originálům ze šmikajdy, kde je jeden článek z 16 dílků (včetně osičky). To v celkovém součtu dává úctyhodných 2656 dílky na oba dva pásy. Jsem vážně rád za laser
A teď by to mělo začít odsýpat, v ideálním případě stihnu model ukázat v Ostravě.
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Krásná práce. Bedlivě sleduji.
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Shagrath: děkuji za pochvalu
Práce na modelu stále pokračují. V poslední době byla na lepení méně času a Ostrava se bohužel stala méně reálnou k první prezentaci. Zapracoval jsem na blatníkách, které budoucím stavitelům doporučuji spojovat až na tanku, je to pohodlnější a přesnější na doměření. Dále jsem přidal hnací obruč věže, pozorovací periskop řidiče, ventilátorové žaluzie motou a jakousi vybouleninu na zadní straně korby, o které netuším k čemu sloužila a pásky s matecemi, které jsou neviditelné za pásy . Stále pilně nýtuji a ošroubovávám
Na model tímto přibylo následující
Počet dílků - 82 (celkem 2032)
Počet matic - 42 (celkem 346)
Počet nýtů - 92 (celkem 394)
To je prozatím vše, budu se těšit příště
Práce na modelu stále pokračují. V poslední době byla na lepení méně času a Ostrava se bohužel stala méně reálnou k první prezentaci. Zapracoval jsem na blatníkách, které budoucím stavitelům doporučuji spojovat až na tanku, je to pohodlnější a přesnější na doměření. Dále jsem přidal hnací obruč věže, pozorovací periskop řidiče, ventilátorové žaluzie motou a jakousi vybouleninu na zadní straně korby, o které netuším k čemu sloužila a pásky s matecemi, které jsou neviditelné za pásy . Stále pilně nýtuji a ošroubovávám
Na model tímto přibylo následující
Počet dílků - 82 (celkem 2032)
Počet matic - 42 (celkem 346)
Počet nýtů - 92 (celkem 394)
To je prozatím vše, budu se těšit příště
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Ještě je tam práce jak na kostele ale vypadá to suprově
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Přesně tak, jde ti to moc pěkně od ruky, moc pěkně se na to kouká
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Díky kluci, sice se to fakt nezdá, ale všechny ty pičičandičky zaberou mraky času
dnes přidávám malý postup. Začal jsem pracovat na zádi, přibyly dekly, krabice a zadní světla.
Na model tímto přibylo následující
Počet dílků - 115 (celkem 2147)
Počet matic - 8 (celkem 354)
Počet nýtů - 98 (celkem 492)
To je prozatím vše, budu se těšit příště
dnes přidávám malý postup. Začal jsem pracovat na zádi, přibyly dekly, krabice a zadní světla.
Na model tímto přibylo následující
Počet dílků - 115 (celkem 2147)
Počet matic - 8 (celkem 354)
Počet nýtů - 98 (celkem 492)
To je prozatím vše, budu se těšit příště
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Nýtů jak much na hnoji Dívá se na to hodně dobře. Paráda
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Vypadá to dost dobře!
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Díky kluci, slova chvály vždycky potěší
po těžké krizi jsem se zase rozlepil bohužel jsem přestal počítat dílky, ale ono je to stejně jedno
Na tank přibylo spousta drobností, matek a nýtů. Korba je tímto hotová a zbývá dokončit věž, která už dost pokročila. Kryt kanonu jsem bohužel zmastil. Nejdříve jsem ho nalepil obráceně, sice jsem to dokázal odlepit, ale stopy zůstaly. Poučení pro příště.
Díky za pozornost a zase někdy nashledanou
po těžké krizi jsem se zase rozlepil bohužel jsem přestal počítat dílky, ale ono je to stejně jedno
Na tank přibylo spousta drobností, matek a nýtů. Korba je tímto hotová a zbývá dokončit věž, která už dost pokročila. Kryt kanonu jsem bohužel zmastil. Nejdříve jsem ho nalepil obráceně, sice jsem to dokázal odlepit, ale stopy zůstaly. Poučení pro příště.
Díky za pozornost a zase někdy nashledanou
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Až příště budeš lepit vnitřní paraboly světlometů, tak ten spoj dávej nahoru, aby nebyl vidět a nepůsobilo to rušivě.
Jinak je to bezva.
Jinak je to bezva.
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25
Brzdič: díky za výborný tip, reflektory jsem upravil a vypadá to mnohem lépe.
Po šesti měsících a sedmi dnech je dobojováno Model italského pásovce je dokončen. Stálo to spoustu úsilí, ale nakonec se vše zdárně podařilo dokončit.
K modelu: jedním slovem - Super. Autor i vydavatel odvedli výbornou práci. Všechno sedí jak má a neobjevil jsem jedinou chybu. Což je opravdu chvályhodné, protože na modelu je spousta obtížných míst. Je vidět, že model prošel důkladným testováním. Navíc model obsahuje obrovské množství náhradních dilů, dvě varianty provedení krytu korbového kulometu a věžního kanonu a navíc si můžete postavit vybrat ze tří divizních verzí, což obnáší různá označení na věži a poznávací značky. Navíc model obsahuje obrovské množství návodných kreseb, které jsou detailní a opět bez chyb. Nevšiml jsem si jediného prohozeného čísla, či písmenka. Díky tomu vůbec není třeba používat psaný návod.
K modelu je možné si pořídit laserem pálenou kostru i pásy. Já jsem obého využil a musím říct, že s lasery jsem už tak spokojený nebyl, zdálo se mi, že jsou menší, než by měly být. Ale zase všechno sedělo, občas jsem musel něco zkrátit, ale to je pořád lepší varianta než muset něco nastavovat.
Laserové pásy ušetří obrovské množství práce. Jeden pás se totiž skládá asi z deseti dílků (psal jsem výše) a nedovedu si představit že bych to dělal ručně. Práce s nimi pohodová, vyzkoušel jsem si zase něco nového a do zubů hnacího kola si to taky sedlo, musel jsem sice použít mírné násilí, ale nemusel jsem nic přeřezávat.
Verdikt: Pokud si chcete vyzkoušet složitý model pásové techniky, tak tento mohu jenom doporučit. Vše sedí přesně a navíc můžete udělat chyby, protože je dostatek náhradích dílů u složitějších, či početnějších kousků.
Jedinou nevýhodu vidím v jednolité kamufláži, kvůli níž má model jednotvárný vzhled. Nicméně na pár barevných fotkách z reálu jsem našel pouze toto provedení, takže se autor držel dobové reality. Tento tank byl určen primárně do Lybie, tak to je asi onen důvod.
Ale zase stačí pouze dvě barvy, černá a žlutá a červená na výfuky a tím jsou retuše hotové
Ale dost řečí, fotky toho stejně řeknou nejvíc.
Děkuji všem co mě sledovali a za jejich reakce.
Dalším modelem si odpočinu od pásů, ale zůstanu v poušti. V plánu je Sd.Kfz. 222 LIBIA od vydavatelství GPM.
Zkusím tak zase něco nového, VDT ještě žádnou nemám a od GPM jsem taky nic nestavěl, tak doufám, že to bude podobná zkušenost jako s výborným Orlíkem
Po šesti měsících a sedmi dnech je dobojováno Model italského pásovce je dokončen. Stálo to spoustu úsilí, ale nakonec se vše zdárně podařilo dokončit.
K modelu: jedním slovem - Super. Autor i vydavatel odvedli výbornou práci. Všechno sedí jak má a neobjevil jsem jedinou chybu. Což je opravdu chvályhodné, protože na modelu je spousta obtížných míst. Je vidět, že model prošel důkladným testováním. Navíc model obsahuje obrovské množství náhradních dilů, dvě varianty provedení krytu korbového kulometu a věžního kanonu a navíc si můžete postavit vybrat ze tří divizních verzí, což obnáší různá označení na věži a poznávací značky. Navíc model obsahuje obrovské množství návodných kreseb, které jsou detailní a opět bez chyb. Nevšiml jsem si jediného prohozeného čísla, či písmenka. Díky tomu vůbec není třeba používat psaný návod.
K modelu je možné si pořídit laserem pálenou kostru i pásy. Já jsem obého využil a musím říct, že s lasery jsem už tak spokojený nebyl, zdálo se mi, že jsou menší, než by měly být. Ale zase všechno sedělo, občas jsem musel něco zkrátit, ale to je pořád lepší varianta než muset něco nastavovat.
Laserové pásy ušetří obrovské množství práce. Jeden pás se totiž skládá asi z deseti dílků (psal jsem výše) a nedovedu si představit že bych to dělal ručně. Práce s nimi pohodová, vyzkoušel jsem si zase něco nového a do zubů hnacího kola si to taky sedlo, musel jsem sice použít mírné násilí, ale nemusel jsem nic přeřezávat.
Verdikt: Pokud si chcete vyzkoušet složitý model pásové techniky, tak tento mohu jenom doporučit. Vše sedí přesně a navíc můžete udělat chyby, protože je dostatek náhradích dílů u složitějších, či početnějších kousků.
Jedinou nevýhodu vidím v jednolité kamufláži, kvůli níž má model jednotvárný vzhled. Nicméně na pár barevných fotkách z reálu jsem našel pouze toto provedení, takže se autor držel dobové reality. Tento tank byl určen primárně do Lybie, tak to je asi onen důvod.
Ale zase stačí pouze dvě barvy, černá a žlutá a červená na výfuky a tím jsou retuše hotové
Ale dost řečí, fotky toho stejně řeknou nejvíc.
Děkuji všem co mě sledovali a za jejich reakce.
Dalším modelem si odpočinu od pásů, ale zůstanu v poušti. V plánu je Sd.Kfz. 222 LIBIA od vydavatelství GPM.
Zkusím tak zase něco nového, VDT ještě žádnou nemám a od GPM jsem taky nic nestavěl, tak doufám, že to bude podobná zkušenost jako s výborným Orlíkem
Re: Carro Armato M14-41 / Orlik / 1:25 HOTOVO
Pěkná práce, gratulace k dokončení.