Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
A ona existuje i verze 1:32 ?
- atlon
- Příspěvky: 106
- Registrován: pát 20.1.2012 22:43
- Bydliště: Levice, Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
aha sorry, som si to pomylil s Komatsu.
Ale nic to nemeni na tom , ze na original pdf od RPM to je 0,54mm
Ale nic to nemeni na tom , ze na original pdf od RPM to je 0,54mm
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: pát 20.1.2012 22:45
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Můžeš hodit foto?
- atlon
- Příspěvky: 106
- Registrován: pát 20.1.2012 22:43
- Bydliště: Levice, Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
teraz ako som si prebehol vlakno s povodnou stavbou modelu priamo od autora, tak to vypada na 0,36 mm, a tym padom v pdf je chyba
ale na 100% to potvrdi jedine autor ze kde je pravda
lepenie motora
ale na 100% to potvrdi jedine autor ze kde je pravda
lepenie motora
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Zdravím.
Je to tak, že elektronická verze s tloušťkou 0,36mm vůbec neoperuje. V tomto případě ty válce na potřebnou výšku pravděpodobně sedly.
To ovšem nic nemění na mém názoru, že nemá cenu se s tím mořit, když po osazení krytu, díl č. 688, se to celé schová.
atlon: Díky moc za odkaz na report ze stavby. Já měl akorát video z Y.T. a vůbec mě nenapadlo hledat na sk. fóru. Hodně mi to pomůže.
Vašek
Je to tak, že elektronická verze s tloušťkou 0,36mm vůbec neoperuje. V tomto případě ty válce na potřebnou výšku pravděpodobně sedly.
To ovšem nic nemění na mém názoru, že nemá cenu se s tím mořit, když po osazení krytu, díl č. 688, se to celé schová.
atlon: Díky moc za odkaz na report ze stavby. Já měl akorát video z Y.T. a vůbec mě nenapadlo hledat na sk. fóru. Hodně mi to pomůže.
Vašek
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Hezký nový rok všem.
Další prací bylo zpracování vybavení na rámu vozidla. Takže nádrž, blatníky, kanystry, nástavba za kabinou atd.
Během stavby bylo střídavě oblačno. Něco šlo bez problému, jinde jsem se zapotil.
Masáž trpělivosti je klec na kanystry. Už jen se zorientovat v návodné kresbě a pak poslepovat ty dvouvrstvé pásky . Třešničkou pak bylo, když jsem do ní kanystry nasoukal a ….. , takže jsem tomu musel zezadu pomoct.
Nástavba za kabinou nebyla ani tak náročná na zručnost, jako na čas. Je složená povětšinou z dvouvrstvých profilů ve tvaru U či L. Je tu jeden malý zádrhel. Není počínáno s náběhem tloušťky papíru, takže po natvarování a slepení je vnitřní část profilu větší, než by měla být. Přečnívající konce je pak nutné odříznout. Není to velký problém, ale je třeba s tím počítat. Slepení obou polovin profilu a jeho následné tvarování nedopadne při tloušťce papíru 0,2 mm dobře.
K sestavení klece nástavby a konstrukce s žebříkem, a i jiných částí, mi pomohl hlavně výkres, který mám 1:1 s modelem.
Tak jsem se pomalu dopracoval až k výfuku. Tady jsem si musel dodělat díly pro druhé čelo tlumiče, protože ve šmikně chybí, a mohl decentně oslavit zpracování dílu č.1000 – koncovka výfukové roury.
Tímto je za mnou první etapa stavby modelu značená čísly dílů v kroužcích (oválu), což je rám, podvozek a nástavba. Všechno to sestavím dohromady až s kabinou.
Nyní přichází na řadu etapa zahrnující kabinu, korbu a kola, která je značená čísly s podtržítkem.
Práce na modelu mě zatím nijak neomrzela, spíš naopak. Rád bych tomu věnoval daleko víc času, než si můžu dovolit .
Další prací bylo zpracování vybavení na rámu vozidla. Takže nádrž, blatníky, kanystry, nástavba za kabinou atd.
Během stavby bylo střídavě oblačno. Něco šlo bez problému, jinde jsem se zapotil.
Masáž trpělivosti je klec na kanystry. Už jen se zorientovat v návodné kresbě a pak poslepovat ty dvouvrstvé pásky . Třešničkou pak bylo, když jsem do ní kanystry nasoukal a ….. , takže jsem tomu musel zezadu pomoct.
Nástavba za kabinou nebyla ani tak náročná na zručnost, jako na čas. Je složená povětšinou z dvouvrstvých profilů ve tvaru U či L. Je tu jeden malý zádrhel. Není počínáno s náběhem tloušťky papíru, takže po natvarování a slepení je vnitřní část profilu větší, než by měla být. Přečnívající konce je pak nutné odříznout. Není to velký problém, ale je třeba s tím počítat. Slepení obou polovin profilu a jeho následné tvarování nedopadne při tloušťce papíru 0,2 mm dobře.
K sestavení klece nástavby a konstrukce s žebříkem, a i jiných částí, mi pomohl hlavně výkres, který mám 1:1 s modelem.
Tak jsem se pomalu dopracoval až k výfuku. Tady jsem si musel dodělat díly pro druhé čelo tlumiče, protože ve šmikně chybí, a mohl decentně oslavit zpracování dílu č.1000 – koncovka výfukové roury.
Tímto je za mnou první etapa stavby modelu značená čísly dílů v kroužcích (oválu), což je rám, podvozek a nástavba. Všechno to sestavím dohromady až s kabinou.
Nyní přichází na řadu etapa zahrnující kabinu, korbu a kola, která je značená čísly s podtržítkem.
Práce na modelu mě zatím nijak neomrzela, spíš naopak. Rád bych tomu věnoval daleko víc času, než si můžu dovolit .
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Parádní pokoukání a ještě zajímavější čtení. Pozorně sleduji.
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
To co máš zatím slepeno vypadá fantasticky, tak držím palce v další stavbě.
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Díky moc .
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Parádní, čistá práce, radost pohledět
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Zdravíčko všem dokola kolem. Jsem tu s dalším postupem.
Kabina
U kabiny jsem opustil postup stavby podle čísel dílů. Raději jsem začal sestavením korpusu budky a do ní postupně vkládal vnitřní vybavení. Ukázalo se později, že to bylo dobré řešení.
Sestavení základu kabiny bylo bez potíží. Ty nastaly až při lepení podlahy.
Díly podlahy č.17 jsou jednostranné. Chybí vnitřní líc. Takže uvnitř kabiny by byl papír bez potisku. musel jsem to tedy doplnit. Vlepení podlahy byl docela mazec. Někde mi utekly a jinde zas naběhly desetinky, takže bylo třeba přiřezávat, přibrušovat a bohužel i mírně ohnout. Nebude to naštěstí moc vidět.
Nosníky v návodu mají přeházené číslování. Opraveno na obrázku.
Při lepení nosníků na čelní masce jsem musel použít dodatečně nůžky a trochu násilí. Vůbec se jim tam nechtělo.
Motorový tunel jsem lepil nadvakrát. Ten první byl užší, jelikož jsem díly poskládal a naohýbal jinak. Jestli jsem si někdy předtím povzdychnul, že z návodu není úplně patrné, co kam a jak nalepit, tak u interiéru kabiny to graduje. Ohybové čáry jsou tak či onak, nebo nejsou vůbec. Díly je třeba často z rubu nabarvit, některé (nosníky pravé části lehátka) jsou zrcadlově převrácené. Uf. Bojuju a nakonec to vždycky nějak sedne, jen to stojí víc energie.
Veškeré přístroje a vybavení na palubní desce je znázorněno jen černou plochou. To jsem nechtěl nechat, vyburcoval svojí kreativitu a trochu to, doufám, vylepšil. Vsazení palubní desky do kabiny bylo otázkou několika kousnutí do spodního rtu. Díky tomu, že jsem to vsazoval po částech, jsem si ho prokousnout nemusel.
Zpracování i osazení sedaček proběhlo naopak bez potíží. Vše sedlo dobře. Sedačky pro spolujezdce jsem polepil barevným papírem. Za odměnu pro sebe jsem se „pomazlil“ s volantem, to mě bavilo.
Z interiéru zvolna na exteriér. Napřed dveře. Pečlivě jsem zkoušel a ubíral desetinky po obvodu, aby mi vešly do otvorů. Povedlo se. Jsou dost na fest, ale aspoň dobře drží zavřené. Vnější kliky jsem trochu zapustil.
Čelní sklo jsem dělal nadvakrát. To první bylo moc tlusté. Vypustil jsem jednu vrstvu, z dílu 220 jsem použil jen polovinu. Napodruhé už to sedlo.
U střechy bylo třeba ohlídat správné úhly hran, takže přišel na řadu i šmirgl. Těsnící gumu vylezáku jsem nalepil špatně, na poklop. Nedal jsem si na to pozor, zmátla mě návodná kresba. Naposled jsem nalepil plášť zadní stěny kabiny. Všechny doplňky, tedy zrcátka, světla, stěrače atd. dolepím až při finalizaci modelu.
Teď by měla přijít na řadu korba, ale jdu na kola.
Kabina
U kabiny jsem opustil postup stavby podle čísel dílů. Raději jsem začal sestavením korpusu budky a do ní postupně vkládal vnitřní vybavení. Ukázalo se později, že to bylo dobré řešení.
Sestavení základu kabiny bylo bez potíží. Ty nastaly až při lepení podlahy.
Díly podlahy č.17 jsou jednostranné. Chybí vnitřní líc. Takže uvnitř kabiny by byl papír bez potisku. musel jsem to tedy doplnit. Vlepení podlahy byl docela mazec. Někde mi utekly a jinde zas naběhly desetinky, takže bylo třeba přiřezávat, přibrušovat a bohužel i mírně ohnout. Nebude to naštěstí moc vidět.
Nosníky v návodu mají přeházené číslování. Opraveno na obrázku.
Při lepení nosníků na čelní masce jsem musel použít dodatečně nůžky a trochu násilí. Vůbec se jim tam nechtělo.
Motorový tunel jsem lepil nadvakrát. Ten první byl užší, jelikož jsem díly poskládal a naohýbal jinak. Jestli jsem si někdy předtím povzdychnul, že z návodu není úplně patrné, co kam a jak nalepit, tak u interiéru kabiny to graduje. Ohybové čáry jsou tak či onak, nebo nejsou vůbec. Díly je třeba často z rubu nabarvit, některé (nosníky pravé části lehátka) jsou zrcadlově převrácené. Uf. Bojuju a nakonec to vždycky nějak sedne, jen to stojí víc energie.
Veškeré přístroje a vybavení na palubní desce je znázorněno jen černou plochou. To jsem nechtěl nechat, vyburcoval svojí kreativitu a trochu to, doufám, vylepšil. Vsazení palubní desky do kabiny bylo otázkou několika kousnutí do spodního rtu. Díky tomu, že jsem to vsazoval po částech, jsem si ho prokousnout nemusel.
Zpracování i osazení sedaček proběhlo naopak bez potíží. Vše sedlo dobře. Sedačky pro spolujezdce jsem polepil barevným papírem. Za odměnu pro sebe jsem se „pomazlil“ s volantem, to mě bavilo.
Z interiéru zvolna na exteriér. Napřed dveře. Pečlivě jsem zkoušel a ubíral desetinky po obvodu, aby mi vešly do otvorů. Povedlo se. Jsou dost na fest, ale aspoň dobře drží zavřené. Vnější kliky jsem trochu zapustil.
Čelní sklo jsem dělal nadvakrát. To první bylo moc tlusté. Vypustil jsem jednu vrstvu, z dílu 220 jsem použil jen polovinu. Napodruhé už to sedlo.
U střechy bylo třeba ohlídat správné úhly hran, takže přišel na řadu i šmirgl. Těsnící gumu vylezáku jsem nalepil špatně, na poklop. Nedal jsem si na to pozor, zmátla mě návodná kresba. Naposled jsem nalepil plášť zadní stěny kabiny. Všechny doplňky, tedy zrcátka, světla, stěrače atd. dolepím až při finalizaci modelu.
Teď by měla přijít na řadu korba, ale jdu na kola.
Re: Tatra 815-7 4x4 HMHD / RPM-studio / 1:25
Vypadá to super o tom žádná , ale ten volant ten je naprosto dokonalý .