Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32 / HOTOVÉ
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32 / HOTOVÉ
Ahoj,
tak jsem se rozhodl, že zde budu poprvé prezentovat stavbu svého (čtvrtého) modelu RW. Stavba je již v pokročilé fázi, momentálně se chystám na nástavbu, poté jen detaily a bude hotovo. Jako první, dle zdejších zvyklostí, náhled na originál.
Na kola jsem použil laserové dezény, matice; "gumy" stříknul barvou a vyřezal vzduch v discích.
Jako další přikládám podvozek zespoda a pak s usazeným motorem, nějaké další fotky ze stavby jsou k nalezení v galerii.
Dále jsem se pokusil vytvořit kabinu s otvíracími dveřmi. Během vývoje došlo k menší destrukci kabiny, tu se mi ale podařilo opravit a dveře nakonec usadit. Nakolik se to povedlo posuďte sami na následujících fotkách. Dveře lícovaly a otvíraly se. Problém byl, že jen dovnitř kabiny.
Nakonec se mi tento problém nechtěl řešit, 3 týdny jsem nad tím uvažoval a na model nesáhl. Poté přišlo rozhodnutí, že nebudu vymýšlet blbosti a udělám kabinu červenou. Na prostřední sluneční cloně si povšimněte voňavého stromečku. Následuje pohled do již uzavřené kabiny a na usazenou kabinu na podvozek - kola jsou zatím jen přiložena. To je prozatím vše, další fotky očekávejte.
tak jsem se rozhodl, že zde budu poprvé prezentovat stavbu svého (čtvrtého) modelu RW. Stavba je již v pokročilé fázi, momentálně se chystám na nástavbu, poté jen detaily a bude hotovo. Jako první, dle zdejších zvyklostí, náhled na originál.
Na kola jsem použil laserové dezény, matice; "gumy" stříknul barvou a vyřezal vzduch v discích.
Jako další přikládám podvozek zespoda a pak s usazeným motorem, nějaké další fotky ze stavby jsou k nalezení v galerii.
Dále jsem se pokusil vytvořit kabinu s otvíracími dveřmi. Během vývoje došlo k menší destrukci kabiny, tu se mi ale podařilo opravit a dveře nakonec usadit. Nakolik se to povedlo posuďte sami na následujících fotkách. Dveře lícovaly a otvíraly se. Problém byl, že jen dovnitř kabiny.
Nakonec se mi tento problém nechtěl řešit, 3 týdny jsem nad tím uvažoval a na model nesáhl. Poté přišlo rozhodnutí, že nebudu vymýšlet blbosti a udělám kabinu červenou. Na prostřední sluneční cloně si povšimněte voňavého stromečku. Následuje pohled do již uzavřené kabiny a na usazenou kabinu na podvozek - kola jsou zatím jen přiložena. To je prozatím vše, další fotky očekávejte.
Naposledy upravil(a) Jeňa Sova dne ned 7.10.2018 9:45, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
Hlásím drobný postup, ke kterému došlo doslova ve volných hodinách mezi směnami. Základ pro nástavbu je, ale moc spokojený nejsem, mohl jsem být pečlivější. Teď pracuji na motoru a tak je možné, že se večer nebo zítra ukážou další fotky. Řekl jsem si, že sem budu přispívat nejméně po deseti hodinách práce (sestava na fotkách mi trvala 11), pokud mě situace nedonutí jinak, ale do alba budu fotky nahrávat průběžně.
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
Hodinové statistiky se mi líbí
Červená kabina je stejně lepší jak žlutá Akorát na to jak jsi zvládnul ten motor a kabinu tak mi přijde ta nástavba zatím taková uspěchaná (hlavně čistota řezů). Takže hodiny si piš, ale nesnaž se plnit nějaké cíle, to je cesta do pekla (aspoň z mé zkušenosti), to vždycky něco uspěcháš abys měl splněno...
Ať se daří
Červená kabina je stejně lepší jak žlutá Akorát na to jak jsi zvládnul ten motor a kabinu tak mi přijde ta nástavba zatím taková uspěchaná (hlavně čistota řezů). Takže hodiny si piš, ale nesnaž se plnit nějaké cíle, to je cesta do pekla (aspoň z mé zkušenosti), to vždycky něco uspěcháš abys měl splněno...
Ať se daří
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
Díky za reakci, už jsem si myslel, že sem nikdo nechodí. Já si ty hodiny píšu jen orientačně, není to závod. S tou čistotou vím, na co narážíš. To není řezy, ty jsou (byly) v pohodě, ale spíš tou prací s temperkama a lepidlem. A taky jsem tu nástavbu dělal dost utahaný po nočních směnách (třeba po jedenáctihodinové s nástupem ve dvě ráno...), a je to bohužel poznat. Teď jsem ale odpočatý, tak snad bude brzy zas co ukázat.
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
Ale chodí. Bedlivě sleduji od začátku. Kabina se tedy moc povedla . Také mi hned klepala ta nástavba do očí. Bude to nejspíš opravdu tou retuší. A známe to, foťák dokáže vytáhnout věci, které ani nejsou normálně vidět. Tuto nástavbu jsem stavěl také na a byla to jedna z nejpříjemnějších staveb co si pamatuji. Jsem zvědav, jak se popasuješ s ramenem. Držím palce a těším se na další postup.
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
Kabina se teda úplně nepovedla, jen to není vidět, ale díky za pochvalu. Ty pochroumané hrany na nástavbě se pokouším průběžně srovnávat, snad to nebude nakonec taková hrůza. Dnes teda jen 8 hodin u stolu, ale na celku je to vidět, tak přikládám náhledy na zabudovaný motor Zetor. Jeho kryt je na funkčních pantech.
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
No byť si jistý že to někdo sleduje . Já jsem se v poslední době vykašlal na temperky a přešel jsem na vodovky a nemůžu si je vynachválit . Líp na nich drží lepidlo .
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
Vodovky používám taky, ale jen na drobnosti. Když potřebuji větší množství, namíchám si z temperek na paletu, a to pak používám po celou dobu stavby. Přece jen ani ty patrové vodovky nemají všechny odstíny... Tady u té UDS se mi ale ta žlutá chová nějak divně. Různě se drolí, patlá a lepí a moc dobře nekryje. A to asi i způsobilo ty rozmatlané hrany. Ale třeba černá kryje dobře, a používám ji už na třetím modelu. Na prvním totiž padlo celé to kolečko vodovky, na druhý jsem to prázdné "vylil" temperou a pak jsem si konečně namíchal tu "podvozkovou černou".
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
Chvilku jsem se odmlčel. Způsobilo to neúspěšné postavení kabiny nástavby, která dopadla celkem špatně...
Asi po dvou týdnech pauzy jsem k tomu dnes zas sedl, přidal asi 6 hodin práce. Kabinu jsem udělal z výtisku UDS 110p. Sice ani ta nedopadla nejlépe, ale do třetího modelu už kvůli tomu řezat nebudu...
Celkově jsem to totiž složil na sucho a z dálky to už pomalu vypadá jako auto, které se mi líbí.
Asi po dvou týdnech pauzy jsem k tomu dnes zas sedl, přidal asi 6 hodin práce. Kabinu jsem udělal z výtisku UDS 110p. Sice ani ta nedopadla nejlépe, ale do třetího modelu už kvůli tomu řezat nebudu...
Celkově jsem to totiž složil na sucho a z dálky to už pomalu vypadá jako auto, které se mi líbí.
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
Dnes jen krátký report z postupu. Osadil jsem nástavbu všemi "krabicemi". Plechy jsou 3D, natřené vodovkou. Znova tu chybu neudělám.
Dále jsem zkompletoval písty pod ramenem. Jsem rád, že jsem mohl použít díly z UDS 110p... Nepodařilo se mi to totiž na poprvé, dle návodu. A tak jsem si písty udělal po svém, postup je snad z následujících fotek jasný. Na třetí fotce je srovnání složených pístů na pozadí a nepovedených pístů i s mou DNA v popředí.
Dále jsem zkompletoval písty pod ramenem. Jsem rád, že jsem mohl použít díly z UDS 110p... Nepodařilo se mi to totiž na poprvé, dle návodu. A tak jsem si písty udělal po svém, postup je snad z následujících fotek jasný. Na třetí fotce je srovnání složených pístů na pozadí a nepovedených pístů i s mou DNA v popředí.
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
Ahoj,
zatím si vedeš dobře, jen tak dál
Ať se ti daří Jakub.
zatím si vedeš dobře, jen tak dál
Ať se ti daří Jakub.
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
Ale dupeš celkem často teda
Já z těch pístů vynechávám ty vnitřní dorazy. Přijde mi to zbytečné. Blbě se to kompletuje a když to vynecháš a píst do toho uděláš hezky natěsno tak to drží líp jak s těma kroužkama a abys to nezvedal za dorazy si u focení pohlídáš Ať se daří, zavčasu si doplň výtisk 110p a těš se na podvozek
Já z těch pístů vynechávám ty vnitřní dorazy. Přijde mi to zbytečné. Blbě se to kompletuje a když to vynecháš a píst do toho uděláš hezky natěsno tak to drží líp jak s těma kroužkama a abys to nezvedal za dorazy si u focení pohlídáš Ať se daří, zavčasu si doplň výtisk 110p a těš se na podvozek
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
Děkuji za reakce, potěší pocit, že ten model někomu stojí za pár písmenek. Jestli budu pořizovat další UDS 110p se uvidí. Mám ještě 148 UDS 110a, tak možná jako zdroj náhradních dílů pro ni. Navíc pokukuju spíš po lanovém bagru na podvozku 138. Každopádně další model bude sice taky auto, ale určitě ne bagr. Dnes jsem tomu dal dalších 9 hodin. Vytvořil jsem upínací kleštiny a pokusil se o ten dlouhý píst dovnitř ramene. Kleštiny fungují, s pístem uvidím, co a jak, až do zítřka uschne...
Ten malý píst uvnitř kleštin jsem se pokusil udělat dle originálu a, světe div se, povedlo se. Ten dlouhý už je opět jako ty pod rameno - tedy na pístnici namotaný pásek papíru a na něm plášť bez dorazu. Snad si to nevytáhnu...
Ten malý píst uvnitř kleštin jsem se pokusil udělat dle originálu a, světe div se, povedlo se. Ten dlouhý už je opět jako ty pod rameno - tedy na pístnici namotaný pásek papíru a na něm plášť bez dorazu. Snad si to nevytáhnu...
Re: Tatra 815 UDS 114 / Ripperworks / 1:32
Jde ti to pěkně od ruky. Nástavba vypadá pěkně a podle fotek mi nepřijdou ty plechy po natření vodovkou zlé - možná fotka hodně zkresluje a v reálu ti to přijde jiné. Závidím časové možnosti (myšleno možnost lepit 9 hodin denně)