Motory, nástavby a podobné informace - vozidla TATRA

Podkladové materiály, fotky, plány ...
Hynek
Příspěvky: 21
Registrován: ned 22.1.2012 16:09

Motory, nástavby a podobné informace - vozidla TATRA

Příspěvek od Hynek »

Odděleno z vlákna PMHT v sekci Novinky na trhu. moderátor Zrzek.

Zase budu za rypáka, ale to už ej můj úděl... K sypači mám jedinou výtku - co jsem viděl fotky, má to špatný motor - desetiválec T3-929. Vzhledem k použití podvozku NTH to musí být bezturbový nebo turbový dvanáctiválec T3-930. NTH bylo vyráběno pouze s těmito motory. Jinak musím říct, že nástavba je hodně povedená.

Ke sklopce si netroufám tvrdit, že to tak je, z fotek je to nezřetelné, ale přijde mi, že rám není za motorem dozadu zůžený jak má. Může to ale být opravdu jen zdání, pořádnou fotku, ze které by to bylo zřetelné jsem nenašel...
Linhi
Příspěvky: 2
Registrován: pát 20.1.2012 22:27

Re: PMHT

Příspěvek od Linhi »

Motor byl při přestavbě vyměněn ;)
Hynek
Příspěvky: 21
Registrován: ned 22.1.2012 16:09

Re: PMHT

Příspěvek od Hynek »

Knox: Pokud to bylo na mě, pak moje výhoda je v tom, že NEJSEM modelář. Pouze modelářům zajišťuju podklady - fotky, výkresy... - ať už jde o doktora, kluky z PMHT nebo třeba i plastikové modeláře nejrůznějších měřítek. V podstatě kdo si řekne, pokud mám nebo můžu sehnat, rád pomůžu... Možná proto mám odstup a můžu si dovolit faktickou kritiku. Pokud to na mě nebylo, pak se omlouvám za "plácání jater"...

Linhi: Chtěl bych vidět toho blázna, který vyndá výborný tahavý motor V12 a dá tam ultralínou V10, kor když by musel na rámu převařit držáky na motor i převodovku ;) To jen aby řeč nestála :oops: Co ten rám - odpoví mi někdo? Tam fakt připouštím, že to není poznat a modely drahá polovička zatím nemá, abych si to ověřil...
Radim - PMHT
Příspěvky: 115
Registrován: sob 21.1.2012 11:03

Re: PMHT

Příspěvek od Radim - PMHT »

Rám je rovný, samotný rám jsem neviděl a pod ním jsem taky neležel, tak jsem to nezpozoroval, ani mě nenapadlo se na to zeptat, omlouvám se koho jsem tím zklamal...
Hynek
Příspěvky: 21
Registrován: ned 22.1.2012 16:09

Re: PMHT

Příspěvek od Hynek »

Radime znáš mě, víš jak to myslím, nejde o zklamání. Všechny T815 s dvojmontáží na zadku (včetně sklopek S1 i S3) mají zůženou zadní část rámu, zůžení je v místech, kde začíná sklopka, je to právě kvůli tomu, že dvojmontáž je mnohem širší než balony a ještě se mezi rám a kola musí vejít listová pera. Je to krásně vidět tady na webu Parma.cz:
http://www.parma.cz/tx87-30-generalni-o ... e-tatra-s3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.parma.cz/tx87-46-generalni-o ... e-tatra-s3" onclick="window.open(this.href);return false;
Radim - PMHT
Příspěvky: 115
Registrován: sob 21.1.2012 11:03

Re: PMHT

Příspěvek od Radim - PMHT »

no jo, škoda že jsem ty fotky neviděl dřív, je tam i důkaz že ta zelená existuje, čemuž pár lidí nevěřilo, díky
Hynek
Příspěvky: 21
Registrován: ned 22.1.2012 16:09

Re: PMHT

Příspěvek od Hynek »

Shánět podklady, shánět podklady, shánět podklady ;) Zrovna auta s touhle korbou v zelené barvě vyjížděla z Kopřivnice, fotky dohledám a vložím...
Uživatelský avatar
L 3000
Příspěvky: 88
Registrován: sob 21.1.2012 21:28
Bydliště: Brno

Re: PMHT

Příspěvek od L 3000 »

A proč by někdo nevyměnil,12válec za 10válec,dělá se to normálně .-) .
Já s dvanáckou jezdil a myslím,že každej normalní majitel ,který nepotřebuje
sílu 12válců když má tu možnost tak to udělá ,důvod: ekonomika .
Dvanácka si normálně bere 50-60l a o terénu ani mluvit nebudu .-)
Ikdyž musím přiznat,že to je obrovská síla když sešlápneš plyn!
S těma držákama to není žádnej problém,nechci se ,ale pouště do handrkování když
jsem to neviděl jak se to dělá.
Když u nás ve firmě měnili 8válec na 10válec nebyl stím vůbec žádnej problém odvezli
to do dílen a dva tři dny a bylo hotovo.
A ta převodovka -nechápu dá se tam přec jiná délka kardanu.

K té zelené,osobně jsem takhle zelené S1 vyděl jezdit :)
Ale bohužel ne a ne si vzpomenout kde to bylo....... :oops:
Uživatelský avatar
V.E.N.A.
Příspěvky: 304
Registrován: sob 21.1.2012 14:33
Bydliště: Vysoké nad Jizerou (Krkonoše)

Re: PMHT

Příspěvek od V.E.N.A. »

Co vím já, tak 12V jsou i ve 4x4 815 sypač. A to je pak teprve dělo! :-D
Hynek
Příspěvky: 21
Registrován: ned 22.1.2012 16:09

Re: PMHT

Příspěvek od Hynek »

L3000: Zrovna u silničářů, kde je potřeba síla pro uhrnutí sněhu by byla výměna motoru čistý nerozum ;) Neříkám, že by to nebylo možné, ale považuji to za velmi nepravděpodobné ;) Je to svým způsobem kravina a šikovný modelář si do toho dá motor, který tam patří a který je k dispozici v jiných modelech nebo upraví ten, co měl tuším Spíďa ke stažení... V podstatě i proto to píšu, rozhodně nechci shazovat modely, jen upozorňuji na fakta :idea:
Uživatelský avatar
FreeVoj
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.1.2012 15:18
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: PMHT

Příspěvek od FreeVoj »

Předloha sypače je velmi lákavá, model je naprosto úžasný. Je fajn tento stroj potkávat na silnici a pak se dočkat modelu! Autorům děkuju. Pokud byste stáli o nafocení reálného stroje, možná by tu byla cesta, kterou prověřuji... ;)
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 1686
Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Bydliště: Brno

Re: PMHT

Příspěvek od Lukáš »

Fotky určitě udělej a dej do podkladů, dřív nebo později se někomu budou hodit..
Uživatelský avatar
fox
Příspěvky: 239
Registrován: pát 20.1.2012 22:03
Bydliště: Bystřička

Re: PMHT

Příspěvek od fox »

A proč by musel mít delší kabinu? Nechápu. motor může trčet kus za kabinou, ne? Proč je za kabinou asi ten kryt? Ha? Když je to udělané z typu NTH, tak soudím že specifikace bude odpovídat tomuto http://tatratech.wz.cz/prospekty/t815/t815nth.html" onclick="window.open(this.href);return false; mimochodem, je to s touto krátkou kabinou a má to 12-ti válec. ;)
Jinak, já sem se eště nedíval na to jaký je motor ve vystřihovánce. Jestli je tam 10-ti válec, kdo bude chtít a vědět o tom, dá si tam 12-ti válec, kdo nebude chtít, nebo o tom nebude vědět, nechá si 10-ti válec.
Hynek
Příspěvky: 21
Registrován: ned 22.1.2012 16:09

Re: PMHT

Příspěvek od Hynek »

Vasek176: Než něco napíšeš, tak si o tom prosím něco zjisti, abys ze sebe nedělal zbytečně, s prominutím, blbce. Jedná se o podvozek T815 NTH, tedy Návěsový Tahač s Hydraulikou, do kterých v Tatře montovali výhradně dvanáctiválce a to jak atmosférické, tak přeplňované, to není věc, kterou dávám k diskusi, to je historický fakt. Ostatně všechny klasické hasičské CAS 32 mají stejnou kabinu a mají taky motory V12. Pár CAS-32 máme u nás v práci, čili s nimi příležitostně jezdím a s přeplňovaným NTH se sklápěcím tříosákem plným šutrů jsem díky kamarádovi párkrát taky jel... Pod krátkou kabinu ve standardním provedení se vejdou všechny tatrovácké motory - proto je za kabinou ten plechový kryt - i pod ním je motor. Ostatně pod kabinu s tzv.předsunutým kolem (sklápěčky) se taky vejdou všechny motory - docela dost sklopek jezdí s dvanáctihrncem namísto desetihrnce. Vojáci měli ve všech speciálních vozidlech krom provedení VV15 4x4 a VPR 4x4 V12ky, v provedeních 8x8 pak vždy přeplňované. Navíc měla armáda vícepalivové motory, které sežvejkaly skoro vše, co se do nich nalilo a spoustu dalších drobných odlišností - například vodotěsné startery, alternátory atd...

Add fox: Přesně to jsem chtěl říct
jarek
Příspěvky: 327
Registrován: sob 21.1.2012 0:11

Re: PMHT

Příspěvek od jarek »

Mohl bych tedy do NTH od pmht nacpat spida motor beze změn- teda s jinak udělaným výfukovým potrubím..ps prosba na H.Obroučku. Nemáte prosím zadní pohled-fotku, na namontovaný motor v nth. Fotek motorů jsou na netu mrtě. Ale jsou to motory vymontované . Mě jde o pohled ze zadu,kvůli výfukovému potrubí..Dík Jara
Odpovědět

Zpět na „Podklady ke stavbě“