PRAGA V3S se šíp. sněžnou radlicí /PK Graphica /1:32/ HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
PRAGA V3S se šíp. sněžnou radlicí /PK Graphica /1:32/ HOTOVO
Dobrý večer,
i když se modelaření věnuji s přestávkami pěknou řádku let, až nyní jsem se odhodlal poprvé zveřejnit svoji stavbu nového modelu. Jedná se o nepříliš známý ale zajímavý vůz Praga V3S se šípovou sněžnou radlicí od PK Graphica.
Stavbu jsem započal koncem října. Začal jsem podle plánu podvozkem, na úvod několik fotek.
Následně jsem přilepil přední nápravu na podvozek.
i když se modelaření věnuji s přestávkami pěknou řádku let, až nyní jsem se odhodlal poprvé zveřejnit svoji stavbu nového modelu. Jedná se o nepříliš známý ale zajímavý vůz Praga V3S se šípovou sněžnou radlicí od PK Graphica.
Stavbu jsem započal koncem října. Začal jsem podle plánu podvozkem, na úvod několik fotek.
Následně jsem přilepil přední nápravu na podvozek.
Naposledy upravil(a) Ondatra dne úte 9.5.2017 17:37, celkem upraveno 2 x.
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Tak na tohle se hodně těším.
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Po dokončení rámu a přední nápravy jsem pokračoval zadními nápravami, vč výkyvných ramen.
Nakonec jsem připojil zkompletovaný zadní nárazník a tažné zařízení.
Oproti návodu jsem nalepil díly 45, 46 a 92 až po nalepení zadních náprav a výkyvných ramen, díly 126 a 47P/L (stupačky a box) připojím až po osazení koly a držáky motoru 218 P/L připojím až při vlepení samotného motoru.
Nakonec jsem připojil zkompletovaný zadní nárazník a tažné zařízení.
Oproti návodu jsem nalepil díly 45, 46 a 92 až po nalepení zadních náprav a výkyvných ramen, díly 126 a 47P/L (stupačky a box) připojím až po osazení koly a držáky motoru 218 P/L připojím až při vlepení samotného motoru.
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Po více než měsíci je tady malý progres. Slepil jsem kola a nalepil na nápravy, dále jsem na rám doplnil stupačky, box na nářadí, nádrž a kanystry, viz. foto:
Naposledy upravil(a) Ondatra dne sob 31.12.2016 17:44, celkem upraveno 2 x.
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Stavbu bedlivě sleduji , těším se hlavně na kabinu tam jsem posledně pohořel
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Bedlive sleduji a drzim palce
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Po asi 5 týdnech jsem svým šnečím tempem konečně dodělal kabinu a přidal nosič rezervního kola. Až na drobné chyby se kabina jakžtakž povedla. Trochu mi nevyšla střecha na jedné straně, pak jsem si lehce poškodil spodní okraj předního okna, takže jsem retušoval a jde to vidět . Zpětná zrcátka, kliky dveří a držák na střeše s přídavnými světly a majákem doplním až úplně na závěr. Více už na fotkách:
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Paráda. Prosím tě nebyla by tam ještě jedna fotka spodku kabiny ? Pokud to teda nemáš přilepené .
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Díky za pochvalu. Tak kabina už je napevno přilepena a spodek jsem bohužel nefotil.
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Fakt parada, měli jsme úplně stejně barevnou ve škole. Dělal jsem na ni řidičák, potvora jedna .
Srdce poskočilo, jako bych v tom seděl znova.
Moc pěkné.
Srdce poskočilo, jako bych v tom seděl znova.
Moc pěkné.
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Prosím tě a jak ti sedla ta podlaha ? Já jsem musel tu přepážku ( pod kapotou ) hodně seřezávat a ještě mi to nesedlo . Podlahu jsem rozhodně neměl rovnou . Děkuji předem za odpověd .
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Nafe_CZ: díky za pochvalu, jsem rád, že jsem připomenul zážitky z mládí
kaktusak: Přepážka pod kapotou se mi v nejužším místě trochu ohnula, je to vidět i na jedné z fotek. Možná i díky tomu mi to při kompletování trochu lépe sedlo a nemusel jsem jí seřezávat. Malinko jsem ale upravoval díly podlahy 107 a 108. Po zkompletování celé kabiny jsem podlahu úplně rovnou neměl, ale na konečný výsledek to zásadní vliv nemělo.
kaktusak: Přepážka pod kapotou se mi v nejužším místě trochu ohnula, je to vidět i na jedné z fotek. Možná i díky tomu mi to při kompletování trochu lépe sedlo a nemusel jsem jí seřezávat. Malinko jsem ale upravoval díly podlahy 107 a 108. Po zkompletování celé kabiny jsem podlahu úplně rovnou neměl, ale na konečný výsledek to zásadní vliv nemělo.
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Po dalším měsíci jsem zkompletoval korbu včetně hydraulického zvedáku s dvouramennou pákou.
Při lepení žeber na korbu jsem musel trochu upravovat jejich délku, na hotovém modelu to naštěstí není ani vidět.
Malý problém jsem měl i se sestavením čtyř pístů tak, aby se nepohybovaly ani příliš volně, ani příliš ztuha, nakonec to po boji docela vyšlo. Při sestavování a vlepování dvouramenné páky mi přišlo, že je příliš volná v osách ze špendlíků, možná by to chtělo části ramen (díly 230) zpevnit podlepením kartonem cca 0,5 - 0,75 mm, při další stavbě podobných modelů to budu mít na paměti.
Zbývá dodělat šípový sněžný pluh, z čehož mám docela obavy. Ale kdo se bojí, nesmí do lesa, tak už se nebojím...
Při lepení žeber na korbu jsem musel trochu upravovat jejich délku, na hotovém modelu to naštěstí není ani vidět.
Malý problém jsem měl i se sestavením čtyř pístů tak, aby se nepohybovaly ani příliš volně, ani příliš ztuha, nakonec to po boji docela vyšlo. Při sestavování a vlepování dvouramenné páky mi přišlo, že je příliš volná v osách ze špendlíků, možná by to chtělo části ramen (díly 230) zpevnit podlepením kartonem cca 0,5 - 0,75 mm, při další stavbě podobných modelů to budu mít na paměti.
Zbývá dodělat šípový sněžný pluh, z čehož mám docela obavy. Ale kdo se bojí, nesmí do lesa, tak už se nebojím...
Re: PRAGA V3S se šípovou sněžnou radlicí / PK Graphica / 1:3
Tahle stavba je velká paráda! Pokud jsi zvládnul auto, zvládneš levou zadní i radlici.