Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33 HOTOVO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33 HOTOVO
Zdravím přátelé!
Tak jsem se po delší letní pauze zase vrátil ke stolu, tentokrát zase na chvíli doma a pustil jsem se do patlání. Rozhodl jsem se o takovou paralelní stavbu dvou Messerschmittů a to Bf 110 od Hallinskeho a Me 262 od GPM, kterému jsem tu již založil vlákno v minulosti, tak budu příspěvky k vlaštovce dávat tam.
Představovat předlohu je skoro, řekl bych, zbytečné, takže snad jen odkaz na wikinu: https://cs.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_110" onclick="window.open(this.href);return false;
Sešity jsme rozebral a z doplňků použiji plastové kabinky.
Začal jsem podlepením dílů dle instrukcí na karton o tloušťce 0,5 a 1 mm, poprvé jsem zakoupil karton v papírnictví a nevyužíval jen takové to samo domo co jsem vždy posbíral z odpadu.
Musím se přiznat, že příště zakoupím na zkoušku lasery, tohle podlepování a lisování mě moc nebavilo a vyřezávání asi také bude chuťovka. Takže mně držte v dalším postupu palce a ja se pokusím se totálně neznemožnit. Jak jsem teď zhlédnu pár posledních příspěvků tady, mám problémy udržet hubu zavřenou...
Tak jsem se po delší letní pauze zase vrátil ke stolu, tentokrát zase na chvíli doma a pustil jsem se do patlání. Rozhodl jsem se o takovou paralelní stavbu dvou Messerschmittů a to Bf 110 od Hallinskeho a Me 262 od GPM, kterému jsem tu již založil vlákno v minulosti, tak budu příspěvky k vlaštovce dávat tam.
Představovat předlohu je skoro, řekl bych, zbytečné, takže snad jen odkaz na wikinu: https://cs.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_110" onclick="window.open(this.href);return false;
Sešity jsme rozebral a z doplňků použiji plastové kabinky.
Začal jsem podlepením dílů dle instrukcí na karton o tloušťce 0,5 a 1 mm, poprvé jsem zakoupil karton v papírnictví a nevyužíval jen takové to samo domo co jsem vždy posbíral z odpadu.
Musím se přiznat, že příště zakoupím na zkoušku lasery, tohle podlepování a lisování mě moc nebavilo a vyřezávání asi také bude chuťovka. Takže mně držte v dalším postupu palce a ja se pokusím se totálně neznemožnit. Jak jsem teď zhlédnu pár posledních příspěvků tady, mám problémy udržet hubu zavřenou...
Naposledy upravil(a) v.veverka dne ned 5.11.2017 21:37, celkem upraveno 1 x.
Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33
Tak na tu švalbinu jsem měl(a mám stále)zálusk.
Tak budu sledovat.
Tak budu sledovat.
Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33
Jak se jmenuje a kde se dá sehnat to modré udělátko
Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33
Super volba!
Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33
No, jak se jmenuje, to už nevím (promiň), a koupil jsem ho v Rijádu v prodejně s uměleckými potřebami, je to super na vyřezávání, navlékne se na prst a opravdu nehrozí, že by se nějak při vyřezávání zvrtlo a člověk při řezu změnil směr. Jinak do něj jde vložit naprostou většinu čepelek, respektive zatím mně tam šly vložit všechny.mahdy píše:Jak se jmenuje a kde se dá sehnat to modré udělátko
Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33
Tak to oni ty národy umí vymýšlet i jiné věci než jen vesty?
Fakt paráda!
Fakt paráda!
Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33
Mahdy- http://www.fiskars-online.cz/umelecke-noze" onclick="window.open(this.href);return false; .Není to přímo tento modrý,ale asi bude fungovat stejně.
Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33
Jestli to někdo koupíte, zkuste tam napasovat čepelky Olfa a napište o tom!
Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33
Možná by jste se divili, co všechno se na stř. východě dá koupit, popravdě se toho dá koupit mnohem a mnohem víc než u nás tady. Je to o koupěschopnosti obyvatelstva, které a to si přiznejme, má proti většině našeho obyvatelstva kapsy plné peněz a hlavně prd na práci V každém případě jsou ty nože Fiskars z odkazu výše dost podobné, jen pozor, mají různé velikosti, tak bacha, aby jste tam dostali prsty
Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33
Tak trocha toho nimrání s interiérem kabiny, ale jsem tak v polovině. Dělám jen s papírem sem tam s kusem drátku, fascinuje mně ta práce autorů s tolika detaily, které vlastně nebude vůbec vidět, ale budou tam. Musím se přiznat, že mně vyhovuje lepení na tupo. Teď ještě uvidíme, jak to všechno bude sedět dohromady. Jinak luštění návodu, kam co přijde a jestli to náhodou není zrcadlově je veliká zábava. Výsledek 2 denního snažení. Pár dní dovolené bez dětí a práce díky autu v servisu
Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33
Zase trocha toho lepení. Je to můj první Hal a musím se přiznat, že kvalita stříhačky daleko přesahuje moje zkušenosti i šikovnost. Bojuji, ale od kvality některých místních mistrů jsem na hony vzdálen. Takže prosím o shovívavost.
Přidám pár poznatků z dosavadního průběhu stavby. Koupil jsem tentokrát karton na podlepování v papírnictví a udělal jsem dobře. Oproti mnou nasbíraným kartonům se tento netřepí a dobře se řeže. Je pravda, že se tedy čepelky velice rychle tupí a obětoval jsem postupně tři, možná i proto, že jsem zbytečně tlačil a ulámal proto špičky.
Trochu bojuji s návody k lepení jednotlivých celků, občas dost dlouho zkouším co a jak kam přijde a přikládám na sucho, není to "2x měř a jedno lep", ale "5-10x měř a jednou lep a doufej, že to dobře dopadne". Papír sešity je dobrý a neloupe se při ohýbání, zrovna tak použité barvy se tolik v místě ohybů neloupou tolik jako na mnou tištěných stavebnicích. Jak jsem již zmiňoval v předešlém odstavci, lepení malých celků na "tupo" považuji za výhodnější a zcela mně vyhovuje. Lepím Herkulem a vteřiňákem, který mě ovšem v případě rámu za sedačkou pilota dost zklamal. Na hlavní rám jsem použil drát z kancelářské sponky a na vnitřní konstrukci rámu jsem použil olověný drát příslušných průměrů. V místě spojů s papírem lepidlo vytvořilo takové měkké kapky, které odmítly ztvrdnout a totálně poškodily díly ze stavebnice, kterými byly kovové rámy potažené. Nakonec jsem je pinzetou odstranil i když jsem se nevyhnul poškození papírových dílů. Snažil jsem se následně vše zaretušovat pomocí vodových barev a budu doufat, že to nebude moc vidět. Asi nechám plastový překryt kabiny uzavřený a nebudu ho otvírat. No, uvidíme...
Kvalita zpracování Halinského sešitů je opravdu veliká a podle mě, při dodržení postupu a s využitím všech dostupných dílů, není nijak potřeba doplňovat detaily interiéru. Je jich víc než dost a naprostá většina jich po uzavření kabiny postranními panely stejně nebude vidět. Naprosto ovšem chápu některé kolegy, kteří interiéry dotvářejí a přetvářejí k obrazu svému, protože lepíme především pro sebe a svůj dobrý pocit z toho, co jsme na tom kterém detailu udělali a jak věrně napodobuje skutečnou předlohu. Klobouk dolů přede všemi!
Já se chci v tomto případě přesunout od jednodušších stříhaček a na svém prvním "Halovi" si vyzkoušet pro mě nové postupy a obecně potrénovat. Myslím, že mně v zásadě půjde o geometrii a hlavně povrch letadla. Zkusím ho onýtovat.
Přidám pár poznatků z dosavadního průběhu stavby. Koupil jsem tentokrát karton na podlepování v papírnictví a udělal jsem dobře. Oproti mnou nasbíraným kartonům se tento netřepí a dobře se řeže. Je pravda, že se tedy čepelky velice rychle tupí a obětoval jsem postupně tři, možná i proto, že jsem zbytečně tlačil a ulámal proto špičky.
Trochu bojuji s návody k lepení jednotlivých celků, občas dost dlouho zkouším co a jak kam přijde a přikládám na sucho, není to "2x měř a jedno lep", ale "5-10x měř a jednou lep a doufej, že to dobře dopadne". Papír sešity je dobrý a neloupe se při ohýbání, zrovna tak použité barvy se tolik v místě ohybů neloupou tolik jako na mnou tištěných stavebnicích. Jak jsem již zmiňoval v předešlém odstavci, lepení malých celků na "tupo" považuji za výhodnější a zcela mně vyhovuje. Lepím Herkulem a vteřiňákem, který mě ovšem v případě rámu za sedačkou pilota dost zklamal. Na hlavní rám jsem použil drát z kancelářské sponky a na vnitřní konstrukci rámu jsem použil olověný drát příslušných průměrů. V místě spojů s papírem lepidlo vytvořilo takové měkké kapky, které odmítly ztvrdnout a totálně poškodily díly ze stavebnice, kterými byly kovové rámy potažené. Nakonec jsem je pinzetou odstranil i když jsem se nevyhnul poškození papírových dílů. Snažil jsem se následně vše zaretušovat pomocí vodových barev a budu doufat, že to nebude moc vidět. Asi nechám plastový překryt kabiny uzavřený a nebudu ho otvírat. No, uvidíme...
Kvalita zpracování Halinského sešitů je opravdu veliká a podle mě, při dodržení postupu a s využitím všech dostupných dílů, není nijak potřeba doplňovat detaily interiéru. Je jich víc než dost a naprostá většina jich po uzavření kabiny postranními panely stejně nebude vidět. Naprosto ovšem chápu některé kolegy, kteří interiéry dotvářejí a přetvářejí k obrazu svému, protože lepíme především pro sebe a svůj dobrý pocit z toho, co jsme na tom kterém detailu udělali a jak věrně napodobuje skutečnou předlohu. Klobouk dolů přede všemi!
Já se chci v tomto případě přesunout od jednodušších stříhaček a na svém prvním "Halovi" si vyzkoušet pro mě nové postupy a obecně potrénovat. Myslím, že mně v zásadě půjde o geometrii a hlavně povrch letadla. Zkusím ho onýtovat.
Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33
Já bych ti zkusil nýtování rozmluvit - tohle není lokomotiva, tohle je letadlo Mysli na měřítko
Re: Messerschmitt Bf 110G-2 / Hallinski / 1:33
Tak si asi to nýtování tedy rozmyslím, myslel jsem, že nějakou drobnou kornajsnou by to šlo, ale dobře, aspoň si ušetřím práci.
Takže kabina je vlastně co se interiéru týká hotová a zabalená jako dáreček, jak jsem předpokládal, vidět skoro nic není. Všechno sedělo slušně, na těch fotkách jsou některé ty krabičky a udělátka jen položené na bočních panelech, vlepil jsem je dovnitř až po přilepení bočních panelů k té konstrukci.
Takže kabina je vlastně co se interiéru týká hotová a zabalená jako dáreček, jak jsem předpokládal, vidět skoro nic není. Všechno sedělo slušně, na těch fotkách jsou některé ty krabičky a udělátka jen položené na bočních panelech, vlepil jsem je dovnitř až po přilepení bočních panelů k té konstrukci.