Čau všichni,
na modelu opět něco málo přibylo, tak můžu ven s reportem. Pokračoval jsem jakýmsi dalším ovládacím bazmekem, který se skládá z jiných menších bazmečků a po složení dohromady to dělá jeden celek o velikosti něco málo víc než jednokorunová mince, takže neskutečná drbačka a piplačka. Celek zatím jen nasucho nasunut na 1mm tyčince, na model se bude lepit až v další fázi.
Stříška:
Díly stříšky ovládacího bazmeku (536 a 536b) jsem nelepil tak, že bych díl podlepil z rubu barevnou částí a poté ho tvaroval. Díly by byly moc tlusté, špatně by se tvarovaly a zejména v zakulacených částech by to dělalo neplechu a byly by tak moc vidět škvíry ve spojích. Naopak jsem odřízl líc od rubu, lícové díly jsem si překreslil na rubové díly a rub i líc jsem pak tvaroval a lepil samostatně. Nakonec jsem rub vlepil do lícního dílu a co přesahovalo jsem odřízl. Sice to je více pracné, ale na kulaté části lícové strany stříšky, která je více na očích, jsou tak spoje krásně u sebe a nerozjíždějí se. Občasná nepřesnost na rubové části pak není vidět a zbytek vyřeší retuš
Dráty, drátky, kabely, kablíky:
Ještě před samotným sestavením celého nosiče rakety a jeho nalepení na model jsem se musel vrhnout do příšerně nudné a zdlouhavé práce, jakou bylo přilepení drátků, imitujících kabelové rozvody, na základnu pro raketový systém. Podle nákresů ve vystřihovánce bych to nedal dohromady ani náhodou. Naštěstí jsou ale na stránkách Model-Komu ke stažení obrázky detailních nákresů vedení kabeláže. Musel jsem trošku popřemýšlet nad tím, odkud začít, abych se pak nedostal do pasti a drátky, které už jsem přilepil, si potom neurval při lepení těch dalších. Začal jsem na levé straně základny a nahoře vpředu ve směr jízdy, potom následovaly drátky uvnitř konstrukce základny kolem motoru a na vnitřní pravé části a nakonec jsem lepil drátky zespodu vpravo vzadu a na pravé vnější části základny. Na spodní části základny jsou místa pro přilepení kabelů vyznačena na špatné straně, ale stejně to po přilepení základny na model nebude vidět, tak jsem to nijak neřešil. Všechny kabely, ale i 2 pružinky, přes které v budoucnu budou procházet kabely od podvozku, jsem dělal z drátku 0,5mm. K imitaci spojek kabelů jsem použil papírovou trubičku, kterou jsem si vytvořil smotáním kancelářského papíru na 0,5mm drátek. Celá trubička měla délku zhruba bajvočko 3-4 cm a z té jsem si poté postupně ukrajoval potřebné dílky, abych tak nemusel každý dělat zvlášť jednotlivě. Lepením drátků jsem strávil několik dlouhých dní, než bylo vše hotovo. Bylo to furt dokola...uštípnout drátek, naměřit, naohýbat, přiložit k modelu, abych ozkoušel jak to sedí a znovu naměřit, naohýbat, přiložit...atd.
Každý drátek mi tak prošel rukou opravdu hóóódně krát. A nejlepší na tom všem je, že si podobnou dráteničinu ještě užiju na jeřábu, už teď se těším...
Na druhou stranu je fakt, že se úsilí vyplatí a modelu to prospěje.
Nákresy kabeláže:
Pro větší názornost jsem nafotil pár fotek hotové základny v přibližně stejných pozicích jako jsou na detailních nákresech kabelových rozvodů.
Detaily:
A nakonec pár detailních fotek...
Chyby:
Chyb tentokrát vyrostlo víc než těch hub po dešti a to i přes sucho a tropické teploty
Bylo fakt napínavé rozluštit ten zmatek a bordel zejména v číslování dílů a to si ještě nejsem stoprocentně jistý, že to tak opravdu je
Bohužel se začínají množit i případy chybějících dílů, ale zatím se jedná vždy jen o jednoduché a tvarově nijak náročné díly, které si každý vytvoří sám úplně v pohodě z barevného odpadu.
* Dva různé díly chybně označeny jako 521, jeden z nich je 523
* Díl 526 je ve vystřihovánce 2x, jeden z nich neoznačený
* Chybí díly 533 a 537, nutné vytvořit
* Zdvojené číslování dílů 537, 538, tyto díly jsou ve vystřihovánce 2x se stejným číslováním
* Dva různé díly označeny jako 539, zdvojené číslování
* Díly 544, a, b jsou ve vystřihovánce i v nákresu chybně označeny jako 540, a, b
* Díly 544c, 544d a 547 zcela chybí, nutné vytvořit
* Díl 545 není ve vystřihovánce označen
* Chybí díly 567 a 567a, nutné vytvořit
Příště se už bude kompletovat, tak jsem zvědavý, jak to všechno dopadne. Mám z toho docela respekt
Konec dnešního hlášení... I'll be back