Tatra T138 D-032a / RW / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra T138 D-032a / RW / 1:32
kdo z chlapů by někdy nechtěl být bagristou? Protože já nejsem výjimkou a na jeřábníka jsem si už zahrál ve svém předchozím vláknu, rozhodl jsem se pokračovat v krasojízdě dalším modelem od RW. Upřímně řečeno, když ten model vyšel, okamžitě se stal mým hlavním favoritem. Jednak z důvodu detailnosti zpracování a jednak taky proto, že předlohu jsem nikdy neviděl (což by nebylo nic zvláštního, ale nikdy jí neviděl ani můj tchán, který se v této oblasti pohybuje o dost více).
zde je možno vidět bagr v akci: https://www.youtube.com/watch?v=yAwthI4GxTE
Mám docela respekt z oblin kabiny auta i bagru, tak doufám, že to dopadne uspokojivě.
Jak je vidět z náhledů, tak taky pohyblivé části budou docela maso.
Začal jsem podlepením a ve 3 ráno i zatížením
zde je možno vidět bagr v akci: https://www.youtube.com/watch?v=yAwthI4GxTE
Mám docela respekt z oblin kabiny auta i bagru, tak doufám, že to dopadne uspokojivě.
Jak je vidět z náhledů, tak taky pohyblivé části budou docela maso.
Začal jsem podlepením a ve 3 ráno i zatížením
Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32
Ahoj.
Přeju hodně úspěchů při stavbě. Jak vidno, nebudeš sám. Tenhle model je asi velkým trhákem.
Já si tenhle stroj pamatuju jako kluk v místním OSP. Byl ale na podvozku baby, tedy stojedenáctky, v modlo žlutý kombinaci.
P.S.: Ty knížky sis pořídil na zatěžování, nebo se to fakt dá přečíst?
Přeju hodně úspěchů při stavbě. Jak vidno, nebudeš sám. Tenhle model je asi velkým trhákem.
Já si tenhle stroj pamatuju jako kluk v místním OSP. Byl ale na podvozku baby, tedy stojedenáctky, v modlo žlutý kombinaci.
P.S.: Ty knížky sis pořídil na zatěžování, nebo se to fakt dá přečíst?
Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32
Moc pěkné
Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32
...tak a máme tu motor.
Na to, jak je to malé, tak to zabralo poměrně hodně času. Ale odměnou je snad pěkný agregátek.
Trochu mi vadí, že umím stavět motory jen z papíru, momentálně bych spíš potřeboval umět postavit jeden Subaru boxer s kovanými písty.
Bohužel to musím přenechat odborníkům a zůstat jen u těch papírových.
a na závěr motor na sucho v rámu:
Na to, jak je to malé, tak to zabralo poměrně hodně času. Ale odměnou je snad pěkný agregátek.
Trochu mi vadí, že umím stavět motory jen z papíru, momentálně bych spíš potřeboval umět postavit jeden Subaru boxer s kovanými písty.
Bohužel to musím přenechat odborníkům a zůstat jen u těch papírových.
a na závěr motor na sucho v rámu:
Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32
přátelé, mám jeden dotaz na zkušené dráteníky: snažím se vyrobit výfukové potrubí z drátu. pár hodin jsem bojoval s parožím a něco z toho vyšlo, ale rád bych se přiblížil ideálu, který předvedl betatester tohoto modelu. Zatím tam úplně nejsem, ale podle mě je to pořád lepší, než původní papírové díly.
Mám dva dotazy:
- jak vytmelit nerovnosti spojů?
- jakou barvou natřít? dát hnědou viz původní díl (rez?) nebo spíš stříbřenku viz betatest?
díky za nápady a tipy.
Mám dva dotazy:
- jak vytmelit nerovnosti spojů?
- jakou barvou natřít? dát hnědou viz původní díl (rez?) nebo spíš stříbřenku viz betatest?
díky za nápady a tipy.
Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32
Moje rada zní:
- odmasti to
- kup plnič ve spreji => stříkni to (vyplní to mezery i ty které nechceš)
- kup barvu ve spreji (hnědou) => stříkni to
- tento systém se již v praxi osvědčil.
Ještě dost pomůže když surový drát napřed "poválečkuješ" pilníkem, lépe se to pájí a lépe se na to chytá barva. Ale ty jsi to asi lepil sekundovým lepidlem, není liž pravda.
Ještě doplním zkus si sehnat kabel JYTY 2Dx1 mm2. Dvoulinka s hnědou a modrou izolací. Průměr drátu s izolací odpovídá +- dílu ve vystřihovánce. Lépe se s tím pracuje a nemusíš to barvit.
- odmasti to
- kup plnič ve spreji => stříkni to (vyplní to mezery i ty které nechceš)
- kup barvu ve spreji (hnědou) => stříkni to
- tento systém se již v praxi osvědčil.
Ještě dost pomůže když surový drát napřed "poválečkuješ" pilníkem, lépe se to pájí a lépe se na to chytá barva. Ale ty jsi to asi lepil sekundovým lepidlem, není liž pravda.
Ještě doplním zkus si sehnat kabel JYTY 2Dx1 mm2. Dvoulinka s hnědou a modrou izolací. Průměr drátu s izolací odpovídá +- dílu ve vystřihovánce. Lépe se s tím pracuje a nemusíš to barvit.
Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32
Ozzy CZ: díky za cenné rady.
Lakýrník ze mě zřejmě nebude, ale udělal jsem maximum, co bylo v mých silách (nebyl jsem teda úplně nadšený cenou obou sprejů, které zvýšily cenu modelu cca o 200%
nicméně odstín rzi jsem snad trefil relativně dobře, je to RAL 8003.
a ještě jedna věc - sice jsem paroží oproti originálnímu dílu trochu zkrátil, ale i přesto - nebude po nalepení k motoru potom problém s nasunutím kabiny? podle fotek se mi motorový prostor zdá trochu stísněný a mám pocit, že jeho stěny nejsou rovné, ale trochu zkosené (zúžené směrem dolů).
příště už bych měl dát dohromady svody stejným postupem a pak začnu pracovat na kabině (na to se těším i netěším zároveň
Lakýrník ze mě zřejmě nebude, ale udělal jsem maximum, co bylo v mých silách (nebyl jsem teda úplně nadšený cenou obou sprejů, které zvýšily cenu modelu cca o 200%
nicméně odstín rzi jsem snad trefil relativně dobře, je to RAL 8003.
a ještě jedna věc - sice jsem paroží oproti originálnímu dílu trochu zkrátil, ale i přesto - nebude po nalepení k motoru potom problém s nasunutím kabiny? podle fotek se mi motorový prostor zdá trochu stísněný a mám pocit, že jeho stěny nejsou rovné, ale trochu zkosené (zúžené směrem dolů).
příště už bych měl dát dohromady svody stejným postupem a pak začnu pracovat na kabině (na to se těším i netěším zároveň
Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32
A pak že nerostou. K tomu navýšení ceny, přeci ty piksly nevyplácáš na jeden model. To máš snad zásobu na desítky modelů.
Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32
kabina je ve stádiu růstu, začal jsem dle návodu, ale pak jsem se rozhodl zvolit jiný postup. Dle návodu by se nejprve mělo zasklít a potom teprve napasovat stropnici se základem střechy. Já měl obavu, že pokud to zasklím, tak už nebudu schopen nalepit stropnici přesně, protože se nedostanu do vnitřku kabiny. Postup se mi celkem osvědčil. Stropnice docela pěkně vytvarovala horní část kabiny a po zaschnutí jsem začal zasklívat, nejprve čelní sklo, potom zadní boční obliny, skla dveří a nakonec zadní kabinový průhled. Zasklíval jsem jako vždy Chemoprénem, který podle mě na to funguje nejlépe.
Na volant jsem zakoupil další sprej za 150, takže už ani nepočítám, kolik model ve výsledku bude stát
Nicméně vypadá to opět líp, než by vypadal věnec volantu jen z papíru.
Teď se budu muset chvíli zamyslet a přijít na to, jak správně vytvarovat střechu.
Na volant jsem zakoupil další sprej za 150, takže už ani nepočítám, kolik model ve výsledku bude stát
Nicméně vypadá to opět líp, než by vypadal věnec volantu jen z papíru.
Teď se budu muset chvíli zamyslet a přijít na to, jak správně vytvarovat střechu.
Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32
koukám, že čas letí nějak čím dál tím rychleji
myslel jsem, že jsem na to chvíli nehrábl a ono už to bude skoro rok.
pokračoval jsem prací na kabině a jak se ukázalo, moje obavy ze střechy byly oprávněné. Je to moje první kulatá Tatrovka a opravdu ty oblé tvary nejsou vůbec jednoduché. S výsledkem nejsem moc spokojen.
No každopádně pokračuju nějak dál, třeba se stavba zase pomalu rozjede, když si mě pan Doktor v Krči nenechal (teda vlastně jeho kolega
myslel jsem, že jsem na to chvíli nehrábl a ono už to bude skoro rok.
pokračoval jsem prací na kabině a jak se ukázalo, moje obavy ze střechy byly oprávněné. Je to moje první kulatá Tatrovka a opravdu ty oblé tvary nejsou vůbec jednoduché. S výsledkem nejsem moc spokojen.
No každopádně pokračuju nějak dál, třeba se stavba zase pomalu rozjede, když si mě pan Doktor v Krči nenechal (teda vlastně jeho kolega