TATRA T2-148 S3 / RW / 1:32 / Hotovo
Napsal: úte 16.9.2014 23:26
Zdravím vespolek
Po dlouhé době jsem se zase pustil do lepení. Los tentokráte padl na Tatru 148 od Rippera.
Začal jsem dle návodu podvozkem. Rozhodl jsem se udělat několik drobných úprav. Udělal jsem kyvné nápravy. Dlouho jsem přemýšlel nad mechanismem, až jsem stvořil toto:
K vytvoření funkčního mechanizmu mě vedly tři důvody. Jednak mi to umožní udělat trošku podseknuté nápravy, jednak mi to zajistí všechna kola na zemi (protože udržet geometrii byl pro mě vždycky problém), a jednak mě to prostě baví.
Pokračoval jsem kompletací centrální roury. Další úpravou bylo zúžení přední nápravy po konuzltaci s Brzdičem o cca 2 mm na každé straně. Přední náprava bez disků přesahovala šířku nárazníku. Podle všech nákresů, co jsem dohledal, se disky vlezly do šířky kabiny. Ubral jsem na délce poloos 2k před uchycením kompletu 2n a 2m. V případě potřeby rozšíření kdyžtak nasílím disky. Dále jsem udělal otočná kola.
Výkyvné nápravy si vynutily úpravu uchycení torzních tyčí a také úpravu zatáčecího mechanizmu.
Moje úpravy bohužel potvrdily, že nikdy nebudu dobrý šachista. Po úpravě zatáčecího mechanismu jsem zjistil, že jsem nedomyslel umístění tlumičů. Uchycení tlumičů se nevejde mezi zatáčecí tyč a uchycení páky torzní tyče, kam podle podkladů patří. Tady budu muset ještě udělat nějaký zásah.
Jako další úpravu plánuji ztvárnění brzdových pístů s naznačením rozvodů vzduchu. Dalším krokem pak bude zpracování tlumičů a poté hurá na kola. Trošku se děsím stínování, ale snad to nějak dám.
V souvislosti se stínováním se potýkám s určitou schizofrenií modelu, který na jednu stranu obsahuje spoustu až absurdně malých dílů, a na druhou stranu některé (potenciálně) velké díly neobsahuje, nebo jsou jen "namalované". Tím nemyslím jen brzdové písty nebo zjednodušené zatáčení. Na podvozku jsou to například příruby v čelech centrální roury, které jsou jen namalované a vystínované. Přitom by to konstrukčně bylo jen na určenou tloušťku podlepené kolečko.
Jinak díly na sebe zatím perfektně pasují, případné nepřesnosti vycházejí z mých úprav. U některých dílů je ponechán praktický přesah. Jediný problém se vyskytl u dílů 8gR a 8gL (olemování nosníku nárazníku), kde mi jedna strana vyšla o cca 1mm kratší.
V
Po dlouhé době jsem se zase pustil do lepení. Los tentokráte padl na Tatru 148 od Rippera.
Začal jsem dle návodu podvozkem. Rozhodl jsem se udělat několik drobných úprav. Udělal jsem kyvné nápravy. Dlouho jsem přemýšlel nad mechanismem, až jsem stvořil toto:
K vytvoření funkčního mechanizmu mě vedly tři důvody. Jednak mi to umožní udělat trošku podseknuté nápravy, jednak mi to zajistí všechna kola na zemi (protože udržet geometrii byl pro mě vždycky problém), a jednak mě to prostě baví.
Pokračoval jsem kompletací centrální roury. Další úpravou bylo zúžení přední nápravy po konuzltaci s Brzdičem o cca 2 mm na každé straně. Přední náprava bez disků přesahovala šířku nárazníku. Podle všech nákresů, co jsem dohledal, se disky vlezly do šířky kabiny. Ubral jsem na délce poloos 2k před uchycením kompletu 2n a 2m. V případě potřeby rozšíření kdyžtak nasílím disky. Dále jsem udělal otočná kola.
Výkyvné nápravy si vynutily úpravu uchycení torzních tyčí a také úpravu zatáčecího mechanizmu.
Moje úpravy bohužel potvrdily, že nikdy nebudu dobrý šachista. Po úpravě zatáčecího mechanismu jsem zjistil, že jsem nedomyslel umístění tlumičů. Uchycení tlumičů se nevejde mezi zatáčecí tyč a uchycení páky torzní tyče, kam podle podkladů patří. Tady budu muset ještě udělat nějaký zásah.
Jako další úpravu plánuji ztvárnění brzdových pístů s naznačením rozvodů vzduchu. Dalším krokem pak bude zpracování tlumičů a poté hurá na kola. Trošku se děsím stínování, ale snad to nějak dám.
V souvislosti se stínováním se potýkám s určitou schizofrenií modelu, který na jednu stranu obsahuje spoustu až absurdně malých dílů, a na druhou stranu některé (potenciálně) velké díly neobsahuje, nebo jsou jen "namalované". Tím nemyslím jen brzdové písty nebo zjednodušené zatáčení. Na podvozku jsou to například příruby v čelech centrální roury, které jsou jen namalované a vystínované. Přitom by to konstrukčně bylo jen na určenou tloušťku podlepené kolečko.
Jinak díly na sebe zatím perfektně pasují, případné nepřesnosti vycházejí z mých úprav. U některých dílů je ponechán praktický přesah. Jediný problém se vyskytl u dílů 8gR a 8gL (olemování nosníku nárazníku), kde mi jedna strana vyšla o cca 1mm kratší.
V