NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:25
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
Takže další mini hotovo, až na neustálé ztrácení dílů, které vyvrcholilo úplnou ztrátou toho horního háku včetně podstavce, a využití k stavbě kousků "zapasu koloru" tedy rubovou stranou nějakých dílů. Jak jsem psal, bojoval jsem se zadní částí kýlu a lepidlo svítí koukám i po celé délce kýlu, no i tak je to krásný kousek.
Jméno "Štika" ji moc nesedí zvláště když do bojů moc nezasáhla
Příště se uvidíme u
Jméno "Štika" ji moc nesedí zvláště když do bojů moc nezasáhla
Příště se uvidíme u
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
Už aby byla zase zima! Krásný!!!
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
Proč zima, ty teda jsi jak pes na ty námořníky.
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
Pěkný doutník =)
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
Pěkný doutník? Počkejte na Mloka, to je roura úúúzka a dlouhá, jak..doutník!
Naposledy upravil(a) JoskaM dne pon 9.4.2012 13:47, celkem upraveno 1 x.
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
Já mám od slezení sněhu moc práce.... a v zimě žádná tak se věnuju papírum:-)
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
Taky si někdy říkám, jak se mi změní priority, když si pořídíme domeček, zatím se nám líbí jen ta představa, že mužem jít do lepšího .
Ale máme tedy Mloka, tedy další méně úspěšný typ mini ponorky Kriegsmarine. Zatím tedy nic moc. Ono když jsem četl knížku o Záludných miniponorkách, bylo to vážně dobrodružství v takovém oddílu pracovat, odvaha a nic než odvaha, zvláště když v takové rakvi sedí člověk sám, tahle rakev měla bezmála 12 metrů, měla sílu vnějšího pancíře 3mm jestli jsem dobře četl, (což není mnoho ) a teoretická maximální hloubka ponoření byla 40 m.některé zdroje uvádějí 30m, což už vzhledem k síle obalu beru jako odpovídající.
Přední část miniponorky byla podle encyklopedie"napěchovaná" bateriemi a umožňovala akční rádius 100 námořních mil. Na konci války bylo dodáno přes 400 plavidel a ty se účastnily bojů ve vodách před předmostím u Anzia a podél belgického a nizozemského pobřeží. Dále byly nasazeny při spojenecké invazi do jižní Francie v srpnu 1944, a při akcích u pobřeží Itálie.
Ponorka se velmi těžko ovládala přesto dosáhla malých úspěchů, ale přes velké ztráty.
Krásná momentka v zátiší s Kunami
když by se někomu nelibí stojánek z vystřihovánky, tak tady je inspirace.
Molcha je možné dnes potkat v několika německých muzeích např.Speyer,
a Hamburg - tam jsme ho viděli zezadu s Grimem!
Stavba začal jak jinak sekcí s baeriemi a pro "člena" tedy kokpitem, pak jsem jsem se pustil do zubatého a vysmátého čumáku, nebo jak my mořský vlci říkáme, přídě. Zřejmě zde schází jeden zubatej proužek, protože jsem ho musel dodělávat, uplně to škemrá o přebroušení a nastříkání znova, ale dal jsem si předcevzetí, že tyhle čtyři kousky nebudu přemalovávat, jen retušovat.
Až vystřízlivím po pomlásce, usedám pokračujem zádí a kromidly.
Ale máme tedy Mloka, tedy další méně úspěšný typ mini ponorky Kriegsmarine. Zatím tedy nic moc. Ono když jsem četl knížku o Záludných miniponorkách, bylo to vážně dobrodružství v takovém oddílu pracovat, odvaha a nic než odvaha, zvláště když v takové rakvi sedí člověk sám, tahle rakev měla bezmála 12 metrů, měla sílu vnějšího pancíře 3mm jestli jsem dobře četl, (což není mnoho ) a teoretická maximální hloubka ponoření byla 40 m.některé zdroje uvádějí 30m, což už vzhledem k síle obalu beru jako odpovídající.
Přední část miniponorky byla podle encyklopedie"napěchovaná" bateriemi a umožňovala akční rádius 100 námořních mil. Na konci války bylo dodáno přes 400 plavidel a ty se účastnily bojů ve vodách před předmostím u Anzia a podél belgického a nizozemského pobřeží. Dále byly nasazeny při spojenecké invazi do jižní Francie v srpnu 1944, a při akcích u pobřeží Itálie.
Ponorka se velmi těžko ovládala přesto dosáhla malých úspěchů, ale přes velké ztráty.
Krásná momentka v zátiší s Kunami
když by se někomu nelibí stojánek z vystřihovánky, tak tady je inspirace.
Molcha je možné dnes potkat v několika německých muzeích např.Speyer,
a Hamburg - tam jsme ho viděli zezadu s Grimem!
Stavba začal jak jinak sekcí s baeriemi a pro "člena" tedy kokpitem, pak jsem jsem se pustil do zubatého a vysmátého čumáku, nebo jak my mořský vlci říkáme, přídě. Zřejmě zde schází jeden zubatej proužek, protože jsem ho musel dodělávat, uplně to škemrá o přebroušení a nastříkání znova, ale dal jsem si předcevzetí, že tyhle čtyři kousky nebudu přemalovávat, jen retušovat.
Až vystřízlivím po pomlásce, usedám pokračujem zádí a kromidly.
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
Pokud jsi dodělával proužek tak je to perfektně zamaskované . Alespoň já jsem nepoznal ,který to je . A co se týká "proužkovitosti" ? To je bohužel problém všech kulatých papírových částí . ¨Jak píšeš , když přebrousit tak by se museli všechny .
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
zubatej proužek - to je vnitřní chlopeň , ne ?
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
Ano , ano , až teď mi to došlo .kiwiisek píše:zubatej proužek - to je vnitřní chlopeň , ne ?
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
Žuby nežuby, šlo se na ocasní plochy, rampy na torpéda a vlez do kabiny.
Škoda že přetoky lepidla jsou tak vidět i když se člověk snaží hned utírat, tak to tak prostě je.
No a dnes ráno jsem dosadil posední dva díly a pak hotová torpéda a Mlokje hotov.
Co mě hodně zarazilo, je poněkud nesmyslné umístění spoje na sloupu schnorchlu a periskopu. Směrové kormidlo má drobnou kolizi s hloubkovým kormidlem. Schází zde ta ozubená chlopeň. A pak je tady můj podiv na tím žebrovaným ocasem. Říkám si, že to muselo pod hladinou vířit vodu a tím zvyšovat hluk...ale na skutečném to je taky, takže to tak asi bude.
Jen nejsem rozhodnut u čeho se setkáme příště! Na Chodově se probudil zájem o Bismarka, tak že bych na něj zase hrábnul?
Škoda že přetoky lepidla jsou tak vidět i když se člověk snaží hned utírat, tak to tak prostě je.
No a dnes ráno jsem dosadil posední dva díly a pak hotová torpéda a Mlokje hotov.
Co mě hodně zarazilo, je poněkud nesmyslné umístění spoje na sloupu schnorchlu a periskopu. Směrové kormidlo má drobnou kolizi s hloubkovým kormidlem. Schází zde ta ozubená chlopeň. A pak je tady můj podiv na tím žebrovaným ocasem. Říkám si, že to muselo pod hladinou vířit vodu a tím zvyšovat hluk...ale na skutečném to je taky, takže to tak asi bude.
Jen nejsem rozhodnut u čeho se setkáme příště! Na Chodově se probudil zájem o Bismarka, tak že bych na něj zase hrábnul?
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
Safraporte ty už to chrlíš jako Brzdič . To vytečené (prosvítající) lepidlo mi až tak nevadí , protože ve skutečnosti tam byly sváry . U mě dobrý .
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
ono to moc dílů nemá, je pravda že teď jsem na lampičce zase našel ještě panty na dekl, teda panty, jeden, druhej jsem si musel dodělat....fotka až s celou rodinkou.
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
Takže poslední oddychová stavba "poslední" miniponorky.
Typ U-XXVII B (dále 127) SEEHUND
Už mi nějakou dobu leží doma hotový, jen není čas na report, tak to snad dnes zvládnu.
Seehund - Tuleň - byl vyvinut z Molcha v letech 1944-45. Jedná se o 17 tunovou ponorku, s dvěma členy posádky a dvěma torpédy, délka 11,86m a šíře 1,68m. Celkem bylo postaveno 378 (dokončeno 285) plavidel. (doufám, že papírové mají lepší skore)
Pro svůj štíhlý tvar a tichý elektromotor byla pro většinu sledovacích zařízení těžko odhalitelná.
malý walk around je tady: http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... 9&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Pohon ponorky na hladině zajišťoval 6válcový diesel 44kW z automobilu Büssinf Nag LD6 a to rychlostí 7,7 uzlů (dosah 270nm)
Pod hladinou to byl elektromotor AEG 18kW s 8 bateriemi a s kapacitou 1600Ah, rychost 6 uzlů (dosah 15nm) a při 2,2 uz dosah 60nm. maximální hloubka ponoru 30m.
Dva členové posádky seděli za sebou, mnoho jich zemřelo-udusilo se z důvodu špatného těsnění od motoru, nebo prasklin baterií. Často byly posádky vybaveny tabletami pervitinu, aby mohli podnikat více denní mise beze spánku.
Teď by to chtělo nějaké ty úspěchy, že?
Celkově ponorky tonáž 93 000 tun. A miniponorka nadporučíka Sparbrota potopila lehký křižník svobodných Francouzů Combatante.
Ke stavbě - bohužel jsem přišel o prvních pár fotek, ale stejně tam nebylo nic zajímavého, model jsem měl včetně laseru.
Hodně jsem přemýšlel nad velkou střední částí a pak se rozhodl pro pár kartonů jako výztuhy dovnitř v místech podpěr pro torpéda, a dobře jsem udělal, tvar je opravdu složitý. Další zradou byly rysky na přední části trupu - prostě se posunují o 3-5mm a padají na pravobok. Je dobré se držet spodního spoje.
Kormidla a věž byly bez problému, prostě jen trpělivost. Jen je pak trochu oříšek s vrtulí a kormidlem - jak to udělat, aby se listy neulámaly při manipulaci, ale při troše šikovnosti lze kormidlo vyklonit a vrtuli nasadit až po dokončení kormidla. Pro jistotu jsem si nalepil na hranu místa pro věž proužek papíru, byl jsem pak rád, držela mi věž na místě a hlavně zvětšila lepící plochu, takže žádné velké mačkání!
No a Fertig:
S torpédy a rodinkou:
Další foto v galerii a na grafikovi.
Typ U-XXVII B (dále 127) SEEHUND
Už mi nějakou dobu leží doma hotový, jen není čas na report, tak to snad dnes zvládnu.
Seehund - Tuleň - byl vyvinut z Molcha v letech 1944-45. Jedná se o 17 tunovou ponorku, s dvěma členy posádky a dvěma torpédy, délka 11,86m a šíře 1,68m. Celkem bylo postaveno 378 (dokončeno 285) plavidel. (doufám, že papírové mají lepší skore)
Pro svůj štíhlý tvar a tichý elektromotor byla pro většinu sledovacích zařízení těžko odhalitelná.
malý walk around je tady: http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... 9&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Pohon ponorky na hladině zajišťoval 6válcový diesel 44kW z automobilu Büssinf Nag LD6 a to rychlostí 7,7 uzlů (dosah 270nm)
Pod hladinou to byl elektromotor AEG 18kW s 8 bateriemi a s kapacitou 1600Ah, rychost 6 uzlů (dosah 15nm) a při 2,2 uz dosah 60nm. maximální hloubka ponoru 30m.
Dva členové posádky seděli za sebou, mnoho jich zemřelo-udusilo se z důvodu špatného těsnění od motoru, nebo prasklin baterií. Často byly posádky vybaveny tabletami pervitinu, aby mohli podnikat více denní mise beze spánku.
Teď by to chtělo nějaké ty úspěchy, že?
Celkově ponorky tonáž 93 000 tun. A miniponorka nadporučíka Sparbrota potopila lehký křižník svobodných Francouzů Combatante.
Ke stavbě - bohužel jsem přišel o prvních pár fotek, ale stejně tam nebylo nic zajímavého, model jsem měl včetně laseru.
Hodně jsem přemýšlel nad velkou střední částí a pak se rozhodl pro pár kartonů jako výztuhy dovnitř v místech podpěr pro torpéda, a dobře jsem udělal, tvar je opravdu složitý. Další zradou byly rysky na přední části trupu - prostě se posunují o 3-5mm a padají na pravobok. Je dobré se držet spodního spoje.
Kormidla a věž byly bez problému, prostě jen trpělivost. Jen je pak trochu oříšek s vrtulí a kormidlem - jak to udělat, aby se listy neulámaly při manipulaci, ale při troše šikovnosti lze kormidlo vyklonit a vrtuli nasadit až po dokončení kormidla. Pro jistotu jsem si nalepil na hranu místa pro věž proužek papíru, byl jsem pak rád, držela mi věž na místě a hlavně zvětšila lepící plochu, takže žádné velké mačkání!
No a Fertig:
S torpédy a rodinkou:
Další foto v galerii a na grafikovi.
Re: NEGER, BIBER, HECHT, MOLCH, SEEHUND / GPM + RENOVA / 1:2
No vidíš, že umíš lepit čistě Škoda přebarvovat.