Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32 Hotovo

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Uživatelský avatar
Sranki
Příspěvky: 204
Registrován: pát 25.10.2013 11:47

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Sranki »

Ved staci skratit polosy ;)
jbb
Příspěvky: 199
Registrován: pát 20.1.2012 21:41

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od jbb »

Píšu trochu z daleka, takže se omlouvám za stručnost:
Rozchod měřen ve 3D systémem "vnější hrana bubnu" - "vnější hrana bubnu"
Přední náprava: 72,5mm
Zadní nápravy: 53mm

Spíš mi vadí že že autor neustále prosazuje to, že vnitřní díl disku (33a) musí být větší aby byl skrytý za hranou ráfku. Modeláři si na to stěžují takových let, ale nic se s tím neděje.

Jako vždycky - někteří modeláři si stěžují... Z mé strany - it is not a bug, it is a feature. Každému se nezavděčím, ale stále se mi to zdá jako lepší řešení... (a ne, než se někdo zeptá - obě varianty ve vystřihovánce v budoucnu nebudou :roll: )
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 1684
Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Bydliště: Brno

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Lukáš »

Pěkně ti to jde od ruky. Konečně bude moci někdo z vlastní zkušenosti do detailu srovnat obě kabiny (tj. RW i PMHT).
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2395
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Brzdič »

Ahoj

Doktor ... tak ty čísla co jsi sem Honzo dal se tomu co mám na modelu ani nepřibližují. Když to přeměřím jak ty říkáš, k vnějším stranám bubnů, tak na přední nápravě jsem na 79mm. A zadní náprava 56mm. Když na zadní nápravu nasadím dvojmontáže, tak jsem na skoro na stejné šířce jako je korba, což je v pořádku. :)

Lukáš ... Na kabině dělám, nebo spíš dělal jsem a pěkně jsem na ní pohořel. Udělám pár fotek a šoupnu to sem. :)
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2395
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Brzdič »

Ahoj

Takže tady něco málo k té kabině. Rovnou říkám že stavbu nevzdávám, jen si seženu nový výtisk a než dorazí budu pokračovat na zbytku modelu.

Začal jsem interiérem, ten se lepil parádně, vše sedělo včetně sedadel. Dále jsem pokračoval střechou ke které jsem přilepil vnější přední sklo u kterého mi v zadní části chybělo více jak 1mm na každé straně. Následovalo přilepení dílu 18c který mi kupodivu seděl správně. Vnitřní obšívku jsem upravoval jen o pár desetinek a sedla přesně. Pak jsem do kabiny vložil interiér, ten si sedl na místo přesně, bohužel v zadní části už mi moc nepasovalo zakulacení a tak jsem to jen ledabyle přilepil a nechal to být.

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek


Abych řek pravdu kabina na mě moc dojem neudělala z hlediska konstrukce. Proč jsou zadní zakulacená okýnka rozpůlená? přitom by konstrukce tuto část dovolovala posunout. To rozdělení bych ještě chápal uvnitř kabiny, ale ne z vnějšku. :roll: Podobný konstrukční problém je pod bočními okny kde dolepujete díl 18c na místo aby byl spojený s okny rovnou a ta část pod předním oknem by se dolepovala za pomocí chlopně.
Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 620
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od pan Tau »

Podobný problém se spárami mezi díly jsem taky měl. Proto jsem ji rozebral a stavěl znova. Vnitřní obšívku jsem vůbec nemusel upravovat, ta sedla přesně. Z kabiny jsem měl obavy, ale staví se docela dobře.
jbb
Příspěvky: 199
Registrován: pát 20.1.2012 21:41

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od jbb »

Kabina je velmi složitá - to tvrdím od samého počátku. Dokonce jsem od začátku tvrdil, že T148 holt není model, který by slepil každý. Ale takový pista mne teda překvapil! Takže už to netvrdím tak jistě...

A před chybou výše zmíněných modelářů je přímo varování v návodu. Proč asi?
Uživatelský avatar
PISTA SK
Příspěvky: 86
Registrován: sob 4.1.2014 23:47

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od PISTA SK »

Ahoj,podla mna vsetko sedi presne...je to o tom kto si to ako namodeluje..ked mi nieco nesedi pristrihnem dolepim a je to ok :) stazovat sa na nedostatky autora je podla mna nezmysel...je to o predstave ako to ma vyzerat...myslim si ze konstrukcne to je zvladnute na 1[*]...nikto sa k realnej tatre takto nepriblizil. len mozno by vacsi sklon kapoty smerom dole nezaskodil...je to len moj osobny nazor...inac vsetko je super :)
Uživatelský avatar
komar
Příspěvky: 290
Registrován: ned 12.2.2012 13:13
Bydliště: Heart of Hostýn Hills

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od komar »

... ano, i mně přijde kabina náročná na kompletaci...
Sleduji vlákna se stavbami RW T148 z respektu při tvarování kabiny s kapotou, abych při vlastní stavbě měl nějaké vodítko, či větší jistotu vidiny relaxu při stavbě, než obavy, jak to mi to sedne a na kolikátý pokus ...
Nebudu tady vysvětlovat, že při tvarování papíru do více směrů se neobejdeme bez proporčních deformací...(zvláště při navlhčení, že..) Výsledek může být různý i z jednoho páru rukou.
A teď k tomu, proč se sem zas cpu se svým příspěvkem... :roll:

Porovnal jsem mezi sebou fotky několika kabin RW 148 různých stavitelů, (byť je srovnávání různých fotek mírně relativní ) a konfrontoval se screenshoty autora.
Jakýmsi referenčním bodem je pro mě tenká černá linka na ´A´ sloupku vedoucí podél rámu dveří a poslední lepený spoj (ve směru jízdy) výřezů v předních rozích střechy.
Na screenshotech je rozpoznatelné napojení zmiňované linky právě na ten poslední spoj ve výřezu střechy. A z fotek se to plus mínus potvrzuje. Tam, kde linka se spojem lícují, sedí lépe zadní část kabiny - bez mezery.
Brzdič detailně ukazuje napojení boků a střechy, kde linka končí cca 1 mm před spojem...následně se nedostává obšívky u zadních okének...
Mám za to, že napojení stejně jako na screenshotu by mělo být správné, což mi víceméně potvrdily i povedené kabiny v reálu..
Bylo by o zase něco jednodušší díly sesadit podle těchto linek kolem rámů dveří...
Takže otázka asi pro jbb...navazuje linka na poslední spoj zakulaceného rohu střechy v reálu tak, jako na screenshotu ?


Brzdo, hodně zdaru v dalším postupu.
Mimochodem - zmíněná rozdělená zadní okénka mě také trochu zaskočila, když jsem sešity se 148 listoval...
Naposledy upravil(a) komar dne ned 23.3.2014 21:39, celkem upraveno 1 x.
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Jak to tak pozoruju kabina mě asi dorazí,vím že není vůbec lehká hold pan Kovář vymyslel něco krásného co se těžko napodobuje

Mimo to jsem si taky zkusil odměřit ty nápravy a taky mi vyšlo na přední nápravě 78,5 mm a na zadní zhruba 55,5 mm,zatím nevím jaké to bude mít důsledky ale k hotovému modelu je daleko,každopádně když s tím má problémy Brzdič což je pro mě jeden z nejlepších modelářů tak to nechci vidět sebe :(
Uživatelský avatar
Ričmond
Příspěvky: 697
Registrován: ned 2.12.2012 13:38
Bydliště: Předměřice n. Jizerou

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Ričmond »

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale co je jako za problém, že je to o 2mm širší? Mně se osvědčilo vynechat nejmenší kolečko z manžet. Navíc máte autora, který spolupracuje a napíše, kolik to má byt.. Kolikrát jste si někdo stěžovali autorovi polského tanku, že nepasují články pásů a hnací kola? A kolikrát jste mu nadávali na betatestery?
Pokud se na kabinu 148 někdo necítí, tak má stejně ve skříni tolik jiných modelů, co za život neslepí.
Já osobně jsem rád, že autoři (a nejen jbb) tvoří a takové podle mě blbosti nemám ani čas ani chuť řešit. Vzhledem k tomu, kolik je těch kabin už slepených na foru bych asi nehledal chybu ve vystřihovánce.
Až vám někdo model rozšlápne (jak mně bratr půlku Dany) tak to je teprv problém :D

Jinak Brzdičovi přeju hodně štěstí se stavbou, podvozek je super, tak ať je taková i ta druhá kabina ;-)
LC 736
Příspěvky: 156
Registrován: pon 6.2.2012 12:49

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od LC 736 »

Táto kabína sa ani nedá dať dobre na prvý pokus,ja osobne som si najprv postavil asi 3 cvičné bez zasklenia a až potom,ked som zistil aké úskalia skrýva,som išiel naostro.Jednoduchá určite nie je,ale je zlepiteľná úplne presne.Viem o čom hovorím a nazbierať nejaký milimeter nepresnosti po obvode takého dlhého dielu naozaj nie je problém..Ja som vymyslel iný postup ako má Ripper v návode,mne sa zdá jednoduchší,ale koľko modelárov,toľko môže byť postupov a napríklad chimenes lepí podľa Ripperovho návodu a poslednú kabínu na VNM-ku má zvládnutú excelentne podľa mňa ;) A netreba zabúdať,že je to papierový model,každý to natvaruje troška inak a vo finále táto kabína chyby veľmi neodpúšťa ;)
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2395
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Brzdič »

Ahoj

Honzo, to že kabina může po slepení vnitřní obšívky narůst vím a samozřejmě jsem to v návodu četl. Problém je že já prvně slepil vnější část kabiny a teprve pak jsem vlepoval vnitřní část kabiny. :) A i tak mi to nepasuje. Vyzkouším slepit znova a uvidím.

Co se týká rozpůlení zakulacených okýnek, zatím si stojím, je to hodně nešťastné řešení a určitě šlo řešit rozumněji. To že to tu pár modelářů slepilo je sice možný, ale záleží na tom jak to slepily, nebo slepí. ;)

Myslím si že model nikterak neshazuji, naopak jsem vyvrátil několik chyb na které upozornily jiní modeláři.

No nic jdu raději užmoulat pár dílků na Tatřici. :D
Ota
Příspěvky: 24
Registrován: sob 21.1.2012 11:46
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Ota »

Ahoj.
Tak Tatru 148 mám také na stole,zrovna zvažuji,že koupím nový výtisk a dám kabinu také znova.Střecha dobrá zadní okénka taky,ale přední blatníky a přední radius na kapotě,tam hořím.Jinak ta přední náprava se mi také nezdála už při lepení,že je nějaká široká.Je dobré že tady autor modelu dal rozměry náprav,přední 72,5.Teď jsem je měřil a přední mám 77 a zadní 56,v šablonách u modelu je osa zadní nápravy také dlouhá 56 tak také nevím autorovy udávané délky 53.Jinak také nevím kde bych to nasbíral je to skoro 5 mm,hlavně na té přední nápravě.Ale zase bubny jsou zároveň s předním nárazníkem,tak se mi zase nezdá těch 72,5,kola ještě nemám slepené,čekal jsem na dezénky,tak uvidíme,ale asi budu nucený také seříznout ty bubny,protože na slepených nápravách a přilepených k podvozku už jinou možnost nemám.Možná by to chtělo od autora poznamenat do návodů k modelům rozměr náprav přes bubny,protože moc vystrčená,nebo utopená kola docela kazí dojem z celého modelu.Trávím na modelu spoustu času a dávat znova se mi ho zrovna nechce.
jbb
Příspěvky: 199
Registrován: pát 20.1.2012 21:41

Re: Tatra 148 S3 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od jbb »

Brzdič píše: Problém je že já prvně slepil vnější část kabiny a teprve pak jsem vlepoval vnitřní část kabiny. :) A i tak mi to nepasuje. Vyzkouším slepit znova a uvidím.
Aha - ale pak jsi zřejmě bral délku vnější části kabiny podle střechy. Což je teda nešťastné řešení, protože podle toho, jak moc natvaruješ střechu, Ti vyjde její obvod a tím pádem to klidně nemusí dosáhnout. Chytnout se délkově tak nejistého dílu, jako je střecha, to je nerozum... Pokud bys ovšem nejdříve slepil vnějšek skla se zadním dílem a pak teprve přilepil natvarovanou střechu, tak by samozřejmě v zadu žádné mezery nevznikly, ne?
Brzdič píše: Co se týká rozpůlení zakulacených okýnek, zatím si stojím, je to hodně nešťastné řešení a určitě šlo řešit rozumněji. To že to tu pár modelářů slepilo je sice možný, ale záleží na tom jak to slepily, nebo slepí. ;)
Rozpůlení se situováno právě v místě, kde kulaté okénko přechází v rovnou zadní část. Jak už jsem psal - je to místo, kde je chyba v obšívce naopak nejméně viditelná.
Odpovědět

Zpět na „Nákladní vozy a tahače“